Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,888
Tepki puanı
4
Yaş
48
Konum
İstanbul
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

[quote author=Wordls link=topic=41.msg11903#msg11903 date=1410252297]
Econ hic acmadim.
Turbo benzin turbo dizel araclarla bizim otomatiklerin isi zor.
Yaris yapmiyorum. Ara hizlanma vasatin altinda bi degere sahip bence.
Tsi tdi dsg leon toz yutturur.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]

Hocam o sizin dediğiniz ilk kalkış ve rampalar için geçerli uzun yolda tozu Civic yutturur onlara emin olun ama S modda F1 ile tabki.
 

Sercan

0
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
190
Tepki puanı
4
Yaş
30
Konum
İzmir, Bornova
Aracınız
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

[quote author=Wordls link=topic=41.msg11761#msg11761 date=1410000669]
Piyasada atmosferik kalmadi bi honda. Tork yok. Motor sesi var ama guc yok.
Sanzimanda yavas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Hocam tamamen size katılıyorum. ECON modunu hiç açmadım, sürekli kapalı çoğunlukla S viteste kullanıyorum yine de istediğim performans yok bundan kastım çok hızlı gitmesi değil istediğim hıza yeterli zamanda ulaşamaması 1. Viteste kalkışı bayağı iyi ama araç 4 vitese geçtiği anda 124 beygirden sadece 1 tanesi çalışıyormuş gibi gidiyor arkadan araba gelirken sol şeride çıkmaya korkuyorum hızlanamadığı için.
Hafif bir rampada hele ki hacı murat gibi bağırıyor gelde sinir olma
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Evet. Onemli olan sollamalar. Uzun yolda araba sollarken nerdeyse kesiciye gircem araba gecsin diye.
Rampalari hic soylemim.
Biz bazen arkdslarla rolling yapariz arabalari denemek icin. Civic cok geride kaliyo.
Yani o kucuk turbonun onemini anliyor insan.
Civicin fiyati iyi. Gerci oda seneler once bulunan teknolojiyi hala kullanmadindan dolayi.
Lpg ye uyumu cok iyi.
Hayir atmosferik yap ama vtec olsun. Vtec acsin gercekten. İ vtec ne ?
En kotu 140 -150 hp olmali.
Uzun yolda guc cok onemli.
Hayat kurtarir bazen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Kullanmasindan diyecektim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Arkadaşlar ani hızlanma ve seri devir çevirmek için manuel vites araç tercih etmelisiniz ;)
Otomatik için dsg derseniz ben dsgyi halen risk olarak görüyorum, şirketimize gelen 4 jettadan birisinin şanzımanı dağıldığı için benim gözümde halen arıza yapma ihtimali %25 olan bir şanzıman tipi ;)
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Hızlı atın .oku seyret düşermiş :) dsg ile hızlı gidenler şanzımanı arıza yapınca sıkıntının farkına varırlar :) arıza ihtimali düşük olsa dsg üstüne şanzıman görmedim.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

maluus

0
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
3
Yaş
2023
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Mevcut otomobil motor teknolojisi zaten amele bir teknoloji kanımca, dsg falan yarı otomatik transmisyonlar da amelenin amelesi. Tam otomatikler bu motor teknolojisi ile eh işte. Mevcut motor anlayışı devam edecekse onun ömrünü uzatacak şey de bence cvt olacaktır. Geleceği bekliyorum?
 

eray

0
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
610
Tepki puanı
11
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Şimdi yazılanları okudum bazı bilgi kirlilikleri var umarım bu yazdıklarımın size net şekilde farklı şanzımanların farklı iyi ve kötü taraflarını anlatır.
CVT şanzıman
1-konforludur
2-vites değişimi ayırma ve basma şeklinde değil süreklilik arz eden konik dişli ve paletler ile gerçekleşir.
3-Sarsıntısız ve kesintisizdir. Yakıt olarak CVT şanzımanda edc vb gibi başarılıdır.
zayıf tarafları
1-CVT nin en büyük sıkıntısı yüksek tork dayanımı zayıftır. Çelik palet yüksek tork yediğinde kopmakta ve dağılmaktadır.
2-Çok sağlam ve yüksek torka dayanacak CVT ise şu an aşırı yüksek maliyetlere gelmektedir. Dolayısı ile cvt şanzımanlar yüksek tork veren dizel motorlarda tercih edilmezler.
Not: Galiba 2007 yılında ford focus 1.6 dizel araçlarda kullanılan tüm cvt ler büyük sorun yaşadı. Bugünde cvt şanzıman ağırlıklı benzinli düşük torklu araçlarda tercih edilmektedir. benzinli otomatik alacaksanız cvt yi gözünüz kapalı alabilirsiniz. dizel otomatik alacaksanız edc veya dsg olmalı.
edc ile dsg
1-neredeyse aynı teknik ile çalışıyorlar. aralarında büyük fark yok. dsg nin konforu biraz daha iyi diyebilirim ama onu da zaten ödüyorsunuz alırken.
2- EDC ve DSG aynı çift kavramalı sistem ve ikisinde de sorun çıkarma olasılığı aynı.
3-tasarruf açısından bakarsan CVT ye göre daha tasarruflu şanzımandır. Zaten üretilme mantığı da budur. Otomatik araçlar genelde fazla yakar kanısını değiştirmeye yönelik üretilmiştir.
4-Vites geçişleri kısa sarsıntısızdır.
5-Dizel otomatikte DSG tavsiyemdir.
zayıf tarafları
1-herkesin bahsettiği gibi arıza sorunu vardır. CVT şanzımanda arıza çıkarmayan bir şanzıman değil Ford bu çıkar arızalar yüzünden zamanında bu şanzımandan vazgeçmiştir.
Konuyu toplarsak
birbirinin ters istikametinde yanyana duran iki koni düşünün, arasında kayış olsun. kayışın hareketiyle tahrik alan koni hızı değişir. bu cvt dir ve vites kutusu bulunmaz, tork konvertör vardır. edc ise dsg şanzumanın fransız versiyonudur yani çift kavrama.
Çalışma prensipleri tamamen farklı, EDC çift kavramalı otomatik şanzımandır. Vites geçişleri hissedilir ama geçişler seridir, geçişler arası zaman çift kavrama sayesinde milisaniyelere inmiştir, bu nedenle yakıt tasarrufu da sağlar. CVT sonsuz olasılıklı vites geçişi olmayan tam otomatik şanzımandır. Gaza bastığınız sürece araba hızlanır, ama vites geçişi söz konusu olmadığından gazdan hiç ayağınızı çekmeden basmaya devam ederseniz araba bağırmaya başlar, gazdan ayağınızı hafif çekerseniz araba devri düşer, kullanımına alışmak zaman alır kısacası. EDC CVT den daha konforlu ve tasarrufludur, ama arıza çıkarma olasılığı daha fazladır.
EDC çift kavramalı bir şanzıman sistemidir. DSG, Powershift gibi... geçişleri seridir sarsıntısızdır... hatta powershift ile EDC aynı şanzıman firmasının üretimi diye biliyorum... verimli güzel bir şanzımandır ama masraf çıkarma konusu da mevcut... CVT ise bildiğimiz şanzımanlardan farklıdır... dişli yok debriyaj falan yok... makara sistemi deniyor... motorun devrine göre kendisi uygun bir vites ayarlıyor... geçiş hissetmezsiniz... ve kolay kolay arıza yapmaz...genel de japon üreticiler kullanırlar. bazı firmalar kendileri yapıyorlar bazıları ise satın alıyorlar farklı firmalardan...Umarım bilgi yardımcı olmuştur.
selamlar saygılar
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Ynt: Civic FB7 2012 Teknik Özellikleri

Eray abi reno yeni bi sanziman cikardi biliyomusun. Cvt xtronic.
Ben bu araci kullandim. Vites gecisi yok gibi bise. Dsg kadar hizli olmasada iyi sayilir. Sorunsuz deniyor. Yakit tuketimini cok az dusuruyor. Yani cvt ve dsg aradi bisey.
Sunuda soylim dizelde stronic kullandim bildiginiz uzere dsg ile ayni bir sanziman. Sorunlu olabilir fakat gerci ben hic sikinti yasamadim. Baska bir sanziman kesinlikle zevk vermeyecektir. Performans olsun yakit tuketimi olsun. Cok zevkli.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst