|===Civic RS Motor Yağı Seçimi===|

  • Konuyu başlatan Silinen üye 20336
  • Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 Viskozite yağın akmaya karşı olan direncini göstermektedir. Düşük değer daha akışkan iken değer yükseldikçe akışkanlık az demektir. Düşük sıcaklıkta akmaya karşı direnci küçük değer (yani düşük viskozite) daha iyidir. Anca yüksek sıcaklıkta düşük viskozite değerine sahip yağlar koruma olarak zayıf kalır ve yüksek sıcaklıkta yüksek viskozite istenir. Akışkanlığı yüksek yani viskozitesi düşük yağlara biz ince, yüksek olanlara da kalın diyoruz. Honda'nın 0w20 yağına göre 300v 0w40 2 kat civarında daha kalındır.
[/QUOTE]

Peki bu bilgilere göre;
“0w-20; 0w-40’a göre daha iyi soğuk hava performansı sunar ve ilk çalıştırmada daha iyi ve hızlı yağlama yapar” diyebilir miyiz?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Sizce nasıl bu yağ ? Ara ara devir ceviririm benzin modunda fakat bilmedigim markayida almak istemedim. Yağ konusunu hakkında çok fazla bilgiye sahip değilim.Ekli dosyayı görüntüle 252401Ekli dosyayı görüntüle 252402

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Markayla ilgili tecrübem ve bilgim yok maalesef.
Üreticisi tarafından bu yağ dizel motorlar için önerilmiş. Benzinli bir motorda kullanmamak gerek benim fikrim.

Konu başlığı altında kaliteli yağlardan söz edildi. Sürüş tarzınız ve şartlarınıza ve aracın vakit geçireceği iklim koşullarına göre onlardan bir tanesini seçmeniz daha iyi olur.
Tabi yağların teknik bilgilerini inceleyerek başka markalarla da mukayese edebilirsiniz. Belki f/p oranı daha iyi seçenekler bulursunuz hepimiz faydalanırız...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Evet, filtre konusunda arkadaşa katılıyorum yağ ve hava filtre değişimlerinizi aksatmayın ve olabildiğince orjinal ürün kullanın. Ancak orjinal ürün temini için tek adres servisler değildir ve ürün kalitesi servislerle aynı olup fiyatı 3'te biri olan satıcılarda mevcuttur. Ben Porsche'ye yedek parça üreten bir firmaya fason üretim yapan firmada çalışmıştım. Turbo flange'ları mal edişimiz 8-9€'du adamlara üretirken de onların markasını basıp gönderiyorduk. Bizim parça başına net karımız ise 3€ iken Porsche bu turbo flange'ı kim bilir kaç yüz euro'ya satıyordu. Buradan da yola çıkarsanız aslında fason olarak tabir ettiğiniz ürünleri test etmeden orjinalin'den daha kaliteli demek bazen yanılmamıza sebep olabilir. Hava ve polen filtresine ben asla 100-200tl vermem, 25tl'ye poleni değişirim, yağ filtresi de 30-35tl'dir genelde orjinalleri, hava da max 75tl orjinal. Sık değişirim ama pahalıyla değişmem mantığındayım.

Servislere de asla güvenmeyin, ne yağ değişimi ne de filtre değişimi konusunda güvenmeyin. Hatta konu var güncel adama castrol 0w20 yağ koymuşlar ve lamba yakmış. Pompaya muhtemelen yağ ince geldi ve iyi pompalayamadı yüksek devirli kullanımda ve yağ yokmuş gibi hissetti lamba yaktı o konuda. Ben de serviste filtrelerimin değiştirilmeden yollandığım ama paramın alındığı bir olay yaşadım. Servisler ve firmaların hepsi kar odaklıdır. Bu ülkede hak hukuk pek olmadığı için kimseye öyle tam anlamıyla güvenmeyin.

@RS23 Viskozite yağın akmaya karşı olan direncini göstermektedir. Düşük değer daha akışkan iken değer yükseldikçe akışkanlık az demektir. Düşük sıcaklıkta akmaya karşı direnci küçük değer (yani düşük viskozite) daha iyidir. Anca yüksek sıcaklıkta düşük viskozite değerine sahip yağlar koruma olarak zayıf kalır ve yüksek sıcaklıkta yüksek viskozite istenir. Akışkanlığı yüksek yani viskozitesi düşük yağlara biz ince, yüksek olanlara da kalın diyoruz. Honda'nın 0w20 yağına göre 300v 0w40 2 kat civarında daha kalındır.

Hocam kar odaklı olmalarına ek olarak bu işi yapan insanların kalifiye olmaması da tam manasıyla güvenmemize engel.
 
Katılım
19 Nis 2017
Mesajlar
612
Tepki puanı
104
Konum
İstanbul
Aracınız
Teknik personelim ancak motor yağlarıyla ilgili lisanslı bir eğitimim yok. Okuduğum, gözlemlediğim ve İsmail Bey gibi bilgili kişilerden edindiğim bilgileri harmanlayıp üzerine kendi yorumumu da katıp bir görüş oluşturuyorum.

Örnek; Benim motor yağlarına ait TDS’leri okumayla ilgili anladığım bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Hem yanlış anladıklarım varsa İsmail Hocam düzeltecektir...

0w-20 = 40C[42mm2/sn]
5w-35 = 40C[64mm2/sn]
0w-40 = 40C[75,7mm2/sn]

Yukarıda belirttiğim yağlar konunun başlarında paylaştığım motor yağları tablosundan alınmıştır.

40 derece santigrattaki viskozite değerlerine bakarak değeri 75,7 olan 0w-40’ın değeri 64 olan 5w-30’dan daha kalın yağ olduğu söylenemez. Bu ölçüm söz konusu derecenin verdiği sonuçtur ve sonucun bu şekilde çıkmasının sebebi 40 ve 35 rakamlarıdır. Yani 0w-40 olan yağ ısınmaya karşı daha çok mukavemet gösterere daha erken kalınlaşıyor demektir.
Bu iki yağın -10 ve ya -20 derecedeki akışkanlıklarına bakılırsa 0w-40’ın 5w-30’dan daha akışkan olduğu görülecektir.

İsmail Hocam bu yorumumla ilgili görüşünü çok merak ediyorum...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yagin 40 derecedeki viskozitesine degil de 100 derecedeki viskozitesine bakarsaniz konu daha iyi anlasilabilir. Cunku motor kisa surede isinarak ideal sicakligina ulastiginda yag 100 derece olur. Bu andan itibaren 5 saat aracinizi kullanirsaniz 5 saat boyunca 100 derecedeki yag ile motorunuz calisir. Bu noktada ureticinin izin verdigi ölçüde ince yag kullanmak yakit tuketimi acisindan daha faydali olacaktir.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Yagin 40 derecedeki viskozitesine degil de 100 derecedeki viskozitesine bakarsaniz konu daha iyi anlasilabilir. Cunku motor kisa surede isinarak ideal sicakligina ulastiginda yag 100 derece olur. Bu andan itibaren 5 saat aracinizi kullanirsaniz 5 saat boyunca 100 derecedeki yag ile motorunuz calisir. Bu noktada ureticinin izin verdigi ölçüde ince yag kullanmak yakit tuketimi acisindan daha faydali olacaktir.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

0w-20 viskoziteli yağın yakıt tüketimini minimize etme hususunda başarılı olduğunu ve yüksek sıcaklıklarda kalın yağın motoru daha iyi koruyacağını biliyoruz.

Geriye soğuk motordaki aşınma durumu kalıyor. İlk çalıştırmada motorun en uç noktalarına kadar yağlanma süresi motordaki aşınmaların minimize edilmesi açısından çok önemli. Aracını kısa mesafelerde kullananlar için daha da önemli oluyor...

Konuyu bu kadar irdeliyor olma sebebimi açıklamaya çalışayım;

Kısa mesafelerde(1-2-3km) kullanılan 1.5T 182 hp-220nm torka sahip bir araç düşünelim.
Maksimum hp’sini 6000 devir/dakikada veriyor. Maksimum torkunu da 1700-5500 devir/dakika arasında sunuyor.

Bu aracı zaman zaman gerek uzun seyahatler sırasında gerek 5-10-50-150 v.b. km’lik mesafeli seyahatlerde gerek de şehir içi trafiğinde de yüksek performanslı şekilde kullandığınızı düşünelim.

Bu kısa mesafeli ve performanslı iki sürüş koşuluna, aracın kullanıldığı iklim koşullarını da ekleyerek optimum özellikleri sunan motor yağı tercihlerini oluşturmaya çalışıyorum.

Bu istişareyi bir sonuca bağlayabilirsek öncelikle 1.5T kullanıcıları için olmak üzere bütün forumdaşlar için güzel bir kaynak olacağını düşünüyorum...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
0w-20 viskoziteli yağın yakıt tüketimini minimize etme hususunda başarılı olduğunu ve yüksek sıcaklıklarda kalın yağın motoru daha iyi koruyacağını biliyoruz.

Geriye soğuk motordaki aşınma durumu kalıyor. İlk çalıştırmada motorun en uç noktalarına kadar yağlanma süresi motordaki aşınmaların minimize edilmesi açısından çok önemli. Aracını kısa mesafelerde kullananlar için daha da önemli oluyor...

Konuyu bu kadar irdeliyor olma sebebimi açıklamaya çalışayım;

Kısa mesafelerde(1-2-3km) kullanılan 1.5T 182 hp-220nm torka sahip bir araç düşünelim.
Maksimum hp’sini 6000 devir/dakikada veriyor. Maksimum torkunu da 1700-5500 devir/dakika arasında sunuyor.

Bu aracı zaman zaman gerek uzun seyahatler sırasında gerek 5-10-50-150 v.b. km’lik mesafeli seyahatlerde gerek de şehir içi trafiğinde de yüksek performanslı şekilde kullandığınızı düşünelim.

Bu kısa mesafeli ve performanslı iki sürüş koşuluna, aracın kullanıldığı iklim koşullarını da ekleyerek optimum özellikleri sunan motor yağı tercihlerini oluşturmaya çalışıyorum.

Bu istişareyi bir sonuca bağlayabilirsek öncelikle 1.5T kullanıcıları için olmak üzere bütün forumdaşlar için güzel bir kaynak olacağını düşünüyorum...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

İlk yazdiğın 1-2-3 km için kısa kullanım için
0w20 mobil1 advanced fuel economy yada kaliteli herhangi bir 0w20 yağ
Bulunduğunuz bölge yılda nadiren 35 derece üzerini görüyorsa aracı 4 bin devir üzerinde sürekli hızlandırmıyorsanız arada sırada redline görmesi araç soğuk olmadigi surece motora oyle bahsedilebilecek bir zarari olmaz.
0w20 yağ işinizi fazlasıyla görür.
Aynı şartlarda olup kıbrıs antalya muğla gibi yerlerde yaşıyorsanız 0w30 kullanabilirsiniz. 0w20 kullanmanizda sorun olmaz ama yazin surekli dur kalk yagin ozelliklerinin daha cabuk azalmasina neden olacagi icin viskozitesi daha yuksek yaglar oneriliyor.
Ben agresifim araci rahat birakmam sürekli redline kullanicam yolda surekli gaza geliyorum diyorsanız ismail hocamın tavsiyeleri daha mantikli tabi. teknik verileri guzel anlatmis.
Araciniza uygun olan yagi sectikten sonra kullanim sartlari asiri degismedigi veya araciniz yağ yakmadigi surece yagin viskozitesini artirmanizi tavsiye etmem (daha kalin yag kullanmayin).
Birde avrupada ayni yaglarla 20 binde bir 30 binde bir bakim yapilabiliyorsa bizim ulkede istanbul gibi yerler disinda yag 10 bin km rahat dayanicaktir diye dusunuyorum, cogu yag lpng life statusunde artik. İstanbulda yasayanlar icinde arabayi zorluyorlarsa yagi daha erken degistirebilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,938
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam kar odaklı olmalarına ek olarak bu işi yapan insanların kalifiye olmaması da tam manasıyla güvenmemize engel.
Orada castrol yağ alan kalifiye olmayan eleman değil. Ona o yağdan koyma yetisini veren de kendi iradesi değil. Tamamen firmanın kendi kar gütme amacıdır.


Yagin 40 derecedeki viskozitesine degil de 100 derecedeki viskozitesine bakarsaniz konu daha iyi anlasilabilir. Cunku motor kisa surede isinarak ideal sicakligina ulastiginda yag 100 derece olur. Bu andan itibaren 5 saat aracinizi kullanirsaniz 5 saat boyunca 100 derecedeki yag ile motorunuz calisir. Bu noktada ureticinin izin verdigi ölçüde ince yag kullanmak yakit tuketimi acisindan daha faydali olacaktir.

Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Burada 100 derecede yağ ile çalışır demek yanlış olur. Motor soğutma suyunun sıcaklığı normalde 90 dereceleri görüyorken içte yanma odalarında oluşan sıcaklığı tahmin etmeniz zor ancak 150-220 dür genel anlamda uzun süreli veya performanslı kullanımda yağın çalışma sıcaklığı . İnce yağ soğuk havalarda kısa mesafe sürüşlerde iyidir. Bunun dışındaki yerlerde koruma performansı olarak zayıf kalır ama yağlama işini de yine yerine getirir.

@RS23 , motoru soğuk çalıştırdığınızda da motorun pistonlarında ya da sürtünmenin olduğu her yerde her zaman yağ tabakası olacaktır. Bu yağ tabakası ince yağlarda ince film olarak kalırken kalın yağlarda nispeten daha kalın bir film olarak kalır. Yani ilk çalıştırmada siz -40'ta dahi olsanız 300v 0w40 ile yine yağdan yana bir aşınma söz konusu olmaz. Olay orada hiç yağ yokken ki ilk çalıştırma olarak algılanmamalı. Yağlanmış yüzeylerde her zaman yağ vardır asla tam anlamıyla da tüm yağı siz çıkartamazsınız.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
“İnce yağ soğuk havalarda kısa mesafe sürüşlerde iyidir. Bunun dışındaki yerlerde koruma performansı olarak zayıf kalır ama yağlama işini de yine yerine getirir.”

@RS23 , motoru soğuk çalıştırdığınızda da motorun pistonlarında ya da sürtünmenin olduğu her yerde her zaman yağ tabakası olacaktır. Bu yağ tabakası ince yağlarda ince film olarak kalırken kalın yağlarda nispeten daha kalın bir film olarak kalır. Yani ilk çalıştırmada siz -40'ta dahi olsanız 300v 0w40 ile yine yağdan yana bir aşınma söz konusu olmaz. Olay orada hiç yağ yokken ki ilk çalıştırma olarak algılanmamalı. Yağlanmış yüzeylerde her zaman yağ vardır asla tam anlamıyla da tüm yağı siz çıkartamazsınız.[/QUOTE]

Yıllardır müteaddit defalar duyduğum şey motordaki aşınmaların büyük kısmının ilk çalıştırmada ve soğuk motorda olduğu söylemi.
Bazı yerlerde yüzde olarak değer de verirler ve motorda ilk çalıştırmada oluşan aşınma oranının %70 olarak ifade edildiğine de rastladım.

Hal böyleyken;
Kalın yağ yüzeylerde kalın film tabakası ince yağ da ince film tabakası şeklinde kalıyorsa;
Bu durumda kalın yağın ilk çalıştırmada daha az motor aşınmasına neden olduğu çıkarımı yapılabiliyor olmalı çünkü marş öncesi yerçekimi kuvvetine rağmen motorun iç yüzeyinin genel olarak daha yağlı olduğu sonucu çıkıyor...?
Ve ince yağ soğuk havada kısa mesafe sürüşlerde iyiyse de arada bir çelişki oluşuyor...?

0w-20, 0w-40’tan daha inceyse ilk çalıştırmada motorun üst kısımlarına daha hızlı nüfuz edeceğine göre de ilk çalıştırmada 0w-20’nin motoru daha iyi koruduğu söylenebilir...?


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,265
Yaş
29
Konum
İstanbul
Aracınız
0w-20 ve 0W-30 dışında yağ koymadim FB7 me. Uzun süreli gazlamalarda motor performansi bir tık düşüyordu ve boğuk ses geliyordu 20 de 30 da bu biraz daha geç olduğunu tecrube ettim . R16 ve R18 uzun süre gazlama motoru değil ama bakıldığı mudhetce çok dayanıklı motorlar. Eskisi gibi adrenalin aramıyorum tabi :)) ara sıra motor sesi duymak da zarar vermez bence tek dikkat edeceginiz nokta motorun soğuk olmaması gerekiyor. Aşınmalar motor sogukken gerçekleşiyor büyük bir kismi zaten, bunun için Eneos 0W 50 Sustina serisi oldugunu biliyorum fakat çok pahali bir yağ. 0w20 nin de performans serisi var fakat ulkemizde bulunmuyor.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Nis 2017
Mesajlar
612
Tepki puanı
104
Konum
İstanbul
Aracınız
Ben kullanma kilavuzunda yazan disinda farkli yag kullanmayi dogru bulmuyorum.

Üretici 0-20 kullanilmasini tavsiye ediyor. Bu yag ince kalir motoru korumaz demek ne kadar dogru. Neye gore ince kaliyor. Kalin yag motoru daha fazla mi koruyor yoksa daha fazla yorup zarar mi veriyor.

Uretici kilavizunda 0-40 konmasini onerseydi bu defa da 0-60 mi koyalim denecekti.

Turkiyede malesef boyle bir yanlis var. Ureticinin onerdiginden daha kalin yagi oneriyor insanlar. Sicaga karsi daha dayanikli oldugunu dusunerek.

Diyelimki sifir km küçük bir ucaginiz var. Buna kac numara yag koyardiniz. Biliyormusunuz? Ben şahsen bilmiyorum. Ne yapacagiz ureticinin onerdigi yagi koyacagiz. Ucaginiza ureticinin onerdigi disinda yine daha kalin yag koyarmiydiniz. Eminim kimse buna cesaret edemezdi.





Redmi Note 5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst