• Forumumuzun gelişimini ve ayakta kalmasını desteklemek için, Özel üye olabilir veya Sticker alabilirsiniz, detaylar için lütfen TIKLAYIN!

Civic FC5 CVT şanzuman nasıl kullanılır?

Katılım
11 Mar 2017
Mesajlar
122
Tepki puanı
3
Konum
İSTANBUL
Aracınız
Uzun süre cvt şanzumanda kalması sorunu dgs gibi sorun yaratmaz ancak cvt de yağ sıcaklığı artarsa n konumuna aracı alır arıza lambası yanar uyarılar yanar araç boşa gecer siz araca gaz versenizde gitmez


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
2
Konum
Çorum
Sorun park ederken oluşan D ya R de el freni hangi aralıkta çekmek. Mesela R de iken çekip P almak mı? Ya da D iken El frenini çekip P almak mı?
En mantıklısı sanırım N ye alıp el frenini çekip P almak gibi geliyor. Şanzumana yük binmemesi adına...
Saygılar
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
15,383
Tepki puanı
2,540
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
123
Tepki puanı
135
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2019
Önceden dsg kullanmış biri olarak uzun süre D konumunda kalması sağlıksız derdi herkes, cvt'de beklemesinin bir mahsuru yok mu?
3 Yıl DSG kullandım. Hiçbir zaman N ye almadım aracı. Durduğunuz zaman frene tam basarsanız ne araç gitmek isteyecektir ne kararsız kalacaktır ne motor ne de şanzıman zarar görecektir. :)
Frene tam basmaz iseniz araba tabiki de gitmek isteyecektir.
Bende ilk defa CVT kullanacağım. DSG kullanımına dikkat ettiğim gibi CVT yede dikkat edeceğim. Çalışma mekanizmaları çok farklı ama yukarıda yönetici arkadaşların belirttiği gibi bazı temel kurallar şanzımanın sağlığı açısından gerekli.
 
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
123
Tepki puanı
135
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2019
Sorun park ederken oluşan D ya R de el freni hangi aralıkta çekmek. Mesela R de iken çekip P almak mı? Ya da D iken El frenini çekip P almak mı?
En mantıklısı sanırım N ye alıp el frenini çekip P almak gibi geliyor. Şanzumana yük binmemesi adına...
Saygılar
Yukarıda admin arkadaşımız çok açıklayıcı anlatmış ama bende söyleyeyim.
Durdunuz aracı park edeceksiniz, ayağınız frende iken vitesi D konumundan N konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra el frenini çekip (el frenini çekip vitesi N ye almadan önce bir defa ayak freninden ayağınızı kaldırın) ayak frenine basıp vitesi N konumundan P konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra STOP ediyorsunuz.
Bunu yapmanın amacı aracın ağırlığını şanzımana değil el frenine bindirmek. Böylelikle şanzımanın ömrüne ömür katmış oluyorsunuz.
 
Son düzenleme:

kayhanbozkus

Super Moderator
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,059
Tepki puanı
699
Konum
Ankara
El frenini N konumundayken cektikten sonra ayaginizi fren pedalina bir daha atmaniza gerek yok. N konumundan P konumuna fren pedalsiz gecis yapabilirsiniz.
Yukarıda admin arkadaşımız çok açıklayıcı anlatmış ama bende söyleyeyim.
Durdunuz aracı park edeceksiniz, ayağınız frende iken vitesi D konumundan N konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra el frenini çekip (el frenini çekip vitesi N ye almadan önce bir defa ayak freninden ayağınızı kaldırın) ayak frenine basıp vitesi N konumundan P konumuna getiriyorsunuz. Daha sonra STOP ediyorsunuz.
Bunu yapmanın amacı aracın ağırlığını şanzımana değil el frenine bindirmek. Böylelikle şanzımanın ömrüne ömür katmış oluyorsunuz.
ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017

ARTIK TUCSON 2015 :)
 
Üst