Civic Hb Sport Plus Düz Yolda Hoplama Problemi

Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
5
Konum
türkiye
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar Merhaba,

3 aydır civic hb sport plus kullanıyorum. Araç düz yolda ilerlerken arka tarafta hoplama oluyor. Ön taraftan daha az hissedilmekle birlikte özellikle arka koltuğa oturanlar ciddi bir hoplama hissediyorlar. Aracı servise götürdüğümde, lastik, jant ve amartisörlere baktılar; fakat hiçbir sıkıntı göremediler. Bu aracı kullananların araçla ilgili böyle bir şikayeti oldu mu ? Serviste bulunan civic hb sport ile de test sürüşü yaptık; fakat onda böyle bir sıkıntı hissetmedim. Servistekiler de hb sport ile sport plusın amartisörlerinin farklı olduğunu ve tüm sport pluslarda bu hoplamanın olabileceğini söyledirler. Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Öncelikle foruma hoşgeldiniz @mustafacalik Forumun tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız seviniriz.

Sorununuza gelecek olursak: Ben de 3 aydır HB Sport Plus kullanıyorum şimdiye kadar böyle bir problemle karşılaşmadım arabanın yol tutuşu ve konforu sınıfına göre muazzam derecede.
 
Anlam veremedim ben de buna. Hiç normal gelmedi bana. Spor araba olduğu için süspansiyonlar daha sert olur, çukur, kasis vs durumunda daha çok hissettirir ama arabanın düz yolda hoplaması bana hiç mantıklı gelmedi. Homda Damla Servisine götürmüştüm. Adamlar da arkada hoplama olduğunu kabul ediyor ama biz arabanın herşeyine baktık, sorun göremedik deyip kestirip attılar konuyu. Ben de Honda Türkiye olsun, Honda Global olsun hepsine bu durumu açık bir şekilde yazdım. Cevap bekliyorum onlardan.
 
Lastik havalarını kontrol ettiniz mi? Orijinal lastikleri mi üzerinde? Bende kışlıklara geçtiğimde lastikçi sağ olsun 38 hava bastığı için her yamukluğu hissediyordum asfaltta
 
Üzerindekiler orjinal lastikler. Lastik havalarına da baktılar. Hatta azaltıp, tekrar denedik yine hoplamayı hissediyorum. Daha da ileriye gidip civic sedanın tekerlerini olduğu gibi taktılar ve yine hoplamanın olduğunu gördüler.
 
Normalde kullanan arkadaşlarda sizdeki problemi görmedim. Bazıları kasislerde spor olduğu için vurma olduğunu söylemişti hoplama yok ilginç geldi başka sport plus sürüp onda bir sıkıntı olmadığını söylediniz eski aracınızla kıyas yapmadınız değil mi?
 
Serviste test sürüşü için civic hp sport vardı. Plusta süspansiyonlar dinamik olarak bir düğme vasıtasıyla yönetilebiliyor.

Biliyorum zaten plustaki dinamik olarak aktif edildi mi sporttaki amortisör gibi oluyor normali daha yumuşak plus araçların .
 
Plus olanda amortisorler sert ayarda sporta gore daha fazla hoplamasi normaldir ancak yumusak ayarda plus daha konforlu olmali. Acaba sistemsel bir sorun ile ayar hep sertte mi kaldi? Aku kutup baslarini sokup taksaniz bir fark olusurmu bilemiyorum ben olsam bir denerdim.
 
Normalde bu şekildeki zıplamalar genelde teli kırılmış hasarlı lastik yada yamuk jantta olur. Bunlar harici rot-balans ayarlarının çok iyi bir kontrol edilmesi gerekir.
Ancak bu iki faktörü elimine etmişseniz sorun arka süspansiyon parçalarında yada bağlantılarında fabrikasyon bir hata olabilir (ben amorsitör ve yaylardan şüphelendim).
Anlatımınız bana eski corolla'larda (ae101) zaman içinde ömrü biten amörtisör-yayları anımsatıyor, onlarda da 15 yıldan sonra en ufak tümsekte araba zıplamaya başlar ve durması zaman alırdı :)
Bence mümkünse aracı farklı bir servise götürün ancak yine aynı şekilde önceki servis kayıtlarına nasıl yazdırdıysanız aynı şekilde yazdırın.
 
Geri
Üst