Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Merhaba arkadaşlar. DPF konusunda bildiklerimi paylaşıp birbirimizle fikir alışverişinde bulunacağımız bir başlık olsun istedim. İnşallah faydalı olur.

Öncelikle DPF bildiğiniz üzere zararlı partükülleri filtreliyor. Bunların direk egzostan tehlikeli olarak çıkması yerine biriktikten sonra yakılarak çok daha az zararlı olacak şekilde araçtan atılıyor. Böylece standartlara uygun hale getirilmiş oluyor.

Kısa bir bilgiden sonra bu DPFte birikmeler olduğu gibi araç yeterli sıcaklıklara ulaştıkça yanmalar da oluyor. Sistemde sensörler var. Bu sensörler sayesinde DPF'in ne kadar dolduğunu ölçebiliyor. Belli doluluk seviyesine ulaşınca sistem ışık yakmadan kendi kendine rejenerasyon dediğimiz işi yapıyor. Bunun için aracın ısıtılması lazım. Bu sebeple aracın devri artıyor, yakıt tüketimi artıyor, araç kendiliğinden bu yanma işlemini gerçekleştiriyor. Ancak sürekli kısa mesafe yapılıyorsa, dur kalk trafiği nedeniyle araç ısınamıyorsa, yakıt kalitesiz ise, çok soğuk iklimlerde kullanılıyorsa aracın rejenerasyon yapması zorlanıyor. Sonuç olarak da DPF kendi kendini temizleyemeden uyarı verecek konumda tıkanmış oluyor. Uyarı vermesi %100 tıkanması anlamına gelmiyor. Ama çok tıkalı olduğu için sürücünün veya servisin müdehale ederek zorunlu rejenerasyon yapması gerekiyor.

Modern dizel araclarin DPF'lerinin ömrü normal kullanimda gayet uzun aslında. Ama yukarıda saydığım nedenlerin gerçekleşmesi durumunda bir aracin DPF'sinin kendini rejenere etmesine de haliyle imkan yok. Çünkü DPF sıcaklığının araçtan araca değişse de 400-500 derece sıcaklıklara ulaşması lazım. Bu yüksek sıcaklıklara ulaşmak için de belli bir hız ve devirin üzerinde belli bir süre kullanım gerekir. Araç kitapçıklarında bu hız ve süre genelde yazar. Böylece aracın motorunun, dolayısıyla da DPF'in istenilen sıcaklığa ulaşması sağlanır.

Aracınızı siz uzun yolda kullanıyorsanız, uzun süreli kullanıyorsanız, kaliteli yakı alıyorsanız DPF biriken maddeleri siz farkında olmadan yakar. Bu durumlarda aracın yakıtı artar, araç boştayken devri yükselir, araçtan beyaz duman çıkabilir. Aracı park ettiğinizde aracın devri olması gerektiğinden yüksekse, havalar soğuk olmasına rağmen araç fanı çalışıyorsa araç temizleme işlemi yapıyordur. Aracı kapatmamanız gerekir.


Son olarak da peki artık dönüşü olmayan noktaya geldiğinizde ne olur onu cevaplayalım. Aracınızın DPF tıkandı. Işık yaktı ve ne yaparsanız yapın çözümü yok. Force rejenerasyon denilen şeyi de yapmanıza rağmen, aracı uzun süre yüksek devirde kullanmanıza rağmen sıklıkla yanıyorsa çok büyük olaslıkla DPF çok yüksek oranda tıkanmıştır. Tekrar ediyorum bu bir filtre. Yüksek ısıya dayanıklı bir filtre ve içinde delikler var. BU delikler tıkanıyor. Ve yanma ile temizleniyor.

Bu durumda DPF değiştirebilirsiniz. Çok masraflı. Kimyasallı temizleme durumları var. Ama kimyasallar DPF'in yapısı gereği tam temizleme sağlamadığı gibi DPF'e zarar veriyor. Benim bildiğim kdarıyla en uygun çözüm asıl yapısına uygun olanı yapmak. Yani yüksek ısıya çıkararak içindeki maddeleri yakmak. Bunu yapan nadir yerler var. DPF'i söktükten sonra hiç su, kimyasal kullanmadan DPF'i yüksek ısılı fırına koyuyorlar. Burada içindeki maddeler temizleniyor. %90 seviyelerinde açık hale getirilebiliyor. Bir örnek de koyayım.
 
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
294
Tepki puanı
109
Konum
Gebze
Aracınız
Civic FC5 2018
@mkkadi otomatik vites araçlarda devir mevzusunu araç kendi ayarlıyor mu yani bizim ekstra atraksiyonlara girmemize gerek var mı? Yoksa belli dönemlerde aracı S modunda yada Manuel olarak 2k li devirlerde kullanmalımıyız

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
@mkkadi otomatik vites araçlarda devir mevzusunu araç kendi ayarlıyor mu yani bizim ekstra atraksiyonlara girmemize gerek var mı? Yoksa belli dönemlerde aracı S modunda yada Manuel olarak 2k li devirlerde kullanmalımıyız

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bu konuyu ben de merak edip farklı markaların araç kitapçıklarına baktım. Genel olarak söylediğim gibi DPF'te yanma işleminin gerçekleşmesi için belli bir ısıya yükselmesi gerekiyor. Bu ısının ne olacağı ise araçtan araca değişiyor. DPF, bmw-mercedeslerde 300-350, vw modellerinde 500 dereceden yüksek sicakliklarda anca kendini temizleyebiliyor diye okumuştum.

Honda için yazan şu. Çok amaçlı bilgi ekranında sembolünü görürseniz, DPF’yi yenilemeniz gerekir. • Aracınızı 60 km/s’nin üzerindeki bir hızda veya sembol kaybolana kadar kullanınız. u Konvertörü yakma sıcaklığına ulaştırmak ve PM’yi temizlemek yaklaşık 20 dakika sürecektir.

Superb için ise şu. Kontrol lambası  yanarsa, filtre kurum nedeniyle tıkanmıştır. Filtreyi temizlemek için, trafik şartları izin veriyorsa » , en az 15 dakika için veya kontrol lambası  sönene kadar şu şekilde sürülmelidir. 4. veya 5. Viteste (otomatik şanzıman: S konumu). En az 70 km/saatlik sürüş hızı. 1800-2500 dev/dak. arasında motor devri. Filtre başarıyla temizlenirse, kontrol lambası  söner.

İnsignia için: Kendi kendini temizleme işlemini etkinleştirme Temizleme işlemini başlatmak için, sürüşe devam edin, motor devir sayısını dakikada 2000 devirin altına düşürmeyin. Gerekirse vites küçültün. O zaman egzoz filtresi temizleme işlemi başlatılır. Temizleme işlemi yüksek motor devirleri ve yüklerinde daha hızlı tamamlanır.

Elentra: DİKKAT - DPF’li Dizel Motor (varsa) Arıza gösterge lambası (MIL) yanıp söndüğünde, aracı aşağıdaki koşullarda kullandıktan sonra yanıp sönme durabilir: - 60 km/saatten daha yüksek hızda veya - Belli bir süreden (yaklaşık 25 dakika) daha fazla 2’nci viteste (1500 ~ 2000 devirde) sürüldüğünde.
 
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
294
Tepki puanı
109
Konum
Gebze
Aracınız
Civic FC5 2018
@mkkadi hocam 15 20 dk ve 2k devirlerden bahsedilmiş, bence bizim araç normal D modunda şöyle bir saatlik bir kullanımda, yolun durumuna göre 80 100 km, filtreyi rahatlıkla temizliyordur diye düşünüyorum.

Lenovo K33a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
198
Tepki puanı
137
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
bilmediğiniz istasyonlardan yakıt almayın.dpf li araçlar için üretilen motor yağlarından kullanın.yılda en az bir kez uzun yola giderken dpf temizleyici katkı kullanın.araçta rejenerasyon işlemi başladığında(fan açar,çekiş düşer)arabayı park etmeyin örneğin çevre yolunda en az 2500-3000 devir aralığında sabit süratte sürün rejenerasyon bitene kadar.(araç fan kapatır.filitre doluluğuna göre 10-20km arası sürebilir).
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
15,805
Çözümler
3
Tepki puanı
3,159
Yaş
38
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
@mkkadi Elinize sağlık paylaşım için teşekkürler.
 

h.k_Ahmed

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
6,698
Çözümler
4
Tepki puanı
6,487
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Üst