Civic 1.5 turbo dışarda bakım

Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
340
Tepki puanı
325
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Lpg temiz yanar aslında, motor yağını çok kirletmez, benzin kadar fazla kurum ve pislik kalıntısı bırakmaz motorda. Ancak lpg ile kullanılan motor yağı tabi ki benzine göre daha yüksek ısıya maruz kaldığından yüksek ısı ile motor yağını karartmasa da yağın özelliğini daha erken bozar.

Uzun süre Lpg ile kullanırsanız bir süre sonra eskiyen motor yağı sarı renge yakın kalacaktır. Lpg yi yeni yeni kullanmaya başladıysanız motorun içindeki eski biriken kurumlar dökülüyordur. Bu yüzden lpg dönüşümü sonrası ilk bakımda yağı kararmış görebilirsiniz.

Kararan motor yağı iyidir derler, motoru temiz tutmak için kurum ve pisliği üzerinde topladığının belirtisidir kararma. Benzinli motorda hiç lpg kullanmadan 10000km sonra sapsarı kalan bir motor yağı için pek iyi şeyler söylenmez.
Merhaba,
Bunu bir sonraki yağ değişimde göreceğiz bakalım
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Orjinal hava filtresinin kağıtları yağa bandırılmış oluyor, yeni orjinal hava filtresini ambalajdan çıkartıp elinize aldığınızda filtre kağıdında yağ kalıntısı olduğu hissediliyor bu sebeple üzerine topladığı yabancı partikül miktarı normal tip kağıt filtrelere göre daha fazladır, özellikle turbolu araçlarda bunun faydası ve önemi yüksektir, hava filtresinden içeriye ufacık bir toz zerreciği kaçsa 400-500000 devir hızla dönen turbo türbininin pallerini çizer.

Yan sanayi hava filtrelerini inceledim ve yağ kalıntısı göremedim ben, belki yağa bandırılmış kağıtlı yan sanayi filtre vardır, ama ben bulamadım.
Mann Filter'in FB7 için olan hava filtresi de orjinali gibi yağlı bir doku ile kaplı.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Merhaba,
Ben konya nin çakma almanya malzemesi rixenberg tercih ettim. Tam oturdu sıkıntı olmadı
alt kısmını ellediniz mi yağlı miydi orjinali gibi? Türk malı olduğu halde kendini alman malı gibi lanse ettiği için gözümde sahtekar bir intiba bıraktı ve bu yüzden tercih etmedim.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
340
Tepki puanı
325
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba,
Tam oturunca bakmadım. Pazarlama taktiği olduğu için çok üzerinde durmadım işlevi nasıl göreceğiz
 
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
herkese merhaba aranıza yeni katıldım ismim burak.
Mart ayında beyaz renk 2017 1.5t hb sport araç aldım. Aracım 19.900km de. 20bin bakımı yaptıracağım araç yıldan dolayı servise girmemiş normalde 2018 2019 2020 de bakıma girmesi gerekirken sadece 10binde bakım yapılmış bende aynı şekilde 20binde yaptıracağım.
Servise bakımda neler yapılacağını ve fiyat bilgisi için görüştüm.
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, şanzuman yağı, hidrolik yağı(gerek var mı) yapılacağını fiyat olarak 2750liradan indirimle 2500e yapılacağını belirtti. Aracımın garantisi yok. Okadar parayı verip birde hangi yağı hangi parçaları kullanacaklar bilmiyorum bende servislere güvenmeyenlerdenim malesef. Antalya da yaşıyorum en kaliteli yağ filtreler ile dışarıda bakım yaptırmayı düşünüyorum. Yâda sadece şanzuman yağını serviste diğer bakımı özel serviste yaptırmayı düşünüyorum.
Sizden ricam kaliteli ve orjinal parcalarin markalarını ve nereden alacağımı öğrenmek. Tavsiyelerinize ihtiyacım var iyi günler iyi forumlar.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
herkese merhaba aranıza yeni katıldım ismim burak.
Mart ayında beyaz renk 2017 1.5t hb sport araç aldım. Aracım 19.900km de. 20bin bakımı yaptıracağım araç yıldan dolayı servise girmemiş normalde 2018 2019 2020 de bakıma girmesi gerekirken sadece 10binde bakım yapılmış bende aynı şekilde 20binde yaptıracağım.
Servise bakımda neler yapılacağını ve fiyat bilgisi için görüştüm.
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, şanzuman yağı, hidrolik yağı(gerek var mı) yapılacağını fiyat olarak 2750liradan indirimle 2500e yapılacağını belirtti. Aracımın garantisi yok. Okadar parayı verip birde hangi yağı hangi parçaları kullanacaklar bilmiyorum bende servislere güvenmeyenlerdenim malesef. Antalya da yaşıyorum en kaliteli yağ filtreler ile dışarıda bakım yaptırmayı düşünüyorum. Yâda sadece şanzuman yağını serviste diğer bakımı özel serviste yaptırmayı düşünüyorum.
Sizden ricam kaliteli ve orjinal parcalarin markalarını ve nereden alacağımı öğrenmek. Tavsiyelerinize ihtiyacım var iyi günler iyi forumlar.
CivicTR’ye hoş geldiniz.

•) Tanışma bölümünde belirtilen formata uygun şekilde kendinizi tanıtmanızı rica ederiz.

•) Yazdıklarınızdan araç 3 yaşında olmasına rağmen şanzıman yağının şimdiye kadar değişmemiş olduğunu anlıyorum. Eğer öyleyse km/yıl doldurmak için yada başka sebeple vakit kaybetmeden bir an evvel yetkili serviste şanzıman yağınızı değiştirmenizin aracınızın şanzıman sağlığı için faydalı olacağını düşünüyorum.

•) Yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi v.b. malzeme tavsiyeleriyle ilgili de bu konudaki önceki mesajları okumanızı öneririm.
Ayrıca; Motor yağı ile ilgili de forumda arama yapabilirsiniz. @İsmail Beşiroğlu hocamın motor yağlarıyla ilgili geçmiş mesajlarına göz atmanızı özellikle tavsiye ederim.
 
Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
9
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu zamana kadar dsg ve tam otomatik arabalarım oldu ilk defa 2 yılda şanzuman yağı değişeni gördüm. O yüzden de arabayı aldığımda 20bini bekledim servis söyledi açıkçası bilmiyordum şanzuman yağı değişmesi gerektiğini. Bunun sebebi nedir onuda anlamadım . 182hp araç ama sanki 140 gibi takılıyor 2016 fr 150hp ve 2017 astra 150hp kullandım onlar daha atikti. Yağ değişimi sebebi çok nazlı olduğu içindir diye düşünüyorum.

Bugün forumu inceledim ve şanzuman yağını serviste yaptırmaya karar verdim.

@İsmail Beşiroğlu hocamın yazılarını okudum gerçekten alanında bu kadar uzmanını ilk defa görüyorum kendisini kutlarım.

Yağ konusunda 3 markayı gördüm;
0w20 motul
0w20 mobil 1
0w20 liqui moly

0w20 honda type 2 düşünmüyorum
0-30 konusunda kararsızım

Şu konuda içim rahat aracı pek sıkıştırmam 120yide geçmiyorum o yüzden ince yağ olması bana pek zararı olmayacağını düşünüyorum


SM-N970F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
8 Eyl 2020
Mesajlar
31
Tepki puanı
16
Konum
İstanbul
Yağ ve bakım konusunu bilmiyorum ama teknik verilerde bu motorun torku biraz daha Yüksek devirlerde görünüyor, diğer turbolu motorolar gibi 1500-1750-2000 değilde 2200den başlıyor tork vermeye ve kullanimima göre anladığım en iyi 2500 -4500 devir arasi gibi. 2200 devir altında ölü biraz.

Honda Civic 1.5 182 Hp AT, Elegance Sedan 2020
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu zamana kadar dsg ve tam otomatik arabalarım oldu ilk defa 2 yılda şanzuman yağı değişeni gördüm. O yüzden de arabayı aldığımda 20bini bekledim servis söyledi açıkçası bilmiyordum şanzuman yağı değişmesi gerektiğini. Bunun sebebi nedir onuda anlamadım . 182hp araç ama sanki 140 gibi takılıyor 2016 fr 150hp ve 2017 astra 150hp kullandım onlar daha atikti. Yağ değişimi sebebi çok nazlı olduğu içindir diye düşünüyorum.

Bugün forumu inceledim ve şanzuman yağını serviste yaptırmaya karar verdim.

@İsmail Beşiroğlu hocamın yazılarını okudum gerçekten alanında bu kadar uzmanını ilk defa görüyorum kendisini kutlarım.

Yağ konusunda 3 markayı gördüm;
0w20 motul
0w20 mobil 1
0w20 liqui moly

0w20 honda type 2 düşünmüyorum
0-30 konusunda kararsızım

Şu konuda içim rahat aracı pek sıkıştırmam 120yide geçmiyorum o yüzden ince yağ olması bana pek zararı olmayacağını düşünüyorum


SM-N970F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tercih edeceğiniz yağların üçü de kullanma kılavuzunda yazan uyarılar sebebiyle olmaz, 0w-20 kullanacak iseniz mutlaka Honda engine oil type 2.0 kullanmanız gerekiyor aksi durumda dış tedarik mobil, shell, valvoline, motul fark etmez 5w30 yada 0w-30 kullanmanız gerekecek ve bu durumda yakıt tüketiminiz yüzde 15-20 oranında artacaktır.

ben bugün bakıma gittim ve dört litre type 2.0 yağ 330 liraya inmiş. Eskiden sanırım 400 lira civarı idi.

Leon FR de DSG şanzıman vardır kuru kavramalıdır o yüzden hızlanmayı daha iyi hissettirir bu çok doğal, üstelik TSI motorların torkları ürettiği beygir gücüne oranlar isek tork değerleri Honda 1.5 turbo dan daha yüksek, rampayı da iyi çıkar, hızlanması da iyidir ama 140-150km hızdan sonra hızlanmak için daha çok nazlanır ve TSI motorlar Honda kadar dayanıklı ve güvenilir değiller.

Astra nın 150 hp turbo benzinlisi de önerilen Dexos onaylı yağ ile piston kıran ciddi sıkıntılar çıkartan bir motordur. Opel in magnezyum subapları lpg ile tanıştığı zaman ortaya çıkarttığı problemleri meşhurdur.

Honda da böyle sıkıntılar yok çok şükür:) ancak Honda da yedek parça ve bakım masrafı oldukça yüksek bundan bende memnun değilim.

Honda nın yeni modellerdeki CVT si oldukça nazlı, ticari olarak kullananlarda çelik kayışı kopartanlar var, hem bakımda hem kullanımda dikkat etmek şart, eskiden kalma bir teknoloji olan tork konvertörlü yağ sıkıştırmalı kavrama ile motorsiklet şanzımanlarında sıklıkla kullanılan kayış kasnak CVT düzeneği kullanıyor ancak bundaki kayış kevlar kauçuk değil çelik alaşımdan imal edilme, hem çelik kayış hem kavrama aynı yağ ile yağlanıyor, soğutuluyor, vites değiştirmek için kasnakların hidroliklerini çalıştırıyor ve kavramayı çalıştırıyor bu kadar işi yaparken zaman zaman aşırı ısınıyor ve kararıp renk değiştiriyor. Bununla beraber iyi bir yakıt ekonomisi ve konfor sunmaya çalışıyor yine de 2 yıl 20000km epey az bir süre. Bence ağır bakım şartlarına girmese de olurdu belki yinede bilemiyorum. 4 yıl 40000km iyi olabilirdi.

Aracı zorlayın yada zorlamayın Honda motoru için pek fark eden birşey olmaz, motor yağı ilk marşa basmadan 12 saatlik uzun yol yolculuklarına kadar geniş bir yelpazede çalışır, 0w-20 type 2 dışında herhangi bir yağ kullanmak size yakıt tüketimi artışı olarak geri döner ancak 1.5 turbo motora aşınma olarak ciddi bir sıkıntısı olmaz. Yani yağa vereceğiniz parayı taksitle benzine verirsiniz. Motor yağı ile yağlanan ve soğutulan turbo konusunda yağı dışardan tedarik edecekseniz yüksek ısıda akışkanlığını kaybetmeyen bir yağ tercih etmelisiniz hths değeri yüksek olanlardan.

Yada servisten temin edeceğiniz 0w-20 type 2.0 yağı dışarda kendi imkanlarınız ile değiştirebilirsiniz, yağ filtresi ve hava filtresini de yağı servisten alırken yine oradan perakende almanızı yani orijinal tercih etmenizi öneririm, böylece işçilik vermemiş olursunuz ve en ucuza bu şekilde geleceği kanaatindeyim. Turbo olmasa idi hava filtresini dışardan temin edebilirdiniz, eğer hava filtresi iyi süzemez ise 200-300000rpm hızla dönen turbo türbini hava filtresinden içeriye kaçan küçük toz partikülleri ile karşılaşırsa kötü biçimde çiziliyor ve zamanla uğultu ile ıslık sesi gibi sorunlar çıkarması muhtemel oluyor orjinal filtre ile bu risk minimum düzeyde. Atmosferik motorda ise hava filtresinin geçirgenliğinin kötü olması bu kadar riskli sonuçlar doğurmaz.

Bu yorumumu okuyanların benim illa orjinal parça takıntısına sahip birisi olduğumu düşünmesini istemem o yüzden sahte olmamak kaydı ile orjinali ile aynı kodla dışarda satılan bujiler, üzerinde gelenlerden daha iyi olan herhangi marka silecekler, valeo mann vs. polen filtresi, paspas seti, replika olmayan güzel jantlar ve lastikler gibi parçaları istediğiniz yerden alabilirsiniz, orjinal olmalarına gerek yok :)
 
Geri
Üst