Civic FK7 Babamın TR ziyareti ve Yetkili Servis Kazığı

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
367
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Selamlar Civic dostları.

Babam İtalya'da yaşıyor, 2019, FK7 Executive dizel manuel kullanıcısı. Avrupa'da (en azından İtalya'da) dream pakette bile Adaptive Cruise Control, Şerit takip gibi sistemler var, ne kadar şanslılar. Fakat Murphy'nin laneti babamı her yerde yakalıyor, buu sebeple kendi işini kendi yapanlardan (pasta cilasindan boyasına, yikamasindan tamiratina kadar).

Hikayede tecrübe edinilmeden ogrenilemeyecek şeyler var, o yüzden uzun uzun yazıyorum, bilmeyenlerin farkına varmaları hayırlı olacaktır.

Her neyse, Bursa'ya gelirken Yenikapı Ido iskelesine 500 metre kala sıkışık trafikte aceleci bir Getz sürücüsü arkadan çarpıyor. Çeki demiri olduğu için çok bir şey yok ama sensorlerden birinin tırnakları kırılıyor, tampon yamuluyor ve kenar bakalitlerden de biri kırılıyor. Problem buradan itibaren başlıyor.

Arac yurtdışı plakali olduğu için mecburen 1.5 saat kadar polis bekliyorlar, o arada feribot kaçıyor. Polis tutanaktan sonra Bursa'ya gelmekte olan babama "yarın gel tutanağını Zeytinburnu'ndan al" diyor. Ertesi gün Bursa'dan kalkıp giderek tutanağı alıyoruz (o arada kendi aracıma da İstanbul'dan bir takım far alıyoruz, onu başka bir konuda anlatacağım).

Dönüşte Bursa Honda yetkili servisine uğruyoruz, denilen şu: "Karşı tarafın trafik sigortasıyla anlaşmamız olmadığı için tamirat bedelini sizden alıyoruz, sonra sigorta size ödeme yapıyor. Bir de biz yetkili servis olarak sadece orijinal parça takıyoruz ama trafik sigortası yan sanayi fiyatını size ödüyor. Yani örneğin orijinal tampon 5000 TL ama yan sanayi 3000 TL, aradaki 2000 cebinizden çıkıyor". Peki deyip en azından ne hasar olduğunu kontrol etmelerini söylüyoruz. Birkaç gün sonra hasar belli oluyor, 170kusur TL expertiz ucreti ödeyerek araci alıp dışarıda yaptırmaya karar veriyoruz.

O arada bize bir feragatname imzalatiyorlar. BURASI ÖNEMLI: Biz feragatnamenin sadece Honda yetkili servisinde yaptırmamak üzere olduğunu düşünerek imzaliyoruz. Hemen ardından özel bir servise gidiyoruz, ve orada ilk şokumuzu yaşıyoruz: ARAC 3 YASINDAN KUCUK ISE TRAFIK SIGORTASI ORIJINAL PARCA FIYATINI KARSILAMAK ZORUNDA imiş. Bize söylenen bu değildi.

Götürdüğümüz özel servisin de karşı tarafın trafik sigortası ile anlaşması olmadığı için yine biz önce parayı veriyormusuz ve ortalam 20 gün içinde RUHSAT SAHIBININ ADINA OLAN BIR HESAP NUMARASINA para yatiyormus. Fakat oradaki eleman "ben senden ne kadar alırsam sen de sigortadan o kadar alacaksın" diyor.

Şimdi bi diğer problem babamın ruhsat sahibi olarak banka hesabının olmaması ve türk vatandaşı olmasına rağmen İtalyan vatandasligindaki isminin tamamen farkli olması. O isimle hesap açmanın yollarını aradıktan sonra çok uzun süreceğini anlayıp vazgeçiyoruz (tabi toplamda aradan 1 haftadan fazla zaman geçiyor). Özel servisten aracı alırken "Peki biz ne yapalım, hem hakliyiz, hem araci yaptırmıyoruz" deyince bizi başka bir özel servise yönlendiriyorlar. Özelliği de karşı tarafın trafik sigortası ile anlasmasi olması, dolayısıyla IBAN filan gerekmeden sigorta halledecek.

Diğer özel servise gittiğimizde olayları anlatırken ilgilenen hanımefendi "feragatname" kelimesini duyunca şaşırıyor. Araştırmalar sonunda öğreniyoruz ki megersem HONDA'DA IMZALADIGIMIZ FERAGATNAME KAZA DOSYASININ KAPATILMASI ICIN IMZALANMIŞ. Hanımefendi sağolsun bizi yönlendiriyor, "feragatnamenin dosyanın kapatılması için olduğunu bilmiyordum, yeniden açılmasını istiyorum" diyerek bir dilekçe yazıyoruz. Bu arada babam küfürler eşliğinde İtalya'ya geri dönüyor :) gittiğinin ertesi günü dilekcemizin onaylandığını ve dosyanın tekrar açıldığını öğreniyoruz.

Şimdi orada yaptırmanın yollarını arıyor, bakalım sonuç ne olacak :) hiçbir şey olmazsa zaten kendi yapacak. Ustalardan ve servislerden nefret ediyor. En son İtalya'da garanti bozulmasın diye aracini 10000 bakımına götürdüğünde 1 litre fazla yağ koyduklarını görünce bayağı bir sövmüşlüğü var, kontrol etmese olabilecek sorunları düşünün.

Uzunluğun kusuruna bakmayın, bir sonraki konuda da benim aracıma yaptığımız yeni far uygulaması var, Bekleyiniz.

Çağdaş Özkan
'12 FB7
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Selamlar Civic dostları.

Babam İtalya'da yaşıyor, 2019, FK7 Executive dizel manuel kullanıcısı. Avrupa'da (en azından İtalya'da) dream pakette bile Adaptive Cruise Control, Şerit takip gibi sistemler var, ne kadar şanslılar. Fakat Murphy'nin laneti babamı her yerde yakalıyor, buu sebeple kendi işini kendi yapanlardan (pasta cilasindan boyasına, yikamasindan tamiratina kadar).

Hikayede tecrübe edinilmeden ogrenilemeyecek şeyler var, o yüzden uzun uzun yazıyorum, bilmeyenlerin farkına varmaları hayırlı olacaktır.

Her neyse, Bursa'ya gelirken Yenikapı Ido iskelesine 500 metre kala sıkışık trafikte aceleci bir Getz sürücüsü arkadan çarpıyor. Çeki demiri olduğu için çok bir şey yok ama sensorlerden birinin tırnakları kırılıyor, tampon yamuluyor ve kenar bakalitlerden de biri kırılıyor. Problem buradan itibaren başlıyor.

Arac yurtdışı plakali olduğu için mecburen 1.5 saat kadar polis bekliyorlar, o arada feribot kaçıyor. Polis tutanaktan sonra Bursa'ya gelmekte olan babama "yarın gel tutanağını Zeytinburnu'ndan al" diyor. Ertesi gün Bursa'dan kalkıp giderek tutanağı alıyoruz (o arada kendi aracıma da İstanbul'dan bir takım far alıyoruz, onu başka bir konuda anlatacağım).

Dönüşte Bursa Honda yetkili servisine uğruyoruz, denilen şu: "Karşı tarafın trafik sigortasıyla anlaşmamız olmadığı için tamirat bedelini sizden alıyoruz, sonra sigorta size ödeme yapıyor. Bir de biz yetkili servis olarak sadece orijinal parça takıyoruz ama trafik sigortası yan sanayi fiyatını size ödüyor. Yani örneğin orijinal tampon 5000 TL ama yan sanayi 3000 TL, aradaki 2000 cebinizden çıkıyor". Peki deyip en azından ne hasar olduğunu kontrol etmelerini söylüyoruz. Birkaç gün sonra hasar belli oluyor, 170kusur TL expertiz ucreti ödeyerek araci alıp dışarıda yaptırmaya karar veriyoruz.

O arada bize bir feragatname imzalatiyorlar. BURASI ÖNEMLI: Biz feragatnamenin sadece Honda yetkili servisinde yaptırmamak üzere olduğunu düşünerek imzaliyoruz. Hemen ardından özel bir servise gidiyoruz, ve orada ilk şokumuzu yaşıyoruz: ARAC 3 YASINDAN KUCUK ISE TRAFIK SIGORTASI ORIJINAL PARCA FIYATINI KARSILAMAK ZORUNDA imiş. Bize söylenen bu değildi.

Götürdüğümüz özel servisin de karşı tarafın trafik sigortası ile anlaşması olmadığı için yine biz önce parayı veriyormusuz ve ortalam 20 gün içinde RUHSAT SAHIBININ ADINA OLAN BIR HESAP NUMARASINA para yatiyormus. Fakat oradaki eleman "ben senden ne kadar alırsam sen de sigortadan o kadar alacaksın" diyor.

Şimdi bi diğer problem babamın ruhsat sahibi olarak banka hesabının olmaması ve türk vatandaşı olmasına rağmen İtalyan vatandasligindaki isminin tamamen farkli olması. O isimle hesap açmanın yollarını aradıktan sonra çok uzun süreceğini anlayıp vazgeçiyoruz (tabi toplamda aradan 1 haftadan fazla zaman geçiyor). Özel servisten aracı alırken "Peki biz ne yapalım, hem hakliyiz, hem araci yaptırmıyoruz" deyince bizi başka bir özel servise yönlendiriyorlar. Özelliği de karşı tarafın trafik sigortası ile anlasmasi olması, dolayısıyla IBAN filan gerekmeden sigorta halledecek.

Diğer özel servise gittiğimizde olayları anlatırken ilgilenen hanımefendi "feragatname" kelimesini duyunca şaşırıyor. Araştırmalar sonunda öğreniyoruz ki megersem HONDA'DA IMZALADIGIMIZ FERAGATNAME KAZA DOSYASININ KAPATILMASI ICIN IMZALANMIŞ. Hanımefendi sağolsun bizi yönlendiriyor, "feragatnamenin dosyanın kapatılması için olduğunu bilmiyordum, yeniden açılmasını istiyorum" diyerek bir dilekçe yazıyoruz. Bu arada babam küfürler eşliğinde İtalya'ya geri dönüyor :) gittiğinin ertesi günü dilekcemizin onaylandığını ve dosyanın tekrar açıldığını öğreniyoruz.

Şimdi orada yaptırmanın yollarını arıyor, bakalım sonuç ne olacak :) hiçbir şey olmazsa zaten kendi yapacak. Ustalardan ve servislerden nefret ediyor. En son İtalya'da garanti bozulmasın diye aracini 10000 bakımına götürdüğünde 1 litre fazla yağ koyduklarını görünce bayağı bir sövmüşlüğü var, kontrol etmese olabilecek sorunları düşünün.

Uzunluğun kusuruna bakmayın, bir sonraki konuda da benim aracıma yaptığımız yeni far uygulaması var, Bekleyiniz.

Çağdaş Özkan
'12 FB7
bastırsın Euro yu kendi yaptırsın ya bu Türkler le ugrasılmaz

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçmiş olsun, maalesef ülkemizde trafik sigortası kapsamında servisteki parça ve işçilikleri kabul etme zorunluluğu olmadığı için servisler trafik sigortası ile işlem yapmıyorlar, genel yaygın uygulamada kaskodan yaptırıp kasko şirketinin trafik sigorta şirketinden parayı tahsil etmesi şeklinde oluyor. Servis kendi açtığı dosyayı kapatmak için haktan cayma amaçlı Feragatname imzalatmış, yani dosyayı başından atmak için bu yola gitmiş, dosyayı baştan açmadan size olayı anlatmaları gerekiyordu. Her açında uygulamada ciddi sorunlar var.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,698
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@cagdasozkan Geçmiş olsun hocam. Çok kötü bir tecrübe yaşamışsınız. Problemi çözmeden ziyade daha da zora sokmuşlar. Gelde kızma babanızın küfür etmesini çok normal karşıladım. Sonra bu sinirle git adamı vur ki yeridir. Neticede suçlu yine madur taraf oluyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst