Kia ve hyundai eski tip tek kavrama tork konvertörlü şanzıman kullanıyor o yüzden 9-10 litre . Honda da çift kavrama yada eat6 tarzı bi otomatik geliştirmezse eğer dizel de 8-10 litreleri yakar. Hondanın kullandığı şanzıman ş.içinde fazla yakmasının asıl sebebidir bence.8-10 litre yaktıktan sonra da dizele binmek akıl işi sayılmaz benim için. Pejo-citroen ortaklığının kullandığı otomatik şanzıman tek kavrama tork konvertörlü toyota-aisin ortak ürettimi ama anlaşma gereği toyota kullanamıyor kendi araçlarında(asrın hatasıydı bence böyle bi şanzımanı kendi araçlarında kullanmamayı kabul etmeleri) bu eat6 denilen şanzımanın ve 1.6 dizel le birlikte ş.içi 5-5.5 litre. Honda yıllardır dizel üretmeyerek riskten kaçtı, şanzıman için de riske gireceklerini hiç sanmıyorum. Bu tip bi otomatikle de tasarruf hayal. Lpg+otomatiğe devam.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.