eksozun değiştirildiği kurcalandığı anlaşılırsa direk garanti dışı kalır, anlamazlarsa sorun olmaz, 1.5 turbo vtec çok özel bir motor eksozu kurcalanırsa yeni takılan eksoz iyi ayarlanmazsa yanlış seçimler yapılırsa güç kaybı olabilir olacaktır 182 beygiri vermeyebilir arıza ışığı bile yakabilir. zaten fabrika çıkışı gayet özel yapı catback tipinde krom ve çok uzun ömürlü bir eksozu var, buna ilaveten binek otomobilde turbolu motordan güzel ve yüksek eksoz sesi alamazsınız çünki çıkış borusundan evvel turbo salyangozuna giden eksoz gazı orada sesini çok büyük ölçüde kaybeder susturucuya nerdeyse iş kalmaz atmosferik öyle değil düz boru ile deli gibi bağırır yırtar ortalığı ama turbo varsa bağırmaz.
rallilerde ve motorsporlarında kullanılan motorlarda turbo anti lag sistemi var normalden farklı olarak emme zamanı haricinde eksoz zamanında da enjektör içeriye benzin basıyor supaplar da geniş kamlı ekzantirik sebebiyle uzun süre açık kalıyor, yanmamış benzin sıcak manifoltun içine gidip orada patlıyor turbo yavaşlamasın diye o ayak gazdan çekildiği zaman patırtı çatırtı eksik olmuyor gazlarken de arada restriksiyon yok eksozun içi yanmamış gaz dolu ses ve alevler olduğu gibi dışarda, anti lag böyle iyidir hoştur lakin motorun ömrünü çok kısaltan bir icat
1.5 vtec turbo da anti lag yok bütün işi elektronik ayarlı wastegate yapıyor, ses çıkması için katalitik konvertör iptal edilse arıza ışığı yakabilir ve muayeneden de geçmez. turbo olduğu için yinede ses te çıkmaz
ben olsam fazla kurcalamam
sadece son susturucu kaliteli güzel supersprint HKS borla vs. gibi bir marka ile değiştirilebilir tercihen vanasız, ama sadece son susturucu kurcalanır, daha evvelini kat orta susturucu vs. kurcalamamak lazım. netice olarak fısırtılı uçak sesi benzeri ses çıkabilir.