En İyi Civic kasaları

Katılım
8 Ağu 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Konum
kayseri
Aracınız
Civic FD6 2012
Merhaba arkadaşlar ben uzun zamandır bir şey merak ediyorum 2000 yılından bu yana olan honda civic lerden yani VTEC ler fd6 fb7 fc5 (sedanlar) bu kasalardan hangisi daha az arıza ve sorun cıkarıyor alıcısını üzmüyor.

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba arkadaşlar ben uzun zamandır bir şey merak ediyorum 2000 yılından bu yana olan honda civic lerden yani VTEC ler fd6 fb7 fc5 (sedanlar) bu kasalardan hangisi daha az arıza ve sorun cıkarıyor alıcısını üzmüyor.

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
motor olarak hepsi nde sıkıntı yok diğer konular hakkında her aracın kendıne gore kronik sıkıntı sı vardır. ama fc5 sahıbı olarak FC 5 i öneririm

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
83
Konum
Ankara
Ad Soyad
Çağrı Gül
Yaş
28
Aracınız
Civic FE1 2021
Diğer kasaların iç konsolları aşırı saçma geliyordu bana bi türlü ısınamamıştım yok gösterge ortada yok sola doğru dönük falan demekki müşterilerden benim gibi olumsuz yorum geldiki honda bunu düzeltti son kasasında bu yüzden bencede en iyisi fc5


2020 fc5 elegance 1.6 benzin
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Sorunsuzluk ve kronik arıza olarak en az üzmüş olan Fb7 Kasa. Sorunuzun cevabı bu.

Fd6'nın kronik sorunlarından bir nevi arındırılmış halidir aslında fb7. Bunun dışında Fc5 en gelişmiş kasa, en yenisi, bana göre de en güzeli. Konforu, yol tutuşu, sürüş pozisyonu, iç hacmi, bagaj hacmi, multimedayası vs. daha iyi. Ancak kullanıcılar en çok bu araçta üzülmüştür. Sol C sütunundaki gamzeden, önn kaputun dalgalanması, akünün bitmesi, bazı kullanıcılardaki trim sorunları en çok rastladığım olanlar. Bunların çoğu aslında düzeltilmiş sorunlar ve genelde sıfır alanların başına gelmiş sorunlardı... Bunlar giderilince fc5 belki en sorunsuzu kalıyordur.

Sizi üzecek demeyeyim de canınızı biraz sıkabilecek bir husus da az kilometre yapanlar için CVT şanzımanın bakımı olabilir. Fb7'de 4 yılda bir olan bakım fc5'te 2 yılda bir misal. Bundan başka benim gözlemlediğim kadarıyla fb7'de gergi kütüğü sorunları fc5'e göre daha önce veya daha fazla ortaya çıkmakta. Bu konularda @m2hamid hocam daha iyi bilgiler verir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konu üzerine uzun uzun konuşulur ama sonuç aslında tamamen araca bağlı :)
Normalde otomotiv endüstrisinde her yeni bir donanım ve her yenilik bir sorun riski de taşır. Honda Civic serisinde ise uzun yıllardır bu konuda muhafazakar davranılıyor, Honda genelde denenmiş teknolojileri Civiclere aktarıyor, bu sayede de birçok markada gözlenen farklı/çözümsüz elektronik ve mekanik sorunlarla Civic'lerde pek karşılaşılmıyor.

Yinde saf malzeme dayanımı ve sorunsuzluk açısında bakımlı bir FB7 şu aşamada önde görünüyor, bunun nedeni de @İsmail Beşiroğlu hocamın dediği gibi FD6nın sorunlarına yönelik iyileştirmeler içeren kasa olmasıdır diyebiliriz.

Ancak 2. el araç alanların şu hususa iyi dikkat etmesi lazım, alacağınız aracın potansiyel sorunlarının ne kadarı giderilmiş?
Toplumdaki yanlış algının aksine araç bakımı sadece 10binde yağ-filtre değiştirmek değildir!

Mesela 120bine gelmiş ve sadece 10bin bakımları düzenli yapılmış ancak sürekli fakir karışımda ayarsız şekilde LPG ile kullanılmış, bujileri ve şanzıman yağı hiç değişmemiş ve kontrol edilmemiş, subap ayarı hiç yapılmamış bir FB7 ciddi sorun çıkarır, Honda'dan soğutur.
Başka bir örnek olarak 200bine gelmiş ama şanzıman yağı ve bujileri zamanında değişmiş, LPG ve subap ayarları düzgün yapılmış, motor kulağı değişmiş, direksiyon kutusu revizesi yapılmış ve arka helezonları yenilenmiş bir FD6 Honda'ya aşık ettirebilir.
Halbuki normalde FD6 FB7ye göre daha sorun potansiyeli olan kasadır ancak aracın bakım durumu/kondisyonu herşeyi etkilemektedir.
Kısacası bakımlı bir Civic her kasasında kullanıcısının yüzünü güldürür, ancak bakımsız araç Honda'da olsa sahibini arabadan soğutur.

FD6 ve FB7 kasa kodlarına sahip araçların potansiyel kronik arızaları hakkında bilgi sahibi olmak için inceleyin,
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Honda için konuşacak olursak, her kasa makyaj yedi. Ve makyajlı olanlarda sorunlar giderildi.

Aslında japon firmaları genelde böyle çalışıyor. Ciddi sıkıntıları makyaj adı altında düzeltiyorlar.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba arkadaşlar ben uzun zamandır bir şey merak ediyorum 2000 yılından bu yana olan honda civic lerden yani VTEC ler fd6 fb7 fc5 (sedanlar) bu kasalardan hangisi daha az arıza ve sorun cıkarıyor alıcısını üzmüyor.

GM8 go cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
> 2000 model üstü dediğiniz için Vtec-2'lerde bunun içine giriyor. İ-vtec'leri kendi arasında değerlendirmek daha doğru olur. Çünkü çoğu parçalar beraber kullanılmış. @m2hamid hocam o işi halletmiş. :)
> Es7 kasalar bu zamana göre donanım olarak fakirdir. Dijitalle pek işi yoktur. Bunun faydası ise arıza çıkarma lüksüde olmuyor. Yeterki zamanında bakımları tam ve kaliteli yapılmış olsun. Rutin kilometre ve yaşa göre değişmesi gereken parçalar çıkar. Bunları arıza diye hükmetmek hata olur. Motor havuzu geniştir. Müdahele kolaydır. Alt traversi 4 vida turtar, kolay işcilik sağlar. Yakıt ekonomisi ve performansı çok güzel ayarlanmış bir araçtır. İ-vtec'lere göre motor daha seslidir. İzalasyon daha zayıf İ-vtec'den sonra uzun yolda baş ağrısı yapabilir. Boya konusunda çok problem görmedim. Şuanda hafif tavanda güneş yanığı mevcut. Yaşa göre renk açılması gözüküyor. Pasta cila ile rengi kendine geliyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda için konuşacak olursak, her kasa makyaj yedi. Ve makyajlı olanlarda sorunlar giderildi.

Aslında japon firmaları genelde böyle çalışıyor. Ciddi sıkıntıları makyaj adı altında düzeltiyorlar.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu tespitiniz doğru hatta belirttiğiniz husus sadece Japon markalara has değil, nerdeyse bütün markaların araç modellerin makyajlı kasalarda hatalar giderilir.

Ama FB7 kasa Civic'i bu hususta istisna tutabilirim çünkü FB7 kasada makyaj sonrası maliyet düşürme amacıyla yedek sigortalar, motor koruma karteri, araç altı koruma plakları, kapı altı toz körükleri gibi parçalar çıkarılmış, sadece multimedia'da bluetooth eklenmiştir. Hata giderme olarak makyajlı FB7lerde bir iyileştirme mevcut değil, bunun nedeni olarakta FB7lerin FD6ların iyileştirilmiş versiyonu gibi tasarlanmasına bağlı olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,386
Çözümler
1
Tepki puanı
1,207
Aracınız
Bazı kasalar görünüş olarak daha güzel duruyor, misal fd6 ve fc5 ama görünüş mü sorunsuz olması mı öncelik.

Misal bana göre görünüşü en vasat olanı kendi aracım olan fb7 kasa ama en dayanıklı en sağlam en sorunsuz bu kasa çıktı. Hele 2015-2016' ları tamamen arındı artık(iç kapı kolları vs..). Fc5 kasada gördüğüm, okuduklarım kadarıyla 2020 ve sonrası arındı gibi.
Bu arada boya inceliği, cam dipleri kalkması hepsinde hala var maalesef.

En yakışıklı fc5 kasa, bu bir gerçek ama fd6 kasada hala baktırıyor kendine.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst