Civic turbo tork değeri ve hız limiti hak

Arkadaslar merhaba
Bugun merak ettiğim bir soru hakkında bilgisi olanlarin bilgilerini rica ediyorum. Honda rs veya yeni modellerde farkli gecen 182 beygirlik turbo motorunda 220 nm tork sunmakta. Vag grubu dedigimiz volkswagen , seat gibi araclar 150-160 beygirlerde daha fazla tork degeri sunuyor. Keza bugun 1.6 litre 170 beygir bmw 250 tork degeri sunuyor.
Civic tork degerinin dusuklugu ve 205 olan hiz limiti cvt sanzuman ilemi alakali. Cvt sanzumanin performansi torpiledigi herkesce biliniyor. Goruslerinizi merak esiyorum.
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Civic hb virajda çok başarılı ama lastikte çok önemli benim michellin lerle kabiliyetim daha da artıyor bana sadece viraj içinde arabanin tutunma oranını artırmak kalıyor viraj ortasinda uygun gazi verince herkesin firene bastığı yerde Civic dönüşü tamamlıyor

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Civic hb virajda çok başarılı ama lastikte çok önemli benim michellin lerle kabiliyetim daha da artıyor bana sadece viraj içinde arabanin tutunma oranını artırmak kalıyor viraj ortasinda uygun gazi verince herkesin firene bastığı yerde Civic dönüşü tamamlıyor

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
kesinlikle ama lastik ve lastik havalarını sürekli olarak kontrol unu yapmak lazım

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Haz 2020
Mesajlar
114
Tepki puanı
87
Yaş
46
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Yol tutuşu? Frenaj? Fazlasını vermek? evet. Fazlası hemde çok fazlası.

Bu gibi bilgileri kafasında barındıran birisi olduğum için gidip Honda Civic 1.5 Turbo yu tercih ettim, benim gibi çoluk çocuk sahibi 35 yaşını devirmiş yaşıtlarım az yaksın masraf çıkarmasın ikinci eli çok değerlensin mantığıyla beyaz yada gri renkli Clio Symbol e, Megane a, Passat TDI a, Jetta ya veya en sportif kaçamak olarak İbiza ya Golf e binerken ben gidip kırmızı renkli Civic Hatchback tercih ettim. Geçen gün köye gittim babamın dayısı beni gördü "o araba sana yakışıyormu hiç" diyor.

Bugüne kadar kullandığım eski veya yeni az sayıda otomobillerden kullanımı en kolay makina Civic FK7.

Direksiyon başında çıldırmış gibi sürüşlerde bile binek bir otomobile göre yüksek viraj hızları, frenleme mesafesini kestirebilme veya agresif hareketlere zorlandığında elimize popomuza çok düzgün geribildirimler vererek tam oturan çok güzel cevaplar veren fiyat olarak en ucuz makina işte bu araba. Bunun üzerindekilerin fiyatları Türkiye şartlarında çok yüksek bir kere. Direksiyonunu çevirdiğim otomobil bir Subaru Impreza yada Toyota GT86 veya bir Type-R olsun isterdim. Onlarda benzer mantığı taşıyorlar, uzakdoğu otomobil tasarımları önce insana uyumluluk yani ergonomi düşüncesiyle tasarlanıyor. Daha sonrası ise dayanıklılık ve sorunsuzluk ile bütünleşiyorlar. Bu otomobili kullanıp kendi hatasıyla viraj dışına çıkıp kaza yapana diyecek laf bulmak zor.

1.5 Turbo nun otomatik şanzımanla patinaj yaptığı zamanlar zaten aynı fiyatlara satılan aynı sınıf normal bir binek bir otomobilin erişmekte zorlandığı limitlere çıkılırsa yaşanıyor 70km hızda direksiyonu yarım tur çevirip daha sonra gaza dibine kadar basınca sadece ön tekerlekler patinaj yaptığı için viraj dışına kaçan gazı keser kesmez kayması toparlayan kaç tane otomobil var? . Demekki bazen bu gaz pedalını frenleri ve direksiyonu idareli kullanacağız ki Civic i zorlayıp kasasını sarsıp kastırmak yerine yumuşak sürüşle lastikleri yemeden kaydırıp boşa kürek çekmeden hızı yakaladıysak zaten arkamızdan yetişip geçebilecek araç ya bir BMW 520 dir yada bir Porsche 911 dir bunlara yol veririz geçip giderler.

Getz in 75km hızla dönerken yana eğilip yatarak zorlandığı, Hyundai i30 un 80km hızda dönerken direksiyonunun epey rahatsızlık verdiği, Clio Hatchback in 65km hızda altımdan kaçacak gibi titreşip kafa sallayarak döndüğü virajı Civic Hatchback 90km hızda çizgisini bozmadan dönüyor.

Demekki bu karakterli bir otomobil, karakterli otomobilin otobanda yiğitliği olmaz. Varsın 200km de takılı kalsın. Böylesi daha iyi, bir Accent Blue Crdi yada bir Polo 1.6 TDI yazılım ve limitör iptali ile 260km hıza ulaşabiliyor. Düz yolun karakteri başka. Dünyada her yer düzlük değil.

Civic Hatchback te süspansiyonun çalışma şekline de alışmak gerekiyor, normalde pürüzlerden sekme olduğunda amortisörlerin bump hareketi yani esneyip yukarı doğru katlanması ile aracın tekrar yay tansiyonu ile yükselerek eski pozisyonuna gelmesi yani rebound hareketi aynı hızda gerçekleşmiyor bump hızlı ama rebound daha yavaş gerçekleşiyor. Bu karakter Civic in tepe üstlerinde zıplayıp yerden kesilmesini hafifletirken yol eğimi sebebiyle Civic eğer öne arkaya doğru esneyerek yunuslama hareketi yaparsa direksiyon hakimiyetini oldukça iyi hale getiriyor çünki çok kısa sürüyor hatta 2700mm aks mesafesi olan bu otomobil hiç yunuslamıyor. Yani bir yukarı bir aşağı kısa eğimli rahatsız edici yolda giderken bile burnu ve arkası hep düz ve yere paralel duruyor. Birçok farklı model binek otomobil yoldaki tepe üstlerinde ve eğimlerde yunuslama yaparken öne arkaya esnerken illaki biraz zıplar ve hız çok fazla ise yerden havalanır havalanmasa bile tekerlek yükleri eşitliği bozulur bu da yola tutunmayı zor hale getirir ama Civic i yerden kesip havalandırmak tekerlek yüklerinin dengesini bozmak sahip olduğu süspansiyon ayarı sebebiyle çok zor. Bahsettiğim sistem adaptif süspansiyon değil normal yay ve amortisör sistemli olan klasik hatchback sport un davranışı. Bütün olay orjinal amortisörlerin tasarımında yatıyor.

Bunları 10 uncu nesil Civic in baş tasarımcısı olan Amerikalı Guy Melville Brown da söylüyor Civic in yere çok sağlam basan bir otomobil olarak tasarlandığını bizzat belirtiyor zaten
Benim de yaşım 42. İlk arabam 92 model, 40binde Honda Crx vtec (del sol)di. Babam üniversite hediyesi olarak almıştı. Sanırım yaklaşık 1000 kg civarı, 1600cc, 160 beygir, atmosferik, manuel, iki kişilik, üstü açılır, çılgın bir makinaydı. 5500 devirden sonra çıldırması, kafa gezdirmesi, vtec sesi falan anlatılmaz yaşanırdı. Tabi gençliğin verdiği deli kanla o arabayı fazla kullanamadan pert ettim. Bazen denk gelir, önüme çıkar hala iç geçiririm... Daha sonrasında da hem normal arabalara corsa gibi, polo gibi, hem de güzel arabalara bindim 200sx gibi...
Bu benim ikinci Honda'm. Ama bu arabayı alırken hiç araştırmamıştım, hatta RS diye bir model olduğunu bile unutmuşum. Bmw lere bakıyordum ancak 60-70-80 bin daha yüksek bütçelere, daha yaşlı ve hemen hepsi kazalı bmw yerine bu araç denk geldi ve hiç düşünmeden aldım. Fakat gerek içinin sade ama şık oluşu, malzeme kalitesi, donanım doluluğu, bence mükemmel ve fütüristik görünüşü, gidişi, yol tutuşu, duruşu, 1.5 bir motordan gelen anlam veremediğim hırıltısı, vs. vs. o kadar tatmin edici ki; şimdiden bundan sonra ben böyle bir bütçeyle, hangi araca binerim de bana bu kadar keyif verir diye düşünüyorum. Tabi bu bütçeyle imkansız olduğunu biliyorum.
Mesela bugün f30 3.20 ied Luxury Line ın içine bindim. O daha "kalabalık" görünüyor ama bakış açısına göre bence Honda'nın sade şıklığı bmw'den aşağı değil.
Geçen gün çok kısa bir mesafede (otopark içinde) 2.0 tdi 240 beygir Arteon'a bindim, evet makine kısa mesafede torkun etkisiyle uçuyor, ama yola çıksak akan trafikte sonuç ne olur???
Velhasıl kelam, fazla uzatmadan, Honda gerçekten bu bütçeye, yılların birikimini fazlasıyla aktarmış. Eksikleri yok mu, elbette var, ama onların da olması/olabilmesi için bir araba parası daha harcamak gerekirdi...
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim de yaşım 42. İlk arabam 92 model, 40binde Honda Crx vtec (del sol)di. Babam üniversite hediyesi olarak almıştı. Sanırım yaklaşık 1000 kg civarı, 1600cc, 160 beygir, atmosferik, manuel, iki kişilik, üstü açılır, çılgın bir makinaydı. 5500 devirden sonra çıldırması, kafa gezdirmesi, vtec sesi falan anlatılmaz yaşanırdı. Tabi gençliğin verdiği deli kanla o arabayı fazla kullanamadan pert ettim. Bazen denk gelir, önüme çıkar hala iç geçiririm... Daha sonrasında da hem normal arabalara corsa gibi, polo gibi, hem de güzel arabalara bindim 200sx gibi...
Bu benim ikinci Honda'm. Ama bu arabayı alırken hiç araştırmamıştım, hatta RS diye bir model olduğunu bile unutmuşum. Bmw lere bakıyordum ancak 60-70-80 bin daha yüksek bütçelere, daha yaşlı ve hemen hepsi kazalı bmw yerine bu araç denk geldi ve hiç düşünmeden aldım. Fakat gerek içinin sade ama şık oluşu, malzeme kalitesi, donanım doluluğu, bence mükemmel ve fütüristik görünüşü, gidişi, yol tutuşu, duruşu, 1.5 bir motordan gelen anlam veremediğim hırıltısı, vs. vs. o kadar tatmin edici ki; şimdiden bundan sonra ben böyle bir bütçeyle, hangi araca binerim de bana bu kadar keyif verir diye düşünüyorum. Tabi bu bütçeyle imkansız olduğunu biliyorum.
Mesela bugün f30 3.20 ied Luxury Line ın içine bindim. O daha "kalabalık" görünüyor ama bakış açısına göre bence Honda'nın sade şıklığı bmw'den aşağı değil.
Geçen gün çok kısa bir mesafede (otopark içinde) 2.0 tdi 240 beygir Arteon'a bindim, evet makine kısa mesafede torkun etkisiyle uçuyor, ama yola çıksak akan trafikte sonuç ne olur???
Velhasıl kelam, fazla uzatmadan, Honda gerçekten bu bütçeye, yılların birikimini fazlasıyla aktarmış. Eksikleri yok mu, elbette var, ama onların da olması/olabilmesi için bir araba parası daha harcamak gerekirdi...
2.0 arteon 1.5 hondayı yer ama rakıbı 1.5 Honda değil onun hocam yani karşılaştırmak dogru olmaz. Honda aynı CC motor aralıgında hep üstün gelmiştir . stock olarak . bu arada Honda crx bir efsanedir

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Haz 2020
Mesajlar
114
Tepki puanı
87
Yaş
46
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
2.0 arteon 1.5 hondayı yer ama rakıbı 1.5 Honda değil onun hocam yani karşılaştırmak dogru olmaz. Honda aynı CC motor aralıgında hep üstün gelmiştir . stock olarak . bu arada Honda crx bir efsanedir

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dostum ben yemez demedim, düz ve boş yolda elbette yer ama akar trafikte Honda'nın peşini bırakıcağını sanmıyorum.
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
0-100 de arteon bir kaç boy açar ama 100-200 de ne arteon ne 3.20 ne 5.20 geçemiyor defalarca denen di arteon 100-200 24 sn.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kanalda çok video var yazılımlı yazilimsiz araçlar vs. Ayrica özel bir grubumuz da var

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
0-100 de arteon bir kaç boy açar ama 100-200 de ne arteon ne 3.20 ne 5.20 geçemiyor defalarca denen di arteon 100-200 24 sn.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
615000 lira vereceğim Arteon alacağım ha? birde metalik renk istersem 2500 daha vereceğim? ne güzel, 615000 liraya stock haliyle Arteon a nal toplatacak ne modeller var.

Arteon bir kere dört çekerli ve 2 litre motorlu dizel bir otomobil. Honda Civic ile uzaktan yakından klasman olarak denk değil.

Arteon un dengi ondan 100000 lira daha ucuz olan Type-R belki olabilir, Type-R dört çeker değil ama 0-100 ü 5.8 saniye maksimum hızı 270km/h ve dünyaca ünlü pistlerde kendi sınıfında en iyi zaman turlarını atmasıyla meşhur edilmiş olup bir Honda cıya hitap eden performans bazlı yapıda ve konforu ikinci planda tutulmuş bagaj pandizotu bile olmayan hafifletilmiş bir model. Benim gibilere hitap ediyor, gazlayacak malzeme var fazla oyuncak donanım yok içinde.

Arteon un 0-100 ü ise 6.4 saniye ve bu araba dizel, maksimum hızı ise 245km/h, dedelere amcalara kendini yaşlı hisseden ve sade görünümlü sedan otomobil sevenlere hitap eder bana değil. Önü arkası yuvarlak hatlı, sade. Pek sevmem bu tasarımları, ön tampon dediğin Formula 1 otomobilinin ön kanadı gibi sivri uçlu köşeli ve yukarı bakan kanatçıları olmalı. Bunlar az da olsa hep aerodinamik faydadır işte.

Demekki neymiş? Civic Type-R kendisinden pahalı olan ve güç olarak dengi sayılabilecek Vw yi düzde virajda pistte pek rahat yiyebilirmiş. Yalnız Arteon galiba D veya E sınıfı ama Type-R C segmenti bir hothatch.

Civic Hatchback in dengi olan araç Golf TSI, Jetta TSI olabilir, bunları da yolda görürseniz zorlayıp sıkıştırıp tehlike yaratmamak lazım, altımızda 90-110hp lik ufak B sınıfı araba yok sonuçta bir Lada Samara yı 97hp lik tempra motorlu Tofaş SLX i rahat biçimde sollayabiliyorsak bu bile Civic RS kullanıcısı için yeterlidir.

Civic RS yi yada Civic Hatchback i Arteon ile karşılaştırmaya teşebbüs ediyorsanız vergisiz fiyatı 75000 olup vergili halde 220000 liraya satılan bir Civic 615000 liraya satılan bir alaman malı otomobil kadar iyi bir otomobil yapmış demektir. İkisi bir cümlede yan yana geliyorsa öyledir.

Kimsenin zevkine karışmam, Volkswagen severlerin arasında "Passat biraz rüzgar sesi alıyor sevemedim" diyen insanlara şahit oldum:)

Kimisi performans ister kimisi başka şeyler, bana bedava Vw verseler istemem.
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
0-100 demedim zaten 100-200 yazdım rs limitor olduğu için fazlasini yazmadım limitor kaldırıp 261 yapan arkadaş lar var.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst