ES7 yakıt sistemi

Katılım
18 May 2015
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Aracınız
fuel_system.JPG
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. yakıt pompası
yakıt göstergesi ünitesi
yakıt basınç regülatörü
2. yakıt doldurma kapağı
3. yakıt filtresi
4. yakıt deposu
5. yakıt borusu/ hızlı bağlantı fittings leri
6. yakıt buharı borusu
7. yakıt besleme borusu
8. yakıt kütüğü
9. PGM-FI ana röle 2
10. PGM-FI ana röle 1
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,383
Tepkime puanı
1,480
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Hocam eline sağlık
 
Katılım
18 May 2015
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Aracınız
YAKIT VE EMİSYON SİSTEMLERİ VE SENSÖRLERİ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PGM-FI System

PGM-FI yani programlanabilir yakıt enjeksiyon sistemi, çokprtlu sıralı yakıt enjeksiyon sistemidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Air Conditioning (A/C) Compressor Clutch Relay(klima kompresör kavrama rölesi)

Klima kompresör kavrama rölesi ECM/PCM yani kontrolcüler ile birlikte,
klima sisteminden bir talep aldıklarında klima kompresörünü aktif etmeden önce
hava karışımını zengin ve yumuşak olarak ayarlamakla sorumludurlar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alternator Control(alternatör kontrol)

alternatör motor kontrol modulü(ECM)ne ve aktarma kontrol modulü(PCM)ne şarj sırasında sinyal göndermekle sorumludur.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Barometric Pressure (BARO) Sensor(barometrik basınç sensörü)

BARO sensörü motor kontrol ve aktarma kontrol ünitelerinin içerisinde yer alır.
BARO sensörü enjeksiyon zamanlamaları süresince atmosferik basıncı
aracın kontrolcüleri yani ECM/PCM nin anlayacağı dil olan voltaj sinyallerine dönüştürür.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Crankshaft Position (CKP)(krank şaft pozisyon) Sensor

CKP yani krank şaft poziyon sensörü motor hızını denetler
ve ateşleme zamanını, subapların zamanlamasını ayarlamada rol alan bir sensördür.
ckp.JPG
1. magnet
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Engine Coolant Temperature (ECT)(motor soğutucu sıcaklık) Sensor

ECT yani motor soğutucusu sıcaklık sensörü, termistördür yani bir direnç gibi çalışır.
termistörün direnci soğutucunun sıcaklığıyla ters orantılıdır.
yani soğutucu sıvı sıcaklığı artarsa termistör direnci azalır.
termistör.JPG
1. termistör
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idle Mixture Adjuster(rölanti karışım ayarlayıcısı) (IMA) (without TWC model)

IMA yani rölanti karışım ayarlayıcı aracın rölanti halindeyken hava-yakıt karışımını ayarlamada rol üstlenir.
ima.JPG
1. IMA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ignition Timing Control(ateşleme zamanlama kontrolü)

ECM/PCM yani aracımızın beyinleri içlerindeki yazılımda hangi devirlerde ve hangi manifold basınç değerlerinde nasıl bir ateşleme yapacağı bilgisi vardır.
ECT yani motor soğutucu sıcaklığına bağlı olarak da ECM/PCM ateşleme sistemine müdahale edebilir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Injector Timing and Duration(enjektör zamanlamaları ve süreleri)

ECM/PCM yani kontrolcülerimiz enjektörlerin boşalma yani püskürtme basınç ve süre değerlerini hafızalarında barındırırlar.
ECM/PCM kontrolcüleri sensörlerden gelen sinyallerle ve farklı durumlara göre sisteme müdahale ederler.
çözemediği durumlarda ise meşhur DTC yani sorun teşhis kodunu hafızalarına kaydederler ve uyarı ışıklarını yakarlar
 
Katılım
18 May 2015
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Aracınız
Intake Air Temperature(giriş hava sıcaklık sensörü) (IAT) Sensor

IAT yani giriş hava, emme manifold sıcaklık sensörü sıcaklığa duyarlı bir termistördür.
termistörün giriş hava sıcaklığına bağlı olarak direnç değeri değişmektedir.
giriş hava sıcaklığı artarsa termistör direnci düşer.
termistör.JPG
1. termistör
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Knock Sensor(vuruntu sensörü)

vuruntu kontrol sistemi vuruntuyu minimize etmek için ateşleme zamanını ayarlamaya yarar.
knocksensor.JPG
1. ağırlık
2. piezo madde(kristal yapıda bir elementir)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Manifold Absolute Pressure (MAP)(manifold mutlak basınç sensörü) Sensor

MAP yani manifold mutlak basınç sensörü, manifold içindeki mutlak gaz basıncını işlenebilen elektronik sinyaline dönüştürerek ECM/PCM kontrolcülerine gönderir.
ECM/PCM bu elektrik sinyallerini değerlendirerek aracı kontrol eder.
map.JPG
1. sensör ünitesi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Primary Heated Oxygen Sensor (Primary HO2S)(birincil oksijen sensörü)

birincil oksijen sensörü yakıtın enjeksiyon sürecindeki eksoz gazı içindeki oksijen miktarını saptayarak ECM/PCM kontrol ünitelerine elektronik sinyal göndermekle görevlidir.
sensörün içinde çıkış sinyalinin net sonuç vermesi için dahili bir ısıtıcı bulunmaktadır. aslında sensöre birincil ısıtılmış oksijen sensörü demek gerekir.
birincil oksijen sensörü eksoz manifoldunda yer alır. hava-yakıt karışımı birincil ve ikincil oksijen sensöründen gelen sinyaller neticesinde ayarlanır.
birincil oksijen sensöründeki bozulmalar sensörün geri besleme sinyalleri neticesinde anlaşılır. geri besleme süreci normal stabil sürüş zamanlarındaki gibi olmazsa DTC ye yani hata kodlama sistemine düşer ve araç uyarı verir.
oksijen.JPG
1. zirkon element
2. sensör bağlantı noktaları
3. ısıtıcı bağlantı noktaları
4. ısıtıcı
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Secondary Heated Oxygen Sensor (Secondary
HO2S)(ikincil oksijen sensörü)


ikincil oksijen sensörü, TWC yani 3 yollu katalitik konvertör içindeki egsoz gazı akış yönündeki oksijen miktarını belirler ve ECM/PCM kontrol ünitelerine yakıt enjeksiyonu veya çalışma süresince sinyal gönderir.
birincil oksijen sensörü gibi bu sensörün içindede ısıtıcı vardır. ikincil oksijen sensörü TWC yani 3 yollu katalitik konvertörün içinde yer alır.
ikioksijen.JPG
1. zirkon element
2. sensör bağlantı noktaları
3. ısıtıcı bağlantı noktaları
4. ısıtıcı
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Üst