Civic FC5 Alt Devirlerde (1400-1500) Hırıltı-Horultu Ses Sorunu

ugur86

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
44
Çözümler
2
Tepki puanı
51
Konum
samsun
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Özellikle düşük hız ve sakin sürüşte alt devirlerde motorda hırıltı-horultu şeklinde tuhaf bir ses geliyor. araç gaz yemiyor boğuluyor da sanki hırlıyor gibi.
Az gaza yüklenip devri yükseltince düzeliyor ama ona da trafik her zaman müsade etmiyor, önümde araç varken horlayarak yola devam ediyorum resmen :)

Bende daha önce fb7 vardı, onda da bu 1400-1500 devirde hırıltı - horultu vardı. O aracımı çok kullanmadım, üstüne de düşmedim. Şimdilerde FC5 aldım, ama bunu uzun süre kullanacağım. Aynı hırıltı bunda da var ve sinir bozucu bi ses , bildiğin yola horlayarak gidiyor araba. S modunda hep 2500 devir üstü sürdüğü için yapmıyor, ama onda da hem yakıt artıyor hem de sürekli bi bağırma modunda huzursuz gidiyor.

Hava filtresini orjinal aldım, kutuda en ufak boşluk yok. yerine de çok iyi oturdu ve sabit, ondan olmadığını düşünüyorum.

Kaput açıkken sürüş denedim kesinlikle kaputla temasla alakalı değil, ses aynen devam etti.

Motor üst kapağını söküp bobin kablo kutusunun motora değdiği yerlere yanmaz akustik süngerler sıkıştırıp tırıltı yaptıracak tüm bölgeleri sıkılaştırdım. Malesef yol alamadım...

INA Gergi seti ve Bando Kayış ve avare kasnak siparişi verdim, onu taktırcam.

Yetkili serviste subap ayarını yaptırıp sonuçları buraya yazarım. Çözemezsek serüven devam edecek çünkü inatlaştım...

Sizlerin çözüm önerileri varsa duymak isterim, teşekkürler...
 
Son düzenleme:
Çözüm
Sorun çözüldü arkadaşlar, INA Gergi , SKF Avare bilya + Bando V kayışı ile gergi tertibatı komple değişti, hırıltı falan kalmadı, elektrikli gibi sessiz çalışıyor alt devirlerde, hırıltı yapmadan rahatça ilerliyor 1400-1500 devirde. Araç ciddi rahatladı. Çıkan gergi berbat haldeydi, amortisör kısmının hidroliği tüm takoza akmış baya kapkara etmişti. Başka yerde kusur aramaya gerek yok, yetkili ile dışarıdan temin edip özelde taktırma arasında yarı yarıya fiyat oynadı bu arada. Şanzıman yağı da değişti, 80 bin bakımı baya tuzlu bi bakımmış onu da anladık :)
Arkadaşlar merhaba. Özellikle düşük hız ve sakin sürüşte alt devirlerde motorda hırıltı-horultu şeklinde tuhaf bir ses geliyor. araç gaz yemiyor boğuluyor da sanki hırlıyor gibi.
Az gaza yüklenip devri yükseltince düzeliyor ama ona da trafik her zaman müsade etmiyor, önümde araç varken horlayarak yola devam ediyorum resmen :)

Bende daha önce fb7 vardı, onda da bu 1400-1500 devirde hırıltı - horultu vardı. O aracımı çok kullanmadım, üstüne de düşmedim. Şimdilerde FC5 aldım, ama bunu uzun süre kullanacağım. Aynı hırıltı bunda da var ve sinir bozucu bi ses , bildiğin yola horlayarak gidiyor araba. S modunda hep 2500 devir üstü sürdüğü için yapmıyor, ama onda da hem yakıt artıyor hem de sürekli bi bağırma modunda huzursuz gidiyor.

Hava filtresini orjinal aldım, kutuda en ufak boşluk yok. yerine de çok iyi oturdu ve sabit, ondan olmadığını düşünüyorum.

Kaput açıkken sürüş denedim kesinlikle kaputla temasla alakalı değil, ses aynen devam etti.

Motor üst kapağını söküp bobin kablo kutusunun motora değdiği yerlere yanmaz akustik süngerler sıkıştırıp tırıltı yaptıracak tüm bölgeleri sıkılaştırdım. Malesef yol alamadım...

INA Gergi seti ve Rondo Kayış ve avare kasnak siparişi verdim, onu taktırcam.

Yetkili serviste subap ayarını yaptırıp sonuçları buraya yazarım. Çözemezsek serüven devam edecek çünkü inatlaştım...

Sizlerin çözüm önerileri varsa duymak isterim, teşekkürler...
Uzun süre fb7 kullandım ve bu tür sesler genelde geri kütüğü ve kayış ile alakalı diye biliyorum. Ayrıca sipariş verdiğiniz ürünlerin orijinalliğini mutlaka kontrol edin çünkü değişim olsa bile o bölgede sesler devam ediyor. Ayrıca kayış markası olarak rondo demişsiniz ama bando olması gerekir diye hatırlıyorum saygılar
 
Uzun süre fb7 kullandım ve bu tür sesler genelde geri kütüğü ve kayış ile alakalı diye biliyorum. Ayrıca sipariş verdiğiniz ürünlerin orijinalliğini mutlaka kontrol edin çünkü değişim olsa bile o bölgede sesler devam ediyor. Ayrıca kayış markası olarak rondo demişsiniz ama bando olması gerekir diye hatırlıyorum saygılar
Bando evet düzelttim :)
Güvenilir bi satıcı arkadaştan aldım, INA gergi zaten orjinalinde gelen malzeme diye biliyorum. İnşallah düzelir yoksa uğraştıracak bu ses belli. horlayarak yola gidiyor araba sinirimi bozuyor.
 
Sorun çözüldü arkadaşlar, INA Gergi , SKF Avare bilya + Bando V kayışı ile gergi tertibatı komple değişti, hırıltı falan kalmadı, elektrikli gibi sessiz çalışıyor alt devirlerde, hırıltı yapmadan rahatça ilerliyor 1400-1500 devirde. Araç ciddi rahatladı. Çıkan gergi berbat haldeydi, amortisör kısmının hidroliği tüm takoza akmış baya kapkara etmişti. Başka yerde kusur aramaya gerek yok, yetkili ile dışarıdan temin edip özelde taktırma arasında yarı yarıya fiyat oynadı bu arada. Şanzıman yağı da değişti, 80 bin bakımı baya tuzlu bi bakımmış onu da anladık :)
 
Çözüm
Sorun çözüldü arkadaşlar, INA Gergi , SKF Avare bilya + Bando V kayışı ile gergi tertibatı komple değişti, hırıltı falan kalmadı, elektrikli gibi sessiz çalışıyor alt devirlerde, hırıltı yapmadan rahatça ilerliyor 1400-1500 devirde. Araç ciddi rahatladı. Çıkan gergi berbat haldeydi, amortisör kısmının hidroliği tüm takoza akmış baya kapkara etmişti. Başka yerde kusur aramaya gerek yok, yetkili ile dışarıdan temin edip özelde taktırma arasında yarı yarıya fiyat oynadı bu arada. Şanzıman yağı da değişti, 80 bin bakımı baya tuzlu bi bakımmış onu da anladık :)
Sorunun çözüldüğüne adınıza sevindim. O bölgeden özellikle kış aylarında tuhaf sesler duyulur zamanında orijinali ile değişim en iyisi. Malum o bölge epey rulman barındırmakta v kayışı, şarj dinamosu rulmanı, devir daim rulmanı, klima rulmanı, motor krank rulmanı, gerigi kütük rulman ve avare bilyası rulmanı bulunmakta. Bundan dolayı epey hassas bir bölge aslında kolay kolay arıza yapmasa bile değişim vakti geldiğini tuhaf sesler çıkararak duyuruyor.
 
Geri
Üst