BYD Atto3

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,043
Çözümler
4
Tepki puanı
3,539
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

Uzun bir süredir eşimin sağlık sorunları ve işlerimin yoğunluğundan dolayı forumda çok aktif olamadım.
Bu süreçte Honda Civic FC5 aracım ile yollarımızı ayırdık. Sedan aracın yetmemesinden dolayı SUV bir araç düşünüyorduk, Honda CRV fiyatının pahalı olması HRV nin de boyutunun işimizi görmemesinden dolayı başka markalara yönelmek durumunda kaldık. BYD nin Türkiye girmesi ile, aracı lansman zamanı satın alma kararı aldık. Aracı 10.000 km 9 aydır kullanıyorum, araç ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruları memnuniyetle cevaplayabilirim.

BYD Atto3 2.jpg

BYD Atto3 4.jpg

BYD Atto3 1.jpg

BYD Atto3 3.jpg

BYD Atto3.jpg
 
Son düzenleme:
Aracınız hayırlı olsun ben en çok güncel menzilli merak ediyorum

Teşekkürler, menzil verilere göre 420km ancak ben ortalama 300-350 km gibi yapıyorum. Menzili kullandığınız yolun durumu çok fazla etkiliyor. Ben genelde otoban kullandığım için menzilim çok fazla gitmiyor. Aynı güzergah da FC5 ile de bir depo lpg ile 250-300 km ancak yapabiliyordum.
 
Hocam hepimizin merak ettiği bir konu diye düşünüyorum. Şarj maliyeti ortalama km başına nedir? Katalog verileri gerçeğe pek uymadığı için sizin gibi fiili kullanıcıların vereceği bilgiler daha sağlıklı olur. 🙂
 
Hocam hepimizin merak ettiği bir konu diye düşünüyorum. Şarj maliyeti ortalama km başına nedir? Katalog verileri gerçeğe pek uymadığı için sizin gibi fiili kullanıcıların vereceği bilgiler daha sağlıklı olur. 🙂

Hocam hemen güncel veriler ile aydınlatayım :)

Ben aracı evde Şarj ediyorum bu yüzden hesaplama ev elektriğine göre olacak.
Aracın 100 km de ortalama 16kw gibi elektrik tüketimi var. Bu ortalama ile aslında menzil de hesaplanabiliyor, aracın bataryası 61kw 100 km de 16 kw elektrik tüketimi ile batarya boşalana kadar kullanıldığı zaman 381 km menzil çıkıyor, ancak fabrika 420 km menzil diyor.

Şu anda 1 kw ev elektriği güncel faturama göre, vergi dahil 2,64 TL. 100 km için 2,64 X 16 = 42,24 / 100 = 0,42 kuruş yapıyor.
 
Hondadan BYD markaya geçmişsiniz, kolay karar vermemişsinizdir eminim...

1.Araç güncel fiyatı nedir ?
2.Honda ile kıyaslama yaparsak malzeme kalitesi olarak nedir durum ?
3.Yıllık Bakım maliyeti nedir ve ne yapılıyor?
4.Batarya ömrünü ne zaman bitirir? Değişim,yenileme maliyeti nedir?
5.Uzun yolda, yolun yarısında şarj bitince full şarja ulaşmak için, kaç dakika beklemek gerekiyor
6.Verdiğiniz bu radikal karardan memnun musunuz ? Örn.5 yıl sonra iş satmaya gelince bizleri neler bekler ? Elektrikli araçlar çok değer kaybeder mi , satılır mı ? Şimdiden bütün cevaplarınız için teşekkür ederim..
 
Hocam hemen güncel veriler ile aydınlatayım :)

Ben aracı evde Şarj ediyorum bu yüzden hesaplama ev elektriğine göre olacak.
Aracın 100 km de ortalama 16kw gibi elektrik tüketimi var. Bu ortalama ile aslında menzil de hesaplanabiliyor, aracın bataryası 61kw 100 km de 16 kw elektrik tüketimi ile batarya boşalana kadar kullanıldığı zaman 381 km menzil çıkıyor, ancak fabrika 420 km menzil diyor.

Şu anda 1 kw ev elektriği güncel faturama göre, vergi dahil 2,64 TL. 100 km için 2,64 X 16 = 42,24 / 100 = 0,42 kuruş yapıyor.
Bizim araçlara göre çok çok uygun kalıyor hocam, şarj yeri olan kullanıcılar için şehir içinde elektrikli araçlar gerçekten çok mantıklı(y)
 
@Ufuk Hondaşk

1. Kampanyalı fiyatı 1.590, Byd nin fiyat politikası hiç hoşuma gitmiyor, ben aracı lansman zamanı 1.590 aldım. Enflasyonun en az %50 olduğu ülkede 9 ayda aracın fiyatı hiç değişmedi, sanırım alırken bize lansman hikayesi ile yüksek kar marjıyla sattılar.

2. Civic kullanıcısı olduğum için malzeme kalitesini Civic ile kıyaslamak durumundayım. Civic ten malzeme kalitesi çok daha iyi.

3. Araç 40 bin km veya 2 yıl sonra bakıma gidecek. Bakım da değişen bir şey olmayacak kontrolden ibaret.

4. Batarya ömrü ne zaman biteceği belli değil, 8 yıllık garanti içerisinde batarya kapasitesi %80 altına düşer ise batarya garantiden değişiyor. Bizim millet bunu yanlış anlıyor 8 yıl sonra batarya değişecek zannediyor. Piyasada batarya değişmeden 700k km deviren elektrikli araçlarda var.

5. Uzun yolda mantıklı olan şarjı %10 - %80 arası kullanmak, bu şekilde 10-80 arası 30 dk da hızlı şarj ile şarj olabiliyor.

6. Araç donanım olarak bu fiyata alınabilecek en ucuz araçlardan birisi bu anlamda memnunum, diğer bir memnuniyetim araç çok ama çok az yaktığı için hiç düşünmeden özgürce araç kullanabiliyorsun.
Bence kötü yanı elektrikli araç piyasası çok hızlı, sürekli fiyat düşürmeye çalışıyorlar buda aracın ikinci elini olumsuz etkiliyor.
İleride ne olur bilmiyorum ama elektrikli araçlar ikinci el kaygısı olanlar için hiç mantıklı değil.
 
Geri
Üst