|===Civic RS Motor Yağı Seçimi===|

  • Konuyu başlatan Silinen üye 20336
  • Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
S

Silinen üye 20336

Guest
bacadir68;

Alıntı yaparken sadece saygısızlık olduğunu düşündüğüm kısımları alıntılamıştım. Yazdıklarınızın anlamını değiştirmek gibi bir niyetim hiç olmadı. Zaten yaptığım alıntılama ile bir anlam değişikliğine sebep olmuş da değilim.

Cümlelerinizin geri kalan kısmından bağımsız olarak alıntı yapmış olmamdan dolayı yazının anlam bütünlüğünü bozup yazdıklarınızın saygısızlık gibi anlaşılmasını sağladığımı iddia ediyor olamazsınız...
Bu durumda beni ahlaksızlık yapan medyacılara benzetmeniz de maalesef bir hakaret iması taşıyor!

Aslında siz saygısız bir tutum sergilemediniz ve ben öyle bir algı mı oluşturmaya çalışıyorum?
Bu şekilde size iftira mı ediyorum?

Konuyu okuyan çoğunluk böyle düşünüyorsa ben hemen şimdi forum üyeliğinden ayrılmaya razıyım.

Ayrıca size saygısızlık ettiğim konusunda da çoğunluk hem fikirse aynı şekilde hemen üyelikten ayrılacağım.

Bu tür diyaloglar için burada değilim. Hayatın stresinden kurtulmak için vakit geçirdiğim bu teknik platformda bu tür diyaloglara ayıracak enerjim de yok...

Facebook, instagram, twitter v.b. hiç bir sosyal medya üyeliğimin olmamasının sebebi de bu ve benzer diyalogları sevmiyor olmam.

ALLAH’ın yarattığı hiç bir insana bilerek ve isteyerek saygısızlık etmem. Kimseye iftira da edemem. Daha açık ve net ifadeyle insanlara edebilirsem iyilik etmeye çalışırım. Bu platformda da beyan ettiğim bu tarzıma uygun olarak davrandığımı düşünüyor ve gözlemliyorum. Ancak; “Kulum, kusurum olur.”

Sizin daha önce okuduğum başka mesajlarınızda da agresif tavırlarınıza rastlamıştım ve maalesef şu anda bu tavırlarınıza ben ve açtığım konuya katkı sağlamaya çalışanlar maruz kaldık:(

Konuyu forum üyelerinin ve yöneticilerinin tarafsız görüşlerine havale ediyorum.

Yukarıda belirttiğim gibi eğer iftira veya saygısızlık ettiğimi düşünenler çoğunluktaysa; Forum üyeliğinden üzülerek ayrılacağım.

Her ne kadar kaynak olduğumu düşünmesem de bu tür bir diyaloğun parçası olduğum için kendime kızıyorum!

Saygı çerçevesinde ve huzur içinde sosyal olabilmeye ihtiyacımız var...

Bu tecrübeden sonra ben;
“Foruma hiç üye olmamalıydım yada lazım olan soruyu sorup cevabını alıp başka bir şeyle ilgili yorum v.b. yapmamalıydım” şeklinde bir çıkarımda bulunmaktan başka bir sonuca ulaşamıyorum maalesef... :(

İyilik yoldaki taşı kaldırmakla da yapılır. Kime olduğunu bilmeden iyilik yapmak riyadan ıraktır. Benliği de törpüler...

ALLAH herkese sağlıklı ve iyi niyetli olmayı nasip etsin...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
İftira mı? Ya arkadaşım amacın ne?


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@bacadir68 @RS23 arkadaşlar burası yaşadığımız sorunları birbirimizle paylaşıp çözüme kavuşturmaya çalıştığımız,bildiklerimizi birbirimize aktardığımız,araçlarımıza daha iyi nasıl bakarız onları araştırdığımız vb. bir çok konuda alışveriş yaptığımız bir platform. Kimimiz aracının motoruna yağına suyuna önem veriyorken kimimiz boyasına rengine özen gösteriyor,kimimiz de modifiyeye yöneliyor. Kimin nasıl bir sorunu,merağı,hobisi varsa onun üzerine gidiyor. En ufak detayına kadar öğrenmek araştırıyor olması forumdaki bazı arkadaşlar için gereksiz/önemsiz gibi görülebiliyorken bazı arkadaşları için de en önemli konulardan birisi oluyor. Burada önemli olan saygı çerçevesinin dışına çıkmadan birbirimize yardımcı olabilmek. Konu dışına bir şekilde çıkıp şahsi bir tartışma içine girmek kimseye birşey kazandırmadı/kazandırmayacak. Şahsi tartışmalardan kaçınarak konu hakkında faydalı olabileceğini düşündüğünüz fikirlere/bilgiye hepimizin ihtiyacı var.


06 HONDA 2234
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,938
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hal böyleyken;
Kalın yağ yüzeylerde kalın film tabakası ince yağ da ince film tabakası şeklinde kalıyorsa;
Bu durumda kalın yağın ilk çalıştırmada daha az motor aşınmasına neden olduğu çıkarımı yapılabiliyor olmalı çünkü marş öncesi yerçekimi kuvvetine rağmen motorun iç yüzeyinin genel olarak daha yağlı olduğu sonucu çıkıyor...?
Ve ince yağ soğuk havada kısa mesafe sürüşlerde iyiyse de arada bir çelişki oluşuyor...?

0w-20, 0w-40’tan daha inceyse ilk çalıştırmada motorun üst kısımlarına daha hızlı nüfuz edeceğine göre de ilk çalıştırmada 0w-20’nin motoru daha iyi koruduğu söylenebilir...?


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İlk çalıştırmadaki akışkanlığın yüksekliği yani viskozitenin düşüklüğü bize yağlamada avantaj sağlarken bunun tam tersi olan durumda kalın yağın akışkanlığı daha zayıf olduğu için hazneye dolması ya da yağlanan yeri terk etmesi çok çok daha yavaş olur ve ıslatma ya da film tabakası bırakma oranı daha yüksek olur. Buradaki kafa karışıklığınızı anlıyorum ama teorik ve pratikte olanları karıştırmak ve mukayese etmek zor olabiliyor. Bu ilk çalıştırmadaki durum, "sıfır yağlı" - yağsız olan malzemeye uygulanan yağın sürtünme katsayısını düşürme süreciyle ilgili. Sonraki süreçte bu yağın yüzeyi terk etmesi çok çok uzun sürer öyle bir kaç gün veya saat ile değil. Yağ her zaman olur bir kere yağlandığında. Ancak haftalarca veya aylarca ya da arabanın motorunun fabrika tarafından ilk çalıştırıldığındaki süreçte bu ince yağın asıl önemi artmakta ilk starttaki koruma konusunda tabi burada eskiyen yağdaki tbn değerinin önemi de var.
 

Ekli dosyalar

  • BottomEnd1.jpg
    BottomEnd1.jpg
    108 KB · Görüntüleme: 58
  • BottomEnd2.jpg
    BottomEnd2.jpg
    156.9 KB · Görüntüleme: 58
  • BottomEnd3.jpg
    BottomEnd3.jpg
    117.9 KB · Görüntüleme: 58
  • BottomEnd4.jpg
    BottomEnd4.jpg
    148.2 KB · Görüntüleme: 59
  • Head1.jpg
    Head1.jpg
    155.6 KB · Görüntüleme: 55

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Arkadaşlar konu içerisinde haklı veya haksız aramıyorum, okuduğum ve anladığım kadarıyla @bacadir68 arkadaşımız araçlarımız için uygulanan servis ve bakım gereksinimlerine isyanını bu konu içerisinde aktarmaya çalışmış, ancak seçtiği konu ve yazdığı kişi tamamen yanlış. Bakım sıklığı vs. gibi konuların adresi Honda Türkiye'dir, burası da araç kullanıcılarının aracıma en uygun ve en iyi nasıl bakarım vs. gibi konuların paylaşıldığı bir platformdur.

Lütfen bir birimizi kırmadan saygı çerçevesi içerisinde paylaşımlarımıza devam edelim, Konumuz Civic RS motor yağ seçimi Keyifli forumlar
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,938
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar forumda genel olarak honda 0w20 ve eneos 0w20 yağlar popüler. 0w20 dışında bir yağ kullanmam derseniz 0w20 olarak bunların yerine kullanmanız gereken yağlar: Mobil 1 0w20 Advanced Fuel Economy RS için, Motul 0w20 veya mobil 1 0w20 de fb7 için daha iyi olacaktır. Eğer bilime değer veriyor ve kayda alıyorsanız ben size gerekli bilgileri paylaşmaktayım.

Siz aracınızın motorunn garanti dışı kalmaması için korkarken 6bin kilometrede dpf filtresi yüzünden garanti dışı bırakılan ve davalık olan madur bir arkadaşı size örnek göstermek isterim. Motor bloğuna 150bin km'de bir şey olmaz. Her 10bin'de bir değişirseniz 300bin km' de de muhtemelen pek bir şey olmaz. Ancak sizin yağlama performansını yükseltmeniz size daha iyi motor koruma ile birlikte performans, motor çmrü ve motor bileşenlerinin ömrü olarak yansıyacaktır.

Motor yağının ince olması sürtüne katsayısını arttırır, sürtünme katsayısı arttıkça motor sıcaklığı artar. Motor sıcaklığı arttıkça yağ incelir ve istenmeyen durumlar böyle oluşur. Yüksek sıcaklık bizim istemediğimiz bir durumdur ancak performanslı kullanımda ya da sıcak hava + lpg + performanslı durumda siz motora zarar verirsiniz - verebilirsiniz (zaman bağımlı) ince yağlarla. Yeterli koruma sağlanamaz her zaman Bunu anlayabilmeniz lazım. Buna göre kullanmanız veya yağ seçmeniz lazım.

Bu firmaları babanızın şirketi gibi görüp inanmayın, küreselleşen dünyada hepsinin kar amacı güttüğü bellidir ve onlar en iyisini size önermez onlar size en çok kar getirdiği şekilde önerir.Kendi 0w20'nin önerilmesinin 1. sebebi emisyon. 2. sebebi de kendisini üretmesidir. Bunların ikisi de pazar payını ve karını arttıran faktörlerdir. Bu firmalar araç satışından 10 kar ediyorsa, servis vb. hizmetlerden 100 kar ederler . Totale vurursanız ne kadar çok satış o kadar çok servis hizmeti + kar.

Bu konudaki yazıları baştan sona okursanız bir şeyler çıkarabileceğinizi düşünüyorum. Anlayamadığınız noktalar olacağı aşikar ancak bunları kendiniz de araştırabilirsiniz bana da sorabilirsiniz. Ancak öğrenmeye kapalı ve cahilce tepki gösterecekseniz hiç yazmayın daha iyi. Çünkü bunun ne size ne bize ne de diğer okuyanlara bir faydası olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Arkadaşlar konu içerisinde haklı veya haksız aramıyorum, okuduğum ve anladığım kadarıyla @bacadir68 arkadaşımız araçlarımız için uygulanan servis ve bakım gereksinimlerine isyanını bu konu içerisinde aktarmaya çalışmış, ancak seçtiği konu ve yazdığı kişi tamamen yanlış. Bakım sıklığı vs. gibi konuların adresi Honda Türkiye'dir, burası da araç kullanıcılarının aracıma en uygun ve en iyi nasıl bakarım vs. gibi konuların paylaşıldığı bir platformdur.

Lütfen bir birimizi kırmadan saygı çerçevesi içerisinde paylaşımlarımıza devam edelim, Konumuz Civic RS motor yağ seçimi Keyifli forumlar

Bende tam olarak "burası da araç kullanıcılarının aracıma en uygun ve en iyi nasıl bakarım vs" noktasındayım. Bunu en iyi kim bilir? Üretici. Bunu bize nasıl aktarıyor? Araç kitapçıkları ve klavuzlarla.

Şu an bende yok ama bakım için ekran görüntüsü koyabilcek varsa ve burada paylaşırsa sevinirim. Üretici pazara girdiği ülkelerin kullanım şartlarına göre tavsiyede bulunur, bunu bilmeyen yoktur herhalde. Eğer elinizde ki klavuz Türkiye dışında bir bölgeye ait değilse, ülkemiz için doğru olan klavuzda yazıyor zaten.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Arkadaşlar forumda genel olarak honda 0w20 ve eneos 0w20 yağlar popüler. 0w20 dışında bir yağ kullanmam derseniz 0w20 olarak bunların yerine kullanmanız gereken yağlar: Mobil 1 0w20 Advanced Fuel Economy RS için, Motul 0w20 veya mobil 1 0w20 de fb7 için daha iyi olacaktır. Eğer bilime değer veriyor ve kayda alıyorsanız ben size gerekli bilgileri paylaşmaktayım.

Siz aracınızın motorunn garanti dışı kalmaması için korkarken 6bin kilometrede dpf filtresi yüzünden garanti dışı bırakılan ve davalık olan madur bir arkadaşı size örnek göstermek isterim. Motor bloğuna 150bin km'de bir şey olmaz. Her 10bin'de bir değişirseniz 300bin km' de de muhtemelen pek bir şey olmaz. Ancak sizin yağlama performansını yükseltmeniz size daha iyi motor koruma ile birlikte performans, motor çmrü ve motor bileşenlerinin ömrü olarak yansıyacaktır.

Motor yağının ince olması sürtüne katsayısını arttırır, sürtünme katsayısı arttıkça motor sıcaklığı artar. Motor sıcaklığı arttıkça yağ incelir ve istenmeyen durumlar böyle oluşur. Yüksek sıcaklık bizim istemediğimiz bir durumdur ancak performanslı kullanımda ya da sıcak hava + lpg + performanslı durumda siz motora zarar verirsiniz - verebilirsiniz (zaman bağımlı) ince yağlarla. Yeterli koruma sağlanamaz her zaman Bunu anlayabilmeniz lazım. Buna göre kullanmanız veya yağ seçmeniz lazım.

Bu firmaları babanızın şirketi gibi görüp inanmayın, küreselleşen dünyada hepsinin kar amacı güttüğü bellidir ve onlar en iyisini size önermez onlar size en çok kar getirdiği şekilde önerir.Kendi 0w20'nin önerilmesinin 1. sebebi emisyon. 2. sebebi de kendisini üretmesidir. Bunların ikisi de pazar payını ve karını arttıran faktörlerdir. Bu firmalar araç satışından 10 kar ediyorsa, servis vb. hizmetlerden 100 kar ederler . Totale vurursanız ne kadar çok satış o kadar çok servis hizmeti + kar.

Bu konudaki yazıları baştan sona okursanız bir şeyler çıkarabileceğinizi düşünüyorum. Anlayamadığınız noktalar olacağı aşikar ancak bunları kendiniz de araştırabilirsiniz bana da sorabilirsiniz. Ancak öğrenmeye kapalı ve cahilce tepki gösterecekseniz hiç yazmayın daha iyi. Çünkü bunun ne size ne bize ne de diğer okuyanlara bir faydası olmayacaktır.

Cahil kim?

Eğer diyorsanız ki ben bu araçların üretiminde yer alan bir mühendisim. Ve bunun için en iyi bakım şartlarını ben tavsiye ediyorum, o zaman sözüm yok.

Diğer türlü, cahil insanların iki kelam okuyupta kendilerini bilgin sanmasından öteye geçmez.

Ben şahsi bir fikir sunmuş muyum? Hayır. En başından beri diyorum ki ÜRETİCİ TAVSİYESİ, siz diyorsunuz ki benim tavsiyem.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,938
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Benim yazdıklarım ortada. "Cahilce yazmak" tamlamasını kullanmışım. Cahil: belli konuda yeterli bilgisi olmayan kimsedir. Eğer tanıma uygunum diyorsanız üstünüze alınmanızda benim açımdan bir mahsur yok. Olabilirsiniz. Ancak ben lafı ortaya söyledim.

Honda Türkiye'de çalışmadım.Ben İtü imalat mühendisliği mezunu, mekatronik yüksek mühendisliği bitirmiş biriyim. Arkadaşlarım oldu orada çalışan üniversiteden. Ancak onların da hidrolik sistemler vb. konumlarda benim kadar bilgili olduklarını düşünmüyorum. Çalıştığım firma hidrolik sistemler üzerine, motor yağları veya seçimleri temelde dediğiniz gibi iki kelam okumakla bilgin olunabilecek bir dal kalıyor benim aldığım eğitimin yanında.

Sizin şahsi fikriniz şu : "üretici tavsiyesi neyse o". Bundan ötesine geçmek istemiyorsanız konuda kirlilik yapmayın.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@bacadir68 diğer arkadaşlar konuya dönmeye çalıştıkça yazdıklarından cımbızladığınız bir kaç kelimeyle birlikte konuyu sulandırmaya devam ediyorsunuz.En sonunda da kendinizi haklı çıkaracağını düşündüğünüz üretici tavsiyesiyle ilgili bir cümle kuruyorsunuz. Önce benimle kişiselleştirme çabası oldu,agresifliğe gerek olmadığını söyledim size ve aksini düşündüğünüz konularda da sizinle link paylaştım. Daha sonra @RS23 ile konuyu kişiselleştirmeyi başardınız. Sahsileştirmeden hem @NoFeaR hem ben uyarıda bulunduk. Buna rağmen aynı davranış şekli devam ediyor. Şimdi de @İsmail Beşiroğlu ile cımbızladığınız kelimelerle konuyu kişiselleriyorsunuz. İnsanlar üretici dökümanlarına uymak zorunda değiller. Uymak istemeyen farklı arayışlara girebilir ve bu sizi hiç ilgilendirmez.Belki de arkadaşımız bu konuyu hobi olarak yapıyor. Savgı çerçevesinde konunun kitapçıkta yazdığını okumasını ÖNEREBİLİRSİNİZ.Aracınıza lastik alıyorsunuz,araca uyumlu lastik 205-55-r16. Üretici bize git bu ölçülerde lastik tak diyor, continental tak, yakıt değeri A olsun, sessizlik seviyesi 68 db olsun demiyor. Kullanıcı gidiyor parasına,ihtiyaçlarını karşılayacağını düşündüğü ürünü alıyor takıyor. Konu yağ olunca da bişey değişmiyor,arkadaşımız konuyu detaylandırmış ve bir araştırma/bilgi edinme süreci içerisine girmiş.Burada yazılan bilgiler öyle her internet sitesinde bulabileceğiniz bilgiler değil ve bazı arkadaşlar da farklı dillerden çevirisini yaparak bu forumda bilgi paylaşıyor. Bu şekilde yazılanları şahsileştirerek konuyu dağıtmaya hakkınız yok.İlginizi çekmeyen bir konu varsa yada olumlu anlamda yardımınız dokunmayacaksa o konuya yazmazsınız.
Bu konuyu kilitliyorum ve @bacadir68 diğer konularda da yazacağınız yorumlardaki üslubunuza dikkat etmeniz tavsiyesinde bulunmak istiyorum.
Keyifli forumlar.


06 HONDA 2234
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst