Civic Uzun Yol

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
Merhaba Arkadaşlar,

Dh forumda sordum Cemele yanitladi ama buradan da eksik kalmayayim dedim [;)]

Civic ile ilk kez uzun yola cikacagim bayram öncesi Bodrum yapacagim. Sizce yola cikmadan önce neler yapmam lazım aracim 9 aylık aldığımdan beri hiçbirşey yapmadım sadece boya kaporta bahanesi ile 1000 km bakım kaynadı arada :++: Sizce lastik basınçları hala aynı mıdır üşeniyorum kontrole götürmeye benzinci desen sağlam hava basan makine ara ki bulasin şişircem diye lastik indiren cok gördüm :++: Bağajda parlak janjanlı güneşlik var daha poşetli duruyor öyle orada mecbur açacaz kızlık bozulacak malum sıcak olacak gündüzleri onun disinda dandikten yangin söndürücü ve ilk yardım çantasi var bagajda yedek lastik var mı yok mu bilmiyorum hiç bakmadım ama vardır herhalde umarim Conti lastikler patlamaz hiç güvenmiyorum bu markaya oda ayri patlarsa nereyi ariyoruz seyyar lastikciler var midir acaba ? Neyse aklıma gelenler bunlar maske olsa takmaya üşenirim artık tatil sonrasi araç tanınmaz halde olabilir gibi [;)]
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,929
Tepki puanı
2,061
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

Attila hocam, lastiklerin basıncını düzgün bir lastikçide kontrol ettirebilirsin, yağını suyunu kontrol edip yola çıkabilirsin, iyi yolculuklar kazasız belasız.
 

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

[quote author=NoFeaR link=topic=563.msg9173#msg9173 date=1405620599]
Attila hocam, lastiklerin basıncını düzgün bir lastikçide kontrol ettirebilirsin, yağını suyunu kontrol edip yola çıkabilirsin, iyi yolculuklar kazasız belasız.
[/quote]

Hocam tşkler siz bilirsiniz tüm lastiklerin basıncı kaç olmalı düzgün bir lastikçi var aslinda ama şu yeni makineler varya nitrojen midir nedir ondan var oraya gitsem hallederler dimi. Aracım 5200 km de ama 1000 km bakımdan gecmisti yağı ve suyu azalmamistir dimi pek anlamiyorum o işlerden yağı suyu nereden koyulur yada nasıl anlasilir azaldıgı falan pek anlamam motor kismindan :)
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
525
Tepki puanı
3
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

Kardeş kaputu aç turuncu topu görecekdin. Büyük misketler kadar bişey. Çek onu. Uç kısmında seviye için bi bölüm var orada en üst ile orta arası bi yerde olacak. Orta altına düşmesin yeter. Artı araban daha yeni bi sorun olmaz. Ama için rahat etsin aç bak. Motor suyuna gelince ona dokunma pek. Zaten 1000 bakımda bakmış olmalılar. Silecek suyunu da en solda farın arkasındaki yerden koyacaksın ki biliyorsundur sanırım? Lastik havalarına gelince 4 lastiği de ön kapıdaki yazan değerlere getir yeterli. Nitrojen falan bastırıp ta fazla para da verme. Gir bi benzincide şişir. Ben yıllardır öle yaparım bi sorun da olmadı. Ama 4 lastiğe de aynı yerde hava bas. Atıyorum lastiğin birinin havası azalsa bile 4 lastiğe de hava bas. Veee iyi yolculuklar :) Allah kazasız belasız gidip gelmek nasip etsin.
 

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

[quote author=mehmetzengin link=topic=563.msg9267#msg9267 date=1405675959]
Kardeş kaputu aç turuncu topu görecekdin. Büyük misketler kadar bişey. Çek onu. Uç kısmında seviye için bi bölüm var orada en üst ile orta arası bi yerde olacak. Orta altına düşmesin yeter. Artı araban daha yeni bi sorun olmaz. Ama için rahat etsin aç bak. Motor suyuna gelince ona dokunma pek. Zaten 1000 bakımda bakmış olmalılar. Silecek suyunu da en solda farın arkasındaki yerden koyacaksın ki biliyorsundur sanırım? Lastik havalarına gelince 4 lastiği de ön kapıdaki yazan değerlere getir yeterli. Nitrojen falan bastırıp ta fazla para da verme. Gir bi benzincide şişir. Ben yıllardır öle yaparım bi sorun da olmadı. Ama 4 lastiğe de aynı yerde hava bas. Atıyorum lastiğin birinin havası azalsa bile 4 lastiğe de hava bas. Veee iyi yolculuklar :) Allah kazasız belasız gidip gelmek nasip etsin.
[/quote]

Tşkler hocam yağ kontrolü kolay gibi onu kendim yaparim ama benzincilerdeki hava pompalari genelde bozuk oluyor hava basayım derken lastiği indireni cok gördüm o nedenle yeni nesil cihazlar ile kontrol edilmesinda fayda var en fazla 5 ya 10 tl isterler bence lastik hava basıncı hepsi aynı olsun istiyorum uzun yolda yakıt sarfiyati ölçmek icin :)
 

Attila Khan

Banned
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,895
Tepki puanı
4
Konum
İstanbul
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

Bugün; 1:18:53
Paylaş Değiştir Cevap Alıntı PM

quote:

Orijinalden alıntı: Attila Khan

Evet en sonunda ilk uzun yol deneyimimi İstanbul - Bodrum arası gerçekleştirdim ve yorumlarim asagidaki gibidir ;

ı** Bel destek olmadığı ıcın baya zor olacağını dusuyordum ama öyle olmadı yaklaşık 9 saat aracı kullandım fakat belim ağrımadı yani koltuk benden geçer not aldı :)

** Aslında her ilde i-mid ekranın fotosunu çektim kanıt olması acisindan fakat maalesef cektigim fotoları ekranda ben bile okuyamadım saniyorum gunes nedeni ile hepsi çöp :( Hatta İzmir'de molada sanıyorum Çamkıran bayisinin fotosunuda çekmiştim ama oda çıkmamış maalesef...

** Bu araç uzun yol için ideal sadece bazı dik rampalarda biraz zorlandı onun dışında cok iyiydi.

** Yola çıkmadan önce hem depoyu fulledim hemde A ve B yi sıfırladım. i mid ekranda 560 km gider yazıyordu fakat biz Bodrum' a vardigimizda yakıt göstergesinde 3 kalem mavi çizgi vardi ilaveten 80 km daha gider yaziyordu yani full depo benzinle Bodruma vardik üstüne 80 km daha depoda benzin vardi. Anlık sarfiyat ise : İstanbul Yenikapı : 7,5 lt / 100 km - Balıkesir : 7,3 lt - İzmir : 7,1 lt - Aydın : 6,9 lt - Mugla : 6,7 lt ve Bodrum : 6,5 lt ile bitirdik ( Econ kapalı - Klima hep acik - bagaj full dolu - 4 yolcu ) genelde süratli olarak kullandım. Benim fikrim bu araç full depo benzin ile rahat rahat 600 km gider tabiki dur kalk olmaz ise yani uzun yolda. Sehiricinde ise yoğun trafikte 460 km gider gibi.



Evet arkadaşlar bodrum - istanbul dönüşü 6.1 lt / 100 km yi yakaladım fotosunu yarın aksam eklemeyi deneyeceğim dönüşte farklı olarak klima sadece Muğla - Aydın ve İzmir de açtım yani yolun yarısı açık diğer yarısı kapalı kullandım ama hiç açmasaydım bence daha da düşük bir rakamı yakalardım
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
610
Tepki puanı
9
Konum
istanbul
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

Cümleten merhaba. :clap:
tilki dükkana döndü...
Trafik canavarını kandırdım Pazar günü değil Cuma günü gündüz vakti yola çıktım.. :++:
:++:

çıkış22.00- varış 02.15 27 dakika (serinoğulları mola)
İstanbul uç Nokta (çayırova) -------------------------------------------Tekirdağ Uç nokta Şarköy Feneryalı sitesi varış(Kızılcaterzi köyü)
339 km
Feneryalı sitesi ------------------------------------------------------------- Saros Güneyli (3 defa gidiş geliş)
64 km
çıkış 10.00-varış 17.15 43 dakika mola (otobanda sosyal tesislerde)
Tekirdağ Uç nokta Şarköy Feneryalı sitesi çıkış (Kızılcalterzi köyü)---------------İstanbul uç Nokta (çayırova)
340km
SONUÇ: 80 TL OPET GAZ+30 TL OPET GAZ+90 TL OPET GAZ (GAZ FİATI ORTALAMA 2.57TL~2.80TL 2,65 TL)
KLİMA DEVAMLI AÇIK
ORTALAMA HIZ 132 KM
742 km YOL 200TL GAZ
[size=24pt]SONUÇ 1 KM DE 269 kRŞ. + 2,60 VE 1,80 KÖPRÜ VE OTOBAN PARASI :clap:[/size]
seviyorum ya hondayı bu kadar :gut:
[move]honda almak satmaktan daha zor[/move]

Not: Bilmiyorum doğrumu yaptım gezelim görelim sayfasına yazmıştım bu paylaşımı ama buraya almayı daha uygun buldum :eek:k:
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
525
Tepki puanı
3
Ynt: Civic Uzun Yol

Ynt: Civic Uzun Yol

Açıldı [;)] :eek:k:
 
Üst