Fb7 2012 model otomatik aracımin orjinal şanzuman yagi

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2012 model FB7 42,000km’de otomatik benzinli aracımın garantisi bittikten sonra ben de Periyodik bakımlarını aynen belirttiğiniz marka parçaları alarak dışarıda yaptırıyorum.
Ancak şanzıman yağını son olarak 4 yıl önce 2016’da yetkilii serviste değiştirmiştim (mecburen garanti kapsamında kalması için).
Son 4 yılda 20,000km yaptım ve yağı çubuktan çekerek temiz bir bez yardımı ile görsel olarak kontrol ettiğimde neredeyse orjinali gibi pembe rengini koruduğunu görebiliyorum.
Kitapçıkta ilk değişimden sonra her 40bin ya da 2 yılda bir değişir diyor ama ben 2 yıl içerisinde ancak 10bin km yol yapıyorum. Şu ana kadar gerçekten bir problem yaşamadım ve vites geçişlerinde de hiç bir sıkıntı yok. Bu kadar az km yol yaparken her 2 senede şanzıman yağını değiştirmek bana çok mantıklı gelmiyor açıkçası, ve kendi kendime şu soruları soruyorum : Çok kullanılan bir araç ile az kullanılan bir araçta değişim periyodu nasıl aynı olabilir ? Veya başka bir deyişle, kullanılmamış bir yağın raf ömrü kutusunun içinde 5 yıl, şanzımanın içerisinde 2 yıl olabilir mi ? Bunu kim hangi test sonuçlarına dayandırıyor ? Esasında bu soruların cevaplarını internet ortamında ve forumlarda araştırdım ama otomobilin kitapçığına atıfta bulunarak verilen klasik cevaplar beni tatmin etmiyor malesef. Bu durum sadece şanzıman yağı değil, diğer parçalar için de geçerli tabi. Sırf içim rahat etsin diye de gerçekten kullanım ömrünü tamamlamadan sadece yıl doldu diye parça veya yağ değiştirmek hem ekonomi hem de çevre kirliliği açısından bana gereksiz bir israf gibi geliyor. Servis personeline zaten güvenemiyorum nedense. Ellerinden gelse Türkiye yollarını bahane edip değişim periyotlarını daha da kısa tutarlar. Sonuçta bayiler servisten kazandığını otomobil satışlarından kazanmıyor. Özellikle de Honda bu konuda lider olabilir düşüncesindeyim.
Pandemi ortamında da aracı çok çok az kullanıyorum. Dolayısıyla ne yapmam gerektiğini bilemiyorum ve doğru olanın ne olduğu konusunda çok kararsızım. Zira sonuçta “kendim ettim kendim buldum” dedirtecek büyük bir sürpriz ile de karşılaşmak istemem tabiki . Ancak netice itibari ile şanzıman yağını bende er ya da geç ücreti ne olursa olsun kesinlikle yetkili serviste orjinal yağı ile değiştireceğim. Bu konuda tecrübeli bir çok kişinin ifadelerinin hepsi bu yönde çünkü. Paylaşımları okumaya devam.. Teşekkürler.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bilgi olması açısında şu hususu belirtmek istiyorum, şanzımanda toplamda 7 lt.ye yakın yağ mevcutken değişimlerde 3 lt. civarında bir yağ değiştiriliyor, yani yapılan işlemde yağ değişiminen ziyade yağ tazeleme gibi bir durum diyebiliriz. Fabrika'nın ilk sefer için 4 yıl periyodu belirlerken sonraki dönemlerde 2 yıl veya 40bin km. tavsiyesinin nedeninin bu olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Bilgi olması açısında şu hususu belirtmek istiyorum, şanzımanda toplamda 7 lt.ye yakın yağ mevcutken değişimlerde 3 lt. civarında bir yağ değiştiriliyor, yani yapılan işlemde yağ değişiminen ziyade yağ tazeleme gibi bir durum diyebiliriz. Fabrika'nın ilk sefer için 4 yıl periyodu belirlerken sonraki dönemlerde 2 yıl veya 40bin km. tavsiyesinin nedeninin bu olduğunu düşünüyorum.

Haklısınız, bunu ben de forumdan öğrenmiştim. Bu durumda 8 yıldır değiştirilmeyen 4lt’lik kısım, toplam 7lt’lik yağın kalitesini de düşürmüş oluyor. Galiba bir kaç ay sonra pandemi ortamı biraz daha normale dönüp aracı daha rutin kullanmaya başlayınca şanzıman yağını değiştireceğim bende. Sonuçta şanzımanın araçtaki en önemli parçalardan biri olduğunun farkındayım ve aracı uzun yıllar kullanacağımı düşünürsem (işletme maliyetleri oldukça düştü, sorunsuz olduğu sürece değiştirmek yerine 2. araç olarak bile kalabilir. Çocuklar büyüdü artık ) gereksiz yere risk almak faydadan çok zarar getirebilir.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Kas 2016
Mesajlar
273
Tepki puanı
56
Konum
izmir
Aracınız
Civic FB7 2015
Haklısınız, bunu ben de forumdan öğrenmiştim. Bu durumda 8 yıldır değiştirilmeyen 4lt’lik kısım, toplam 7lt’lik yağın kalitesini de düşürmüş oluyor. Galiba bir kaç ay sonra pandemi ortamı biraz daha normale dönüp aracı daha rutin kullanmaya başlayınca şanzıman yağını değiştireceğim bende. Sonuçta şanzımanın araçtaki en önemli parçalardan biri olduğunun farkındayım ve aracı uzun yıllar kullanacağımı düşünürsem (işletme maliyetleri oldukça düştü, sorunsuz olduğu sürece değiştirmek yerine 2. araç olarak bile kalabilir. Çocuklar büyüdü artık ) gereksiz yere risk almak faydadan çok zarar getirebilir.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

hocam yağın ısı görmesi, soğuk havaya maruz kalması 5 yıllık raf ömrünü 2 yıla çekmesi normal gibi mantıkla bakınca. şanzuman benim en büyük korkum o yüzden 2 yılda bir onun değişimini aksatmayacağım bir aksilik olmadığı sürece... geçen hafta fc5 60 bin km de 4 yıllık bir aracın şanzumandaki sıkıntısından dolayı özel serviste yattığını gördüm 40 binde değişim yapsaydı belki birşey olmayacaktı...
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
hocam yağın ısı görmesi, soğuk havaya maruz kalması 5 yıllık raf ömrünü 2 yıla çekmesi normal gibi mantıkla bakınca. şanzuman benim en büyük korkum o yüzden 2 yılda bir onun değişimini aksatmayacağım bir aksilik olmadığı sürece... geçen hafta fc5 60 bin km de 4 yıllık bir aracın şanzumandaki sıkıntısından dolayı özel serviste yattığını gördüm 40 binde değişim yapsaydı belki birşey olmayacaktı...

Çok haklısınız, özellikle şanzıman konusunda mantıklı bir şekilde getirisini vs götürüsünü düşününce benim yaptığım büyük hata, ve körü körüne gereksiz risk içeriyor. Evet, kimse parayı kolay kazanmıyor ama koca bir yılda 300-500TL tasarruf yapalım diye de eldeki bulgurdan olmaya gerek yok gerçekten. Sorunsuz araç isteyip, sorunlu davranış sergilemeyelim . Geriye dönüp bakınca yıl içerisinde çok saçma yerlere harcadıklarımız söz konusu tasarrufun yanında hiç kalır eminim. Ben de en kısa sürede şanzıman yağı değişimi için yetkili servise gideceğim.
Biraz önce Ayışığı Istanbul servisi aradım hatta; 1lt şanzıman yağı 160TL, işçilik 150TL, 3lt toplam değişim için 630TL fiyat verdiler. Gitmişken silecek lastilerini de değiştiririm, battı balık yan gider. Sadece lastikler için 180TL fiyat verdiler. Diğer markalarda Bosch ta iyi ama, bence orjinal süpürge gibi olmuyor hiç biri.
Ayrıca, bu sayfanın konusu değil belki ama FB7 periyodik bakımda kampanya varmış şu anda, 790TL fiyat verdiler. İyi günler dilerim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Çok haklısınız, özellikle şanzıman konusunda mantıklı bir şekilde getirisini vs götürüsünü düşününce benim yaptığım büyük hata, ve körü körüne gereksiz risk içeriyor. Evet, kimse parayı kolay kazanmıyor ama koca bir yılda 300-500TL tasarruf yapalım diye de eldeki bulgurdan olmaya gerek yok gerçekten. Sorunsuz araç isteyip, sorunlu davranış sergilemeyelim . Geriye dönüp bakınca yıl içerisinde çok saçma yerlere harcadıklarımız söz konusu tasarrufun yanında hiç kalır eminim. Ben de en kısa sürede şanzıman yağı değişimi için yetkili servise gideceğim.
Biraz önce Ayışığı Istanbul servisi aradım hatta; 1lt şanzıman yağı 160TL, işçilik 150TL, 3lt toplam değişim için 630TL fiyat verdiler. Gitmişken silecek lastilerini de değiştiririm, battı balık yan gider. Sadece lastikler için 180TL fiyat verdiler. Diğer markalarda Bosch ta iyi ama, bence orjinal süpürge gibi olmuyor hiç biri.
Ayrıca, bu sayfanın konusu değil belki ama FB7 periyodik bakımda kampanya varmış şu anda, 790TL fiyat verdiler. İyi günler dilerim.
Hocam orjinal silecekler çok güzel ama tanesine 180 ise biraz yüksek diye düşünüyorum, kampanya bildirimi içinde teşekkürler :)
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Hocam orjinal silecekler çok güzel ama tanesine 180 ise biraz yüksek diye düşünüyorum, kampanya bildirimi içinde teşekkürler :)

Kafam karıştı benim de şimdi. Tane mi yoksa çift fiyatımı (?) bilmiyorum gerçekten. “Silecek süpürgesi mi yoksa silecek lastiği mi” sorusuna ben lastik deyince direk 180TL dedi. Tek lastik olma olasılığını aklımdan bile geçirmedim valla. Eğer öyle ise orjinal süpürgeler hep bagajda kalacak demektir. Bosch´a devam yani.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
Şırnak
Aracınız
Civic FB7 2014
Çok haklısınız, özellikle şanzıman konusunda mantıklı bir şekilde getirisini vs götürüsünü düşününce benim yaptığım büyük hata, ve körü körüne gereksiz risk içeriyor. Evet, kimse parayı kolay kazanmıyor ama koca bir yılda 300-500TL tasarruf yapalım diye de eldeki bulgurdan olmaya gerek yok gerçekten. Sorunsuz araç isteyip, sorunlu davranış sergilemeyelim . Geriye dönüp bakınca yıl içerisinde çok saçma yerlere harcadıklarımız söz konusu tasarrufun yanında hiç kalır eminim. Ben de en kısa sürede şanzıman yağı değişimi için yetkili servise gideceğim.
Biraz önce Ayışığı Istanbul servisi aradım hatta; 1lt şanzıman yağı 160TL, işçilik 150TL, 3lt toplam değişim için 630TL fiyat verdiler. Gitmişken silecek lastilerini de değiştiririm, battı balık yan gider. Sadece lastikler için 180TL fiyat verdiler. Diğer markalarda Bosch ta iyi ama, bence orjinal süpürge gibi olmuyor hiç biri.
Ayrıca, bu sayfanın konusu değil belki ama FB7 periyodik bakımda kampanya varmış şu anda, 790TL fiyat verdiler. İyi günler dilerim.
Hocam hangi marka yağ kullanılıyor bende değiştirmeyi düşünüyorum şanzıman yağını
 
Katılım
11 Haz 2016
Mesajlar
22
Tepki puanı
3
Aracınız
Kardeş yaptığın km ye baktımda aylık yaklaşık olarak 41,42 km yapıyorki, bence bu kmye göre araca ihtiyacın yok, biran evvel satman daha avantajlı..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Kardeş yaptığın km ye baktımda aylık yaklaşık olarak 41,42 km yapıyorki, bence bu kmye göre araca ihtiyacın yok, biran evvel satman daha avantajlı..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yok hocam, o kadar da az değil yanlış hesaplamışsın herhalde, iyice ezdin sen de bizi . Yılda ortalama 5000km yapıyorum. Tabi bunda çocuklardan sonra aile büyüklerinin çok yakınına (yürüme mesafesi) taşınmak ve herkesin işe/okula servis ile gitmeye başlaması etkili oldu. İstanbul'un merkezi kalabalık yerlerinede toplu taşıma ile gitmek daha zahmetsiz olduğu için tercih sebebi oluyor ayrıca.
Eğer kağıt üzerinde hesap yaparsak yinede haklısın; bir aracın yıllık sadece amortisman, vergi, kasko, bakım masrafları bile en az 20bin tl civarında çıkar. Bu durumda taksi kullanmak ve araç kiralamak daha hesaplı olabilir tabi ama günümüzde araç sahibi bile olmak artık lüks değil, bir ihtiyaç kesinlikle. Alllah sattırmasın kimseye. Bir ara dolu hasarı için servise 1 hafta bıraktım aracımı, sudan çıkmış balık gibi hissettim kendimi.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Hocam hangi marka yağ kullanılıyor bende değiştirmeyi düşünüyorum şanzıman yağını

Sorunuzun cevabı yine bu konu içerisinde yukarıda verilmiş ve Honda'nın kendi markası ile ATF DW-1 şanzıman yağı olarak belirtilmiş. Benim de forumlarda okuduğum kadarıyla orjinalliğinden emin olmak için internetten temin etmek yerine, ya yetkili servisten yağı satın alıp dışarıda güvendiğiniz bir ustaya değiştirmek ya da değişimi de yetkili serviste yaptırmak öneriliyor. Ben de direk olarak yetkili serviste değişimi yaptıracağım zaten.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst