Civic FB7 FB7 Fren Hidroliği değişimi hakkında

Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Merhaba,
Bugün Istanbul’daki Euromaster bayisinden bir tanesine arkadaşımın aracına Michelin lastik fiyatı sormak için uğramıştık, kısa bir süre orada kaldık ve bende orada çalışanlara Fren Hidroliği değişimini nasıl yaptıklarını ve hidroliği dışarıdan temin ettiğimizde değişim yapıp yapmadıklarını sordum.

Cevap olarak kısaca; değişimi Mobil’in makinesini kullanarak yapıyorlarmış, makine içerisinde Mobil’in hidroliği olduğu için dışarıdan farklı bir marka koyamıyorlarmış ve Mobil Dot 4 kullanılıyormuş. Eski hidroliğin tamamının değiştiğinden nasıl emin olunuyor diye sorduğumda, cevap olarak (eksik veya yanlış anlamış olabilirim çünkü bilgim yok) makine önce sistemdeki eski hidroliğin çok büyük bir kısmını çekip yerine yeni hidroliği basıyormuş. Sonrasında makine sisteme basınç uygulayarak her bir tekerin olduğu yerdeki rekor’lardan sistemin uç noktalarında kalan hava ve eski hidroliği tamamen boşaltıyorlarmış. Sistemde kesinlikle eski hidrolik kalmıyor dedi.

Daha önce yetkili servis dışında makine ile bu şekilde değişim yaptıran var mı acaba ? Bu uygulama sağlıklı mıdır ve önerir misiniz ?

Not : Fiyat olarak Mobil Dot4 hidrolik ve işçilik dahil 140 TL fiyat verdiler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence çalışma sistemini gözle görmek lazım, açıkçası sisteme normalde tasarlandığından daha yüksek bir basınç uygulamak bana pek doğru gelmiyor ama makineyi geliştirenlerde bu hususu gözönünde bulundurmuştur diye düşünüyorum.

Eski usül her teker için sürekli üstten sıvı ekleyip rekordan yeni sıvı gelene kadar fren pompalayarak boşalttırma bana daha geleneksel ama sağlıklı geliyor.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Yetkili serviste yaptirin cok fark yoktu hatirladigim kadari ile 170 mi 180 mi neydi siz gene arayip fiyat alin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eski usül klasik yöntemin oldukça uzun zaman alacağını düşündüğüm için yetkili servislerde de makine kullanıyorlardır diye tahmin ediyorum ben. Biliyorsunuz adamlar dakikalarını bile parayla satıyorlar ve oldukça pahalı. Zaman=Para mantığı ile çalışıyorlar. Sadece işcilik bile daha yüksek tutmalı bu durumda. Bir de artık araca ne yapıldığını bilmek ve görmek istediğim için yetkiliye mecbur kalmadıkça gitmekten imtina ediyorum şahsen.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Eski usül klasik yöntemin oldukça uzun zaman alacağını düşündüğüm için yetkili servislerde de makine kullanıyorlardır diye tahmin ediyorum ben. Biliyorsunuz adamlar dakikalarını bile parayla satıyorlar ve oldukça pahalı. Zaman=Para mantığı ile çalışıyorlar. Sadece işcilik bile daha yüksek tutmalı bu durumda. Bir de artık araca ne yapıldığını bilmek ve görmek istediğim için yetkiliye mecbur kalmadıkça gitmekten imtina ediyorum şahsen.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Makina daha saglikli aslinda ben kendim bir ara degistirmistim hava yapmisti sistem bayagi ugrasmistim tecrube ederken her frende piss sesi geliyordu tabi bilgisi ve tecrubesi olmayanlar asla buna kalkismamali dort tekerlekten makineya hortum baglaniyor bay pas yontemiyle cekilip sonra yeni yag basiliyor. Obur turlu fren yagi degisirken fren merkezine en uzak mesafe olan sag arka sol arka sag on ve son olarak sol on tekerden baslanilarak yeni yag gelene kadar cekiliyor 4-3-2-1 cekilde ama fren merkezi icin pekte saglikli bir yontem degil bu inanin.

Kaybedilen parayi bir sekilde borsada ya da calisarak kazanirsiniz ama zaman kazanilmiyor maalesef :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bence çalışma sistemini gözle görmek lazım, açıkçası sisteme normalde tasarlandığından daha yüksek bir basınç uygulamak bana pek doğru gelmiyor ama makineyi geliştirenlerde bu hususu gözönünde bulundurmuştur diye düşünüyorum.

Eski usül her teker için sürekli üstten sıvı ekleyip rekordan yeni sıvı gelene kadar fren pompalayarak boşalttırma bana daha geleneksel ama sağlıklı geliyor.
Basıç hususunda Abs olan araçlarda 1 Atm, olmayanlarda 2 Atm diye internette görmüştüm. Eski usul değişim yaptırdığım için bizzat tecrübem olmadı.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Makina daha saglikli aslinda ben kendim bir ara degistirmistim hava yapmisti sistem bayagi ugrasmistim tecrube ederken her frende piss sesi geliyordu tabi bilgisi ve tecrubesi olmayanlar asla buna kalkismamali dort tekerlekten makineya hortum baglaniyor bay pas yontemiyle cekilip sonra yeni yag basiliyor. Obur turlu fren yagi degisirken fren merkezine en uzak mesafe olan sag arka sol arka sag on ve son olarak sol on tekerden baslanilarak yeni yag gelene kadar cekiliyor 4-3-2-1 cekilde ama fren merkezi icin pekte saglikli bir yontem degil bu inanin.

Kaybedilen parayi bir sekilde borsada ya da calisarak kazanirsiniz ama zaman kazanilmiyor maalesef :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Eski usül bas pompala yöntemi ile değişimi hakkında çok sayıda yerli ve yabancı video izledim. Mantık olarak en sağlıklısı bu görünüyor ve şüpheye yer bırakmıyor, ancak uygulama tam anlamı ile doğru yapılırsa tabi.
Makine ile değiştirme de kafamdaki soru işareti uygulanan basınçtan ziyade sistemde hava kalıp kalmaması konusu esasında. Eski hidroliği vakum ile çekip yenisini bastıktan sonra sistemin uç noktalarındaki eski hidroliği de boşaltıyor ama oratalarda kalabilecek havanın tahliyesinden nasıl emin olunuyor ? Düz mantıkla düşünüyorum tabi, çünkü bilgim yok bu konularda.
Bu arada, Istanbul Anadolu yakasında bu işi eski usul yöntemi ve layıkıyla yapabilecek yetkili servis harici bir usta veya özel servis önerisi olan var mıdır ?


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Eski usül bas pompala yöntemi ile değişimi hakkında çok sayıda yerli ve yabancı video izledim. Mantık olarak en sağlıklısı bu görünüyor ve şüpheye yer bırakmıyor, ancak uygulama tam anlamı ile doğru yapılırsa tabi.
Makine ile değiştirme de kafamdaki soru işareti uygulanan basınçtan ziyade sistemde hava kalıp kalmaması konusu esasında. Eski hidroliği vakum ile çekip yenisini bastıktan sonra sistemin uç noktalarındaki eski hidroliği de boşaltıyor ama oratalarda kalabilecek havanın tahliyesinden nasıl emin olunuyor ? Düz mantıkla düşünüyorum tabi, çünkü bilgim yok bu konularda.
Bu arada, Istanbul Anadolu yakasında bu işi eski usul yöntemi ve layıkıyla yapabilecek yetkili servis harici bir usta veya özel servis önerisi olan var mıdır ?


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Dolum yeri makina aparatina bagli, dort teker gene makinaya bagli havanin girebilecegi yer yok. Hatta en son dolum olduktan sonra kapak kapatilip tekerlek rekorlarindan da kontrol amacli ufak bir hidrolik basiliyor. Disarida cogu kisi ekleme yapiyor bildigim kadariyla ama fren hidrolik sivisini degistiren ozel servisler var ben yetkili servisi tercih ettim cokta fiyat degismiyor emin olun. Sanziman yagi ve fren hidrolik sivilarini asagi yukari ayni fiyatlara degistirirler. Cunku tolerans olmaz 1 litre kullanmistim ben yetkilide belki 1.1 1.2 kullaniliyordur. Inanin frenleriniz cok degisiyor muhakak degistirmelisiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Vakum mantığını hiç anlamadım.

Benin bildiğim.
Rekorlar sökülür. Komple eski fren yagi boşaltılır.

Yeni yağ eklenir, bas bırak havasi alınır.

İşlem tamam.

Ve bu işi yetkili serviste yaptırmak gerek çünkü honda nın şanziman yağı gibi fren hidroliği de servis malı olmalı.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Dolum yeri makina aparatina bagli, dort teker gene makinaya bagli havanin girebilecegi yer yok. Hatta en son dolum olduktan sonra kapak kapatilip tekerlek rekorlarindan da kontrol amacli ufak bir hidrolik basiliyor. Disarida cogu kisi ekleme yapiyor bildigim kadariyla ama fren hidrolik sivisini degistiren ozel servisler var ben yetkili servisi tercih ettim cokta fiyat degismiyor emin olun. Sanziman yagi ve fren hidrolik sivilarini asagi yukari ayni fiyatlara degistirirler. Cunku tolerans olmaz 1 litre kullanmistim ben yetkilide belki 1.1 1.2 kullaniliyordur. Inanin frenleriniz cok degisiyor muhakak degistirmelisiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bilgilendirme ve öneri için teşekkürler.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst