CLA 200'e geçsem mi?

Sizce bu durumda ne yapmalı?

  • Fc5'e devam...

  • CLA 200'e geç...

  • Çok fark yok macera arama...


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Size katılıyorum malesef, araç tek kişi kullanıldığında performansı kötü değil. Ama kişi sayısı veya ağırlık artarsa performans kötüleşiyor. Bazı arkadaşlar bu durumu bilmiyorlar pek başlarına gelmiyor çünkü, bende her ay trabzona gidiyorum yokuş yukarı kalkışlarda dediğinizi çok yaşıyor insan düzlükte pek sorun olmuyor. Keşke bu arabayı 170-180 tork ile çıkarsalardı o zaman heybetli kasasını ağırkende düzlükteki şuanki performansını alabilirdik belki. Taş izi olarakta arkadaşlar kabul etmesede köye gidip gelen biriyim çok taşlı yolda kullandım eski araçların hiçbiri taş izi olmaz ben civic de sakına sakına kullansamda çok fazla taş izi oluyor sadece kaputta değil etek kaput hizasından aşağı kapılar dahil her yerde taş izi olabilir.
Bakım maliyetlerini diğer araçlar için konu altında yazmıştım bizim civic açık ara önde ilerliyor f/p aracı olmasına rağmen servis durumları piyasanın en pahalısı olması can sıkıcı haklısınız. iyi bir özel servis bulursanız kendinize en azından bakım maliyetlerini düşürebilirsiniz.
Ekonomi bekliyorsanız araçtan malesef geçeceğiniz bütün lpg siz araçlarda yakıt tüketimi artar şu anki akaryakıt fiyatlarında. Tek kârımı lpg için eşel mobil sistem devrede olduğundan, diğer akaryaktlar artıyor ama lpg sabit şuan.
Hondadan devam edicekseniz hb sport plus olabilir yakıt maliyetiniz %20-25 artar. Taş izi içinde folyo-film kullanabilirsiniz.
Başka bir araca geçicekseniz artıları eksileri tartıp ona göre karar vermenizi tavsiye ederim. Keza arkadaşın dediği gibi hep zarar etmemek lazım, bu piyasa uzun süre böyle gidecek gibi.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2018
Size katılıyorum malesef, araç tek kişi kullanıldığında performansı kötü değil. Ama kişi sayısı veya ağırlık artarsa performans kötüleşiyor. Bazı arkadaşlar bu durumu bilmiyorlar pek başlarına gelmiyor çünkü, bende her ay trabzona gidiyorum yokuş yukarı kalkışlarda dediğinizi çok yaşıyor insan düzlükte pek sorun olmuyor. Keşke bu arabayı 170-180 tork ile çıkarsalardı o zaman heybetli kasasını ağırkende düzlükteki şuanki performansını alabilirdik belki. Taş izi olarakta arkadaşlar kabul etmesede köye gidip gelen biriyim çok taşlı yolda kullandım eski araçların hiçbiri taş izi olmaz ben civic de sakına sakına kullansamda çok fazla taş izi oluyor sadece kaputta değil etek kaput hizasından aşağı kapılar dahil her yerde taş izi olabilir.
Bakım maliyetlerini diğer araçlar için konu altında yazmıştım bizim civic açık ara önde ilerliyor f/p aracı olmasına rağmen servis durumları piyasanın en pahalısı olması can sıkıcı haklısınız. iyi bir özel servis bulursanız kendinize en azından bakım maliyetlerini düşürebilirsiniz.
Ekonomi bekliyorsanız araçtan malesef geçeceğiniz bütün lpg siz araçlarda yakıt tüketimi artar şu anki akaryakıt fiyatlarında. Tek kârımı lpg için eşel mobil sistem devrede olduğundan, diğer akaryaktlar artıyor ama lpg sabit şuan.
Hondadan devam edicekseniz hb sport plus olabilir yakıt maliyetiniz %20-25 artar. Taş izi içinde folyo-film kullanabilirsiniz.
Başka bir araca geçicekseniz artıları eksileri tartıp ona göre karar vermenizi tavsiye ederim. Keza arkadaşın dediği gibi hep zarar etmemek lazım, bu piyasa uzun süre böyle gidecek gibi.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teşekkür ederim yorumlarınız için. Folyo film konusunu araştırdım ama yapılan yerin iyi olması, işlemin iyi bir usta tarafından yapılması, yıllık kontrol yaptırılması ile ilgili çok yorum var. Aracın satışında da karşı tarafta soru işareti oluşturacak o yüzden kararsız kaldım. Yoksa taş izi konusunda en mantıklı işlem folyo kaplama gibi duruyor
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar merhaba. 2018 Aralık ayında FC5 eco executive araç sahibi oldum. İlk sahibiyim ve haftaya ilk bakımını yaptıracağım. Aracımın sürüş keyfinden, konforundan ve donanımından çok memnunum.

Ancak canımı sıkan şeyler var.

Bakım maliyeti canımı sıkıyor çünkü yılda 30bin km yapıyorum ve bu bana extra 5000 tl bakım ücreti demek. Kullandığım yolun bazı kısımları taşlı, o yüzden aracımın önünde yoğun taş izleri var. Yani kaportası da canımı sıkıyor. Bu şekilde kullanmaya devam edersem 2 yıl sonra kaputta boya kalmayacak. Ayrıca ilk kalkışlarda turbolu araçların selektörlerinden yoruldum. 100 km/s üstü hızlarda bir sorun yok kimsenin arkasında kalmıyorum ama ilk kalkışa alışamadım.

Ben arabadan çok anlamam sadece sürücüyüm. Bir arkadaşıma bu konuyu açtım. Bana 2014-15 model Mercedes CLA200 lerden bahsetti. Yakıtı ilk kalkışı sürüş keyfi konusunda güzel yorumlar yaptı. Özel servis bakımı 750-800 civarı ve vergisi haliyle biraz daha uygun. Aklım çelinmedi değil. Bu arada yaş 34. Yeni evliyim. Çocuk yok.

O yüzden bu konuda bilgili arkadaşların yorumlarını duymak istedim. Uzun oldu affedin.

Merhaba;

CLA’yı kullanmadım.

Mercedes C serisi iç hacim genişliği olarak FC5’in gerisinde. CLA özellikle tavan tasarımından dolayı daha da kasvetli bir iç hacime sahip. Bir otomobil dergisindeki testinde arka koltuğun mezar diye ifade edildiğini okumuştum. Ayrıca CLA’nın arkasının tasarımı bana oldukça itici geliyor. Tabi bu benim zevkim. Kimileri de aksine çok beğeniyor olabilir.

CLA, Citan, ilk üretim B ve A serileri Mercedes’in genel özelliklerini tam anlamıyla taşımıyor benim okuduklarım, izlediğim test videoları ile tecrübe eden, satışında çalışan kişilerle istişarelerimden edindiğime göre.

Yakın bir arkadaşımın CLA’sı vardı. Ben araç alma sürecinde kendisine CLA’yı sorduğumda sakın alma ben Golf’ten sonra hiç beğenmedim ses izolasyonu oldukça kötü Mercedes’e benzemiyor şeklinde yorumlamıştı.

Bakım maliyetini; ya iki markayı da yetkili serviste yada ikisini de özel serviste şeklinde kıyaslamak adil olur.

Yarın bir gün çocuk sahibi olunca eşiniz arka koltuk ferahlığından ve konforundan şikayetçi olursa size yine araç değiştirme işi çıkabilir.

Turbolu araçların selektörleri hususuna gelince 1.5-1.6 turbo dizel araçların özellikle kalkıştan 100 km/s hıza ulaşıncaya kadar öyle selektör yapacak kadar farklı bir ivmeye sahip olduklarını düşünüyorum.

FC5 1.6 9.9 sn’de 100’e ulaşırken 130 hp dizel Megane 10,5 sn’de ulaşıyor. 115 hp dizel Golf’te 10,5 sn’de 100 km/s hıza ulaşıyor. 115 hp dizel Leon ise 9,8 sn’de ulaşıyor aynı hıza.
100’den sonra tork daha erken artırıyor hızlarını tabi dizellerin.

Turbo benzinli araçlar ve yüksek hacimli turbo dizeller selektör yakabilir çünkü fark 2-3 saniye civarında olabilir.

Taş izleri can sıkıyor maalesef. Ancak taş izinden ve performanstan dolayı FC5’e kıymayın derim:) Kıyacaksanız da daha farklı tercihler değerlendirilmeli.

Sonuç olarak para sizin zevk sizin. Gönlünüze göre bir aksiyon almanızı temenni ederim.






iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Teşekkür ederim yorumlarınız için. Folyo film konusunu araştırdım ama yapılan yerin iyi olması, işlemin iyi bir usta tarafından yapılması, yıllık kontrol yaptırılması ile ilgili çok yorum var. Aracın satışında da karşı tarafta soru işareti oluşturacak o yüzden kararsız kaldım. Yoksa taş izi konusunda en mantıklı işlem folyo kaplama gibi duruyor

Kaplamada kaliteli malzeme kullanılması kaplamanın belli periyodlarda sökülüp yenilenmesi gerekliliğinin süresini uzattığı gibi sökme işleminde oluşabilecek olumsuzluk risklerini de azaltır.
Ayrıca elbette işçilik önemli.
Ancak kaplamanın satışla ilgili olumsuzluğu nasıl olabilir? Alacak kişi boya kontrolü isterse söktürüp kontrolünü yaptırırsınız. Yanlış mı düşünüyorum?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Merhabalar, cla180 AMG paket 2014 modelini 45bin km kadar kullandık ailecek o zamanlar evli değildim 1 senede 45bin yaptık. Genel olarak araç sert ve konforsuz geldi. Bunda 18" jant ve runflat lastiklerin bir de AMG paketteki sert süspansiyonların etkisi büyük. Aracın görüntüsü, stopları farları güzel. Koltukları, yol tutuşu, sürüşü, direksiyonu, izolasyonu evet honda'dan iyi. Bagajı da yeterli düzeyde. Ancak ben servisten 1200tl'nin altında bir ücretle ayrıldığımızı hatırlamıyorum. Şu an eşimde de e180 mevcut 2014 model ve en son servise gittiğimizde 5bin gibi bir rakam söyledi balata+disk dahil bir bakıma ki orda yaptıramayıp 1800tl'ye kapamıştık. Yakıt olarak CLA180 uzun yolda dip gaz gitsen de 7litreleri görmek zor. Şehir içi cla180 ile istanbuldaki ortalamamız 7 litreler civarındaydı ki kesinlikle gaza öyle sakınarak bastığım zamanlar değildi...
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhabalar, cla180 AMG paket 2014 modelini 45bin km kadar kullandık ailecek o zamanlar evli değildim 1 senede 45bin yaptık. Genel olarak araç sert ve konforsuz geldi. Bunda 18" jant ve runflat lastiklerin bir de AMG paketteki sert süspansiyonların etkisi büyük. Aracın görüntüsü, stopları farları güzel. Koltukları, yol tutuşu, sürüşü, direksiyonu, izolasyonu evet honda'dan iyi. Bagajı da yeterli düzeyde. Ancak ben servisten 1200tl'nin altında bir ücretle ayrıldığımızı hatırlamıyorum. Şu an eşimde de e180 mevcut 2014 model ve en son servise gittiğimizde 5bin gibi bir rakam söyledi balata+disk dahil bir bakıma ki orda yaptıramayıp 1800tl'ye kapamıştık. Yakıt olarak CLA180 uzun yolda dip gaz gitsen de 7litreleri görmek zor. Şehir içi cla180 ile istanbuldaki ortalamamız 7 litreler civarındaydı ki kesinlikle gaza öyle sakınarak bastığım zamanlar değildi...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bakım ücretlerinden bahsederken rutin bakımı yazmıştım. Disk balata gibi parçalar çok pahalıymış. Yakıtı da fazla diyorsunuz. Bu gidişle fc5'e devam ?
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2018
Kaplamada kaliteli malzeme kullanılması kaplamanın belli periyodlarda sökülüp yenilenmesi gerekliliğinin süresini uzattığı gibi sökme işleminde oluşabilecek olumsuzluk risklerini de azaltır.
Ayrıca elbette işçilik önemli.
Ancak kaplamanın satışla ilgili olumsuzluğu nasıl olabilir? Alacak kişi boya kontrolü isterse söktürüp kontrolünü yaptırırsınız. Yanlış mı düşünüyorum?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Haklısınız. Ben folyo markalarını araştırmıştım. İsimlerini hatırlamıyorum şuanda ama 2bin TLye kaput için fiyat vermişlerdi. Yaptırmayı düşündüm ama sökülünce sürprizle karşılaşmaktan korkuyor insan. Benden sonra alan ne yapacağına kendi karar verir ama söküldüğünde boya zarar görmüş olursa ne yapacağız
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ben aracı aldığım gün tavan dahil her yerini kaplattım Ziebart’da. Bana 2 yıldan fazla durmasın söktür daha sağlıklı olur dedi yapan usta. Daha 1 yıl olmadı. Umarım boyaya zararı olmaz yoksa benim araç komple boyanmak zorunda kalabilir:)

Bu arada 2000 TL bana çok yüksek geldi. Yanlış hatırlamıyorsam aracın tamamının kaplanması artı cam filmleri 3500-4000 civarı ödemiştim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben aracı aldığım gün tavan dahil her yerini kaplattım Ziebart’da. Bana 2 yıldan fazla durmasın söktür daha sağlıklı olur dedi yapan usta. Daha 1 yıl olmadı. Umarım boyaya zararı olmaz yoksa benim araç komple boyanmak zorunda kalabilir:)

Bu arada 2000 TL bana çok yüksek geldi. Yanlış hatırlamıyorsam aracın tamamının kaplanması artı cam filmleri 3500-4000 civarı ödemiştim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim söylediğim folyoömür boyu garantili o yüzden fiyatı yüksek. Sıcak hava tutunca çizikler yok oluyor. Özellikli biraz ?
 
Geri
Üst