Civic FD6 Civic FD6 için Fren Balata ve Disk Tecrübeleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ouzhanss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valoe Marka dünyanın en iyi BrakePads yani fren balatasidir volvo nissan honda toyota peugeot seat bunlar valoe kullanıyor . Test videolarını izle Honda'nın önerdiği ve kullandığı valoe markadır . Sakın şaşma . Aynı kalitede sadece brembo var ona gerek yok Ekli dosyayı görüntüle 249841

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim bir arkadaşım Valoe fabrikasında çalışmakta. 3 yıl önce bende bir tofaş şahin vardı. Baskı balata piyasa da 150 TL civarıydı. Arkadaşım fabrikadan personel indirimi ile 70 tl çıkartmıştı. :)
Bu seferde civic için fren balatası çıkarsın bari. Baya uygun fabrikada fiyatlar. :)
 
FD6 için balatalar konusundaki bilgi ve tecrübelerimizi aktarma amacıyla ana konu olarak bu konuyu belirledim ve sabitliyorum :)
Kısaca kendi tecrübemi paylaşayım, eski FD6 ile en son BOSCH ön balata ve BLUEPRINT ADH24250 arka balata kombinasyonunu kullanıyordum ve fren gücü açısından iyiydi diyebilirim (y)
Daha önceden önlerde EBC Ultimax kullanıştım ancak yüklü ve yokuş aşağı bir kullanım sonrasında muhtemelen yapısal olarak bozuldular ve diskleri eğmeye başlamışlardı. BOSCH balata ile değiştirme sonrası eğme sorunu çözülmüştü ve tutuş olarakta bir sorun görmemiştim, ses şikayetim yoktu ama toz olarak her yan sanayi gibi bol miktarda mevcuttu.
 
Herkese iyi günler,
Yaklaşık 2 ay önce on balataları değiştirdim. Marka "ATE".Alman malı olduğunu duydum ve yorumları vardı. Ancak arabayı 3 haftadır yikamiyorum ve jantlarda çok fazla balata tozu oldu. Arkalarda trw var,onlarda neredeyse hiç toz yok. Frenlerde bir şikayetim yok. Ama herhalde balata erken bitecek gibi duruyor. IMG_20190806_193726.jpeg

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Herkese iyi günler,
Yaklaşık 2 ay önce on balataları değiştirdim. Marka "ATE".Alman malı olduğunu duydum ve yorumları vardı. Ancak arabayı 3 haftadır yikamiyorum ve jantlarda çok fazla balata tozu oldu. Arkalarda trw var,onlarda neredeyse hiç toz yok. Frenlerde bir şikayetim yok. Ama herhalde balata erken bitecek gibi duruyor. Ekli dosyayı görüntüle 253764

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Önlere kale taktırdım memnunum. Biraz toz çıkarıyor doğru ama bu kadar tozu çıkarması için de 2 ay yıkamamam lazım. Arkalar trw gram toz yok ama el freni tam kilitlemiyor. Uygun bir vakit bakacağım ama nedendir bir fikrim yok. El freninin bir ayarı var mıdır. Dısk üzerinde ayar yeri var ordan mı yapmak gerekir @m2hamid
 
Önlere kale taktırdım memnunum. Biraz toz çıkarıyor doğru ama bu kadar tozu çıkarması için de 2 ay yıkamamam lazım. Arkalar trw gram toz yok ama el freni tam kilitlemiyor. Uygun bir vakit bakacağım ama nedendir bir fikrim yok. El freninin bir ayarı var mıdır. Dısk üzerinde ayar yeri var ordan mı yapmak gerekir @m2hamid
El freninde ayar var ama nasıl yapıldığı hakkında bilgim yok, daha önceki incelemelerimde ingilizce kaynaklara daha önce rastlamıştım :unsure:
Şu kaynakları bir inceleyin isterseniz,
 
Herkese iyi günler,
Yaklaşık 2 ay önce on balataları değiştirdim. Marka "ATE".Alman malı olduğunu duydum ve yorumları vardı. Ancak arabayı 3 haftadır yikamiyorum ve jantlarda çok fazla balata tozu oldu. Arkalarda trw var,onlarda neredeyse hiç toz yok. Frenlerde bir şikayetim yok. Ama herhalde balata erken bitecek gibi duruyor. Ekli dosyayı görüntüle 253764

MI 5s cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
ATE kaliteli bir markadır. Ülkemizde aftermarket yani yan sanayi grubu balataların fiyatlarını uygun tutma amacıyla parça satıcıları hep metalic özellikli balatalar satıyorlar ve bu metalik özellikli balatalarında kronik sorunları toz yapması. Halbuki bütün üretici firmaların seramik katkılı balata çeşitleri de var ve birçok ülkede hep bu balatalar tüketicilerce tercih ediliyor. Seramik balatalar toz üretmiyor, pek ses yapmıyor ve fren dozajlaması basma kuvvetine göre kademeli olarak ayarlanabiliyor.

Muhtemelen sizin kullandığınız balatalar Orjinal ATE diye geçen metalik balata,

Seramik katkılı versiyonları ise bunlar,

Çoğunlukla dikkat edilmiyor ama Honda'ların orjinal balataları da seramik balata ve bu nedenle uzun ömürlü-toz üretmiyor ve ses yapmıyor. Fiyat olarakta buna göre haliyle biraz yüksek.

Son olarak sizin ATE balatalar sonrası frenleme gücünüz nasıl, yüklenmelerde ses yapıyormu?
 
FD6daki olumlu tecrübemden sonra FB7 içinde arkalara BLUEPRINT ADH24250 balatayı bugün taktırdım :) Uzun vadeli tecrübelerimi kullandıkça yazarım (y)
Ek olarak FD6-FB7 arka balata yuvaları gözlemlerime göre gerçekten aynı görünüyor :unsure:
 
Geri
Üst