Cvt şanzıman ömrü

Aldığım fc5 2017 çıkışlı.
Şanzıman yağı 2021 yılının başlarında 39 bin km.de serviste değişmiş. Şuan 48 bine geldi. Degismem gerekir mi.
Ayrıca cvt kasnağı değiştiren var mı. Daha güçlü bir kasnak taktıran.
Hocam CVT hassas bir yapıda ama o kadar düşük km.de de sorun olmaması lazım.
 
Hocam CVT hassas bir yapıda ama o kadar düşük km.de de sorun olmaması lazım.
Evet teknik verilere bakarak 200/250.000 km de bozulacak diye korkmayın....O kadar da Kalitesiz değil merak etmeyin....Taksiciler var 400.000/450.000 km binen var....Bu iş sürücüye ve sürmeye bağlı biraz da ....


Çok hor kullanılırsa 50/60.000 km de elden çıkar.....Çok pati yaptırırsan 100.000 km de elden çıkar....... O sebeple sadece biraz güzel kullanmak gerekiyor....diyerek içimize biraz su serpmek istiyorum.. Saygılar
 
Evet teknik verilere bakarak 200/250.000 km de bozulacak diye korkmayın....O kadar da Kalitesiz değil merak etmeyin....Taksiciler var 400.000/450.000 km binen var....Bu iş sürücüye ve sürmeye bağlı biraz da ....


Çok hor kullanılırsa 50/60.000 km de elden çıkar.....Çok pati yaptırırsan 100.000 km de elden çıkar....... O sebeple sadece biraz güzel kullanmak gerekiyor....diyerek içimize biraz su serpmek istiyorum.. Saygılar
Kalkışlarda ani gazlama yapmam.
Dip gazı mümkün oldukça kullanmam.
Kış şartlarında, karlı ve buzlu yollarda araç patinaja düşerse onu bilemem :)
Harici patinaja girmem.
Park kuralına dikkat ederim.
Araç durmadan "P", "R" veya "D" ye almam.
Şanzıman yağını servis haricinde almam.
Bu şartlarda sorun yaşayacağımı düşünmüyorum ama yine de kul yapımı 🤗
 
Kalkışlarda ani gazlama yapmam.
Dip gazı mümkün oldukça kullanmam.
Kış şartlarında, karlı ve buzlu yollarda araç patinaja düşerse onu bilemem :)
Harici patinaja girmem.
Park kuralına dikkat ederim.
Araç durmadan "P", "R" veya "D" ye almam.
Şanzıman yağını servis haricinde almam.
Bu şartlarda sorun yaşayacağımı düşünmüyorum ama yine de kul yapımı 🤗
İnşallah sorun çıkmaz.
Ben de FC5 baktığım için bu konuları daha dikkatli okuyorum artık.
 
:)Kalkışlarda ani gazlama yapmam.
Dip gazı mümkün oldukça kullanmam.
Kış şartlarında, karlı ve buzlu yollarda araç patinaja düşerse onu bilemem :)
Harici patinaja girmem.
Park kuralına dikkat ederim.
Araç durmadan "P", "R" veya "D" ye almam.
Şanzıman yağını servis haricinde almam.
Bu şartlarda sorun yaşayacağımı düşünmüyorum ama yine de kul yapımı 🤗
Zaten bu kadar bilinçli kullanım şartlarında da sorun olursa o şanzıman gerçekten dayanıksız demektir.
 
Ani gaza yüklenme filan tamam ama, yol şartları da şanzımanı bozabilir. Dik yokuşlarda çok fazla dur kalk yapmak, özellikle yoğun trafikte mecburen oluyor İstanbul'da, geri geri yokuşu çıkmaya çalışmak zorunda kalmak. Bu 2 şeye çok dikkat edin. Ben dikkat ediyorum dersiniz ama 1 yokuş aracın şanzmınını dağıtır. O yüzdendir ki bazıları 20 binde bazıları 300 binde bozulur.
 
Ani gaza yüklenme filan tamam ama, yol şartları da şanzımanı bozabilir. Dik yokuşlarda çok fazla dur kalk yapmak, özellikle yoğun trafikte mecburen oluyor İstanbul'da, geri geri yokuşu çıkmaya çalışmak zorunda kalmak. Bu 2 şeye çok dikkat edin. Ben dikkat ediyorum dersiniz ama 1 yokuş aracın şanzmınını dağıtır. O yüzdendir ki bazıları 20 binde bazıları 300 binde bozulur.

Yokuş kalkışı yapmak teknik olarak ne gibi bir yük oluşturuyor şanzıman üzerinde ? Araçta fren destekli yokuş kalkış yardımı da olduğunu düşünerek soruyorum, bu konu bende merak uyandırdı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhaba @Ersin Acer
Öncelikle aracınız hayırlı olsun CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
Yurt dışında biri olarak FB7 arac sahibiyim 2014 yıl üretimli civic ilk CVT kullanılmaya başlanan araçtır 9 yıl geçti nerdeyse üzerinden 155000 km mevcut sadece iki kere Şanzıman yağ degişimi yapıldı
ve bu zamana kadar herhangi bir arıza belirtisi vermedi CVT de tek dikkat ettigim nokta park etmek hiç bir zaman aracı park ederken direk P ye atıp kapatmamışımdır her zaman önce N ye daha el frene ve P seklınde olmustur.
 
Geri
Üst