Blok Muafiyet Kanunu

Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
Böyle bir kanun duyan arkadaş varmı arkadaşlar
Bu kanun sayesinde araçların servise gitmesine gerek olmadığı söyleniyor.
TSE belgelerine sahip olan özel servislerde araçlarımızın bakımlarını yaptırabiliyoruz ve GARANTİ BOZULMUYORMUŞ.
Bu kanunu duyan kullanan birileri varmıdır acaba....
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
Bosch Car servisine bir mail attım bu konuyla ilgili ve aşağıdaki cevabı aldım ..

Bosch Car Service’lerde garantisi devam eden araçlara bakım hizmeti verilebilmektedir.

İlgili konuda size en yakın Bosch Car Service’ten detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Aşağıdaki linkte, tüm Bosch Car Service’lerin iletişim bilgileri yer almaktadır.
https://www.boschcarservice.com/tr/tr/workshop_search_tr/workshop_search


Saygılarımızla
Bosch San. ve Tic. A.Ş.
Bosch Otomotiv Servis Yönetim Müdürlüğü

Tel : 0 216 432 00 00
mailto:BoschServis.Yonetimi@tr.bosch.com

Bosch San. ve Tic. A.Ş.
Aydınevler Mahallesi Kucukyali Ofispark
Maltepe - Istanbul / TURKEY
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,911
Tepki puanı
2,043
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
İlk defa duyuyorum, bosch serviste yuvarlak cevap vermiş :)
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
İnternette bi araştırırsan daha detaylı bilgiler bulabilirsin kardeşim.
Ben hondaTürkiye ye konu hakkında mail attım bakalım ordan nasıl bir cevap gelecek.
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
1,387
Tepki puanı
2
Konum
istanbul
Aracınız
Özel servislerin çok azı bu konuda bilgiye sahip ama böyle bir şey var.servis bakım faturasını birinci tarafa yolluyor bir nusha olarak

Tapatalk....
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
784
Tepki puanı
11
Konum
Ataşehir / İstanbul
öyle olsa bile, Türkiye de kanunlar sadece "...mış gibi" olduğu için, servisler her türlü yan çizmeyi yapabilirler.....

Yani kanuni olarak hakkımız olsa bile, servisler bin dereden su getirirler gibime geliyor. Mevcut durumda bile garantide sorunlar yaşanırken bu durum daha da sıkıntı olabilir....

Kendi adıma, böyle bir hak olsa dahi, pahalı olmasını göze alarak servisi tercih ederim.

Hani bir laf vardır. "it ile dalaşacağıma çalıyı dolaşırım"
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
Doğru diyorsunuz ama göz göre göre 10 liralık bir malzemeye 50 lira vermek insanın zoruna gidiyor.
En azından benin zoruma gidiyor :)
Honda Türkiye ye mail yazdım bakalım ne gibi bir cevap ile dönüş yapacaklar...
 
Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
13
Tepki puanı
1
Konum
Istanbul
Aracınız
ben şirket aracıma Boschcar da bakım yatırmıştım bir kaç sene önce. Araç Accent Era, şirket için çok da önemli olmadığı için sonraki bakımlar yine yetkili serviste yapıldı. Fakat bir parça değişimi gerekli oldu bir sefer garantiden, fiyatı da 150 TL gibi birşeydi. Servis bakımların yetkili serviste yapılmadığı için veya hiç yapılmadığı için garanti kapsamında değiştirmeyeceğini söylemiş elemana. Ben konuştum servis yetkilisi ve sonrasında müdürüyle fakat kabul etmediler. Kanunu da anlattım olmadı. Parça değişti ve parayı ödedik. Sonrasında Hyundai web sitesinden Türkiye merkeze müşteri ilişkilerine şikayet ve iade talebinde bulundum. Geri döndüler, bakımı yetkili olmayan serviste yaptırdığımı teyit ettim ve faturayı faksladım. Özür dilediler ve bayi parayı iade etti 1 hafta içinde. Ayrıca garanti kapsamından değişmemesi için bozulan parçanın bakım eksikliğinden veya yetkisiz servisten kaynaklandığını ispat etmeleri gerekiyor.
Fakat burası Türkiye, her firma farklı uyguluyor. Honda nın yaklaşımı farklı olabilir.
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
Yazı biraz uzun ama yararlı...
Kısaca böyle bir kanun war uygulatmak bizim elimizde...

OTOMOBİL SERVİSLERİNDE BLOK MUAFİYET YASASI

Yetkililer oto servis ve araç garantisi üzerine de çok çarpıcı bilgiler veriyor: “AB ülkelerinde 2002 yılından itibaren uygulanan ve Türkiye de de 1 Ocak 2006 da yürürlüğe giren Blok Muafiyeti yasası var. Bu yasa 1 Ocak 2007 tarihinde uygulamaya konuldu. Bu kanun sayesinde yetkili servisler dışında araçların bakımı ve onarımı ile iştigal eden diğer teşebbüslerin ve özel servislerin yetkili servislerle rekabet edebilen bir duruma gelebilmeleri için makul bir ücret karşılığında üreticiden aracın bakım ve onarımına ilişkin teknik bilgi, eğitim, donanım ve yedek parçayı temin etmeleri sağlanabilecek. Bunun sonucu olarak artık yetkili olmayan servislere, o aracın üreticisi ile organik bir ilişkisi olmadığı ve bu nedenle muhatap kabul edilemeyecekleri yönünde bir itiraz yapılamayacaktır.Yani teknik şartları sağlamış özel bir servise gidip periyodik bakım yaptırırsanız yetkili serviste yaptırmışsınız gibi aracınızın garantisi devam edebilecek. Fakat uygulamada yetkili servisler "Periyodik bakımlarda bize gelmediniz. Özel bir servise gittiniz. Bu nedenle aracınızda bir sorun oluşmuş olabilir. Biz sorumluluk kabul edemeyiz." Şeklindeki bir yaklaşımla bu yasanın pratikte hayata geçirilememesine neden oluyorlar,halbuki araç kullanıcılarının araçlarını götürmüş oldukları yetkili servislere bu yasadan habederdar olduklarını ve garantiden hizmet verme zorunda olduklarını yetkili servislerde dile getirmeleri servislere geri adım attırmaktadır.

Pilot Garage servislerinde ise bu durum şu şekilde işliyor, orijinal parça isteyen müşterilere garantili parça takılıp, muadil parça isteyenlere arzularına göre parça temin edilip ve ona da garanti veriliyor : “ Pilot Garage özel garantili araçlara periyodik bakım yapabiliyor. Fakat araç garantisinden parça değiştiremiyor. Pilot Garage olarak yaptığımız periyodik bakımlarda kullandığımız filtrelere ve diğer parçalara da garanti verebiliyoruz. Ayrıca verdiğimiz bakım faturası "BlokMuafiyeti Yasası"na göre garanti belgesi yerine geçiyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise Pilot Garage servislerinin Kurallara uygun olduğu anlamına gelen TS 12047 belgesine sahip olmaları.”

Otomobil Servislerinde Blok Muafiyeti nedir?

İsteyen her kişi serbestçe dilediği ticareti yapmalı noktasından hareket ederek, sınırların ve gümrüklerin kalkmasına kadar uzanan bir serbest ticaret ve rekabet ortamı yaratılması hedefiyle yola çıkılmış. Ancak gerek satış ve gerekse satış sonrası hizmetleri (yedek parça ve servis) özel eğitim, bilgi, beceri ve yatırım istediğinden otomotiv sektörünü hemen "serbest ticaret kavramı" kapsamına alamayacaklarını gören AB kural koyucuları "otomotiv sektörünü" bu serbest ticaret kavramından "bir sure için" BLOK OLARAK MUAF tuttular. Bu sebeple AB içinde otomotiv şirketleri, ana şirket, bayi, yan sanayici, servis ve yedek parçacı olarak tam serbest ticarete geçiş sürecinde bir muafiyet kazandılar. İşte buna Blok Muafiyet denir. Ancak 1996 dan beri AB çeşitli düzenlemelerle bu muafiyeti azaltma yolunda adımlar atmaktadır. Biz de 1996 başında AB Gümrük Birliği üyesi olduğumuz için AB ce rekabeti teşvik edici yönde alınan her türlü kararı en geç 12 ay içinde uygulamak zorundayız.

Blok Muafiyet Yasası Türkiye de ne zaman uygulanmaya başlanacak?

AB de Blok Muafiyet en son 2005 Ekim ayında revize edildi,Türkiyede 1 ocak 2007 de uygulamaya girdi.

AB Blok Muafiyet kuralları henüz Avrupalı araç üreticileri tarafından bile tam kabul edilmiş değil. Çoğunluğu bu karara çeşitli nedenlerle direniyorlar veya kendilerine göre yorumlarda bulunuyorlar. Hemen tümü Avrupa kökenli olan Türk otomotiv sanayi ve yan sanayinin de bu direnci göstermesi doğal. Pek çoğu bu kararı uygulayacak şekilde kendi içlerinde düzenlemelerini yapmış olsa bile bunu açıkça söyleyip ilan etmiyorlar. Dolayısıyla hemen her kafadan bir ses çıkıyor ve bu serbest ticaret yapmak isteyenlerin önüne dev bir sorunmuş gibi konuyor. Halbuki iş basit: Otomotiv ürün satıcısı, yedek parçacı ve servisçi bu karara göre ayrı ayrı birimler. Otomotiv firması bayisini "illa servis aç, yedek parça bulundur" diye zorlayamaz. Servise de "illa parçanı benden alacaksın" diyemez. Adam eş değer kalitede olduğu belgeli her marka parçayı alıp satabilir ve servisine gelen araca takabilir. Servis açmak isteyen herkes ana firma kriterlerini yerine getirdiği takdirde servis açabilir. Birden fazla markaya servis hizmeti verebilir.Yani şu an "özel servis" konumunda olup bir türlü "resmi servis" statüsü kazanamamış servis atölyeleri ana araç üreticisi veya ithalatçısı firmaca öngörülen gerekli kriterleri yerine getirdikleri taktirde bal gibi yetkili servis olurlar. Otomotiv bayisi de istediği kadar başka marka araçların satışını yapabilir. Ancak piyasa ile 100 yılı aşkın süredir oynamayı huy edinmiş ve tüm ortamı da buna alıştırmış olan ana firmaların bunları kabul etmede yan çizdiklerini görüyoruz. En büyük sorun bu. Ama göreceksiniz bir tanesi AB kurallarına uygun hareket ederek öncülük yapsın bir haftaya kalmaz (bir iki prestij markası dışında) tüm Türk otomotiv sektörü sıfır numara Avrupalı olur çıkar.

Blok Muafiyet Yasası Otomotiv sektöründe ne gibi değişikliklere yol açacak?

Yıllarca tek kişinin elinde bir yapıya sahip otomotiv sektörü bu yapıya geçmek zorunda. Aksi halde bırakın AB adaylığımızı 10 yaşındaki Gümrük Birliği anlaşmamız bile tehlikeye girer. Hem kökeni AB de olan ana sanayi firmalarımız bu kuralları AB içinde -isteseler de istemeseler de- uygulayacaklarına göre Türkiye için ayrı bir uygulama yapamazlar. O zaman bir tek vatandaşın bile AB ye yapacağı şikayet üzerine kendi ülkelerinde büyük cezalara çarptırılacaklardır. Bunu göze alamazlar. Türkiye de özellikle oto sanayi sitelerinde, KOBİ ler ve yan sanayicilerde büyük insan gücü ve sermaye potansiyeli var. Bunların iyi işletilmesi şart. Büyük olmasa bile tatlı bir rekabet ortamı yaratılacak. Yedek parça üreticileri kalitelerini daha da arttıracaklar, çok daha değişik noktalarda parça ve hizmet sunacaklar. Bu ekonomiye büyük canlılık getirecek. Bunu görmemek imkansız. Yüz binlerce kişiye ekmek kapısı açılacak. Yan sanayiciler dev yatırımlar yapabilecekler. Hem kaliteleri hem de üretim ve doğal olarak ihracatları artacak. Şu an AB nin önde gelen küçük ticari araç ve otobüs üreticisiyiz. Bu kuralların uygulanmasından sonra yedek parça satışlarında Tayvan ı bile geçeriz. Bu da yüz binlere yeni iş kapısı demek. Serbest ticaret kadar ekonomiyi besleyen başka bir yöntem bilmiyorum.

Blok Muafiyetinin tüketiciye sağlayacağı yararlar nelerdir?

AB de serbest ticaret ve serbest rekabetin doğrudan tüketiciyi koruyacak unsurlar olduğu bilindiği gerçeği ile yola çıkıldı. Bizde de aynı. Kim aynı kalitede mali ve hizmeti daha ekonomik koşullar ile sağlarsa o daha fazla müşteri kazanacak. Müşteri de daha az para harcayacağı ürün ve hizmetler yüzünden daha fazla tasarruf yapma ve tasarruflarını yatırımlara yönlendirme yolunda plan yapabilecek. Ülkemizde 5 yaşını dolduran bir ticari araç, genelde, o anki değerinin %10 u kadar yılda yedek parçaya ihtiyaç duyar. Kabaca bugün 15 bin YTL olan 5 yaşındaki bir araç yılda 1.500 YTL lik parçaya ihtiyaç gösterir. Rekabetin artması, servislerin çoğalması ve hizmet kalitesinin üst düzeylere erişmesi bu 1.500 YTL yi 1.000 lere indirirse tüketicinin cebinde 500 YTL kalır. Öte yandan tüketici garanti süresi bitince "pahalı" diye yetkili servislere aracını götürmez, özel veya yetkisiz servislere gider. Buradaki uyduruk bakim ve parçalar yüzünden bu yukarıdaki oran % 10 civarındadır. Halbuki yetkili servis sayısı çoğalınca ve bu servislerde kalitesi güvenceli eşdeğer parçalar kullanılınca bu oran AB de olduğu gibi % 5 lere inecek. O zaman zaten parça gideriniz 750 ye iner. Bir de rekabet dolayısıyla indirimler devreye girince eskiden 1500 YTL yıllık parça tüketimi rahatça 500 lere iner. Oldukça teorik ama, bunu yaşayan Yunanistan ve Portekiz deki tüketiciler aynısını söylüyorlar. Cepte kalan 1000 liralar ile tüketici başka alım yapar veya yatırıma yönelir. Piyasanın değişik kesimleri de canlanır. Otomotiv sektörü tüm paranızı "hupp" diye yutamaz artık! Yani neresinden bakılırsa bakılsın tüketicinin menfaati için oluşturulmuş bir kural. Her ne kadar ana otomotiv üreticileri bas bas tam tersini iddia ediyorlarsa da bu kaçınılmaz bir gerçektir!
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Aracınız
Honda Türkiye derki araç garantisinin sadece ikinci 3 yılı bozulur ilk 3 yıl bozulmaz...
Bilgilerinize Arkadaşlar...
 
Üst