Civic dizel

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Piyasanın en sessiz ve titreşimsiz dizel motorudur bence. Birkaç kişi dizel partikül filtresi ile ilgili sorun yaşadılar, bu sebeple soğuk ilk marştan sonra DTEC motorla tek seferde 5-10km yapıp stop etmek gibi kısa mesafe kullanımı kesinlikle önerilmiyor, dizelin en kalitelisini depoya doldurup tek marşta en az 15-20km gidilecek tarzda bir motordur DTEC, gerçi bütün dizeller hemen hemen öyleler kısa mesafeyi hiç sevmezler, yada hep kısa mesafe kullanılırsa haftada bir tek seferde 50km yapılabilir hem DPF temizlenir hem motor ve eksozda karbon birikimi azalır arıza çıkarma ihtimali minimuma iner.

hyundai ve opel in 136 hp lik 300nm lik dizel motorlarına göre beygir gücü olarak 120hp biraz düşük kalsa da civic in rüzgarı delip geçen aerodinamik yapısı ve onlardan daha hafif şasisi bu açığı kapatıyor.

dizelin güzel tarafı chip tuning ile güzel bir yazılım yapılarak egr iptali ve yeniden gaz haritası çizilmesi ile yüzde 20-30 gibi bir güç artışının çok ucuza ve basit biçimde elde edilebilmesi, sonrasında motor yağının normalde kullanılandan çok az kalın olanının ve hths değeri yüksek olanının seçilmesi ve sıklıkla dipgaz gidilmediği sürece yazılımla 150-160hp lerin motora çok fazla zararının olmadığı söyleniyor.

hatchback kasa ile satılan dizel civic FK7 kasa benzinli hatchback ile hemen hemen aynı altyapıya sahip olduğundan hep sportif ve müthiş bir yol tutuşa hemde ekonomik bir otomobile sahip olmanın en güzel tarafı lakin dizel hatchback çok pahalı:) sedan bu durumda ekonomik iyi bir seçenek.

Bütün uzakdoğu dizel motorları oldukça başarılıdır, kara duman atma ve motor iç aksam arızaları uzakdoğu dizellerde çok nadir görülür en fazla yüksek km lerde turbo bozar, egr tıkanır yada dpf tıkanır bunların çoğu genellikle kullanım hatasıdır lakin onarımıda çok zor değildir. Aslında uzakdoğulu birçok üretici dizel motoru sırf avrupalı rakipleri yüzünden çıkartıp piyasaya sürmüştür kompakt tipte safkan uzakdoğu otomobillerinin nerdeyse hepsi benzinli ve yakıt tüketimi yüksek olan çok uzun ömürlü zor aşınan motor yapıları olan otomobillerdir:) avrupalı üretici zamanında gidipte citroen saxo gibi peugeot 206 gibi bir otomobile bile dizel motor seçeneği getirince japon ve güney koreliler mecburen dizel motorları geç te olsa piyasaya sürdüler japonların dizel motorları her ne kadar avrupalı dizellerden daha fazla mazot harcasalar da onlardan daha dayanıklı oldukları ve simsiyah duman atmadan yüzbinlerde km devirdikleri zaman içerisinde görüldü:)

zamanında 2010 model toyota auris lerin 90hp lik 1.4 D4D motorlarında bazı otomobillerde daha çok erken km lerde ciddi oranda yağ yakma sorunları görüldü, yurt dışında komple motor değiştirilirken Türkiye de sadece bazı motor elemanları değiştirilip kullanıcıya teslim edildiler sorun tam manasıyla çözülememişti yeni 1.4 D4D lerde problem olmadığı söyleniyor.

Hyundai nin 2006 başında piyasaya sürdüğü 1.5 litrelik 88 ve 110 hp lik crdi motorlarda turbo arızası çok sık yaşandı ıslık çalan turbo yada turbo parçalayıp türbin parçalarının intercooler içine kaçanları ve tamiri zor hale gelenleri vardı, daha sonraları 1.6 crdi de 128hp lik modelde farklı model garrett marka turbo ve 2015 başında piyasaya sürülenlerde borgwarner marka turbo ile 136hp leri yakaladılar şu anda turbo kırmıyorlar.

Uzakdoğulu bunlarla uğraşırken piyasada 1.2 litrelik volkswagen dizelleri türediler sokak başında belirdiği zaman kamyon gürültüsü çıkartan üç silindirli TDI polo lar golf ler vardı motoru çalıştırdığınız zaman içeride deprem oluyordu:) gazladıkları zaman kafanızı çevirip bakmamanız imkansız çünki deli gibi çatır çutur yüksek bir motor sesi var.

Şimdi de gelmişler biz avrupada dizeli yasaklıyoruz diyorlar. Zaten oyunun başrolünde olan kendileri, oyun bozan da kendileri.

arabanızı güle güle kullanın derim.
 

Askala

0
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
28
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Bende cvt ile zf şanzıman arasındaki fark hakkında yorum rica edeceğim. Daha önce Corolla'da kullandığım 1,6 benzinli otomatiğe göre şimdiki dizel zf otomatik şanzıman geçişleri daha sert geldi. Tamam benzin ile dizel farkı mutlaka olacaktır ama geçişler bariz kasıyor.
 
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
2
Konum
istanbul/pendik
Piyasanın en sessiz ve titreşimsiz dizel motorudur bence. Birkaç kişi dizel partikül filtresi ile ilgili sorun yaşadılar, bu sebeple soğuk ilk marştan sonra DTEC motorla tek seferde 5-10km yapıp stop etmek gibi kısa mesafe kullanımı kesinlikle önerilmiyor, dizelin en kalitelisini depoya doldurup tek marşta en az 15-20km gidilecek tarzda bir motordur DTEC, gerçi bütün dizeller hemen hemen öyleler kısa mesafeyi hiç sevmezler, yada hep kısa mesafe kullanılırsa haftada bir tek seferde 50km yapılabilir hem DPF temizlenir hem motor ve eksozda karbon birikimi azalır arıza çıkarma ihtimali minimuma iner.

hyundai ve opel in 136 hp lik 300nm lik dizel motorlarına göre beygir gücü olarak 120hp biraz düşük kalsa da civic in rüzgarı delip geçen aerodinamik yapısı ve onlardan daha hafif şasisi bu açığı kapatıyor.

dizelin güzel tarafı chip tuning ile güzel bir yazılım yapılarak egr iptali ve yeniden gaz haritası çizilmesi ile yüzde 20-30 gibi bir güç artışının çok ucuza ve basit biçimde elde edilebilmesi, sonrasında motor yağının normalde kullanılandan çok az kalın olanının ve hths değeri yüksek olanının seçilmesi ve sıklıkla dipgaz gidilmediği sürece yazılımla 150-160hp lerin motora çok fazla zararının olmadığı söyleniyor.

hatchback kasa ile satılan dizel civic FK7 kasa benzinli hatchback ile hemen hemen aynı altyapıya sahip olduğundan hep sportif ve müthiş bir yol tutuşa hemde ekonomik bir otomobile sahip olmanın en güzel tarafı lakin dizel hatchback çok pahalı:) sedan bu durumda ekonomik iyi bir seçenek.

Bütün uzakdoğu dizel motorları oldukça başarılıdır, kara duman atma ve motor iç aksam arızaları uzakdoğu dizellerde çok nadir görülür en fazla yüksek km lerde turbo bozar, egr tıkanır yada dpf tıkanır bunların çoğu genellikle kullanım hatasıdır lakin onarımıda çok zor değildir. Aslında uzakdoğulu birçok üretici dizel motoru sırf avrupalı rakipleri yüzünden çıkartıp piyasaya sürmüştür kompakt tipte safkan uzakdoğu otomobillerinin nerdeyse hepsi benzinli ve yakıt tüketimi yüksek olan çok uzun ömürlü zor aşınan motor yapıları olan otomobillerdir:) avrupalı üretici zamanında gidipte citroen saxo gibi peugeot 206 gibi bir otomobile bile dizel motor seçeneği getirince japon ve güney koreliler mecburen dizel motorları geç te olsa piyasaya sürdüler japonların dizel motorları her ne kadar avrupalı dizellerden daha fazla mazot harcasalar da onlardan daha dayanıklı oldukları ve simsiyah duman atmadan yüzbinlerde km devirdikleri zaman içerisinde görüldü:)

zamanında 2010 model toyota auris lerin 90hp lik 1.4 D4D motorlarında bazı otomobillerde daha çok erken km lerde ciddi oranda yağ yakma sorunları görüldü, yurt dışında komple motor değiştirilirken Türkiye de sadece bazı motor elemanları değiştirilip kullanıcıya teslim edildiler sorun tam manasıyla çözülememişti yeni 1.4 D4D lerde problem olmadığı söyleniyor.

Hyundai nin 2006 başında piyasaya sürdüğü 1.5 litrelik 88 ve 110 hp lik crdi motorlarda turbo arızası çok sık yaşandı ıslık çalan turbo yada turbo parçalayıp türbin parçalarının intercooler içine kaçanları ve tamiri zor hale gelenleri vardı, daha sonraları 1.6 crdi de 128hp lik modelde farklı model garrett marka turbo ve 2015 başında piyasaya sürülenlerde borgwarner marka turbo ile 136hp leri yakaladılar şu anda turbo kırmıyorlar.

Uzakdoğulu bunlarla uğraşırken piyasada 1.2 litrelik volkswagen dizelleri türediler sokak başında belirdiği zaman kamyon gürültüsü çıkartan üç silindirli TDI polo lar golf ler vardı motoru çalıştırdığınız zaman içeride deprem oluyordu:) gazladıkları zaman kafanızı çevirip bakmamanız imkansız çünki deli gibi çatır çutur yüksek bir motor sesi var.

Şimdi de gelmişler biz avrupada dizeli yasaklıyoruz diyorlar. Zaten oyunun başrolünde olan kendileri, oyun bozan da kendileri.

arabanızı güle güle kullanın derim.
Gerçekten cok iyi betimlemissiniz zaman ayirdiginiz icin tesekkur ederim.

SM-J500H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

cag

0
Katılım
7 Ağu 2017
Mesajlar
71
Tepki puanı
31
Konum
izmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Bende cvt ile zf şanzıman arasındaki fark hakkında yorum rica edeceğim. Daha önce Corolla'da kullandığım 1,6 benzinli otomatiğe göre şimdiki dizel zf otomatik şanzıman geçişleri daha sert geldi. Tamam benzin ile dizel farkı mutlaka olacaktır ama geçişler bariz kasıyor.

Aracım Dizel hb aracım 16 binde. Cvt tecrübem olmadı ama düşünce cvt de zaten geçiş yok. 5 yıl 120 bin dsg kullanan biri olarak zf ile fazla bir fark olmadığını söyleyebilirim. Otoban sürüşlerinde 9. Vitesin artısı size sessizlik olarak dönüyor. Yukarıda belirtildiği gibi aynı güzergahta 1.6 tdi ile 4.5 gezerken civic ile 4.8 geziyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Turbodan gelen ıslık sesi arada benim araçtanda gelmekte 6800 km yim sorun teşkil eder mi ?

LEX820 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
garanti devam ediyor olmalı, yetkili servise göstermekte fayda var ama acelesi yok bakımda mutlaka söylersiniz, gazlarken zor duyulan belli belirsiz az bir ıslık sesi zararsızdır, turbo yatakları boşluk yaptığı zaman genelde kükreme gibi kulak tırmalayan sürtme sesi şeklinde rahatsız edici bir ıslık sesi çıkartır teyp sesi açarak falan bu sesi bastıramazsınız. Olası bir turbo probleminde üretim hatası mevcut değil ise soğuk çalıştırdıktan sonra rölantide 30 saniye beklemeden soğuk motorla gaza yüklenmek veya uzun yol sonrası 1-2 dakika rölantide soğumasını beklemeden stop etmek turbo yatak milini bozuyor genelde birde motor yağını erken değiştirmek turbo ömrünü çok arttırıyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bende cvt ile zf şanzıman arasındaki fark hakkında yorum rica edeceğim. Daha önce Corolla'da kullandığım 1,6 benzinli otomatiğe göre şimdiki dizel zf otomatik şanzıman geçişleri daha sert geldi. Tamam benzin ile dizel farkı mutlaka olacaktır ama geçişler bariz kasıyor.
cvt motorsiklet şanzımanı gibi kayışla tahrik edilen kasnakların çap değiştirmesiyle çalışıyor senkromeç yada dişli kavraması gibi vites geçişlerinde anlık güç kesintisi yapan elemanlar olmadığı için vites geçişleri hissedilmez. Ancak zf nin 9 ileri şanzımanı planet dişli sistemlidir bu şanzıman az miktarda vites geçişi hissettirir çünki iç içe geçirilen dişli gruplarından dıştaki dişli yada içteki dişlinin birisinin solenoid kumandalı kavramalar ile anlık güç kesintisi ile birinden çıkartılıp diğerine kilitlenmesi ile vites geçişleri yapılır.

her iki şanzıman da yağlı kavramalı tork konvertörlü olduğu için tork konvertör aslında kuru kavramalı otomatiklere göre vites geçişlerinin daha yumuşak olmasını sağlar

DSG yada EDC gibi kuru çift kavramalı bir otomobil kullanırsanız bu sefer de onlara göre ZF nin şanzımanı daha yumuşak gelecektir.
 
Geri
Üst