cvt de motor freni

arkadaslar merhaba. motor konusunda teknik bilgiye sahip arkadaslardan bilgi rica edicem.
cvt sanzimanda, arac 7.viteste ve S modda iken 7-6-5-4... seklinde bir motor freni yapilirsa ne gibi sorun(lar) cika(r)bilir?
surekli motor freninin zararlari nelerdir?
tesekkur ederim.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
arkadaslar merhaba. motor konusunda teknik bilgiye sahip arkadaslardan bilgi rica edicem.
cvt sanzimanda, arac 7.viteste ve S modda iken 7-6-5-4... seklinde bir motor freni yapilirsa ne gibi sorun(lar) cika(r)bilir?
surekli motor freninin zararlari nelerdir?
tesekkur ederim.
Motor içerisinde sürekli basınç artar, ve sürekli yüksek devirde kullanılırsa uzun vadede contalara zarar verir. Ayrıca motor içerisindeki hareketli parçalar daha kısa sürede aşınır. Sürekli bu şekilde kullanılırsa motor yağınız fazla ısınacağı için daha kısa zamanda özelliğini yitirir ve yağlama amacına ulaşamaz. Aşınma fazla olduğu için yağ filtreniz daha çabuk kirlenir. Kısacası sürekli yüksek devirde kullanmak zararlı :):) :)

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
arkadaslar merhaba. motor konusunda teknik bilgiye sahip arkadaslardan bilgi rica edicem.
cvt sanzimanda, arac 7.viteste ve S modda iken 7-6-5-4... seklinde bir motor freni yapilirsa ne gibi sorun(lar) cika(r)bilir?
surekli motor freninin zararlari nelerdir?
tesekkur ederim.

Merhabalar, yalnızca motor freni için kullanacaksanız bir zararı olmaz. Fakat 7. Viteste henüz fren yapmadan 4. Vites aralığının kaldıramayacağı bir hızda iseniz aktarımı sağlayan helis dişli zarar görebilir.

Ayrıca bildiğiniz üzere CVT şanzımanda aslında size sunulan vitesler sanal viteslerdir. CVT sonsuz vitesli bir şanzımandır, 2 adet birbirine bağlı kasnak yapısının oranları ile oynanarak düşük/yüksek devirler elde edilir. Devir sabit kalırken hızlanabilmenizin nedeni de budur CVT şanzımanlarda...

Ayrıca vites küçülterek normal vitesli araçlardaki gibi motoru daha küçük bir dişlide döndürmeyeceğiniz için frene çok etkisi olacağını sanmıyorum. Kendiniz kronometre ile test edebilirsiniz, 100 km/h ile giderken motor freni yaparak ve yapmayarak durduğunuz saniyeleri karşılaştırabilirsiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Kasnağın açısı değiştiği için yine de motor freni yapılmış olunur. Ancak araç çok üst devirdeyken vites küçültürseniz araç buna izin vermez vitesi küçültmez. Vites göstergesindeki rakam yanar söner ve mevcut viteste kalır. ( görüntü aklıma geliyor ama honda aracımda mı yoksa öbür aracımda mı yanıp sönüyordu tam hatırlayamıyorum. Muhtemelen bütün arabalar da böyledir)

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Devir eğer vitesin daha da küçültülmesine müsait değilse sistem izin vermiyor @Duman efendi 'nin dediği gibi. Bunun dışında benim evden ana caddeye kadar 1 km'lik bir rampadan iniyorum her sabah, o rampayı neredeyse hiç frene basmadan 1. ve 2. viteste motor freniyle iniyorum. Ya da bazan şehir içinde yolda stabil bir hızla giderken ileride kırmızı ışık yandığını görürsem yaklaşana kadar arabayı motor freniyle yavaşlatıyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Cvt ile motor frenini sıklıkla kullanıyorum 3500 deviri geçirmiyorum bir problem olacağını zannetmiyorum, eski manüel getz imde 65000km boyunca ara gazi ile motor freni kullandim 4000 deviri geçmezdim orjinal fabrika balatalarıyla sattim ne debriyaj ne fren birşey olmadı ki honda nin motoru na birşey olmaz cvt de motor freni için illa ki S te taknaniza da gerek yok D de yapıyor 50km hızın altında 1. Orana geçiyor
 
Katılım
13 Ocak 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Devir eğer vitesin daha da küçültülmesine müsait değilse sistem izin vermiyor @Duman efendi 'nin dediği gibi. Bunun dışında benim evden ana caddeye kadar 1 km'lik bir rampadan iniyorum her sabah, o rampayı neredeyse hiç frene basmadan 1. ve 2. viteste motor freniyle iniyorum. Ya da bazan şehir içinde yolda stabil bir hızla giderken ileride kırmızı ışık yandığını görürsem yaklaşana kadar arabayı motor freniyle yavaşlatıyorum.

Haklısınız Onur Bey, rampa kısmını düşünmemiştim ben.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst