Fb7 2013 LPG alımı sonrası motor arıza lambası yanması

Katılım
30 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Yaklaşık 6.5 yıldır 2013 fb7 aracı kullanmaktayım. LPG montajını brc marka olarak ilk aldığımda yaptırdım. Aldığımdan beri motor arıza lambam hiç yanmadı fakat geçtiğimiz ay aracımın seyir halinde 1.5 2000 devirlerde tekleme yapmasından dolayı Honda servisinde bugün 4 bobin ve 4 bujim yüklü bir meblağa değişti. ( LPG ile oluşan teklemeler arıza ışığı yakıyordu ve kontağı kapatıp açınca geçiyordu ışık.) bobin ve bujilerin değişimine kadar olan süreçte arıza ışığı yakmamak için yaklaşık 500 km benzinle aracımı kullandım. Bobin ve bujiler değişince LPG ile kullanmaya geri başladım ve tekleme sorunum bitmişti. 130 km yol sonunda LPG dolumu yaptım aracıma ve istasyon çıkışı yaklaşık 2 km sonra ilk defa durduk yere motor arıza lambası yandı. Bobinleri ve bujileri yeni taktığım için ondan şüphelendim ve kontağı aç kapa yaptım ancak bu sefer arıza sönmüyordu. Honda Van kaval servisini aradığımda benzin ile 8-10 km gidince arızanın kendiliğinden söneceği söylendi ancak 40 km yol yapmama rağmen sorun maalesef devam etmekte. Bugüne kadar yaklaşık 85.000 km LPG ile aracımı kullandım ve bu arıza şimdi yanmaya başladı.Bu sebeple benzinle 8-10 km gidince bu arızanın kendiliğinden söneceğinden çok bu arıza neden şimdi oluştu o da ayrı konu.Benzeri durumu yaşayan ya da çözüm üretebilen, yardımcı olabilecek var mıdır? Arıza ışığı mide bulandıran bir konu ve umarım ciddi bir sorun yoktur.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,711
Çözümler
7
Tepki puanı
8,765
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geçmiş olsun. İlk olarak arızayı öğrenmeniz gerekir. LPG'den kaynaklanan zengin veya fakir karışım hataları oluşmuş olabilir. Yakıt tüketimi sonra olduğu için LPG bitince başka bilindik petrol istasyonundan yakıt alıp devam etmenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Geçmiş olsun. İlk olarak arıza kodunu öğrenmelisiniz. LPG kaynaklı ise zengin veya fakir karışım hatası vermiş olabilir. Yakıt aldıktan sonra olduğu için LPG bitince başka bilindik petrolden yakıt alıp devam etmenizi tavsiye ederim.
Cevabınız için teşekkürler.Hafta sonu olduğu için arıza koduna baktıramadım. LPG alımını shell istasyonundan yaptım. Yaklaşık 90.000 km lik kısmın %80 ini shell, %20 kısmını da Opet Aygaz almışımdır. Harici istasyona hiç girmem. Benim kafamı karıştıran bu olayın bugüne kadar olmayıp bobin ve bujilerin değişiminden sonra yaşanmış olması.
 
Katılım
29 Kas 2023
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Konum
Kahramanmaras
Ad Soyad
Ahmet
Yaş
41
Aracınız
Civic aracım yok
Cevabınız için teşekkürler.Hafta sonu olduğu için arıza koduna baktıramadım. LPG alımını shell istasyonundan yaptım. Yaklaşık 90.000 km lik kısmın %80 ini shell, %20 kısmını da Opet Aygaz almışımdır. Harici istasyona hiç girmem. Benim kafamı karıştıran bu olayın bugüne kadar olmayıp bobin ve bujilerin değişiminden sonra yaşanmış olması.
Acaba yan sanayi buji bobin mi taktirdiniz
 
Katılım
30 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Honda yetkili serviste orijinal bobinler ve bıjiler 28000 TL karşılığında takıldı. Yan sanayi bobinlerin en pahalısı 1000 lira adeti.
Yan sanayi bobin de 2 sene önce İstanbul Bostancı koçarslan Honda özel serviste taktırmıştım. 2 sene , 30.000 km demeden yine başımı ağrıttı, ben aracımda tekleme ile mide bulandırıcı sıkıntılarla uğraşmak istemediğim için uçuk bir rakama orijinale yöneldim. Ama yan sanayi bobin takıldığı dönemde bile arıza ışığı falan hiç yaşamadım.
 
Geri
Üst