Civic FB7 Fb7 buji değişimi yardıma ihtiyacım var.

Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Merhaba arkadaşlar fb7 benzin/lpg aracım 103 bin km ye geldi ve şu an biraz fazla yakıyor. Lpg ve subap ayarlarını kontrol ettirdim sıkıntı yok. Dolayısıyla bujileri değiştirmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

Bizim ataçlarda NGK marka buji kullanılıyor fakat araştırmalarımda iki farklı kod ile karşılaştım. Kimisi silzkr7c11s diyor kimisi de silzkr7c11ds diyor. Sonu “ds” ile biten lpg liler içinmiş diye söyleniyor fakat net bir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevçnirim.

Son olarak da NGK’nin piyasada sahtesi çokmuş. Orjinalini temin edebileceğim bir yer söylerseniz sevinirim.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Benim aracım da 105bin'de ve serviste buji değişimini göstermemişti sistem. 9 Kasımda indirim varken bujinin tanesi 138tl idi Denso markanın İstanbul - Honda Marmara'da...
Bujide sorun olduğunda rahat anlaşılır gibi duruyor internetten baktığım kadarıyla. Performans düşüklüğü, araçta boğulma - yığılma vs. ilk çalıştırmada sorunlar, devirlenmeme gibi sorunlar olur ve net anlaşılır bujinin değişmesi gerektiği, Bunlar varsa %30-35 yakıtı etkiler zaten ancak yoksa normal şartlarda %20'den fazla etkilemez yakıtı.
Buji kablosundan değişimin gelip gelmediğine bakılabilir sanıyorum. Bujileri söküp bi temizlik de işe yarayabilir.
Buji çok önemli bir eleman, değişiminin faydası var zararı yok ancak pahalı gelebilir...

Hocam araç 15-16 saat yattığı zaman ilk marşta çalışmadığı oluyor bazen. Çok sık olmasa da arada bir iki üç dwnemede çalıştırdığım oluyor. O da araç uzun süre hiç çalışmadığında karşılaştığım bir durum. Bujiden midir bilmiyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam araç 15-16 saat yattığı zaman ilk marşta çalışmadığı oluyor bazen. Çok sık olmasa da arada bir iki üç dwnemede çalıştırdığım oluyor. O da araç uzun süre hiç çalışmadığında karşılaştığım bir durum. Bujiden midir bilmiyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam baştan söylesene
Büyük ihtimal regülatör diyaframı problemi
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Hocam baştan söylesene
Büyük ihtimal regülatör diyaframı problemi

Örnek veriyorum aracı parkettim ve uzun süre çalıştırmadım (16-17 saat filan) sonra araç başına geçip çalıştırmak istediğimde ilk marşta çalışmıyor. Kontağı kapatıp tekrar deniyorm. Bazen ikinci bazen üçüncü denemede çalışıyor. Ama herzaman olmuyor. Bazen oluyor bu sorun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Örnek veriyorum aracı parkettim ve uzun süre çalıştırmadım (16-17 saat filan) sonra araç başına geçip çalıştırmak istediğimde ilk marşta çalışmıyor. Kontağı kapatıp tekrar deniyorm. Bazen ikinci bazen üçüncü denemede çalışıyor. Ama herzaman olmuyor. Bazen oluyor bu sorun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
> Bu durum arkadaşımızın dediği gibi olabilir. LPG sisteminde kaçak varsa. Bekleme esnasında gaz silindir bloklarına dolar ilk marşta araç çalışmaz. Marş miktarı ve süresi ne kadar uzuyorsa o kadar fazla kaçak var demektir. Önce bunun üzerine bir yoğunlaşın.
> İridyum bujiler ise uzun ömürlüdür. Değiştirmeden önce usta gözüyle iyi bir baksın. İğne ucu, mesafe farkı ve rengine göre fikir verilebilir. Sıkıntılı buji sürüş konforunu çok etkiler.
> Bu konu size yardımcı olur.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
> Bu durum arkadaşımızın dediği gibi olabilir. LPG sisteminde kaçak varsa. Bekleme esnasında gaz silindir bloklarına dolar ilk marşta araç çalışmaz. Marş miktarı ve süresi ne kadar uzuyorsa o kadar fazla kaçak var demektir. Önce bunun üzerine bir yoğunlaşın.
> İridyum bujiler ise uzun ömürlüdür. Değiştirmeden önce usta gözüyle iyi bir baksın. İğne ucu, mesafe farkı ve rengine göre fikir verilebilir. Sıkıntılı buji sürüş konforunu çok etkiler.
> Bu konu size yardımcı olur.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Hocam lpg sisteminie baktırdım. Hiç bir sorun tespit edilmedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam lpg sisteminie baktırdım. Hiç bir sorun tespit edilmedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O zaman elinizi sıvayıp kendiniz bir kontrol edin. Şamandıranın içinde metalik vida vardır. Bu şuan açıktır. Onu sıkın. Araç gazda çalışsın hattaki gaz bitince kendi benzine geçsin. Sonra lpgyi iptal edin. Bir kaç gün benzinde kullanın sabah ilk marşta çalışırsa % lpg kaynaklıdır. Çalışmaz ise başka sebepler aranır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
O zaman elinizi sıvayıp kendiniz bir kontrol edin. Şamandıranın içinde metalik vida vardır. Bu şuan açıktır. Onu sıkın. Araç gazda çalışsın hattaki gaz bitince kendi benzine geçsin. Sonra lpgyi iptal edin. Bir kaç gün benzinde kullanın sabah ilk marşta çalışırsa % lpg kaynaklıdır. Çalışmaz ise başka sebepler aranır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Bu vida olayını denedim. Fakat lpg yi bitirmedim kendim benzine aldım. Bir gün öyle kullandım ve aracı benzinde parkettim. Ertesi sabah aynı problem devam ediyordu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu vida olayını denedim. Fakat lpg yi bitirmedim kendim benzine aldım. Bir gün öyle kullandım ve aracı benzinde parkettim. Ertesi sabah aynı problem devam ediyordu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Arkadaşım neden kendin benzine alıyorsun. Burada amaç hatta kalan lpgyi bitirmek. Tank üstünden vanayı kapattıktan sonra araba lpgde çalışsın stop edene kadar sonra benzinde devam edersin.
 
Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Arkadaşım neden kendin benzine alıyorsun. Burada amaç hatta kalan lpgyi bitirmek. Tank üstünden vanayı kapattıktan sonra araba lpgde çalışsın stop edene kadar sonra benzinde devam edersin.

Tamam hocam bir de sizin dediğiniz gibi deneyeyim. Tanktaki vanayı kapatıp lpg de devam edecem. Hatta kalan lpg tükenince de benzine geçecek ve öyle kullanıp gün sonunda da o şekilde bırakacam. Dopru mu anladım?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Tamam hocam bir de sizin dediğiniz gibi deneyeyim. Tanktaki vanayı kapatıp lpg de devam edecem. Hatta kalan lpg tükenince de benzine geçecek ve öyle kullanıp gün sonunda da o şekilde bırakacam. Dopru mu anladım?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Daha doğrusu benzinle gezmeye gerek yok. Akşam park ettin arabayı dediğimizi işlemi yap yani tanktan vanayı kapat tekrar aracı çalıştır hatta kalan lpg ile en fazla 1-2 dak çalışır zaten. Kapat arabayı sabaha kadar dursun araba o şekilde 10-12 saat en az sabah tekrar çalıştırmayı denediğinde tek marşta alıyorsa sorun %90 regülatör diyaframı. Regülatörün tamir kiti var değişim yapan ustaya güvenme. diyafram dediğimiz kauçuk basit bir parça yırtılıyor zamanla.

%10 lpg enjektörlerinden kaçırır enjektörü söküp tek tek kontrol etmek lazım fakat lpgcinin bunu yaptığını zannetmiyorum.Büyük ihtimal elinde gaz dedektörüyle baktı geçti üstünkörü uğraşmak istemiyorlar.

Diğer yöntem de regülatör üstündeki vakum hortumunu çıkarıp denemek fakat bilmediğin için hiç kurcalama.
 
Geri
Üst