CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
401
Tepki puanı
431
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
şanzıman yağı kontrol edildi birşey olmaz. şanzımana bakmışlardır tapasında kaçırma var mı vs diye.

bence şanzıman yağının değişmesi lazım.

ayrıca dışarıda değiştiğini sanmıyorum.

değiştiyse serviste değişmiştir. Servisten sorgulatın bence 50 binden sonra şanzıman yağ değişimi olmuş mu? olmadıysa hiç beklemeden serviste değiştirtin yağı ve şanzımanı çok zorlamayın.
araç manuel sanırım. manuel şanzımanlı araçların şanzıman yağı ne kadar sürede değişiyor bilmiyorum ama siz cvt şanzıman olduğunu düşünerek sanırım hemen şanzıman yağının değiştirilmesini önerdiniz. eğer şanzıman yağı bu güne kadar hiç değişmemişse sıkıntı olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Mar 2024
Mesajlar
8
Tepki puanı
6
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Umut Habek
Yaş
27
Aracınız
Civic FC5 2018
araç manuel sanırım. manuel şanzımanlı araçların şanzıman yağı ne kadar sürede değişiyor bilmiyorum ama siz cvt şanzıman olduğunu düşünerek sanırım hemen şanzıman yağının değiştirilmesini önerdiniz. eğer şanzıman yağı bu güne kadar hiç değişmemişse sıkıntı olabilir.
Hocam otomatik aslında, aldığımdan beri vites geçişlerini P - N - R - D deniyorum, sadece ilk çalıştırmada soğuk havada N ye geçerken sert bir vuruntu yapıyor. Onun dışında geçişleri pürüzsüz yapıyor. Hiç değişmemiş olabilir de dediğiniz gibi, 2 bin km sonra 10 bin bakımı doluyor. Servis kayıtlarında çıkacaktır mutlaka yine de ben şanzıman ekstradan kontrol etmelerini isteyeceğim.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,410
Çözümler
1
Tepki puanı
1,231
Aracınız
Söylem hem doğru hem yanlış.
Şuan piyasanın en iyi ve sorunsuzları zf, g tonic ve fb7 kasa ayarındaki tork konvertörlüler. Fakat cvt uzun yıllardır fluence vs.. araçlarda da kullanıldı, kullanılmakta. Evet torka gelmiyor ama o kadar tork zaten yok. Üzerinde de elbette geliştirmeler yapıldı.
Bir ürünün sıkıntılı olması kişinin başına gelmesinden ziyade genel memnuniyet ve arıza oranına da bakılmalıdır.
Bence gönül rahatlığı ile kullanın, yok içimede sinmemişti zaten derseniz fb7, fd6 vs tork konvertörlü kasaya geri geçin.
Bunları bilgilendirmemdeki sebep 7 yıla yakın easytronic kullanmam. Yani daha neler var neler.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Vıtesi r ye takamazsin kilit var dıye biliyorum ?????

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
yüksek hızda ileriye doğru sürüş yaparken kilidi açacak düzeyde ama arabayı durduramayacak kadar hafif frene basarak spiral kablonun tırnağını vites kolundan kurtarırsanız ve vites kolundaki mandala basıp kolu iterseniz vites kolu geriye yani R ye geçer ama şanzıman solenoidi R komutunu uygulamaması lazımdır fail safe illa vardır, ama belli olmaz çok fena şeyler de olabilir. Kimseye önermem kendim de denemem.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Verilen geliştirme oranları bir iyileştirme için çok başarılı ama bizlerin bu kayışa geçme şansı nedir ki? CVT patladıktan sonra başka parçalara da zarar verebiliyor. Patlamadan böyle bir imkanımız olsa güzel olurdu. Daha fazla tork ve dayanıklılık ile araçlar çok daha fazla keyifli olacaktır.
CVT de kayış kısmı dişli kısmından tamamen ayrı tutulmuştur, yani kasnaklar ve kayış ayrı bir bölümdedir ve komple açılmadan sadece o kısım açılabiliyor illaki insanlar gidip değiştirin demeyecektir ancak bir aksilik olduğunda ve kayış koparsa dediğiniz gibi başka kısımlara zarar vermez ise (ki bu zarar verme oranı %10 u geçmez) yeni takılacak kayış bu ve bunun gibi başka kayışlar olabilir, burada aslında şöyle bir durum çıkıyor cvt geliştikçe çoğu firma özellikle hibrit modeller için cvt kullanımına yönelecektir. Bu kayış ve zincir gelişmeleri devam edecek ve cvt normal tam otomatikler gibi genel bir şanzıman haline gelecek diye tahmin ediyorum. Şimdiden ustalar kendilerini gelişmeye başlamalıdırlar bence.
 
Geri
Üst