- Katılım
- 15 Haz 2025
- Mesajlar
- 16
- Tepki puanı
- 2
- Konum
- Sa
- Ad Soyad
- Fbfb d
- Yaş
- 15
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar merhaba,
FB7 aracımda bir durumu merak ediyorum. Normalde 5. viteste 120 km/h hızda yaklaşık 2500 rpm’de gidiyorum. Ancak yokuş başladığında araç hâlâ 5. viteste olmasına rağmen devir bir anda 2800 civarına çıkıyor. Hız aynı, vites aynı, sadece devir yükseliyor.
Oranlarım şöyle:
Yani aslında 2900 rpm gibi bir değer vites oranlarında yok. Bu yüzden aklıma tork konvertörü lock-up kavramasının devreden çıkması ihtimali geldi. İnternette biraz okudum, lock-up bırakınca kayma oluyormuş ve devir artışı yaşanıyormuş.
Yokuslarda zaten arac 6 vites gibi oluyordu. 4.vitese düşerken iki kere düşüyor gibi hissettiriyordu bundanmış demek ki.
Sormak istediğim şu:
Bu yaşadığım durum gerçekten lock-up’ın devreden çıkması mı, yoksa başka bir mekanizma mı çalışıyor olabilir?
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
FB7 aracımda bir durumu merak ediyorum. Normalde 5. viteste 120 km/h hızda yaklaşık 2500 rpm’de gidiyorum. Ancak yokuş başladığında araç hâlâ 5. viteste olmasına rağmen devir bir anda 2800 civarına çıkıyor. Hız aynı, vites aynı, sadece devir yükseliyor.
Oranlarım şöyle:
- vites: 120 km/h ≈ 2500 rpm
- vites: 120 km/h ≈ 3400 rpm
- vites: 120 km/h ≈ 5000+ rpm
Yani aslında 2900 rpm gibi bir değer vites oranlarında yok. Bu yüzden aklıma tork konvertörü lock-up kavramasının devreden çıkması ihtimali geldi. İnternette biraz okudum, lock-up bırakınca kayma oluyormuş ve devir artışı yaşanıyormuş.
Yokuslarda zaten arac 6 vites gibi oluyordu. 4.vitese düşerken iki kere düşüyor gibi hissettiriyordu bundanmış demek ki.
Sormak istediğim şu:
Bu yaşadığım durum gerçekten lock-up’ın devreden çıkması mı, yoksa başka bir mekanizma mı çalışıyor olabilir?
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.