Civic FB7 FB7 hava filtresi ara borusu yırtılma sorunu

Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
24
Tepki puanı
1
Aracınız
2013 Fb7 aracım var. Yolda giderken motor arıza ışığı yandı kaputu açtığımda hava filtresi ara borunun dibinden yarıldığını gördüm bu boruyu nereden bulabilirim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Çözüm
Bu konuyla ilgili güzel bir video gördüm ve bu sorunun nedeninin aslında düşündüğümüzden basit olduğunu anladım :)
Bu parça periyodik bakımda hava filtresi değişimi esnasında bir miktar esnemektedir, ancak eskimeye bağlı esnekliğini kaybetmeye başlayarak hava filtresini değiştirme amacıyla tekrardan esnettiğinizde mikro düzeyde yırtıklar oluşmakta ve zaman içinde sıcak-soğuk değişimi ile büyük yırtıklara dönüşmektedir. Ben hava filtresini değiştirirken o borunun bu kadar esnediğini farketmemiştim, şahsi tavsiyem bu sorunla karşılaşma ihtimalini azaltmak için boru sıcakken (yani en esnek olabileceği zamanda) minimum düzeyde gererek hızlıca hava filtresini değiştirmek, bu borunun ömrünün uzun olması açısından faydalı olacaktır...

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ekli dosyayı görüntüle 263564

Yarın Antalya’ya gideceğim için bir kontrol edeyim dedim de benim de çatlamış. Aşağı doğru da gidiyor. Bantlayıp market gidip geldim, performansı iyiydi. Antalya dönüşü bunu hallederim umarım idare eder. Bakımı yaptırırken hiç gözüme çarpmamıştı, sık sık da bakarım. Ne kadardır böyle kesin bilmiyorum.
Hocam en son bakımda hava filtresini değiştirirken hafif zorlayıp çatlak başlangıcına neden olabilir, müsait bir zamanda n11’de uyguna satılan parçayla değişim sağlarsınız olmazsa :)
Ek olarak hortumun arka kısmını da elle mutlaka kontrol edin (y)
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Yarın fırsat bulursam bende incelicem. Bu tekleme olayı bende oluyor sübap ayarı buji değişimi lpg bakımı yapıldı değişen olmadı tek düzelen ani sert firen yapınca rölanti düşüyordu artık yapmıyor. Ayrıca şöyle bir sevmediğim kısım var ayağımı gazdan çekince hafif bir yığılma yada gaza basınca hafif bir vuruntu oluyor artık şanzıman takozu mu aks kafası mı rot kolları mı motor kulağı mı ? Yoksa yırtıksa bu hava borusu mu sebep olur bilemiyorum belkide hepsinde böyledir ? O yüzden daha düşükk km’li bir civic kullanmak istiyorum hep deneme açısından, ustalar herseye normal diyor?
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Yarın fırsat bulursam bende incelicem. Bu tekleme olayı bende oluyor sübap ayarı buji değişimi lpg bakımı yapıldı değişen olmadı tek düzelen ani sert firen yapınca rölanti düşüyordu artık yapmıyor. Ayrıca şöyle bir sevmediğim kısım var ayağımı gazdan çekince hafif bir yığılma yada gaza basınca hafif bir vuruntu oluyor artık şanzıman takozu mu aks kafası mı rot kolları mı motor kulağı mı ? Yoksa yırtıksa bu hava borusu mu sebep olur bilemiyorum belkide hepsinde böyledir ? O yüzden daha düşükk km’li bir civic kullanmak istiyorum hep deneme açısından, ustalar herseye normal diyor?
Hocam o bende de oluyor, bujilerim subap ayarım ve LPG ayarım tam. Neden kaynaklandığını merak ediyorum??
 
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
102
Konum
Adana
Aracınız
Civic FB7 2012
bu hafif sarsıntı bende de olmaya başladı. subap ayarı ve boğaz kelebeği temizliği yaptırıp bu şekilde geçer diye düşünüyordum ama sanırım yaptıran arkadaşlarda da düzelme olmamış.

bu arada ben o hortumu aldım ve değiştirttim. mafsallı lokma anahtarınız varsa 20 dakika da kendiniz değişebilirsiniz gayet basit. benim olmadığı için ustaya götürdüm ama ustaya ben tarif ettim ve anahtarı bana verseydi çok rahat bir şekilde değişirdim. kesinlikle üst kısımları sökmenize gerek yok.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam en son bakımda hava filtresini değiştirirken hafif zorlayıp çatlak başlangıcına neden olabilir, müsait bir zamanda n11’de uyguna satılan parçayla değişim sağlarsınız olmazsa :)
Ek olarak hortumun arka kısmını da elle mutlaka kontrol edin (y)
Sıkıntısız geldim hocam kontrol edicem. Silikon sıkmayı düşünüyorum. Diş macunu tüpünde vardı evde yanıma aldım. Aşağı doğru ilerliyordu da arkada hissedemiştim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sıkıntısız geldim hocam kontrol edicem. Silikon sıkmayı düşünüyorum. Diş macunu tüpünde vardı evde yanıma aldım. Aşağı doğru ilerliyordu da arkada hissedemiştim.
Dyson tarzı bir silikon varsa denenebilir ama sürekli ısınıp soğuyan bir parçada randımanlı olurmu bilemedim :unsure:
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Dyson tarzı bir silikon varsa denenebilir ama sürekli ısınıp soğuyan bir parçada randımanlı olurmu bilemedim :unsure:
İzole bant iyi tutmuş. Sökmedim hocam. İyi sardığım için de arkada varsa da kapanmıştır. Epey bastım zaten buraya kadar bir şey olmadıysa iyidir.
 
Katılım
18 Eyl 2020
Mesajlar
19
Tepki puanı
2
Konum
SAMSUN
Aracınız
Civic FB7 2014
Arkadaslar hava filtresi hortumunun yırtık olduğunu fark ettim yakıtta bir etkisi olur mi 68 tl lpg aldim 135 km yol gitmişim bana çok yakıyor gibi geldi hortumun yirtik olmasından kaynaklanir mi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaslar hava filtresi hortumunun yırtık olduğunu fark ettim yakıtta bir etkisi olur mi 68 tl lpg aldim 135 km yol gitmişim bana çok yakıyor gibi geldi hortumun yirtik olmasından kaynaklanir mi.
Mesajiniz ilgili konuya taşınmıştır, yakıta da etkisi olabilir ancak bence en önemlisi motora filtre edilmemiş sıcak hava girişine neden olmasıdır, bu durum devam ederse arıza lambasi da yanmaya başlayacaktır, ayrıca gaz kelebeğininde hızlıca kirlenmesine neden olur.
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
27
Yaş
40
Konum
ankara
Aracınız
merhaba, aracım 160.000km de ve sürekli yetkili servise gidiyorum. 160.000 bakımı ve subap ayarı için gittiğimde hava akış körüğünün resimlerde görüldüğü üzere yırtık olduğunu söylediler ve değişimi yapıldı. 560TL ödedim bu parça için.
IMG_7424.JPGIMG_7425.JPGIMG_7426.JPGIMG_7427.JPG
 
Geri
Üst