Civic FB7 FB7 için Motor Yağı Ana Konu

Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Sensör ömrünü doldurmuş da olabilir. Sonuçta 0w20 yağ kullanırken yağ başgöstermiş, 5w30 veya 0w40 kullanırken değil. 0w20 - 0w20 gidilip, 5w30-40 kullanılsaydı bu kafamda soru işaretleri bırakırdı bende ancak bu bilgilerle bunun alakasız olduğu görülüyor bence.

Anladım hocam, doğrudur öyleyse..
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Arkadaslar ben size su kadarini soyliyim, FC5 ve FB7 araclar icin kesinlikle 0 grubu kullanin. Ileride dogacak sebepler ilk bas yag sensoru arizalari ve yag kacaklaridir. Motor asimi da bunun icinde. Kalin yag ile ince yag arasinda asagi yukari 1 saniye fark var diyelim kac kere marsa basiyorsunuz siz 100.000 km olarak baza alsak ? Ya da hadi 10.000 km de sadece 1 dk motoru yagsiz calistordiginizi dusunun. Ince hesaplar bunlar. Ilgisi umuru olmayan verir servise yaptirir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaslar bende fd6 var ilk hondam. Benden onceki sahibi 5.30 castrol kullanmis bende ayni yagdan koydurdum daha oncesinde yetkili serviste bakimlari yapilmis. Bu yaglarla alakali bi konu daha olmustu cikinti yok kullanabilirsin denmisti. Ben arabayla yilda 7 8 bin km anca yapiuorum ve arac benzinli. Kullandigim yag hatalimi degistirmelimiyim bilen birisi bilgilendirirse memnun olurum. Kitapciginda kullanabilecegim yaziyodu. Yagi degiseli daha 2 bin km oldu. Gerekirse degistireyim.

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@İsmail Beşiroğlu peki siz neden 5 30 a geçtiniz? ve hangi markanin 5w30 yagini alıyorsunuz?
Ben 60bin km'ye kadar yetkili serviste 0w20 kendim yağ götürerek koydurdum. 70-90 arası 0w30 mobil 1 fe , 90'dan sonra 2. defa 5w30 motul eco nergy kullanmaktayım. Benim geçişimin temel sebebi kilometresi yükselen lpg'li aracımı aracı fazla devirli kullandığımı düşünmem. 5w30'u ucuza alarak daha sık bir değişim periyodu uyguladım. Aldığım yağ motul eco-nergy. Yağı araştırdığımda da Acea e A5 ile API SL+(+TBN için fazla katkı katılmış kül oranı yüksek) yağ olduğunu bilerek aldım. Ucuz ancak fena bir yağ değil. İstanbul gibi ılıman iklime sahip bir ilde yaşadığım için de 5w30 gibi bir viskozite kullanmanın pek bir zararı olacağını düşünmedim. Aracım da genelde garajda minimum 7-8 derecenin görüldüğü bir ortamda kalıyor geceleri. Ancak tabi ne kadar iyi ettim ne kadar kötü bunu bilmek zor. Çünkü kullandığımız yağın etkisini görmemiz çok uzun süreler alabiliyor. Yani eski lastikten yeni lastiğe geçtiğimizde yol tutuşu artar, hava filtresi tıkalıdır yeni alırız performans farkederiz aynı şekilde bujide vs. ama yağın motora yararını zararını yani aşınmayı görmemiz zaman alıyor ya o bakımdan. Motoru ne zaman açtırırız o zaman hee diyebiliriz. Ya da açtırmayız vs...

Anladım hocam, doğrudur öyleyse..
Benim düşüncem hocam, öyle görünüyor yani...

Arkadaslar ben size su kadarini soyliyim, FC5 ve FB7 araclar icin kesinlikle 0 grubu kullanin. Ileride dogacak sebepler ilk bas yag sensoru arizalari ve yag kacaklaridir. Motor asimi da bunun icinde. Kalin yag ile ince yag arasinda asagi yukari 1 saniye fark var diyelim kac kere marsa basiyorsunuz siz 100.000 km olarak baza alsak ? Ya da hadi 10.000 km de sadece 1 dk motoru yagsiz calistordiginizi dusunun. Ince hesaplar bunlar. Ilgisi umuru olmayan verir servise yaptirir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu çok doğru bir yaklaşım bunu çok az insan düşünüp hesap eder, bunun bilincinde olmak güzel ancak burada bir kaç etken var. En önemlisi yağlanan yüzeylerin yağsız kalma ya da yağın süzülme süresi viskozite arttıkça artar. Yani 0w20 yağ daha hızlı yağlama yapabilmek için bir yere ulaşır ancak o yüzeyi de daha çabuk terkeder. Kalın yağ ise o yüzeye daha geç ulaşır ancak o yüzeyi daha geç terk eder. Yağın da yağladığı yüzeyde oluşturduğu bir yağ tabakası vardır bu da çok uzun süreler orada kalır. Bunun için gündelik hayatta bu fazla start ya da marşa basma olayından kaynaklanan aşınmalar, uzun süreler bekleyen araçlardaki marşa basmalardan daha az hasara yol açar. Burada yağın katkıları ve mevcut kalitesi de önemlidir. Bu durum düşünülerek zaten çoğu ürün tasarlanmakta ve üretilmekte aslında.

2. Durum ise 0w her zaman ince demek değildir.Bizim ülkede pek yaygın olmasa da 5w20 misal, 0w40'tan 0w30'dan daha incedir. Bazı 5w30 yağlar da 0w40'tan soğukta daha iyi akışkanlık gösterebilir. Bununla ilgili yine spesifik konuşmak gerekebilir her yağda geçerli değil bu. Araştırıp bakabilirsiniz. Ancak daha önceki mesajımda belirttiğim gibi 0w yağların yüzde olarak mecburi bir +sentetik olması söz konusu 5w30 vs. yağlara göre.

Yağ sensörü ve yağ kaçaklarına nasıl sebep olurlar bu konuda bilgilendirmenizi beklerim açıkçası. Bir bilgim yok bu konuda.

Arkadaslar bende fd6 var ilk hondam. Benden onceki sahibi 5.30 castrol kullanmis bende ayni yagdan koydurdum daha oncesinde yetkili serviste bakimlari yapilmis. Bu yaglarla alakali bi konu daha olmustu cikinti yok kullanabilirsin denmisti. Ben arabayla yilda 7 8 bin km anca yapiuorum ve arac benzinli. Kullandigim yag hatalimi degistirmelimiyim bilen birisi bilgilendirirse memnun olurum. Kitapciginda kullanabilecegim yaziyodu. Yagi degiseli daha 2 bin km oldu. Gerekirse degistireyim.

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Castrol 5w30 A5 ise sıkıntı olmaz. Fena yağ değildir.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
193
Tepki puanı
233
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Amerikan ve japon petrol endüstrisi daha az salınım ve yakıt ekonomisi için apı ve acea gibi bi oluşum kurarak yeni bir standart belirlemiştir. Bu da İlsac Gf5 gibi. Ki zaten hondalar fb7 kasayla beraber 0w20 ilsac gf5 yağa geçiş yapmıştır. Bu yağın dört mevsim kullanılacak bir yağ olduğu belirlenmiştir. Esas görevi yakıt ekonomisidir. Yağlama boşlukları japon araçlarda daha küçük olduğundan 0w20 yağ daha çabuk yağlama görevini de yerine getirmektedir. N11 hepsiburada gibi sitelerde yağların açıklama kısımlarında bu bilgiler mevcut. Ya da kullanacağınız yağın internet sitelerinde de ayrıntılı açıklamalar var.. google üzerinden de motor yağ harflendirme değerleri diye de bilgilere ulaşabilirsiniz.

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Ben 60bin km'ye kadar yetkili serviste 0w20 kendim yağ götürerek koydurdum. 70-90 arası 0w30 mobil 1 fe , 90'dan sonra 2. defa 5w30 motul eco nergy kullanmaktayım. Benim geçişimin temel sebebi kilometresi yükselen lpg'li aracımı aracı fazla devirli kullandığımı düşünmem. 5w30'u ucuza alarak daha sık bir değişim periyodu uyguladım. Aldığım yağ motul eco-nergy. Yağı araştırdığımda da Acea e A5 ile API SL+(+TBN için fazla katkı katılmış kül oranı yüksek) yağ olduğunu bilerek aldım. Ucuz ancak fena bir yağ değil. İstanbul gibi ılıman iklime sahip bir ilde yaşadığım için de 5w30 gibi bir viskozite kullanmanın pek bir zararı olacağını düşünmedim. Aracım da genelde garajda minimum 7-8 derecenin görüldüğü bir ortamda kalıyor geceleri. Ancak tabi ne kadar iyi ettim ne kadar kötü bunu bilmek zor. Çünkü kullandığımız yağın etkisini görmemiz çok uzun süreler alabiliyor. Yani eski lastikten yeni lastiğe geçtiğimizde yol tutuşu artar, hava filtresi tıkalıdır yeni alırız performans farkederiz aynı şekilde bujide vs. ama yağın motora yararını zararını yani aşınmayı görmemiz zaman alıyor ya o bakımdan. Motoru ne zaman açtırırız o zaman hee diyebiliriz. Ya da açtırmayız vs...


Benim düşüncem hocam, öyle görünüyor yani...


Bu çok doğru bir yaklaşım bunu çok az insan düşünüp hesap eder, bunun bilincinde olmak güzel ancak burada bir kaç etken var. En önemlisi yağlanan yüzeylerin yağsız kalma ya da yağın süzülme süresi viskozite arttıkça artar. Yani 0w20 yağ daha hızlı yağlama yapabilmek için bir yere ulaşır ancak o yüzeyi de daha çabuk terkeder. Kalın yağ ise o yüzeye daha geç ulaşır ancak o yüzeyi daha geç terk eder. Yağın da yağladığı yüzeyde oluşturduğu bir yağ tabakası vardır bu da çok uzun süreler orada kalır. Bunun için gündelik hayatta bu fazla start ya da marşa basma olayından kaynaklanan aşınmalar, uzun süreler bekleyen araçlardaki marşa basmalardan daha az hasara yol açar. Burada yağın katkıları ve mevcut kalitesi de önemlidir. Bu durum düşünülerek zaten çoğu ürün tasarlanmakta ve üretilmekte aslında.

2. Durum ise 0w her zaman ince demek değildir.Bizim ülkede pek yaygın olmasa da 5w20 misal, 0w40'tan 0w30'dan daha incedir. Bazı 5w30 yağlar da 0w40'tan soğukta daha iyi akışkanlık gösterebilir. Bununla ilgili yine spesifik konuşmak gerekebilir her yağda geçerli değil bu. Araştırıp bakabilirsiniz. Ancak daha önceki mesajımda belirttiğim gibi 0w yağların yüzde olarak mecburi bir +sentetik olması söz konusu 5w30 vs. yağlara göre.

Yağ sensörü ve yağ kaçaklarına nasıl sebep olurlar bu konuda bilgilendirmenizi beklerim açıkçası. Bir bilgim yok bu konuda.


Castrol 5w30 A5 ise sıkıntı olmaz. Fena yağ değildir.

Haklisiniz, fakat soguk motorun daha fazla asinmasi gibi problem var. 5W 30 gibi bir yag kalin oldugunu dusunuyorum iliman bir iklime gore. Yag kacaginin olusma sebebi kalin yagdan ince yaga gecmektir. Sanayide 10W 40 dolduruyorlar sonra sizin bizim gibi kisilere gecince arabalar ugrasip duruyoruz problemlerle.. Yok sensor yok conta vs .. bence arabadan daha onemli sahibine dikkat etmek. Ben ilk sahibiyim aracimin ama burada 2. El alip kilometrelerce kullanilmis ne sekilde balata, yag, benzin, nasil kullanildigini bilmiyorlar. Kalin yagdan ince yaga gecis sikinti. Bazi sanzimanlar belli km yi gecince yag degisiminde ugultu yaptigini idda edenler var dogru. Ediyor ama uzun sure filitresini yagini degistirmiyorlar disli aralarinda tortu kaliyor ve belki bir degisim degilde 3 5 degisim yapsalar kisa araliklarla bunlarin hic biri olmayacak. Abi belli km yi gectiyse hic degismeyelim problem olur diyen ustalar var. 3 L yag degisecek 650 lira para istiyorlar insanlarada bu pahali geliyor dogal olarak. Ben 30.000 km ye gelmeye az kala 2 degisim yaptim inanin iyiki dedim iyiki... Belki su an icin bu islemleri yari fiyatina hallediyor olsamda bekar oldugumdan cok dokunmuyor ama araba bir cocuk gibi masrafli maalesef.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
150
Tepki puanı
146
Konum
Kırsehir
Aracınız
Civic FC5 2017
Eee sonuç yani herkez birşey diyor spesifk olarak bana yag tavsiyeedecek varmı araba 2017 50000 de lpg fc5 bakimlarini hep serviste yaptirdim ne koyduklarini bilmiyorum fakat po nun yağını koyduklarını düsünüyorum çünku satıyorlardı orda.

VIA_A3 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Eee sonuç yani herkez birşey diyor spesifk olarak bana yag tavsiyeedecek varmı araba 2017 50000 de lpg fc5 bakimlarini hep serviste yaptirdim ne koyduklarini bilmiyorum fakat po nun yağını koyduklarını düsünüyorum çünku satıyorlardı orda.

VIA_A3 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Motul Castrol Shell bp

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst