Civic Sedan Dizel aldık

Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Ben aynı motoru hb dizel olarak 3 yıldır kullanıyorum kış şartlarında İstanbul’da şehir içi dur kalklı ve çoğu zaman otomatik modda klima açık olarak ortalam 5,9 tüketim gösteriyor. Start stop şehir içinde çok kullanışlı değil bence birde yakıt tüketimini arttıran önemli nedenlerden bir tanesi start stop


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben aynı motoru hb dizel olarak 3 yıldır kullanıyorum kış şartlarında İstanbul’da şehir içi dur kalklı ve çoğu zaman otomatik modda klima açık olarak ortalam 5,9 tüketim gösteriyor. Start stop şehir içinde çok kullanışlı değil bence birde yakıt tüketimini arttıran önemli nedenlerden bir tanesi start stop


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Kardeşim Start-Stop şehiriçinde kullanışlı değil hatta yakıtı arttırıyor demişsin, start-stop un amacı şehirçinde yakıt tasarrufu sağlamak zaten. Bu düşüncene katılmıyorum.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Kardeşim Start-Stop şehiriçinde kullanışlı değil hatta yakıtı arttırıyor demişsin, start-stop un amacı şehirçinde yakıt tasarrufu sağlamak zaten. Bu düşüncene katılmıyorum.

Tartışmak istemem bu konuda start stopun amacı yakıt tasarrufu değil zehirli gaz salınımı azaltmak yani çevreyi az kirletmektir. Bu konuda araştırma yaparsan doğruya ulaşabilirsin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Tartışmak istemem bu konuda start stopun amacı yakıt tasarrufu değil zehirli gaz salınımı azaltmak yani çevreyi az kirletmektir. Bu konuda araştırma yaparsan doğruya ulaşabilirsin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Üstelik senin yeni kullanmaya başladığın motorun özelliklerini ben 3 yıldır kullanarak öğrenmiş biriyim deneyimlerime katılırsın katılmazsın ayrı mesele ama saygı ve seviye konusu önemli araştırmadan sormadan kendi kafamızdaki doğrulara göre hareket edersek yanılırız..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Stop -start ın amacı zehirli gaz salınımını düşürmektir. Bunu da motoru durdurarak yapar. Yani hem zehirli gaz salınımı hemde yakıt tüketimi azaltılmış olur.
yakıt tüketimini arttırmaz ,azaltır.


SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Tartışmak istemem bu konuda start stopun amacı yakıt tasarrufu değil zehirli gaz salınımı azaltmak yani çevreyi az kirletmektir. Bu konuda araştırma yaparsan doğruya ulaşabilirsin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tartışmıyoruz kardeş ama gaz salınımının azalması demek yakıt tüketiminin azalması demektir zaten

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Sizlerle emin olup kendimde öğrendikten sonra denediğim şeyler üzerine tartışmayacağım sonuçlarda mühendisler aptal değil.Gaz salınımı araç durduğu anda yakıt yakmadığı için olmaz ama durduğu süre 1 dk dan az ise aracın çalışıp istop etmesi esnasında harcadığı enerji yani yakıt dağ fazladır eğer bir İstanbul Boğaz köprüsünü veya şehir içi sıkışık trafik te start stopla sürüp sonrada kapalı sürünce yakıt nasıl tüketiliyormuş anlarsınız birde Abaza araç satış sitlerinde aynı aracın aynı motorunun yakıt verilerini bir inceleyin start stoplu modelin tüketim verileri mi daha fazla yoksa normal motorun mu bu Honda’da nın sitesinde yok ama bazı markaların teknik detaylarında var. Ben 3 yıldır kullanıp bu dediklerimi sizin gibi yanılıp öğrendikten sonra paylaşıyorum ya siz hangi bilgi mühendislik veya deneyime göre bana iftira ediyorsunuz mesela duman arkadaşım senin araç start stopmu tart stopsa da bekaslar zaman kullandın.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Sizlerle emin olup kendimde öğrendikten sonra denediğim şeyler üzerine tartışmayacağım sonuçlarda mühendisler aptal değil.Gaz salınımı araç durduğu anda yakıt yakmadığı için olmaz ama durduğu süre 1 dk dan az ise aracın çalışıp istop etmesi esnasında harcadığı enerji yani yakıt dağ fazladır eğer bir İstanbul Boğaz köprüsünü veya şehir içi sıkışık trafik te start stopla sürüp sonrada kapalı sürünce yakıt nasıl tüketiliyormuş anlarsınız birde Abaza araç satış sitlerinde aynı aracın aynı motorunun yakıt verilerini bir inceleyin start stoplu modelin tüketim verileri mi daha fazla yoksa normal motorun mu bu Honda’da nın sitesinde yok ama bazı markaların teknik detaylarında var. Ben 3 yıldır kullanıp bu dediklerimi sizin gibi yanılıp öğrendikten sonra paylaşıyorum ya siz hangi bilgi mühendislik veya deneyime göre bana iftira ediyorsunuz mesela duman arkadaşım senin araç start stopmu tart stopsa da bekaslar zaman kullandın.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

İftira demek istemedim iddia olarak düzeltiyorum tlf da bazı kelimeler yanlış yazılmış hakkınızı helal edin


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Sayın nereli 41 yaşındayım
Şirketin bana verdiği bir kenara bırakarak sadece ruhsatı bana ait olan olmuş araçları yazıyorum.
Suzuki swift ,toyota yaris, opel astra classic ,opel astra 1.4 turbo, opel insignia ,fiat punto,mazda 3skyactiv,bmw 1.16i,bmw 3.20i, honda civic hb.
Şirket arabaları ise vw jetta,skoda felicia,opel astra...
Bunları sen sorduğun için yazdım.
Demek ki neyin ne olduğunu bilecek kadar tecrübem var.


SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Start-Stop sisteminde bulunan marş sistemine; tek alternatör yerine hem şarj edilmeyi sağlayan hem de tek seferlik çalıştırmaya yetecek seviyede enerji depolayabilen yeni nesil olarak kabul edilen alternatör-dinamo sistemi bulunmaktadır. Oysa eski tiplerde tek alternatör bulunmaktadır.

Aracınızda Start-Stop sistemini devreye soktuğunuzu varsaydığımızda, aracınızı kırmızı ışıkta durdurduğunuzda Start-Stop sistemindeki, alternatör dinamo sistemi araç çalışır konumda iken ışıktaki Start-Stop işlemini gerçekleştirebilecek düzeyde, yani tek seferlik elektrik enerjisini depolayabilecek kapasiteye sahiptir. Siz debriyaja bastığınız zaman aracınızın tekrar çalışmasını sağlayacak harekette bulunduğunuzda depolanmış olan bu enerji kullanılarak marş dinamosu çalıştırılır. Sistem bu şekilde çalışarak her seferinde, sonraki Start-Stop için ihtiyaç duyduğu enerjiyi depolar.

Start-Stop sistemindeki marş motoru, eski marş motorlarında olduğu gibi kısa süreli kullanımlar için üretilmemiştir. Yeni nesil marş motorları, sürekli kullanıma uygun olacak şekilde tasarlanmışlardır ve yatak kısımlarında rulman bulunmaktadır. Konuyu özetlemek istersek; Start-Stop sistemi bulunan araçlarda, kısa süreçte marş dinamosu ile alakalı sıkıntılar olmayacaktır.

Start-Stop Sistemi Nedir?

Start-Stop sisteminin çalışma şekli hakkında bilgi aktarımı yukarıda yapılmıştır. Peki bu sistem ne işe yaramaktadır? Çok kısa olarak anlatmak gerekirse bu sistem ile; trafikte seyir halinde iken gereksiz olarak tanımlanan bekleme sürelerinde araç motorunun boşuna çalışmasını engelleyerek uzun vadede kullanıcılarına tasarruf sağlamak amaçlı geliştirilmiştir.

Start-Stop Sistemi Hangi Koşullarda Devreye Girebilmektedir?

Otomobilinizin motor soğutma suyunun sıcaklığı, 60°C nin üzerinde ise; klima veya kaloriferin en üst kademede çalıştırılması haricinde ve düşük seviyede çalışıyorsa,Aracınızın elektrik yükü, belirlenmiş olan üst limiti aşmadıysa,Akünün şarjı eğer alt limite düşmemişse,Öngörülmekte olan bekleme süresince araç hareketsiz olarak duruyorsa,Düz vitesli bir araç olup debriyaja basılmıyorsa,Otomatik vitesli bir araç olup frene basılı duruluyorsa,Buğu ya da ayna çözücü gibi çözücülük ve ısıtma sağlayan sistemler kapalı veya en alt seviyede çalıştırılıyorsa,Otomobilin direksiyonu, çeyrek turdan fazla olmayacak şekilde herhangi bir tarafa çevrilmiyorsa,Sürücünün emniyet kemeri takılı ise,Motorun kaputu kapalıysa,Sürücünün kapısı kapalıysa Start-Stop sistemi devreye girmeye hazır demektir.

Yukarıda belirtilmekte olan durumların aksine bir durum varsa sistem devreye girmemektedir. Şayet Start-Stop sistemi devreye girdikten sonra yukarıda sayılmış olan durumlardan herhangi birisinin aksine bir değişiklik yapılırsa; sistem kendiliğinden motoru çalıştıracaktır. Yani bu durumda debriyaja basmanızı veya frenden ayağını kaldırmanızı beklemeyecektir. Ayrıca bu durumlar markadan markaya değişiklik gösterebilmektedir.

Görüldüğü gibi bu sistemde olay, birçok farklı etkene bağlı olarak işlemektedir.

Start-Stop Sistemi 1 Işık Süresince Tasarruf Sağlanmakta Mıdır?

Detaylara girmeksizin bir hesaplama yapılacak olursa; bu hesaplamada hafta içi her gün işinize kendi aracınızla işe gidip geldiğinizi ve haftada 3 gün ailenizle birlikte dışarıya çıktığınızı varsayalım.

İşe gelme ve gitme sürecinde sabahları 5 ışıkta, işten çıkışta da aynı ışıklarda kırmızıya takıldığınızı varsayalım. Yoğun trafiğin olduğu durumlarda, 1 ışıkta birden çok kere beklenildiği durumu es geçerek, hesabı mümkün olduğunca yüzeysel olarak yapalım.

Kırmızı ışık sürelerinin 1 dakika olduğu baz alınarak, ki bazı durumlarda bu süre 100 saniyelere varabiliyor. Hesap yapmak istersek;

1 günde 10 kere kırmızı ışıkta durduk ve toplam olarak 10 dakika bekledik, bu süre 1 haftada 50 dakika oldu (Eğer Cumartesiyi de dahil edersek 60 dakika olur.)

Haftada 3 gün ailemizle birlikte dışarıya çıktığımızı varsaymıştık. Geliş ve gidiş olarak toplamda 10 ışığa takıldık, toplam olarak 30 dakikalık bir zaman oluşur.

Rutin durumların dışına çıkıp, günlük olarak fazladan kullanımları da dikkate aldığımızda günlük 2 dakika (yalnızca hafta içi olarak) daha eklenildiğinde haftalık olarak 10 dakika daha fuzili kayıp oluşmaktadır.

Cumartesi günüde çalışmış olduğunuz kabul edildiğinde tüm bu kayıp zaman, 100 dakikayı bulmaktadır. Yol bilgisayarı olan araçların bir kısmında görülmektedir ki, aracın rolanti halindeki anlık yakıt sarfiyatı saatte 0.6’lık bir değere denk gelmektedir.

Hesabımızda kaybedilen vakti haftalık olarak 100 dakika olarak hesaplamıştık, 1 ayda bu zaman 400 dakikaya ulaşmaktadır.

Yani yalnızca 1 ayda, Start-Stop sistemini kullanarak yaklaşık 4 litre yakıt tasarrufu sağlarsınız. Bu hesap şehir içinde veya daha uzun kilometre yapan kişiler için hesaplandığı zaman daha yüksek rakamlara ulaşılmaktadır. Aracını çok sık kullanan bir kişi iseniz bu 4 litrelik tasarruf 5 litreye ulaşabilmektedir. Yıllık olarak 1 depo veya 60 lire yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz.



SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst