Civic FD6 Çalışma sorunu

Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
araç 2009 civic fd6
sabahları soğuk havada araba marșı geç alıyor bujilerden kaynaklandığını düşündüm bujileri deiștirdim sibob ayarı yaptırdım 1 hafta sorun giti şimdi sorunu tekrarlıyor

COR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Doğru olanda bu zaten. 3-5 saat içinde tam doğru ayar yapılması mümkün değil.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
En sonunda kendim yapacam bu ayarı. Motorun genleşmesi hesaplanıp sıcaklığa göre istediğin saatte neden ayarlanamiyor bu meret?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 
En sonunda kendim yapacam bu ayarı. Motorun genleşmesi hesaplanıp sıcaklığa göre istediğin saatte neden ayarlanamiyor bu meret?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
İşlem hemen yapılıp biten bir işlem değil. Yani motor sıcakken işleme başlandığında blok hala soğumaya devam ediyor. Ayarın en doğru olabilmesi için ortam sıcaklığının ve haliyle motor sıcaklığının 24-25 derece olması istenir esasen.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
lpg var ise lpg diyaframında gaz kaçağı vardır manifolta gaz kaçırır ilk çalışmada benzinle çalışma yaparken silindirin içerisi lpg gazı dolu olduğu için çok zengin karışıma sebep olur gaza basarak çalıştırdığınızda gaz klapesi açıldığı için karışım fakirleşip çalışır ancak normalde ilk marşta silindirdeki fazla yakıtı eksozdan atmadan çalışmaz çünki lpg kaçağı yüzünden boğulma olur.

yani benim tahminim yakıt kaçağı sebebiyle boğulma, bunun sebebi de motoru stop ettiğinizde manifolta ufak ufak lpg akışı olması araba uzun süre çalışmadan 6-7 saat bekleyince boğulmaya sebebiyet verecek kadar gazı manifolta doldurması, kaçağın nedeni de lpg regülatörü yada diyaframının kaçak problemli olmasıdır.

bunun çözümü basit zaten regülatör yada diyafram revizyonu ile düzeliyor, ama ilk önce denemek için lpg yi bagajdaki vanasından kapatın biraz benzinde çalışsın sonra ertesi sabah marş basıp deneyin bakalım yine öyle yapacak mı? eğer tek marşta çalışırsa sebep bu, eğer yine çalışmazsa araştırmaya devam:)
 
Bende @erenuzel41 hocam gibi LPG regülatöründen şüpheleniyorum :unsure:
LPG vanasını kapatıp 2-3 gün aracı sadece benzinde kullanmayı hiç denediniz mi?
 
Tahmini maliyet nedir bunda hocam
lpg var ise lpg diyaframında gaz kaçağı vardır manifolta gaz kaçırır ilk çalışmada benzinle çalışma yaparken silindirin içerisi lpg gazı dolu olduğu için çok zengin karışıma sebep olur gaza basarak çalıştırdığınızda gaz klapesi açıldığı için karışım fakirleşip çalışır ancak normalde ilk marşta silindirdeki fazla yakıtı eksozdan atmadan çalışmaz çünki lpg kaçağı yüzünden boğulma olur.

yani benim tahminim yakıt kaçağı sebebiyle boğulma, bunun sebebi de motoru stop ettiğinizde manifolta ufak ufak lpg akışı olması araba uzun süre çalışmadan 6-7 saat bekleyince boğulmaya sebebiyet verecek kadar gazı manifolta doldurması, kaçağın nedeni de lpg regülatörü yada diyaframının kaçak problemli olmasıdır.

bunun çözümü basit zaten regülatör yada diyafram revizyonu ile düzeliyor, ama ilk önce denemek için lpg yi bagajdaki vanasından kapatın biraz benzinde çalışsın sonra ertesi sabah marş basıp deneyin bakalım yine öyle yapacak mı? eğer tek marşta çalışırsa sebep bu, eğer yine çalışmazsa araştırmaya devam:)

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Tahmini maliyet nedir bunda hocam

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
kitine göre değişir ve brc zavoli atiker vs gibi marka olsa sadece tamir takımı ile diyafram değişimi yapılırsa 100-200 lira tutabilir komple regülatör değiştirilirse belki 300-400 lira olsun tahminen işçilik hariç.
 
kitine göre değişir ve brc zavoli atiker vs gibi marka olsa sadece tamir takımı ile diyafram değişimi yapılırsa 100-200 lira tutabilir komple regülatör değiştirilirse belki 300-400 lira olsun tahminen işçilik hariç.
Tamirati neye göre karar veriyorlar olup olmayacağıni hocam? Yırtık boyutu falan mı?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 
Tamirati neye göre karar veriyorlar olup olmayacağıni hocam? Yırtık boyutu falan mı?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Onu tam olarak bilmiyorum ama mesela altta linkini paylaştığım parçalar diyafram tamir takımları, ama birde komple regülatör var bu durumda ancak kesin olarak arıza tespiti yaptıktan sonra kesin kararı verecek olan servis sorumlusu yada tamircidir.


 
Mesela bu alttaki linkte tamir edilen regülatöre baktığınızda su kaçağı da olmuş ve epey zarar vermiş. Çalışırken karlanma yapan var, birkaç farklı arızası var.

 
Kardeşim cumaakşam servise arabayı bıraktım sabaha kadar durdu sabah yaptılar 2 gündür tık yok direk çalışıyor
Servisde bi arkadaş var ona dedim akşamdan gelicek araba diyor sabah hiç çalışmadan soğuk havada araba soğukken subap ayarı yapılacak diyor sen ne şekilde yaptırmıştın subap ayarını?


COR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

COR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst