Herkese selamlar.
Araba kullanmayı 1990 model honda accordda öğrendim ve ara yollarda kullandım.
2005 yılında ehliyetimi alır almaz kendime ait ilk göz ağrım 2005 model civic aldım.
2010 yılında kaza yaptım, arabayı pert ettim sonra gittim yine 2010 model civic aldım.
Anlıyacağınız doğuştan hondacıyım.
Bunları anlattım çünkü honda düşmanı tarzında eleştirilmek istemiyorum.
Aracımı hayırlısıylan değiştirmek istiyorum.
İlk olarak baktığım araba civic sedan 1.5T oldu. Göçük sorunları vs derken soğudum. Her ne kadar artık olmuyor deselerde.
Gözümü 1.5T Hatchback modeline diktim. Tarzı çok hoş. Herşey çok güzel. Biraz daha araştırma yaptım ve hondanın CVT şanzıman kullandığını öğrenmiş oldum.
CVT'yi araştırdım ve sonsuz vites (makara sistemine benzer) bir tür olduğunu öğrendim. Ekonomik kullanıma odaklı, fazla tork kaldırmıyan, fazla deviri sevmiyen, sürüş zevkini (hani o 7bin lere çıkan devir) azalttığını öğrendim.
Biraz daha araştırdığımda CVT modelinin 1.5T yurtdışı manuel modelinin son hızı ve tork değerinden daha düşük olduğunu gördüm.
Aklıma şu sorular geldi. Honda aynı motor farklı vites arabalardan CVT modelini kısıtlaması CVT'nin dayanma değerlerinin düşük olduğundanmı kaynaklanıyor ?
Yıllarca civicte turbo özlemim varken ve bunu gerçekleştirmişlerken yazılımıylan oynamakta isterim tabiki. Son limitlere değilde, bir tık yukarısı olabilir mesela.
Ancak aklıma gelen ikinci soruda böyle birşeye giriştiğimizde şanzımanın elimizde patlayıp patlamıyacağı ?
Bir diğer sorumda eski otomatik sorunsuz şanzumanlar kadar bu CVT şanzımanın uzun ömürlü olup olmuyacağı ?
Belliki Honda Türkiye ülkemizdeki üretim kalitesini düşürmüş. Civicte kalırsam İngiltere montajı olan Hatchback'e yönelmeyi düşünüyorum.
Tabiki yeni civicteki bu problem ve tartışmaları duyduktan sonra başka arayışlarada girdim. Onlar hakkındada görüşlerinizi veya tecrübelerinizi belirtirseniz memnun olurum.
Saygılarımla.
Araba kullanmayı 1990 model honda accordda öğrendim ve ara yollarda kullandım.
2005 yılında ehliyetimi alır almaz kendime ait ilk göz ağrım 2005 model civic aldım.
2010 yılında kaza yaptım, arabayı pert ettim sonra gittim yine 2010 model civic aldım.
Anlıyacağınız doğuştan hondacıyım.
Bunları anlattım çünkü honda düşmanı tarzında eleştirilmek istemiyorum.
Aracımı hayırlısıylan değiştirmek istiyorum.
İlk olarak baktığım araba civic sedan 1.5T oldu. Göçük sorunları vs derken soğudum. Her ne kadar artık olmuyor deselerde.
Gözümü 1.5T Hatchback modeline diktim. Tarzı çok hoş. Herşey çok güzel. Biraz daha araştırma yaptım ve hondanın CVT şanzıman kullandığını öğrenmiş oldum.
CVT'yi araştırdım ve sonsuz vites (makara sistemine benzer) bir tür olduğunu öğrendim. Ekonomik kullanıma odaklı, fazla tork kaldırmıyan, fazla deviri sevmiyen, sürüş zevkini (hani o 7bin lere çıkan devir) azalttığını öğrendim.
Biraz daha araştırdığımda CVT modelinin 1.5T yurtdışı manuel modelinin son hızı ve tork değerinden daha düşük olduğunu gördüm.
Aklıma şu sorular geldi. Honda aynı motor farklı vites arabalardan CVT modelini kısıtlaması CVT'nin dayanma değerlerinin düşük olduğundanmı kaynaklanıyor ?
Yıllarca civicte turbo özlemim varken ve bunu gerçekleştirmişlerken yazılımıylan oynamakta isterim tabiki. Son limitlere değilde, bir tık yukarısı olabilir mesela.
Ancak aklıma gelen ikinci soruda böyle birşeye giriştiğimizde şanzımanın elimizde patlayıp patlamıyacağı ?
Bir diğer sorumda eski otomatik sorunsuz şanzumanlar kadar bu CVT şanzımanın uzun ömürlü olup olmuyacağı ?
Belliki Honda Türkiye ülkemizdeki üretim kalitesini düşürmüş. Civicte kalırsam İngiltere montajı olan Hatchback'e yönelmeyi düşünüyorum.
Tabiki yeni civicteki bu problem ve tartışmaları duyduktan sonra başka arayışlarada girdim. Onlar hakkındada görüşlerinizi veya tecrübelerinizi belirtirseniz memnun olurum.
- 0km -Alfa Romeo- Guiletta 1.4 170HP TCT şanzıman
- temiz ikinci el bir BMW 320 i ED
Saygılarımla.
Son düzenleme: