Civic FC5 Civic FC5 10.000 km bakımı

Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
özel servis olarak devam edecekmiş. Başka bir markaya da geçecek olabilir. Honda fabrikayı kapattıktan sonra bu satışları yakalayamaz.
 

sesta

0
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
47
Tepki puanı
14
Konum
istanbul
Çiftkurtlar'da bakim yaptiriyordum. İstanbul Avrupa yakası için yetkili servis tavsiye edebilir misiniz. Honda Marmara nasıldır?
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
112
Tepki puanı
136
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Paralara bak. Yazik günah..
Toplam 300-400 tl lik bakım ücreti.
Sırf bu yüzden manüel vites honda alıp binmek gerek . Sırf şanzımana bişey olursa diye serviste bu kadar fiyat bayılıyor. Kimse de mani olamıyor!
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
112
Tepki puanı
136
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
evet hocam onuda değiştirttim, zira zaten çıkan leş gibiydi... Hele hava filtresi çamur içindeydi. Bakım sonrası ayağım pedala hafif değdiği anda bile araba uçtu resmen :D
Dostum o pedala bastım daha güzel gidiyor modu tamamen psikoljik ?
1470 tl nin dayanılmaz hissi!
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Honda araç satışından değil bakımdan para kazanıyor daha doğrusu koparıyor. Şanzıman yağı özel bakım aralığı kısa, motor yağı özel ama ne hikmetse onunda bakım aralığı kısa, daha tasarım aşamasında yemişler müşteriyi, Civic eski Civic değil 90 larda 2000 lerin başında üretilen Civic ile şu an güncel model arasında uçurum gibi bir dayanıklılık ve sorunsuzluk farkı var şu anki güncel modeller dayanıklılık ve güvenilirlik olarak çok çok kötü, motor şanzıman olsun elektronik olsun kaporta ve iç trim parçaları da aynı şekilde.

Belki de Honda sorunsuzluk imajını korumak için müşteriye böyle aşırı külfetli bakım programı uygulatmaya diretiyor bunun başka açıklaması izahı varsa buyurun söyleyin.

Bende servise abone oldum malesef ama en azından bir parça haklılık payım var 1.5 turbo ve CVT şanzıman modele biniyorum... ama manuel vites ve 1.6 atmosferik olsa eminim bu kadar servis yüzü görmezdim ama yine de hava filtresi yağ filtresi kayış buji vs. gibi önemli parçaları servisten perakende temin eder birde motul valvoline vs. gibi bir 0w-30 motor yağı alıp dışarda kendim yapardım diyeceğim ama Honda nın bu bakım malzemeleride ucuz değil:) işçilik ucuz parçalar pahalı.

20000km de CVT yağı değiştiriyoruz, diğer markalara bakıyoruz CVT şanzımanların bakım aralığı çok daha uzun? bozulur patlar mevzusuna her 20000km de yağ değiştir o zaman Honda eskisi kadar sağlam değil derim, peki bozulan CVT varmı ? var, 0w-20 Engine Oil Type 2.0 motor yağı kullanma kılavuzunda "yakıt tasarrufu için optimize edilmiştir" yazıyor yani otobanda dipgaz yapmak için yada pistte gazlamak için değil az yaksın eksozdan temiz duman atsın vs. maksadı ile bu motor yağını da doldurtuyoruz.

Neyse bu kadar yazdımda ben Honda mı çok seviyorum malesef bu aşkın ızdırabını çekeceğim ama alternatif arayışlarım hep var, yine bakıma servise gideceğim lakin tek umudum zamanla bazı parçaların ve bakım masrafının piyasa şartlarıyla ucuzlaması, bu model daha yeni sayılır elbet eskiyecek ve bu tür parçalar elbet enflasyon karşısında ucuzlayacak yada eski modellere kampanya diye bakım programı indirime gidecek. Şu anda dışarda 10. nesil Civic in CVT şanzıman yağını değiştirmeye asla yanaşmayan özel servisler var kayış kırıyor kilitliyor korkusuna şanzıman yağını değiştirmem diyorlar, zamanla özel servisler yada kullanıcıların kendisi bu yağı değiştirme işini çözecekler 2016-2021 henüz 5 yıl olmuş 1992 model Civic ler yada FD6 kasalar piyasaya ilk çıktığında da o araçlara da uzaylı gözüyle bakan tamirciler vardır eminim ama şu anda durum böyle değil demek istediğim bu.

Sabrediyoruz şimdilik bekliyoruz.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
112
Tepki puanı
136
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Honda araç satışından değil bakımdan para kazanıyor daha doğrusu koparıyor. Şanzıman yağı özel bakım aralığı kısa, motor yağı özel ama ne hikmetse onunda bakım aralığı kısa, daha tasarım aşamasında yemişler müşteriyi, Civic eski Civic değil 90 larda 2000 lerin başında üretilen Civic ile şu an güncel model arasında uçurum gibi bir dayanıklılık ve sorunsuzluk farkı var şu anki güncel modeller dayanıklılık ve güvenilirlik olarak çok çok kötü, motor şanzıman olsun elektronik olsun kaporta ve iç trim parçaları da aynı şekilde.

Belki de Honda sorunsuzluk imajını korumak için müşteriye böyle aşırı külfetli bakım programı uygulatmaya diretiyor bunun başka açıklaması izahı varsa buyurun söyleyin.

Bende servise abone oldum malesef ama en azından bir parça haklılık payım var 1.5 turbo ve CVT şanzıman modele biniyorum... ama manuel vites ve 1.6 atmosferik olsa eminim bu kadar servis yüzü görmezdim ama yine de hava filtresi yağ filtresi kayış buji vs. gibi önemli parçaları servisten perakende temin eder birde motul valvoline vs. gibi bir 0w-30 motor yağı alıp dışarda kendim yapardım diyeceğim ama Honda nın bu bakım malzemeleride ucuz değil:) işçilik ucuz parçalar pahalı.

20000km de CVT yağı değiştiriyoruz, diğer markalara bakıyoruz CVT şanzımanların bakım aralığı çok daha uzun? bozulur patlar mevzusuna her 20000km de yağ değiştir o zaman Honda eskisi kadar sağlam değil derim, peki bozulan CVT varmı ? var, 0w-20 Engine Oil Type 2.0 motor yağı kullanma kılavuzunda "yakıt tasarrufu için optimize edilmiştir" yazıyor yani otobanda dipgaz yapmak için yada pistte gazlamak için değil az yaksın eksozdan temiz duman atsın vs. maksadı ile bu motor yağını da doldurtuyoruz.

Neyse bu kadar yazdımda ben Honda mı çok seviyorum malesef bu aşkın ızdırabını çekeceğim ama alternatif arayışlarım hep var, yine bakıma servise gideceğim lakin tek umudum zamanla bazı parçaların ve bakım masrafının piyasa şartlarıyla ucuzlaması, bu model daha yeni sayılır elbet eskiyecek ve bu tür parçalar elbet enflasyon karşısında ucuzlayacak yada eski modellere kampanya diye bakım programı indirime gidecek. Şu anda dışarda 10. nesil Civic in CVT şanzıman yağını değiştirmeye asla yanaşmayan özel servisler var kayış kırıyor kilitliyor korkusuna şanzıman yağını değiştirmem diyorlar, zamanla özel servisler yada kullanıcıların kendisi bu yağı değiştirme işini çözecekler 2016-2021 henüz 5 yıl olmuş 1992 model Civic ler yada FD6 kasalar piyasaya ilk çıktığında da o araçlara da uzaylı gözüyle bakan tamirciler vardır eminim ama şu anda durum böyle değil demek istediğim bu.

Sabrediyoruz şimdilik bekliyoruz.
Söylediklerinize katılıyorum. Sanırım honda gerek görsel gerek tasarım olarak bizi cezbettiği için bU gereksiz fuzuli verilen servis ücretlerine katlanıyoruz.
Ben aracımı sıfır aldım sırf 2.el handikaplarını yaşamamak adına. Fakat şimdi diyorum ki ; acaba manüel bulup ondan mi alsaydım. Sırf su servise muhtaç olmamak adına ?
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Ben 2018'den önce Polo kullanıyordum. Bakımlarını Doğuş'ta yaptırdım hep. 2016'da 15 bin bakımına 650 TL, 2017'de 30 bin bakımına ön balata dahil 900 TL, 45 bin bakımına arka balata dahil 950 TL verdim. 2018'den beri de FK7'yi her 10 binde bir servise sokuyoruz. 6 bakım geçirdim. Standart bakımlarda 10 bin bakımına 1000 TL vermişim, 60 bin bakımına 1180 TL vermişim. Şanzıman yağının değiştiği 40 bin bakımına da 1800 TL vermiştim. Fiyat tabi ki yüksek ama muadilleriyle kıyaslayınca da yüksek olduğunu düşünmüyorum. Hemen hemen her markanın bakım fiyatları bu standartta. Kendim(7 yıl) ve aile üyelerim 25 yıldır araç kullanıyoruz; şirketimizin de araçları oldu bu süreçte; her zaman yetkili serviste bakıma girdi. Honda, Renault, Volvo, VW, Audi, Citroen, Nissan, Mini, BMW. Bu markaları kullandık inanın 1 kez bile arabanın şurası arıza yaptı, bu parça koptu diye servise gitmedik. Ne motor, ne şanzıman, ne elektronik ne mekanik hiç bir arıza yaşamadık. Bakım, özellikle iyi bakım çok önemli.

Katılıyorum fiyatlar yüksek ama kime göre neye göre. Ne yazık ki bizim alış gücümüz düşük.. Daha az önce marketten geldi. KİM marketleri.. Discount market sayılır. Bir torba dolmadı 100 lirayı geçti alışveriş. İçinde et yok, peynir yok..
 
Katılım
28 Ağu 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
9
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
21.05.2021 tarihinde Ankara Bora'da 10.000 bakımını yaptırdım. Telefonda 1650 TL demişlerdi. Gittiğimde forum indirimini söyledim evet var dediler. Yapılan tüm işlemlere 1490 Tl ödedim. Hondanın orijinal motor yağını koydurdum hava,polen,yağ,lpg filtresi vs değişti.Sıvı bakımları kaporta alt takım vs. kontrolleri yapıldı.Gidecek arkadaşlar forum indirimini istesinler.
 

Ekli dosyalar

  • InkedIMG_20210521_144752_LI.jpg
    InkedIMG_20210521_144752_LI.jpg
    281.8 KB · Görüntüleme: 115
Geri
Üst