Etkisiz fren hakkında

Orijinal ekipman gayet iyi Honda da biraz daha iyi olsa fena olmazdı ama o zamanda.aracın fiyatı ve baltaların fiyatları alıp başını gidiyor

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fb7 için konuşayım frenleri zayıf arkaya orijinal balata önlerede ustanın önerdiği bir balata taktım şikayetçi olduğum için ciddi anlamda fark yarattı geçende fren hidroligini değiştirdim yetkili serviste oda hissedilir derecede fark yarattı. Ama gelelim mevzuya bazen ablamın arabasını kullanma durumum oluyor tartışmasız focus bariz bir şekilde çok daha iyi fren performansına sahip. Frenler çok kötü değil ama iyi de değil.
 
Fb7 için konuşayım frenleri zayıf arkaya orijinal balata önlerede ustanın önerdiği bir balata taktım şikayetçi olduğum için ciddi anlamda fark yarattı geçende fren hidroligini değiştirdim yetkili serviste oda hissedilir derecede fark yarattı. Ama gelelim mevzuya bazen ablamın arabasını kullanma durumum oluyor tartışmasız focus bariz bir şekilde çok daha iyi fren performansına sahip. Frenler çok kötü değil ama iyi de değil.
Balataları değişmeden önce disk yüzeyini kontrol ettirdiniz mi. Cizilmeler girinti çıkıntılar var mıydı.

Eğer böyleyse balata disk yüzeyine tamamen basamayacagi için fren performansınız çok iyi olmayacaktır.

Kalınlık kurtariyorsa yüzeysel torna taşlama yapilmasi daha iyi olur,

Ben fb7 nin frenlerinden memnunum.
 
Fb7 için konuşayım frenleri zayıf arkaya orijinal balata önlerede ustanın önerdiği bir balata taktım şikayetçi olduğum için ciddi anlamda fark yarattı geçende fren hidroligini değiştirdim yetkili serviste oda hissedilir derecede fark yarattı. Ama gelelim mevzuya bazen ablamın arabasını kullanma durumum oluyor tartışmasız focus bariz bir şekilde çok daha iyi fren performansına sahip. Frenler çok kötü değil ama iyi de değil.
Kesinlikle katılıyorum..2013 te 2010 model focus 2.5 almıştım..Ben de ordan biliyorum..Bence civic in frenlerinden memnun olan arkadaşlara bi focus veya astra j ye binmelerini tavsiye ederim..O zaman ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bende FE kasa Civic var üzerinde stok ebat 215-50-17 Hankook lastik ve konuda/sitede hep tavsiye ettiğim Ferodo Premier serisi balatalar cidden merak edip hususi yan yana test etmek istiyorum güncel bir Focus,Astra ile ani frenlemede hangi araç daha iyi duracak diye, test yapacak biri bulursam video paylaşacağım
çünkü taktığım Ferodolar net daha iyi dosajlıyor ve öyle aman amanda para değiller.
 
Son düzenleme:
bende FE kasa Civic var üzerinde stok ebat 215-50-17 Hankook lastik ve konuda/sitede hep tavsiye ettiğim Ferodo Premier serisi balatalar cidden merak edip hususi yan yana test etmek istiyorum güncel bir Focus,Astra ile ani frenlemede hangi araç daha iyi duracak diye, test yapacak biri bulursam video paylaşacağım
çünkü taktığım Ferodolar net daha iyi dosajlıyor ve öyle aman amanda para değiller.
Yan yanadan ziyade bence içinndeyken yani kullanırken test edin derim

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yan yanadan ziyade bence içinndeyken yani kullanırken test edin derim

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

mantığı nedir ki içinden yapmanın?

100km hıza çıktık iki araçta aynı hızda aynı yolda aynı koşullarda (lastik basıncı doğru araç ve lastikler ısınmış vs) aynı anda frenledik ve hangi araç nerede nsl durmuş gözlemledik bunun doğrusu bu zaten hocam?

Astrada yada Focusta fren o kadar anlatıldığı gibi üstün ise bir zahmet daha kısa mesafede durmalı mantıken,
Adana'da son kasa Focus veya Astrası tanıdığı olan varsa seve seve eğlencelide olacak bu testi yapmaya hazırım hatta Metre başı kebab iddiasınada girerim :)
 
Frenleme konusunda bende aklımdakileri yazıya dökmek istiyorum çünkü değineceğim hususların önemli olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle her üreticinin frenlemedeki fren pedalı hareket mesafesi yani brake pedal travel ayarı farklıdır.
Bu konuda özellikle eski nesil Japon araçlarda balata ömrü uzun kalsın düşüncesiyle fren pedalı hareket mesafesi uzun iken, Avrupa grup araçlarda ise iyi fren hissiyatı için bu mesafe kısa tercih edilmiştir. Bu nedenle örneğin Alman grubu bir araçta frenleme esnasında sürücünün fren pedalında yavaşlama için hareket ettirmesi gereken pedal mesafesi kısa iken, Japon aracında ise daha uzundur. Japon mantığında sürücünün frenleme dozlamasını farklı koşullarda kolayca ayarlayabilme imkanı bulunur, Avrupa mantığında bu ayarlama imkanı daha zayıftır. Ancak genelde bu durum hakkında bilgi sahibi olmayan sürücü haliyle Japon grubu araçta Alman grubundaki mesafe kadar fren pedalına bastığında aracın zayıf frenlediği hissine kapılacaktır. Günümüzde yeni nesil Japon grubu araçlarda da tüketici talebiyle birlikte fren pedalı hareket mesafesi Avrupa grubu araçlarla benzer şekilde azaltılmıştır diyebilirim.

İkinci eklemek istediğim husus ise tam otomatik vitesli araçlarda, frenleme anında bile motorun aracı ileri hareket ettirme mekanizmasının çalışmaya devam etmesi ve buna bağlı frenleme hissinin zayıflamasıdır. Özellikle frenleme esnasında vitesi N konumuna getirdiğinizde frenleme hissinin daha iyi hale geldiğini kendinizde deneyerek görebilirsiniz. Yeni nesil araçlarda frenleme esnasında motorla sanzıman bağlantısını kesecek sistemler kullanılsa da, Hondanın tam otomatik şanzımanlı sistemlerinde bu sistem mevcut değildir. Bu hususunda kullanıcı deneyimi olarak frenleme hissiyatını zayıflattığını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Frenleme konusunda bende aklımdakileri yazıya dökmek istiyorum çünkü değineceğim hususların önemli olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle her üreticinin frenlemedeki fren pedalı hareket mesafesi yani brake pedal travel ayarı farklıdır.
Bu konuda özellikle eski nesil Japon araçlarda balata ömrü uzun kalsın düşüncesiyle fren pedalı hareket mesafesi uzun iken, Avrupa grup araçlarda ise iyi fren hissiyatı için bu mesafe kısa tercih edilmiştir. Bu nedenle örneğin Alman grubu bir araçta frenleme esnasında sürücünün fren pedalında yavaşlama için hareket ettirmesi gereken pedal mesafesi kısa iken, Japon aracında ise daha uzundur. Japon mantığında sürücünün frenleme dozlamasını farklı koşullarda kolayca ayarlayabilme imkanı bulunur, Avrupa mantığında bu ayarlama imkanı daha zayıftır. Ancak genelde bu durum hakkında bilgi sahibi olmayan sürücü haliyle Japon grubu araçta Alman grubundaki mesafe kadar fren pedalına bastığında aracın zayıf frenlediği hissine kapılacaktır. Günümüzde yeni nesil Japon grubu araçlarda da tüketici talebiyle birlikte fren pedalı hareket mesafesi Avrupa grubu araçlarla benzer şekilde azaltılmıştır diyebilirim.

İkinci eklemek istediğim husus ise tam otomatik vitesli araçlarda, frenleme anında bile motorun aracı ileri hareket ettirme mekanizmasının çalışmaya devam etmesi ve buna bağlı frenleme hissinin zayıflamasıdır. Özellikle frenleme esnasında vitesi N konumuna getirdiğinizde frenleme hissinin daha iyi hale geldiğini kendinizde deneyerek görebilirsiniz. Yeni nesil araçlarda frenleme esnasında motorla sanzıman bağlantısını kesecek sistemler kullanılsa da, Hondanın tam otomatik şanzımanlı sistemlerinde bu sistem mevcut değildir. Bu hususunda kullanıcı deneyimi olarak frenleme hissiyatını zayıflattığını düşünüyorum.
Frenleme yaparken CVT devir yükseltiyor özellikle bayır aşağı inerken

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Frenleme konusunda bende aklımdakileri yazıya dökmek istiyorum çünkü değineceğim hususların önemli olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle her üreticinin frenlemedeki fren pedalı hareket mesafesi yani brake pedal travel ayarı farklıdır.
Bu konuda özellikle eski nesil Japon araçlarda balata ömrü uzun kalsın düşüncesiyle fren pedalı hareket mesafesi uzun iken, Avrupa grup araçlarda ise iyi fren hissiyatı için bu mesafe kısa tercih edilmiştir. Bu nedenle örneğin Alman grubu bir araçta frenleme esnasında sürücünün fren pedalında yavaşlama için hareket ettirmesi gereken pedal mesafesi kısa iken, Japon aracında ise daha uzundur. Japon mantığında sürücünün frenleme dozlamasını farklı koşullarda kolayca ayarlayabilme imkanı bulunur, Avrupa mantığında bu ayarlama imkanı daha zayıftır. Ancak genelde bu durum hakkında bilgi sahibi olmayan sürücü haliyle Japon grubu araçta Alman grubundaki mesafe kadar fren pedalına bastığında aracın zayıf frenlediği hissine kapılacaktır. Günümüzde yeni nesil Japon grubu araçlarda da tüketici talebiyle birlikte fren pedalı hareket mesafesi Avrupa grubu araçlarla benzer şekilde azaltılmıştır diyebilirim.

İkinci eklemek istediğim husus ise tam otomatik vitesli araçlarda, frenleme anında bile motorun aracı ileri hareket ettirme mekanizmasının çalışmaya devam etmesi ve buna bağlı frenleme hissinin zayıflamasıdır. Özellikle frenleme esnasında vitesi N konumuna getirdiğinizde frenleme hissinin daha iyi hale geldiğini kendinizde deneyerek görebilirsiniz. Yeni nesil araçlarda frenleme esnasında motorla sanzıman bağlantısını kesecek sistemler kullanılsa da, Hondanın tam otomatik şanzımanlı sistemlerinde bu sistem mevcut değildir. Bu hususunda kullanıcı deneyimi olarak frenleme hissiyatını zayıflattığını düşünüyorum.
Bu açıdan hiç düşünmemiştim..Teşekkür ederim..Ve..evet..boşta iken frenleme hissiyatı daha farklı

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst