1xbet

Civic FC5 ÇÖZÜLEMEYEN HARARET PROBLEMİ!

Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
16
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017
Herkese merhaba.


Aracım 2017 model Honda Civic FC5 Eco Elegance. Araç düz yolda giderken istediğin kadar gaz versen de hiçbir sorun çıkarmadan rahat bir şekilde ilerliyor. Ancak rampada hararet yükselme problemi yaşıyorum.





Bu konuyla ilgili daha önce başlık açmıştım. Değiştirdiğim parçalardan sonra bir süreliğine sorunun düzeldiğini gözlemledim fakat şu anda problem tekrar ortaya çıktı. Hâlâ aynı şekilde, araç rampada iken gerek benzinde gerekse LPG’de hararet yükseltmeye devam ediyor.





Bu kapsamda orijinal termostat, orijinal motor hararet müşürü ve devirdaim pompası değiştirildi. Fan kontrolleri ve fan testi yapıldı; herhangi bir sorun gözlemlenmedi. Buna rağmen araç rampada hararet yükseltiyor.





Fotoğraflarda eklediğim seviyeye kadar hararet çıkıyor. Gazdan ayağını çektiğinde veya araç düzlüğe çıktığında ya da bayır aşağı giderken hararet yeniden düşüyor.





Bu sorunun kaynağı nedir? Gerçekten çok canımı sıkıyor. Aşırı derecede kafama takıyorum ve çözemedikçe daha çok sinirleniyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6283.png
    IMG_6283.png
    799.9 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_6282.jpeg
    IMG_6282.jpeg
    273.2 KB · Görüntüleme: 10

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,395
Çözümler
11
Tepki puanı
9,216
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam, geçmiş olsun.
> Gösterge dijital olmadığı için pek doğru sonuca ulaşılamaz. Obd'ye bağlanıp takip edilse. Rölantide kaç derecede fan çalışıyor? Sonra kaç derece düşüyor. Hortumların sertlik durumu nedir? Kontrol edilir.
> Sonra araca 2 kişi binilip rampa çıkarken fan çalışma ısısını geçtiğinde, ısı 5 derece gibi düşmesi gerekiyor. Yok düşmedi 110 derecelere çıktı. Hemen aracı sağa çekip araç çalışır vaziyette iken lazerli ısı ölçer ile su hattındaki borulara bakılır. Isı farkı çok olan yerde su devirdaim etmiyor demektir. Fan aktif mi kontrol edilir. Genleşme tankı seviye kontrolü kapak sızdırma kontrolü yapılır.
> Rampada basınç artışı olur. Bir yerlerden su kaçağı olur ise fan devreye girmez. Su kaçağı olan yerler antifriz rengi olur. Bunu soğuk motora basınç testi ile de kontrolü yapılabilir. Görünmeyen içeriden bir yer ise işte onu bulmak gerçekten zordur.
Şuan aklıma gelen bu kadar.
 
Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
16
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba hocam, geçmiş olsun.
> Gösterge dijital olmadığı için pek doğru sonuca ulaşılamaz. Obd'ye bağlanıp takip edilse. Rölantide kaç derecede fan çalışıyor? Sonra kaç derece düşüyor. Hortumların sertlik durumu nedir? Kontrol edilir.
> Sonra araca 2 kişi binilip rampa çıkarken fan çalışma ısısını geçtiğinde, ısı 5 derece gibi düşmesi gerekiyor. Yok düşmedi 110 derecelere çıktı. Hemen aracı sağa çekip araç çalışır vaziyette iken lazerli ısı ölçer ile su hattındaki borulara bakılır. Isı farkı çok olan yerde su devirdaim etmiyor demektir. Fan aktif mi kontrol edilir. Genleşme tankı seviye kontrolü kapak sızdırma kontrolü yapılır.
> Rampada basınç artışı olur. Bir yerlerden su kaçağı olur ise fan devreye girmez. Su kaçağı olan yerler antifriz rengi olur. Bunu soğuk motora basınç testi ile de kontrolü yapılabilir. Görünmeyen içeriden bir yer ise işte onu bulmak gerçekten zordur.
Şuan aklıma gelen bu kadar.
Aracımın bakımları bugüne kadar aksatılmamış, hatta zamanı gelmeden yapılmış olmasına rağmen araç bir gün ansızın bu hararet arızasını göstermeye başladı. Garip olan şu ki araç fan testine girdiğinde, hararetin 104 dereceye kadar çıktığı, ardından fanın devreye girerek soğutma yaptığı gözlemlendi. “Değerler normal, fan çalışıyor.” denildi. Ancak garip olan bir diğer şey de araçta conta yanığı olabileceği iddiası. Oysa conta yanık olsa su eksiltir, duman atar; bir şekilde kendini belli eder. Fakat araçta ne duman atma var ne su eksiltme, yağ da olması gerektiği gibi normal; hiçbir falsolu durum yok. Devirdaim, termostat ve hararet müşürü değiştiğinde 10-15 gün sorun yapmamıştı. Fakat şimdi tekrar yapmaya başlayınca aklıma radyatör geliyor. Ama radyatör değiştikten sonra da yaparsa, o zaman ne yapacağımı bilmiyorum.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
318
Çözümler
3
Tepki puanı
270
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Chatgpt derki

Yani hararet özellikle yokuş yukarı çıkarken artıyorsa — bu, teşhisi çok daraltıyor 👇


---

🚗 Yokuşta Hararet Artmasının En Yaygın 4 Nedeni

1. Radyatör tıkanıklığı veya zayıf ısı transferi (en kuvvetli aday)

Yokuşta motor daha fazla yükte çalışır → ısı üretimi artar.

Eğer radyatörün kanalları tıkalıysa veya içi kireçli/çamurluysa, fan devreye girse bile ısıyı yeterince atamaz.

Düz yolda soğutur ama yokuşta ısı yükünü yetiştiremez.
🧩 İpucu: Uzun yokuş çıkarken hararet yükselir, düzde düşer → %90 radyatör sorunu.
 
Katılım
30 Tem 2024
Mesajlar
16
Çözümler
1
Tepki puanı
6
Konum
Karabük
Ad Soyad
Muhammet Duras
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim aklıma acaba radyatörde kireç vs. gibi bir durum mu oluştu gelmiyor değil hocam
Önümüzdeki Çarşamba günü aracı Ankara’da ki ustama götürüp detaylı baktıracağım. Son çare radyatör değişecek. Hayırlısı bakalım.. Gelişmeleri buraya yazacağım.
 
Geri
Üst