Civic 1.5 turbo dışarda bakım

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Lpg ve Turbo için Motul 5w30 Eco lite uygun olur API SERVICE SP-RC ve ILSAC GF-6a ile en üst standartlara sahiptir. Honda'nın önerdiği ve LPG uyumu teknik verilerde belirtilir.

İlla OEM yağ alacaksanız da Mannol 0w20 alınabilir.

Yağ standartlarını ve geleneksel yöntemlerle yapılmış test karşılaştırmalarını görebileceğiniz bir dosya paylaşayım:
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Lpg ve Turbo için Motul 5w30 Eco lite uygun olur API SERVICE SP-RC ve ILSAC GF-6a ile en üst standartlara sahiptir. Honda'nın önerdiği ve LPG uyumu teknik verilerde belirtilir.

İlla OEM yağ alacaksanız da Mannol 0w20 alınabilir.

Yağ standartlarını ve geleneksel yöntemlerle yapılmış test karşılaştırmalarını görebileceğiniz bir dosya paylaşayım:
Lpg ve Turbo için Motul 5w30 Eco lite uygun olur API SERVICE SP-RC ve ILSAC GF-6a ile en üst standartlara sahiptir. Honda'nın önerdiği ve LPG uyumu teknik verilerde belirtilir.

İlla OEM yağ alacaksanız da Mannol 0w20 alınabilir.

Yağ standartlarını ve geleneksel yöntemlerle yapılmış test karşılaştırmalarını görebileceğiniz bir dosya paylaşayım:
ismail bey cevap icin cok tesekkurler. sicak motorda koruma yonu hakikatten mukemmelmis yagin. benim aracim yazin 22 derece kisin en dusuk +12 derecede soguk baslangic yapiyor bu yagin 5w olmasi 0w yaga gore aracimda herhangi bir extra asinmaya sebep olur mu sizce?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
ismail bey cevap icin cok tesekkurler. sicak motorda koruma yonu hakikatten mukemmelmis yagin. benim aracim yazin 22 derece kisin en dusuk +12 derecede soguk baslangic yapiyor bu yagin 5w olmasi 0w yaga gore aracimda herhangi bir extra asinmaya sebep olur mu sizce?
Belirttiğiniz bu sıcaklık aralıklarında bence olmaz ancak kesin konuşmak yağ analizi yapmadan imkansız hocam.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Belirttiğiniz bu sıcaklık aralıklarında bence olmaz ancak kesin konuşmak yağ analizi yapmadan imkansız hocam.
benim kafami kurcalayan yaglardan biride motul 0w20 eco lite 8100

API STANDARTLARI
API SERVICE SP-RC / ILSAC GF-6A
OEM ONAYLARI
GM DEXOS1-GEN2 ; CHRYSLER MS-6395 ; FORD WSS M2C 947-A / 947-B1 ; FIAT 9.55535-CR1

ROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 0W-20
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 162
Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
Flash point ASTM D92 223°C / 433°F
Sulfated ash ASTM D874 0.84% weight
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g

sizce motul 5.30 mu bu mu?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
benim kafami kurcalayan yaglardan biride motul 0w20 eco lite 8100

API STANDARTLARI
API SERVICE SP-RC / ILSAC GF-6A
OEM ONAYLARI
GM DEXOS1-GEN2 ; CHRYSLER MS-6395 ; FORD WSS M2C 947-A / 947-B1 ; FIAT 9.55535-CR1

ROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 0W-20
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 162
Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
Flash point ASTM D92 223°C / 433°F
Sulfated ash ASTM D874 0.84% weight
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g

sizce motul 5.30 mu bu mu?
Turbolu bir araç için 2.6hths çok düşük geliyor gözüme hocam. Ben 0w20 kullanma taraftarı değilim.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
sonunda hondanin 1.5 turbo icin istedigi tum sartnameleri karsilayan bir yag buldum fakat buda sanirim. piyasada yok:

Mobil 1 ESP LV 0W-30
API SN Motor Test Gereklilikleri
API SL
ACEA A5/B5
ACEA C2
FORD WSS-M2C920A


Özellikler ve Spesifikasyonlar
Özellik
SınıfSAE 0W-30
Kinematik Viskozite @ 1000C, mm2/s, ASTM D4459.7
Viskozite İndeksi, ASTM D 2270180
Sülfatlanmış Kül, % kütle, ASTM D8740,8
Yüksek-sıcaklık Yüksek-kesme Viskozite @ 150oC, mPa.s, ASTM D46833
Akma Noktası, °C, ASTM D97-51
Parlama Noktası, °C, ASTM D93200
Yoğunluk, @15.6 ºC, g/cm3, ASTM D40520.8429
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
bu deger yagin sicak motordaki inceligi oluyor degil mi? bu incelik kilcal vtec kanallari daha iyi yaglanmaz mi?
150 derecedeki kayganlığı, yağ kalınlığını ifade eder kısaca. Krank milindeki kılcal kanallardan bihaberim hocam bu konuda yorum yapamayacağım.
 
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Megaparca.com
Otosupermarket.com
Bu iki siteye bakin ben 2 yildi burdan aliyorum filtrelerimi ve balatalarimi
 
Geri
Üst