Civic FC5 Dik Rampada Devir Sabitlenmesi ve Hızlanmama

erayo

0
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
antalya
Aracınız
Arkadaşlar merhaba
Fc5 kasa 2018 eco executive otomatik vites civic aracım çok dik rampalarda deviri 2 bine hızı 15 km/s e sabitliyor. Bunun sebebi nedir yazılımsal mıdır bi sorun mudur yoksa cvt şanzuman için normal bi durum mudur? Araçta bu durumu yaşarken herhangi bi arısa ışığı veya esp yanmıyor. Sırf bu olay yüzünden arabayı satmayı düşünüyorum. Benzin ve lpg farketmiyor hız sabitleyici açmış gibi sabitleniyor.
Konu hakkında bilgisi olan var mı?
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,114
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğer bahsettiğiniz çok dik rampa ise motor gücü ancak bu hızda çıkmaya yetiyor olabilir.
Aracı manuelde 1. viteste kaldırarak aynı durumun devam edip etmediğini kontrol edin.
Sonrasında da aynı yokuşta imkanınız varsa başka bir Civic FC5te aynı durumun oluşup oluşmadığını gözlemleyin.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
1,061
Konum
Esenler
Arkadaşlar merhaba
Fc5 kasa 2018 eco executive otomatik vites civic aracım çok dik rampalarda deviri 2 bine hızı 15 km/s e sabitliyor. Bunun sebebi nedir yazılımsal mıdır bi sorun mudur yoksa cvt şanzuman için normal bi durum mudur? Araçta bu durumu yaşarken herhangi bi arısa ışığı veya esp yanmıyor. Sırf bu olay yüzünden arabayı satmayı düşünüyorum. Benzin ve lpg farketmiyor hız sabitleyici açmış gibi sabitleniyor.
Konu hakkında bilgisi olan var mı?
Merhaba,
Durumu S veya L modda denediniz mi?

Honda madness
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Arkadaşlar merhaba
Fc5 kasa 2018 eco executive otomatik vites civic aracım çok dik rampalarda deviri 2 bine hızı 15 km/s e sabitliyor. Bunun sebebi nedir yazılımsal mıdır bi sorun mudur yoksa cvt şanzuman için normal bi durum mudur? Araçta bu durumu yaşarken herhangi bi arısa ışığı veya esp yanmıyor. Sırf bu olay yüzünden arabayı satmayı düşünüyorum. Benzin ve lpg farketmiyor hız sabitleyici açmış gibi sabitleniyor.
Konu hakkında bilgisi olan var mı?
Çok garip bir durum CVT nin bir özelli değil bu aksine CVT dik rampada istesenizde istemesenizde devri yükseltir 4-5 hatta 6 bine dayanır çünkü bisiklet sürmek gibi düşünün rampada vites küçültürsünüz ve daha çok pedal çevirirsiniz bacaklarınız yorulmasın diye aynı mantıkla çalışır cvt de rampada vites küçültür devri yükseltir ve elinden geldiğince hızı artırmaya çalışır sizin işte bir anormallik var yazılımdan olma ihtimali yüksek büyük ihtimal cvt yazılımı ile ilgili, servise gidip bildirirseniz yeniden programlıyorlar cvt yi, ayrıca dik rampada cvt eğer devri düşük tutuyorsa dediğiniz gibi hızı çok azaltmak zorunda çünkü zincir o torka dayanmaz hızlanırsa, biran önce aracınızın yazılımını kontrol ettirin.
 

erayo

0
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
antalya
Aracınız
Çok garip bir durum CVT nin bir özelli değil bu aksine CVT dik rampada istesenizde istemesenizde devri yükseltir 4-5 hatta 6 bine dayanır çünkü bisiklet sürmek gibi düşünün rampada vites küçültürsünüz ve daha çok pedal çevirirsiniz bacaklarınız yorulmasın diye aynı mantıkla çalışır cvt de rampada vites küçültür devri yükseltir ve elinden geldiğince hızı artırmaya çalışır sizin işte bir anormallik var yazılımdan olma ihtimali yüksek büyük ihtimal cvt yazılımı ile ilgili, servise gidip bildirirseniz yeniden programlıyorlar cvt yi, ayrıca dik rampada cvt eğer devri düşük tutuyorsa dediğiniz gibi hızı çok azaltmak zorunda çünkü zincir o torka dayanmaz hızlanırsa, biran önce aracınızın yazılımını kontrol ettirin.
Bahsettiğim rampa gereğinden fazla dik herhangi bi rampada bu durumu yapmıyor onun için çok acele etmedim bu konu hakkında, servisi arayıp yazılımla alakalı bi sorun olur mu diye sordum cvt şanzumanda yazılımla alakalı bi olay yok dediler
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,879
Çözümler
9
Tepki puanı
8,901
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bahsettiğim rampa gereğinden fazla dik herhangi bi rampada bu durumu yapmıyor onun için çok acele etmedim bu konu hakkında, servisi arayıp yazılımla alakalı bi sorun olur mu diye sordum cvt şanzumanda yazılımla alakalı bi olay yok dediler
Hocam çok dik rampada L konumunda çıkmayı deneyin.
 

erayo

0
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
antalya
Aracınız
Arkadaşlar bugün bir deneme yaptım. Esp yi kapattım aracı benzine ve vitesi L ye aldım. Araç normal bi araç gibi çıktı devir ve hız yükseldi. Bi sorun olmadığını anlamış oldum fakat yaptıklarımın hangisinin etki verdiğini bilmiyorum başka zamanlar tek tek denicem
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
1,061
Konum
Esenler
Arkadaşlar bugün bir deneme yaptım. Esp yi kapattım aracı benzine ve vitesi L ye aldım. Araç normal bi araç gibi çıktı devir ve hız yükseldi. Bi sorun olmadığını anlamış oldum fakat yaptıklarımın hangisinin etki verdiğini bilmiyorum başka zamanlar tek tek denicem
Hocam econ mod açık halde ve D konumundayken vites, buna benzer durumları çok dik bayirlarda yapabilir ve buna hızlı çıkmak için bı anda yüklenmemek lazım, kendinin hızlanmasına bırakmak lazım, ve baktınız bayır cikicaksiniz S yada L ye alın önceden bayira başlamadan yani econ açık yada kapalı olsun farketmez, daha rahat ve güçlü tirmanacaktir bayırı..

Honda madness
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Geçenlerde %30-40 eğimli bir rampaya tam otomatik hyundai bir araçla çıktım normalde bu kadar eğimli uzun zamandır denk gelmiyordu, araç 2 bin devir ve 30km hıza sabitlendi ve öyle çıktı ne kadar köklesemde hiç farketmedi şaşırdım açıkcası ben devri yükseltmesini beklerdim demekki çalışma mantığı bu şekilde otomatiklerde
 
Geri
Üst