D ve R konumuna geçirirken şanzıman sallanıyor?

Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
61
Tepki puanı
42
Konum
Tekirdağ merkez
Ad Soyad
Hilmi Işık
Yaş
26
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba iyi forumlar, 1.5 aydır fe1 kullanıcısıyım. Araç ilk haftalarda sorunsuz iken şimdilerde manevra yaparken (aracı ileri geri oynatırken) şanzıman sanki beşik gibi ufak bi sallanma yapıp kavrıyor. Aracı tam durdurup öyle bitesi geçiriyorum fakat aynı problem bir süredir devam ediyo. Frene sonuna kadar bastığım zaman ancak sallanmıyor fakat kavraması yine geç oluyo. Başına gelen var mı acaba? Yakın zamanda servise gitmeyi düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Eki 2022
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Ad Soyad
Ismail yılmaz
Yaş
32
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba iyi forumlar, 1.5 aydır fe1 kullanıcısıyım. Araç ilk haftalarda sorunsuz iken şimdilerde manevra yaparken (aracı ileri geri oynatırken) şanzıman sanki beşik gibi ufak bi sallanma yapıp kavrıyor. Aracı tam durdurup öyle bitesi geçiriyorum fakat aynı problem bir süredir devam ediyo. Frene sonuna kadar bastığım zaman ancak sallanmıyor fakat kavraması yine geç oluyo. Başına gelen var mı acaba? Yakın zamanda servise gitmeyi düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bende de var bu hocam. D ve R geçişlerinde hafif sallıyor önce. Ayrıca vitesi ileri geri ve boşa geçirirken baya sert sert geçiyor. Bildiğin güç uygulamam gerekiyor. Ilk defa CVT kullanıyorum herhalde ondandır diye düşündüm ses etmedim. Tecrübeli arkadaşlar yorumlayacaktir
 
Katılım
22 Haz 2021
Mesajlar
124
Tepki puanı
78
Konum
Bu
Merhaba iyi forumlar, 1.5 aydır fe1 kullanıcısıyım. Araç ilk haftalarda sorunsuz iken şimdilerde manevra yaparken (aracı ileri geri oynatırken) şanzıman sanki beşik gibi ufak bi sallanma yapıp kavrıyor. Aracı tam durdurup öyle bitesi geçiriyorum fakat aynı problem bir süredir devam ediyo. Frene sonuna kadar bastığım zaman ancak sallanmıyor fakat kavraması yine geç oluyo. Başına gelen var mı acaba? Yakın zamanda servise gitmeyi düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende geçen sene kasımdan beri kullanıyorum D den R ye aldığımda araç bir tık geri hareket ediyo R den D ye aldığımdada bir tık ileri hareket ediyor ve bu durum aldığımdan beri var ben hiç bu bir arızadır sorundur diye düşünmedim bir sıkıntıda çıkarmadı şanzımanın karakteristiği olabilir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Kas 2022
Mesajlar
18
Tepki puanı
14
Konum
afyonkarahisar
Ad Soyad
Emre GÜMÜŞ
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2021
bence şanzuman olması gerektiği gibi çalışıyor cünkü vitessiz geçiyor ve R - D geçişlerinde zor geçmesi yada hafif sarsıntı yapması normal diye düşünüyorum.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Fc5 otomatik aracımı dün hondadan ayrılma birisine baktırdım. Sol ön taraftaki aks lalesinin boşluk yaptığını bu nedenle "R" ve "D" geçişlerinde bir miktar olması gerekenden fazla vuruntunun olduğunu söyledi. Daha öncesinde aks lalesi değiştiren oldu mu?
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Fc5 otomatik aracımı dün hondadan ayrılma birisine baktırdım. Sol ön taraftaki aks lalesinin boşluk yaptığını bu nedenle "R" ve "D" geçişlerinde bir miktar olması gerekenden fazla vuruntunun olduğunu söyledi. Daha öncesinde aks lalesi değiştiren oldu mu?
Hocam demek ki sizin sarsıntı bundan dolayıymış.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam demekki sizin sartinti bundan dolayiymis.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aslında daha önceden aks kaynaklı olabileceği tahmininde bulunmuştum. Aracı lifte kaldırdığımda sol ön aks kolunun şanzimana geçen kısmında lak lak şeklinde ses duymuş ve bundan şüphelenmiştim. Biraz önce Veka marka yerli üretim orjinal kalitesinde olduğu iddia edilen komple aks için 2500 TL fiyat aldım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fc5 otomatik aracımı dün hondadan ayrılma birisine baktırdım. Sol ön taraftaki aks lalesinin boşluk yaptığını bu nedenle "R" ve "D" geçişlerinde bir miktar olması gerekenden fazla vuruntunun olduğunu söyledi. Daha öncesinde aks lalesi değiştiren oldu mu?
Hocam aksı söküp içine bakıp mı söyledi yoksa dışardan mı bu tahminde bulundu? Çünkü Civiclerde yağ kaçağı yoksa aks lalesinin aşınma ihtimali çok düşük, 170bindeki FD6da kontrol ufak aşıntı yoktu.
Sizin alt motor kulağı değişimi faydalı olmadı galiba.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Aslında daha önceden aks kaynaklı olabileceği tahmininde bulunmuştum. Aracı lifte kaldırdığımda sol ön aks kolunun şanzimana geçen kısmında lak lak şeklinde ses duymuş ve bundan şüphelenmiştim. Biraz önce Veka marka yerli üretim orjinal kalitesinde olduğu iddia edilen komple aks için 2500 TL fiyat aldım.
En azından sorun nerede çözüldü hocam,
Ama km si düşük aracın erken böyle olması düşündürücü kullandığı yol vs de var tabi.
Fiyat olarak o urunun fiyatını bilmiyorum ama orjinal almanı tavsiye ederim.

RMX3263 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben sanayide yada lastikçide canımı sıkan bi olaydan bahsetmek istiyorum....Benim araç otomatik vitesli dolayısıyla araç P (park) konumunda eletronik el freni çekili iken işlem yapmaları açıkçası canımı sıkıyor...

Ya arkadaş sen ustasın yada lastikçisin araca bi işlem yapacağın zaman neden vitesi N ye al el freni kilitle demezler anlamış değilim....El freni çekilmemesi gereken işlemlerde de diğer tekerlere takoz koy..

Sonuçta hidrolik kriko ile aracı kaldırdığında araç P de iken vitese yük bindiriyorsun işte aşikar belli çünkü araç P den çıkarken D ye aldığımızda acayip acayip sesler çıkıyor...Buna neden dikkat etmezler anlamış değilim...

Benim tavsiyem Otomatik vites araç sahibi iseniz.Araç komple lift ile kalktığı durumda sorun olmaz ama aracınız timsah kriko ile bir lastik havaya kalkarak işlem yapılacaksa, genelde lastik değişiminde yada balata değişiminde bunu yapıyorlar....
Vites N konumunda,El frenine engel bi durum yoksa El frenini çek, el freni çekilemeyecekse sökülmeyen lastiklerin önüne arkasına takoz koymak en mantıklısı gibi geliyor çünkü şanzımana Extra bir yük bindirilmemiş olur düşüncesindeyim....
Ben kendi aracımda buna dikkat edicem...

Genelde ustalar bişey olmaz diyor ama Bişey olmayacağı anlamına gelmiyor..İyi günler

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Geri
Üst