Bugün Honda'nıza ne yaptınız?

Bugün daha önce aldığım led kısa far ampullerini taktım. Tampon sökmeye hiç gerek kalmıyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Tamponu sökmek gerekmiyor zaten ampül değişimlerinde. Ben farın kendisini değiştirdim o zaman mecbur tamponun sökülmesi gerekiyor.
 
Sinyal lambası patlamış, servise (Mutluhan) gittim, tamponu sökmemiz lazım dediler, ben de hayır olmaz, olamaz dedim, Bostancı sanayideki kaportacıma gittim, ustam davlumbazın sadece bir vidasını söktü, elini uzattı davlumbazı hafif araladı ve lambayı değiştirdi sağolsun. (krom Philips marka lamba 20 TL)


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Type s ve r lerde FK/FN kasalarda ampül değişimi için tamponu söküyor yetkili servisler


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Beyler bir şey soracağım..! Sizce de fb7 çok komforsuz değil mi amortisör sertliği olarak ? Yani 3 farklı lastik kullandım ancak istediğim komforun lastikle düzelecek bir yanı yok. İlla bir araç daha mı almak lazım ? Eşim çok şikayetçi özellikle bu durumdan.
Hocam geçmişte bu konuyu bende çok irdeledim.
Sorun süspansiyonda değil, izolasyonda ve zamanla sesli çalışmaya baslayan alt takım bağlantılarında.
Bircok farkli araç kullandim ve Civic C sinifi icinde gayet konforlu, ancak arac tumseklerden gecerken alt takım ile aracın arasındaki sesleri izole edecek katman sayısı maalesef az.
Bu durum özellikle amortisörun pek aktif çalışmadığı kisa-kucuk tumseklerde çok belli oluyor.
Kullanırken dikkat ederseniz vücudunuzu ciddi titretecek-sarsacak bir darbe olmamasına rağmen rahatsiz edici bam güm sesleri oluşuyor.
Eski FD6 aracimda araci satmadan kisa sure once z rotlari değiştirince kısa-kucuk cukur/tumseklerdeki sesler yok olmuştu.
Bu durumdan sonra FB7nin z rotlari degistirmeyi planladim, amortisor körük değişiminde ozellikle kendi elimle kontrol ettim ancak hicbir salma yoktu, sesli çalışmasını kabullenip değiştirmedim.
Muhtemelen civiclerin alt takim parçaları belirli bir km sonra sesli sekilde çalışmaya basliyor ancak ses harici gorevini uzun yıllar yerine getirmeye devam ediyor.
 
Son düzenleme:
Bence konforu olumsuz etkileyen sebeplerden biri de şanjuman motor uyumsuzluğu. Fc5 ile şanzıman motor uyumu daha iyi sağlanmış. Bu uyum sürüşün daha yumuşak olmasını sağlamış. Fb7 satıp Fc5 almamın en önemli sebebi bu uyumun çok iyi sağlanmış olması. Civic fb7 ve altı kasalarda maalesef sürekli bağırmaya kodlanmış bir araç ama fc5 de bu çok hissedilmiyor bağırsada çok duyulmuyor. Bana göre Fc5 lerin diğer kasalara nazaran daha yumuşak daha tatlı sürüş hissiyatı var.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bence konforu olumsuz etkileyen sebeplerden biri de şanjuman motor uyumsuzluğu. Fc5 ile şanzıman motor uyumu daha iyi sağlanmış. Bu uyum sürüşün daha yumuşak olmasını sağlamış. Fb7 satıp Fc5 almamın en önemli sebebi bu uyumun çok iyi sağlanmış olması. Civic fb7 ve altı kasalarda maalesef sürekli bağırmaya kodlanmış bir araç ama fc5 de bu çok hissedilmiyor bağırsada çok duyulmuyor. Bana göre Fc5 lerin diğer kasalara nazaran daha yumuşak daha tatlı sürüş hissiyatı var.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Fc5 lerde aynı motor ama şanzıman cvt. Bu sayede motor gücü ve torku kırpmadan daha iyi aktarıyor herhalde tekerlere. İlk benzinli arabam daha önceden hep dizel ve manuel araçlarım oldu. Turbo olmadığı için hızlanmaya kalktığınızda hemen bir alt vitese geçiyor ve devir yükseliyor doğal olarak devirde artıyor seste ben dizel arabayla yokuşları daha sessiz çıkıyordum düşük devir sayesinde. Çift kavramalı turbo benzinli vw araçlarda vites geçişleri sarsıntısız ve çok hızlı olduğu için alt vitese geçerken gecikme olmuyor ve rahatsız etmiyor ayrıca turbo sayesinde yokuşlarda ve hızlanmalarda daha canlı hissettiriyor. Atmosferik motor tork konvertörlü şanzıman olduğu için durum bu tercih etmemdeki en büyük etken arıza riskinin az olmasıydı yoksa çift kavramalı turbolu arabaların tadı bir başka.
 
Fc5 yalıtım olarak fb7'den bir tık iyi ama hala diğer c sınıfı araçların gerisinde hocam ayrıca sırf cvt şanzımanı yüzünden fc5 kasaya geçmedim ben. Motor çılgınlar gibi bağırıp elektrik süpürgesine bağlıyor performans istediğinizde. Cvt şanzımanın konforu kullanımla alakalı biraz sakin sürücüler oldukça memnun olabilir vites aralığı olmadığı için. 1.5 turbo motordaki cvt şanzıman daha güzel programlanmış o yüzden fc5 1.5 turboyla güzel en azından benim için ama zevkler ve renkler tabi kişisel beğeni saygılar.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Size maliyeti ne kadar oldu peki?

Toz körükleri değişimi ve bilyaların yağlanması 200 tl , abs kablosunu kendileri kopardığı için ona ben karışmadım ama bilgi olması açısından sorduğumda normal şartlarda bu arıza sizde olsa maliyeti 300 tl civarında olacaktı dediler.


06 HONDA 2234
 
@h.k_ahmet E sınıfı alır mıyım bilmiyorum hocam bu ülkede artık zor (2. el almam). Ev alıcaz diye sattım zaten e180'i, 19" jantlarla bile inanılmaz konfor farkı var civic ile. Genelde de eşim onu kullandığı için bir alışılmışlıktan süregelen şikayetler var şu an O'nda. Alırsam da Citroen Aircross alırım ya da o tarz... Yoksa benim araçtan beklentim zaten konfor değildi, alırken de bilerek aldım.?

@m2hamid Evet hocam ilk aldığımda benim de dikkatimi çeken nokta o küt sesleriydi ancak C serisi kullandığım en konforsuz araç olan c180 amg'de 18" jant + runflat lastik ve çok sert amortisörlerle bile bu kadar rahatsız olmamıştım. Ahmet hocamın dediği gibi sanırım daha kötüsünü kullanmak lazım.
Yani araç çok sallanıyor da aynı zamanda eksantrik tümsek ve çukurlarda. Sönümleme kısmında özellikle rahatsızız. Şimdi eşim de hamile olunca iyice dikkat etmeme rağmen yavaş geçmeye falan yine sekiyor yani eşim içeride?, sallıyor nasıl desem içeride oturana yansıyor bu. Z rotlara baktırayım ben de bi bu iyi fikir. Amortisör yay falan bakar oldum bu aralar. Aracın lastikleri de 32 psi'da tutuyorum ama...

Bunun dışında yol sesi, motor sesi, koltukların bel desteğinin olmaması zaten kabullenilmiş ya da alternatif çözümlerle giderilmeye çalışılmış noktalar bende.
 
Son düzenleme:
@h.k_ahmet E sınıfı alır mıyım bilmiyorum hocam bu ülkede artık zor (2. el almam). Ev alıcaz diye sattım zaten e180'i, 19" jantlarla bile inanılmaz konfor farkı var civic ile. Genelde de eşim onu kullandığı için bir alışılmışlıktan süregelen şikayetler var şu an O'nda. Alırsam da Citroen Aircross alırım ya da o tarz... Yoksa benim araçtan beklentim zaten konfor değildi, alırken de bilerek aldım.?

@m2hamid Evet hocam ilk aldığımda benim de dikkatimi çeken nokta o küt sesleriydi ancak C serisi kullandığım en konforsuz araç olan c180 amg'de 18" jant + runflat lastik ve çok sert amortisörlerle bile bu kadar rahatsız olmamıştım. Ahmet hocamın dediği gibi sanırım daha kötüsünü kullanmak lazım.
Yani araç çok sallanıyor da aynı zamanda eksantrik tümsek ve çukurlarda. Sönümleme kısmında özellikle rahatsızız. Şimdi eşim de hamile olunca iyice dikkat etmeme rağmen yavaş geçmeye falan yine sekiyor yani eşim içeride?, sallıyor nasıl desem içeride oturana yansıyor bu. Z rotlara baktırayım ben de bi bu iyi fikir. Amortisör yay falan bakar oldum bu aralar. Aracın lastikleri de 32 psi'da tutuyorum ama...

Bunun dışında yol sesi, motor sesi, koltukların bel desteğinin olmaması zaten kabullenilmiş ya da alternatif çözümlerle giderilmeye çalışılmış noktalar bende.
Hocam lastikleri 30a düşürün, 32ye göre vurma hissi azalacak ve konfor biraz artacaktır, ben genelde 30da kullanıyorum. Daha azı yakıtta artışa neden olur.
Premium markaların premium olmalarındaki sebeplerden biri de yol ile sürücüyü ayırmalarıdır zaten, Mercedes’te süspansiyon konusunda en konforlu araçları üreten markadır diyebilirim.
Siz süspansiyon konforu ve izlasyonu açısından attan inmişsiniz gibi bir durum var maalesef.
Z rot içinde BluePrint’in Z rotlarını almayı planlıyordum, ayrıca 555 marka z rotları da tavsiye etmişlerdi. eğer ilerde değiştirirseniz bu markaları inceleyin, orjinalinin çiftine 1300 gibi fiyat istemişlerdi, bu markaların çifti 200 liranın altındaydı.
 
Geri
Üst