Cvt şanzıman

İstisnalar kaideyi bozmaz. O kanalı inceleyin tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarla ilgili arızalar da bulursunuz. Cvt diye aratmışsınız karşınıza bunlar çıkmış. Sonuçta kul yapısı. Bu arızaları sayısını Civic in satış rakamlarına yüzde olarak vurun. O zaman gereksiz bir çaba içinde olduğunuzu fark edeceksiniz. Madem cvt bu kadar problemli neden yüzbinlerce araç sahibi göçük problemi, cam kenarlarında boya atması gibi gündeme getirmiyor? Ya da dsg sorunları gibi veya Citroën nin tavan boyası gibi...
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
forumda CVT ana konu başlığında 55 sayfa kullanıcı yorumu ve bilgisi var. o konuyu baştan sona incelemenizi öneririm.

sizin aracınıza gelirsek 2019 modelse aracınız 3 yaşında demektir ve yağ değişimi 1 yıl geçmiş. en kısa zamanda cvt şanzıman yağınızı değiştirin bence.
 
forumda CVT ana konu başlığında 55 sayfa kullanıcı yorumu ve bilgisi var. o konuyu baştan sona incelemenizi öneririm.

sizin aracınıza gelirsek 2019 modelse aracınız 3 yaşında demektir ve yağ değişimi 1 yıl geçmiş. en kısa zamanda cvt şanzıman yağınızı değiştirin bence.
Ben değiştirdim araç 29 binde iken. Sadece ileride sanzıman sıkıntısı yaşamamak için araştırmalar yapıyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Video da ustanın bahsettiği bir yuvanın malzeme dayanıksızlığı nedeniyle aşınmış olduğu söyleniyor. Hani böyle birsey varsa aracı daha dikkatlı kullanalım. Yoksa aracın hızlanması zaten sıkıntılı bazen yükleniyoruz hızlansın diye. Bir zarar gelmesin. Teknik olarak bir bilginiz varşa paylaşalım yoksa tartışmaya gerek yok

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aynı aracın 2019 modelini kullanıyorum. Ben sadece teknik bir açıklaması var mı onu merak ediyorum.araç 40 binde 2 yaşında ve daha sanzıman yağı değişmemiş. Hani dışarıda değişse diyeceğim farklı yağ konmuştur. Yoksa kendi aracımı neden durduk yere eleştireyim. Cvt ile ilgili ileride arıza yaşamamak için tabiki cvt şanzımanla ilgileniyorum.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Cvt yağını 2 yılda bir orijinal yağı kullanarak değiştirmek gerekiyor. Düzgün kullanılırsa ve bakımı yapılırsa kolay kolay arıza yapacağını düşünmüyorum.
 
Merhaba. Yıllarca manuel, yarı otomatik (tek kavrama, çift kavrama) ve tam otomatik (zf6, zf8) şanzımanlı araçlara sahip olmuş ve kullanmış biri olarak CVT'yi gerçekten çok sevdim. Tabi her CVT aynı değil. Tork konvertörle tam otomatikleştirilmiş, yapısı güçlendirilmiş, sanal kademelendirilmiş ve biraz güçlü bir motorla çalışan CVT'yi hiç birine değişmem sanırım. Zaten bu sebeple Vtec Turbo versiyonunu aldım ve çok memnunum. Kısmetse de yeni hedefim yine CVT'li Accord. Tabi bazı durumlarda CVT ne yapsın ki diyorsunuz çünkü motor biraz zayıf kalıyor. Örneğin 1.6 ECO'ları CVT kaynaklı çok eleştiriyorlar bazı kişiler. Şimdi bu 152nm torku olan motorun yanından CVT'yi çıkarıp DSG koysak araba uçacak mı? Hiç sanmam. Muhtemelen daha ucuz diye CVT'yi koymuşlar. Şimdi burada CVT'nin suçu ne demedende edemiyor insan..

Merhaba, 2021 fc5 Civic turbo sahibiyim. Bu araçların şanzımanında tork konvertörü var mı? Bununla ilgili web'te pek bilgi yok.
 
Merhaba, 2021 fc5 Civic turbo sahibiyim. Bu araçların şanzımanında tork konvertörü var mı? Bununla ilgili web'te pek bilgi yok.
Merhaba. 2016-2021 arası FC kasaların benzinli atmosferik ve turbo modelleri ile 2021-2024 arası FE kasaların eco ve ecosuz serilerinde bulunan CVT şanzımanlar kavramayı tork konvertör ile yapıyor. (FC serisi dizellerde tork konvertörlü ZF9 9 ileri var) Her 2 kasanın 182hp'lerinde bulunan CVT şanzımanlar FC kasa atmosferik ve FE kasa ecolarda bulunan şanzımanlara göre kasnak yapısı, metal kayış yapısı, yağ pompası yapısı olarak çok daha sağlam yapıda. İlaveten yağ sogutucuları mevcut ve yazılımsal vites atma efekti yapıyorlar.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar bu konu biraz mendil ve seplak gibi olmuş kafanızın karışması gayet normal yabancılarda bile karmaşaya sebeb olan bir isim Honda'nın verdiği ama esasında teknik olarak takılı olan parça torq convertörü değil,adı öyle evet ama parçanın içine girer ayrıntılı incelerseniz yabancılarda start clutch olarak geçen vede içinde normal torque convertörlerdeki gibi içinde sıvı olmayan dahası aynı normal manualdeki gibi baskı ve balatanın olduğu parçaları içerir:

 
Geri
Üst