Civic FC5 CVT şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz?

Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
hepsi vermiyor verse de bakım fiyatına veriyor :)
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Bursa'da yetkili servis hcf-2'yi vermiyor gibi. Küçük sanayi sitesinde Form Honda diye özel bir serviste buldum hcf-2'yi. İstanbul Honda servisinden aldığını söyledi ve bir çok araçta da cvt yağı değişimi yapmış sonuçta. Orjinallik için ilave olarak bakmam gereken bir yer, nokta var mı acaba? Bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 20230807_203636.jpg
    20230807_203636.jpg
    84.6 KB · Görüntüleme: 65
  • 20230807_203648.jpg
    20230807_203648.jpg
    146 KB · Görüntüleme: 69
  • 20230807_203705.jpg
    20230807_203705.jpg
    177 KB · Görüntüleme: 67
  • 20230807_203723.jpg
    20230807_203723.jpg
    42.6 KB · Görüntüleme: 65
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2017
Mesajlar
123
Tepki puanı
36
Konum
Istanbul
Bu şanzımanın filtresine niye değişim uygulanmıyor bizim Honda servislerinde ?Telefonda temsilciye soruyorum filtre yok fc5lerde diyor şaka gibi ,yurtdışı videolarda falan bir suru degisim videosu var kapkara cikiyor filtreler dusuk km dahi olsa, zamanla filtrasyon isini yapamaz hale gelip şanzımanı arızaya düşürmez mi ?
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
320
Konum
Canada/Ottawa
Aracınız
Civic FB7 2014
Bu şanzımanın filtresine niye değişim uygulanmıyor bizim Honda servislerinde ?Telefonda temsilciye soruyorum filtre yok fc5lerde diyor şaka gibi ,yurtdışı videolarda falan bir suru degisim videosu var kapkara cikiyor filtreler dusuk km dahi olsa, zamanla filtrasyon isini yapamaz hale gelip şanzımanı arızaya düşürmez mi ?
Yurt disindakiler kendileri degistiriyorlar genel olarak ve arac satin alinirken verilen honda kullanim kitapciginda bu filtre hakkinda bir aciklama bulunmamaktadir ornek 100000 km geldiginde degismesi gerek gibi yani aracin bakim bilgilendirmesinde bile boyle bir uyari vermiyor kullaniciya birakmislar bir nevi.
 
Katılım
8 Nis 2017
Mesajlar
123
Tepki puanı
36
Konum
Istanbul
Honda amblemli poşetten çıkarıp değişim yapıyor mesela bu ürün bizim servislerde yok , yurtdisindan oem parca alıp da degistirmek risk almak demek, ben isterim ki servis degistirsin bunu. sizin de dediginiz gibi 100.000 de bir gibi mesela faydası olur daha rahat çalışır deforme olmaz metal tozlarindan arınmış olur
 
Katılım
7 Nis 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Konum
Mersin
Ad Soyad
Cemal KELEŞ
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Videodaki işlem hatalarla dolu, bu şanzımanda iki tane tapa bulunur birisi üstte seviye tapası diğeri altta boşaltma tapası, "HCF-2 yi alttan boşaltalım da ölçelim de ne kadar boşalttıysak koyalım" şeklinde işlem yapmak şanzımanı elinize almanıza sebep olabilir, otomatik şanzıman yağı ısındıkça genleşip seviye arttırır soğuduğunda ise yoğunlaşıp seviyesi düşer. Bunu hesap edemezsiniz, eski kararmış yağ ile yeni yağın ortamdaki hacmi de aynı olmaz. CVT şanzıman içine doldurulan yağ seviyesine karşı inanılmaz hassastır.

doğru yöntem ise alttan boşaltma tapası ve şanzımanın yanındaki seviye tapası söküldükten sonra yağı alttan tamamen boşalttıktan sonra alttaki boşaltma tapası kapatılır seviye tapası açık iken yeni HCF-2 yi üstten doldurursunuz ve seviye tapasından yağ gelene kadar yağ doldurulması gerekir, seviye tapasından yağ gelmeye başladığı anda yağ doldurma işi sonlandırılır

Daha sonra bütün tapalar kapatılır ve vites D-R-N-P-S hepsine takılıp 20 saniye her viteste beklenir, daha sonra seviye tapası tekrar açılıp seviye tapasından yağ gelene kadar üstü tamamlanır. Yağ değişimi bu CVT de bu şekildedir.

CVT şanzımanın yağını değiştirmeden önce şanzıman sıcak olmalıdır, soğuk şanzımanda yağ değiştirirseniz dipte biriken bütün tortu ve kirli yağ içeride kalır ısındığı zaman yağ inceldiği için bu tortular aşağıdaki tapadan daha kolay dışarı çıkarlar, soğuk şanzımanda ise yağ değiştirmek biraz daha sağlıksız olur

HCF-2 zaten pahalı bir yağ, değiştirmek için 4-5 litre yağ alıp onu aşağıdan boşalttıkça temizlik amaçlı yukarıdan yeni yağ ile tamamlamak temizlesin diye aşağıdan akıtmak hiç mantıklı değil, çünki bu videodaki şekildeki yada yetkili servisteki CVT yağ değişimlerinde zaten CVT şanzıman üzerindeki tork konvertör, solenoidler ve CVT kasnak silindirlerinin içinde hareket veren eski yağ şanzımanın içinde hapsolup kalıyor ve bu yağ alttaki tapadan asla boşalmaz, alttaki tapadan boşalan sadece şanzımanın yağ haznesindeki yani karterinde biriken ve şanzıman çalışırken devirdaim olan yağdır, gerisini boşaltamazsınız, boşaltmak için riskli ve ekstra işlemler gerekir ki normalde bu şanzıman 6-7 litre yağ alır yağ değişiminde bunun sadece 3.5 - 4 litresi değişiyor. Motor çalıştırılıp vites D ye takılmadıkça bu diğer parçalar içerisindeki yağ orada hapsolur vites D ye veya R ye veya L-S ye takıldığında ise bu yağ şanzıman karterindeki yağ ile devirdaim olmaya başlar. Temiz ve eski yağ karışır o yüzden serviste yada videodakine benzer biçimde değiştirdiğiniz yağ değişimi işlemine bu yüzden tazeleme usülü derler,

CVT gibi yada planet dişli sistemi olan herhangi bir tam otomatik şanzımandaki yağı tamamen değiştirmek ise şanzımanın yağ soğutucusu sökülerek özel pompası olan bir makinaya bağlanıp yağın bir yandan vakumlandığı bir yandan yağ basıldığı için içerideki parçalarda hava boşluğu oluşturup şanzıman arızasına sebep olabileceğinden riskli ve tercih edilmemesi gereken bir yağ değişimi yöntemidir genelde bazı özel servisler yapar ben tavsiye etmem, CVT nin sık yağ değiştirme istemesinin bir başka sebebi de budur. yani tazeleme yapıldığı için tam bir yağ değişimi olmamasıdır.

Şanzıman yağ filtresini kafanıza göre değiştirelim iyidir hoştur diye her yağ değişiminde değiştirmenize gerek yok, servis bülteni her iki şanzıman yağı değişiminde bir kez yani dört yıl yada 40000km de bir şanzıman yağ filtresi değiştirmenizi belirtir 20000km de sadece yağ değişiyor normalde bu rakam 40000km ancak her 10000km de servise gidilir ve Civic kullanıcıları genelde bir yılda 5000 ila 7500km yol yaparlar bunu da dikkate almalısınız senede iki kez motor yağı değiştirip 40000km de şanzıman yağı değişim periyodu yakalayan kullanıcı pek azdır,

Videoda yine hatalı biçimde şanzıman yağ filtre kapağı torklanmadan alelade sıkılıyor, bu kapak üzerinde duran iki tane boru yağ soğutucuya gider orada basınçlı bir düzen var yağ hızlı biçimde devirdaim oluyor, eğer bu kapağı tork anahtarı yada herhangi bir aparat ile düzgün torklamazsanız elle normal lokma takımı ile de iyi sıkamazsanız kolayca patlar ve yağ kaçırır.

17000km sonunda çıkan şanzıman yağını görmüşsünüzdür:) hala ben ağır şartlarda kullanmıyorum diyorsanız, yada iki yılda bir otomatik şanzıman yağı mı değişirmiş? diyorsanız tekrar bakın o yağa. Bu tasarım her türlü eleştiri götürür, benzer şanzımanları kullanan diğer markalar 60-70-90000km şanzıman yağı değiştirilmesini gereksiz buluyor 100000km de yağı değiştirilen tam otomatik şanzıman var, o yüzden eleştiri götürür, pek normal birşey değil 17000km de kapkara olmuş CVT yağı. Kim tasarladı bu icadı bu şekilde çok merak ediyorum. Şimdi gelde her 2 yılda bir değiştirme, kafalar çorba.

CVT nin ülkemizde diğer otomatik şanzımanlar gibi uygun fiyatlı bir onarımı tamiri ve revizyonu yok, birkaç tane CVT bozan kullanıcı var ve servis sıfır sandık şanzımana 73000 lira fiyat çıkarıyor, videodaki gibi şanzıman yağı değiştirip o filtre kapağından yağ kaçarsa, yağ seviyesi tutturulamadığı için kayış kırarsa video sahibi bu masrafları karşılarsa bizde böyle değiştirelim CVT yağını:)

Lakin şu var, zaten güvenilir olsun diye orjinal HCF-2 ye 700-800 lira vereceksiniz ki bu yağ zaten gereksiz düzeyde pahalı satılıyor o zaman yetkili serviste işçilik saati de 200 küsür lira, yani yağın fiyatı nere? işçilik fiyatı nere? yağa 800 lira veren bu risklere girmez serviste pek ala değiştirebilir.

Honda yı bu yaklaşımından ötürü elbette eleştiriyorum bu sıklıkla değiştirilen bir şanzıman yağı bu fiyatta olmamalı, yada daha uzun periyotta değiştirilen bir kimyada tasarlanabilir miydi? bazen içine düştüğümüz şu mevzu bu sebeplerle rezalet görünüyor,

Uzun uzun yazdım ama şu da var ki bir motor yağını değiştirmek bu anlattığım otomatik şanzıman yağı değiştirmek kadar çetrefilli bir iş değil. Hata yapma riskiniz çok daha az.
Bende bu şekilde yaptım 4 litreyi koydum fazla yağ tapası da 400 gram yağ aktı sonra tapayi taktım kullanıyorum bı sıkıntı yok.
Sizde kaç litre aldı 1.6 kar 3.5 yazıyor kitapçıkta?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
131
Tepki puanı
114
Konum
1 numaralı il Adana
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2021
arkadaşlar konu CVT şanzımandan dönüp Manuel şanzımana dönmedi ise (tüm sayfaları okuyacak vakit bulamadım) normalde CVT şanzıman yağı kesinlikle 100.000kmde bir risk olur tabi burada 1.6 atmosferikleri konuşmuyorum 1.5 turbolar için konuşuyorum ama tahminim CVT CVTdir yani 1.6 lar içinde geçerlidir.

1.5 turbo cvtleri amerikada 30bin milde bir yani 48bin kmde bir değiştiriyorlar bilginiz olsun.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Selamlar herkese aracım 2018 FC5 eco elegance otomatik..
2021 yılı Kasım ayında 70.000 km de iken cvt şanzuman yağı ve şanzuman üstündeki yağ filtresi değişti...

Şuan 2024 yılı mayıs ayındayız aracım 95.000 km de...

2025 kasım aylarında 100.000 / 110.000 km de olur diye düşünüyorum... (yani 30.000 / 40.000 km yol yaptığımda değiştirmeyi düşünüyorum şanzuman yağını ve üstündeki filtreyi.. tabi bu benim kendi kararım....iyi günler
 
Katılım
7 Nis 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
3
Konum
Mersin
Ad Soyad
Cemal KELEŞ
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Selamlar herkese aracım 2018 FC5 eco elegance otomatik..
2021 yılı Kasım ayında 70.000 km de iken cvt şanzuman yağı ve şanzuman üstündeki yağ filtresi değişti...

Şuan 2024 yılı mayıs ayındayız aracım 95.000 km de...

2025 kasım aylarında 100.000 / 110.000 km de olur diye düşünüyorum... (yani 30.000 / 40.000 km yol yaptığımda değiştirmeyi düşünüyorum şanzuman yağını ve üstündeki filtreyi.. tabi bu benim kendi kararım....iyi günler
Salı günü kendim orjinal hcf2 yağıyla değişim yaptım filtreyi değiştirmedim yurtdışı kaynaklarında araştırma yaptım 200 k ya kadar filtre değiştirilmeden gidenler varmış üstten 4 litre ekledim tahliye tapasindsn 400 gram geri çıktı şuan için silkeleme biraz azaldı gibi ama bakalım zamanla nasıl olacak ustanizfan tahliye tapasini açtırıp fazla yağı ln cikmasinj sağlayın ama bundan önce tüm viteslerde 5 saniye gezdirin
 
Geri
Üst