Civic FC5 CVT Şanzıman - ANA KONU

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan skayfc5
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
47
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bu konuda farklı kişlerden aldığım geri dönüşler sonucundaki kanaatimi paylaşmak istiyorum. FC5 atmosferik motorlu araçlarda mevcut olan CVT otomatik şanzımanın dayanıklılık hususunda eski Civiclerle hiçbir alakası yok gibi görünüyor, şahsen kendimde güvenip CVT şanzımanlı FC5 almak istemem. Dayanıklılığı gözönüne alan kişilerin bu hususu dikkate almalarını öneririm.
 
Son düzenleme:
Bu konuda farklı kişlerden aldığım geri dönüşlere sonucundaki kanaatimin paylaşmak istiyorum. FC5 atmosferik motorlu araçlarda mevcut olan CVT otomatik şanzımanın dayanıklılık hususunda eski Civiclerle hiçbir alakası yok gibi görünüyor, şahsen kendimde güvenip CVT şanzımanlı FC5 almak istemem. Dayanıklılığı gözönüne alan kişilerin bu hususu dikkate almalarını öneririm.
ben hem fc5 in hemde 1.5 lerin zincirini yakından gördum fc5 lerde kullanılan zincir turbolardakinin nerdeyse yarısı kalınlıgında. birde ne kadar dogru bilmiyorum ama yurtdıs 1.2 jazzlardki cvt kullanılıyormus ülkemizdeki fc5 lerde o yuzden dayanmıyor kırılıyor diyorlar. ve son olarak vakti zamanında dsg nin basınc tüpü gibi her lpg li civic birgun zincir revizyonu geçirecek cok net
 
ben de 1.5T ların cvtlerinin daha sağlam olduğunu düşünüyorum.
2. bir sorun da kullanıcıların eski kasa civicleri kullandıkları gibi bu kasayı kullanmaları olarak görüyorum. CVT şanzımanın ne yazık ki bazı kuralları var ve bunlar yapılmadığından ömrünü ciddi seviyede azaltıyor.
 
ben de 1.5T ların cvtlerinin daha sağlam olduğunu düşünüyorum.
2. bir sorun da kullanıcıların eski kasa civicleri kullandıkları gibi bu kasayı kullanmaları olarak görüyorum. CVT şanzımanın ne yazık ki bazı kuralları var ve bunlar yapılmadığından ömrünü ciddi seviyede azaltıyor.
biz sıfırdan dip gaz yürütmeyi seviyoruz gökhancım :D
 
ben hem fc5 in hemde 1.5 lerin zincirini yakından gördum fc5 lerde kullanılan zincir turbolardakinin nerdeyse yarısı kalınlıgında. birde ne kadar dogru bilmiyorum ama yurtdıs 1.2 jazzlardki cvt kullanılıyormus ülkemizdeki fc5 lerde o yuzden dayanmıyor kırılıyor diyorlar. ve son olarak vakti zamanında dsg nin basınc tüpü gibi her lpg li civic birgun zincir revizyonu geçirecek cok net
Bahsettiğiniz teknik detay için teşekkürler, maalesef atmosferik 1.6daki CVTlerin sonu bahsettiğiniz gibi görünüyor.
 
ben de 1.5T ların cvtlerinin daha sağlam olduğunu düşünüyorum.
2. bir sorun da kullanıcıların eski kasa civicleri kullandıkları gibi bu kasayı kullanmaları olarak görüyorum. CVT şanzımanın ne yazık ki bazı kuralları var ve bunlar yapılmadığından ömrünü ciddi seviyede azaltıyor.
Evet turbolarda atmosferiklerdeki gibi sorun duymadım ama kullanıcıların eski kasalar gibi kullanmaması konusunda Honda Türkiye’nin tüketiciyi uyarması gerekiyordu, tam tersi Civic çok dayanıklı imajının çokça kaymağını yediler. Bu motor-şanzıman ikilisi Avrupa ve Amerika’da satılmadığı içinde Honda Global sorunun farkına da varamadı diye düşünüyorum, zaten en güncel kasada da tamamen turboya geçildi.
 
İyi aksamlar herkese. Fb7 den fc5 gecmeyi düşünüyorum. Ancak arastirdigimda cvt sanziman sorunu olduğunu gördüm. Alirken neye dikkat etmeliyim. Makyajli(2019 galiba) kasada sorun cozuldu diyen var, kulakcikli olan sorunsuz diyen var. Bilgi verirseniz sevinirim.
cvt şanzımanda benim bildiğim kronik bir sorun yok. 6 yıldır kullanıyorum hiçbir sorun yaşamadım. Şahsen ben şanzıman yağı bakımları zamanında ve orjinal yağı ile (tercihen yetkili serviste) yapılmamış hiçbir fc5'i almam.
 
Arkadaslar merhaba. 2019 eco elegance aracim var 86bin kmde. Servis bakimli gereken tum bakimlari yapilmis. Arac yokusta 1500 2000 arasi devirlerde ite ite gitmeye calisiyor gibi. Bu dueumu yasayan var mi acaba neden yapar.
 
Arkadaslar merhaba. 2019 eco elegance aracim var 86bin kmde. Servis bakimli gereken tum bakimlari yapilmis. Arac yokusta 1500 2000 arasi devirlerde ite ite gitmeye calisiyor gibi. Bu dueumu yasayan var mi acaba neden yapar.
Benzin ve LPG olarak iki yakıtta da aynı tepkiyi mi veriyor?

Göstergede herhangi bir arıza ışığı var mı?
 
Geri
Üst