Civic atmosferiklere yazılım atılır mı?

Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Merhaba, o sıkıntı varken yapılan yazılımı iade ettim, sorunları hallettikten sonra başka yerde tekrar yaptırdım. Telefondaki GPS uygulamasında 4-5 kere denediğim sürelere göre 0-100 ü 0.7-0.8 sn kadar hızlandı aynı rotada. Ancak kesin veriler için bu hafta yağışlar durursa dyno ya çıkacağım. Ondan sonra detaylı bilgileri buraya da aktarırım
@honda_lover adlı üyemiz aracına uygulamış. Başka bir problem için konu açmıştı. Orada belirtmişti. Fark var mı yok mu, nasıl oluyor diye sorabiliriz?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Arkadaşlar merhaba, bugün havanın güneşli olmasını fırsat bilerek Ankarada en iyi dyno olarak tavsiye edilen yere gittim. İlk başta araç otomatik olduğu için ölçmeyeceklerini söylediler. Sonrasında ise vitesin m modunda sabitlenebildiğini söyledim ve o zaman bir deneyelim dediler. Manuel 4 e çekip dyno ölçümü yapıldı ve araç 86hp 144 nm olduğunu söylediler. Ben de bunun üzerine bunun mümkün olmadığını söyledim. Arkadaş da iararla öyle olduğunu iddia etti. Sonra ben grafiği incelerken güç biriminin kw olduğunu gördüm ve söyledim. O da evet ya öyle unutmuşuz dedi ve düzeltti ancak 111.7 hp 144nm çıktı. Ayrıca araç ilginç bir şekilde 144nm torkunu 1940 devirde çıkarıyor gözüktü dyno verisine göre. Dyno yu özellikle tavsiye etmelerine rağmen böyle değişik sonuç alınması bana dynonun kesinlikle yanlış olduğunu anlamamı sağladı.

Araçta yazılım öncesi ve sonrası GPS ölçümlerini bugün defalarca tekrarladım ve aynı rotada(ilk 30 metre %-2 eğimli, gerisi düz) 10.9 çıkan 0-100 değerinin 9.8 e düştüğünü görmüş oldum.
Ayrıca 17.8@128 kmh olan 1/4 mile süresi de 16.9 @132 km ye değerine düştü.
Ayrıca aynı model stok civic ile roll ve drag denemeleri de yaptık. Yaklaşık 1 km lik dragda benim aracım stoğa göre yaklaşık 40 metre fark attı. 30-180 rol denemelerinde ise 25 30 metreye yakın fark oluştu.
Ayrıca zevkine benim aracın hava filtresini, açık hava filtresini simüle etmek için söktüğümde, aynı farklar 45 ve 35 metreye çıktı.


Özetlemek gerekirse,
Ankara Ecumasters'da yaptırdığım chip tuning, dyno da düzgün ölçüm alamasam da defalarca yaptığım GPS ölçümü, aynı model araç ile drag ve roll denemelerine göre,
0-100 de yaklaşık 1sn, özellikle orta devirlerde hissedilir gaz tepkimesi ve drag/ roll yarışlarında gözle görülür fark yarattı.

Ayrıca stok hava filtresini çok daha geçirgen bir hava filtresi ile değiştirmek de(ben direk fitreyi çıkarıp denedim) , özellikle yüksek hızlarda fark yaratacaktır.

Müthiş(?) dyno verisini ve GPS ölçümlerini de aşağıya ekliyorum

Screenshot_20201102-220217_Drag%20Racer.jpegScreenshot_20201102-220225_Drag%20Racer.jpegScreenshot_20201102-002808_Drag%20Racer.jpegScreenshot_20201102-002800_Drag%20Racer.jpeg20201102_142302.jpeg

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar merhaba, bugün havanın güneşli olmasını fırsat bilerek Ankarada en iyi dyno olarak tavsiye edilen yere gittim. İlk başta araç otomatik olduğu için ölçmeyeceklerini söylediler. Sonrasında ise vitesin m modunda sabitlenebildiğini söyledim ve o zaman bir deneyelim dediler. Manuel 4 e çekip dyno ölçümü yapıldı ve araç 86hp 144 nm olduğunu söylediler. Ben de bunun üzerine bunun mümkün olmadığını söyledim. Arkadaş da iararla öyle olduğunu iddia etti. Sonra ben grafiği incelerken güç biriminin kw olduğunu gördüm ve söyledim. O da evet ya öyle unutmuşuz dedi ve düzeltti ancak 111.7 hp 144nm çıktı. Ayrıca araç ilginç bir şekilde 144nm torkunu 1940 devirde çıkarıyor gözüktü dyno verisine göre. Dyno yu özellikle tavsiye etmelerine rağmen böyle değişik sonuç alınması bana dynonun kesinlikle yanlış olduğunu anlamamı sağladı.

Araçta yazılım öncesi ve sonrası GPS ölçümlerini bugün defalarca tekrarladım ve aynı rotada(ilk 30 metre %-2 eğimli, gerisi düz) 10.9 çıkan 0-100 değerinin 9.8 e düştüğünü görmüş oldum.
Ayrıca 17.8@128 kmh olan 1/4 mile süresi de 16.9 @132 km ye değerine düştü.
Ayrıca aynı model stok civic ile roll ve drag denemeleri de yaptık. Yaklaşık 1 km lik dragda benim aracım stoğa göre yaklaşık 40 metre fark attı. 30-180 rol denemelerinde ise 25 30 metreye yakın fark oluştu.
Ayrıca zevkine benim aracın hava filtresini, açık hava filtresini simüle etmek için söktüğümde, aynı farklar 45 ve 35 metreye çıktı.


Özetlemek gerekirse,
Ankara Ecumasters'da yaptırdığım chip tuning, dyno da düzgün ölçüm alamasam da defalarca yaptığım GPS ölçümü, aynı model araç ile drag ve roll denemelerine göre,
0-100 de yaklaşık 1sn, özellikle orta devirlerde hissedilir gaz tepkimesi ve drag/ roll yarışlarında gözle görülür fark yarattı.

Ayrıca stok hava filtresini çok daha geçirgen bir hava filtresi ile değiştirmek de(ben direk fitreyi çıkarıp denedim) , özellikle yüksek hızlarda fark yaratacaktır.

Müthiş(?) dyno verisini ve GPS ölçümlerini de aşağıya ekliyorum

Ekli dosyayı görüntüle 262411Ekli dosyayı görüntüle 262412Ekli dosyayı görüntüle 262413Ekli dosyayı görüntüle 262414Ekli dosyayı görüntüle 262415

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ayrıntılı analiz için teşekkür ederiz. Dyno verisini bende doğru bulmadım. Fakat gps ile aynı güzergah stok araç ile test edilmesi çok güzel olmuş. Aracınızda yazılım hariç başka değişiklik yok ise yazılım yaramış gibi duruyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Ayrıntılı analiz için teşekkür ederiz. Dyno verisini bende doğru bulmadım. Fakat gps ile aynı güzergah stok araç ile test edilmesi çok güzel olmuş. Aracınızda yazılım hariç başka değişiklik yok ise yazılım yaramış gibi duruyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Teşekkürler.
Araç eco elegance otomatik. Standarttan farklı olarak 4.5 cmlik coil ex yay var. Roll yaptığımız araç ile yazılım ve yay dışında bir fark yoktu. 20201103_002110.jpeg20201103_001950.jpeg20201012_130831.jpeg

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Bende Amerikadan getittirdigim K&N kutu ici filtre disinda birsey yok ama inanin deger hemde kirlendikce yikanip tekrar kullaniliyor. Atmosferikte motora girmeden tatmin edici sonuclar alinmiyor maalesef. Torque marka oktan arttirici atsaniz extra Etanol takviyesi yapsanizda bir yere kadar. Performansi yag bile cok etkiliyor. Otomatik oldugu icin kurcalamiyorum fazla ama ekonomiye guvensem inanin degerdi arabaya da saglam para harcardim sonu yok bu islerin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Bende Amerikadan getittirdigim K&N kutu ici filtre disinda birsey yok ama inanin deger hemde kirlendikce yikanip tekrar kullaniliyor. Atmosferikte motora girmeden tatmin edici sonuclar alinmiyor maalesef. Torque marka oktan arttirici atsaniz extra Etanol takviyesi yapsanizda bir yere kadar. Performansi yag bile cok etkiliyor. Otomatik oldugu icin kurcalamiyorum fazla ama ekonomiye guvensem inanin degerdi arabaya da saglam para harcardim sonu yok bu islerin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Zaten bu arabayı kullanmaya devam edersem en sonunda ya piston kolu krank değiştirip 1.8 yada 2 litre yapacağım, ya da turbolayacağım.
Şimdilik bu sonuçlardan memnunum ama.

Filtre için burada satışı olan yer tavsiyeniz var mı?

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Ayrıca araştırdım üzere bu aracı bu şanzıman ile turbolayıp 190 hp /270 nm civarı sorunsuz binenler var. Daha üstü güçler için tork konverterine müdahale edilmesi ve ekstra şanzıman yağ soğutucusu takılması gerektiğini okumuştum.
Bu arada 1.8 piston kolu ve krank için 3800 TL fiyat aldım eldekileri verip.
Ayrıca lpg sisteminde büyük enjektörler ve R18 beyni de takılırsa sağlıklı bir R18 e dönüştürüleblir motor
Bende Amerikadan getittirdigim K&N kutu ici filtre disinda birsey yok ama inanin deger hemde kirlendikce yikanip tekrar kullaniliyor. Atmosferikte motora girmeden tatmin edici sonuclar alinmiyor maalesef. Torque marka oktan arttirici atsaniz extra Etanol takviyesi yapsanizda bir yere kadar. Performansi yag bile cok etkiliyor. Otomatik oldugu icin kurcalamiyorum fazla ama ekonomiye guvensem inanin degerdi arabaya da saglam para harcardim sonu yok bu islerin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Zaten bu arabayı kullanmaya devam edersem en sonunda ya piston kolu krank değiştirip 1.8 yada 2 litre yapacağım, ya da turbolayacağım.
Şimdilik bu sonuçlardan memnunum ama.

Filtre için burada satışı olan yer tavsiyeniz var mı?

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Maalesef, TR yok olsa dahi 2X fiyat cekerler.
K&N Kendi sitesindeb almistim ben. $100 uzeri Turkiye ucretsiz UPS ile 1 hafta da gumruk dahil elinizde. Temizleme solisyonlari ile birlikte almanizi tavsiye ediyorum motor secenegide 1.8 olarak secin. Bende polen filitresi dahil full K&N yakin bir zamana kadar yag filitremde KN idi ama elimde kalmayinca orijinale donmek zorunda kaldim. Cok iyi bir iscilikle 2.4 K series supercharger li benim diyen Golfude cuprayida geride birakir. Turbo kullanmazdim ben olsam supercharger daha saglikli ve bildiginiz Amerikan motorlari gibi sesleri var. Cok ugrastirici para ve zaman isteyen isler defalarca teste tecrubeye cikmaktan yorulur ama inanilmaz keyif verecegini dusunuyorum :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Maalesef, TR yok olsa dahi 2X fiyat cekerler.
K&N Kendi sitesindeb almistim ben. $100 uzeri Turkiye ucretsiz UPS ile 1 hafta da gumruk dahil elinizde. Temizleme solisyonlari ile birlikte almanizi tavsiye ediyorum motor secenegide 1.8 olarak secin. Bende polen filitresi dahil full K&N yakin bir zamana kadar yag filitremde KN idi ama elimde kalmayinca orijinale donmek zorunda kaldim. Cok iyi bir iscilikle 2.4 K series supercharger li benim diyen Golfude cuprayida geride birakir. Turbo kullanmazdim ben olsam supercharger daha saglikli ve bildiginiz Amerikan motorlari gibi sesleri var. Cok ugrastirici para ve zaman isteyen isler defalarca teste tecrubeye cikmaktan yorulur ama inanilmaz keyif verecegini dusunuyorum :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teşekkürler, getirtme konusunu bir araştıracağım.
Supercharger da turboya göre daha fazla mekanik değişiklik gerektirdiğinden ve r16 için hiç örnek bulamadığımdan çok sıcak gelmiyor bana. Turbonun hem örnekleri mevcut hem de parça değiştirmekten çok parça ekleyerek yapıldığı için daha rahat gibi geliyor bana.

Tabi bunlar şimdilik uzak hayaller, araba piyasası tekrar eski haline felan dönebilirse gönlümden geçen f30 320d lci tarzı araç almak.

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst