Cruise kontrol'da vtec açma

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Cümleten s. A
Merak ettiğim bir konu var otobanda 60 ile giderken Cruise controlu açıp + tuşu ile aracı 110 a sabitliyorum. Bazen araç 110 a ulaşmak için vtec açıyor bazen ise vtec açmıyor, vites düşür üp devri yükseltip öyle istediğim Hıza ulaşmaya çalışıyor. Servis bana yolun durumuna göre vtech açar yada açmaz dedi. Aracım 2013 elegance otomatik. Bu konu hakkında deneyimlerinizi bekliyorum arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
65
Tepki puanı
82
Konum
Bursa/Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2007
Düz yolda iken aracın hızlanması için fazla güce gerek duymadığından vtec açmayabilir. Anca rampa çıkarken istenilen hıza belirlenmiş sürede çıkması açısından vtec açar. Çünkü daha fazla devirli dönmesi gerekir motorun.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Neyi merak ettiğiniz tam anlamadım ama VTEC açma olayı R16 motorlarda farklı işliyor.
3 kademeli akıllı i-VTEC sisteminde 1500 devirde ilk VTEC kademesi devreye giriyor, sonrasında 3500 devir civarına kadar araç 12 subap düzeninde çalışırken 16 subapa geçiyor.
3500 devir sonrası zaten aracın fazladan canlandığını hissedebilirsiniz.

Sizin cruisedaki durum bence yolun eğimine bağlı aracın gaza yüklenme ve vites küçültme ihtiyacına bağlı oluşan bir durum.
Düz yolda crusei açtığınızda yavaş yavaş hızı arttırır, ancak hafif yokuş tırmanma durumunda cruise sistemi gaza daha fazla basmak durumunda kalır, bu yüzden vites küçültme ihtiyacı varsa viteste küçültür, bu aşamada gaza yüklenebilir.
 
Son düzenleme:

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Neyi merak ettiğiniz tam anlamadım ama VTEC açma olayı R16 motorlarda farklı işliyor.
3 kademeli akıllı i-VTEC sisteminde 1500 devirde ilk VTEC kademesi devreye giriyor, sonrasında 3500 devir civarına kadar araç 12 subap düzeninde çalışırken 16 subapa geçiyor.
3500 devir sonrası zaten aracın fazladan canlandığını hissedebilirsiniz.

Sizin cruisedaki durum bence yolun eğimine bağlı aracın gaza yüklenme ve vites küçültme ihtiyacına bağlı oluşan bir durum.
Düz yolda crusei açtığınızda yavaş yavaş hızı arttırır, ancak hafif yokuş tırmanma durumunda cruise sistemi gaza daha fazla basmak durumunda kalır, bu yüzden vites küçültme ihtiyacı varsa viteste küçültür, bu aşamada gaza yüklenebilir.
Düz yolda Cruise kontrol açıkken yavaş yavaş hızı arttırıyor evet bu durum normalmi diye sormuştum. Ama siz zaten açıklamışsınız. Teşekkür ederim hocam
 

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Düz yolda iken aracın hızlanması için fazla güce gerek duymadığından vtec açmayabilir. Anca rampa çıkarken istenilen hıza belirlenmiş sürede çıkması açısından vtec açar. Çünkü daha fazla devirli dönmesi gerekir motorun.
Cevap için teşekkürler ben her zaman vtec açması gerekiyor diye düşünmüştüm.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
i-VTEC sisteminin işleyişiyle ilgili kaynakta bırakayım,

ivtec2.jpg
3-stageVTEC
 

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Çok teşekkürler hocam. Kafama takılan şu 60 ile giderken 70 é sabitlediğimde yavaş yavaş hızlanmasını normal olarak algılarım. Ama 60 ile giderken 120 ye sabitliyorum. Bazen yavaş bazende vtec açarak ulaşıyor
Anladım, siz biraz cruise controlden aracı hızlandırmasını talep ediyorsunuz.
Ben bu şekilde değil de kendim istediğim hıza ulaştıktan sonra cruise açtığım için bahsettiğiniz durumla karşılaşmadım.
 
Geri
Üst