Fb7 Marş Sorunu

Katılım
29 Nis 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
ZONGULDAK
Aracınız
Civic FC5 2017
İyi günler herkese. Aracım 2014 model fb7 eco elegance ve şu an itibariyle 128.000 km’de. Benim sorunum araç ilk çalıştırmada bazen marşı tekte alıyor sonra stop ediyorum tekrar çalıştırınca çalışmıyor. Bazen de ilk marşta almıyor 2de 3de alıyor. Bu sorunla ilgili olarak şu ana kadar şunları yaptım.
1- Akü değerleri ölçüldü ve akü değişimi yapıldı. Şu an 55 amperlik mutlu akü var araçta.
2- Buji değişimi yapıldı. Ngk orijinal buji takıldı.
3- Mars dinamosu söküldü ve temizlendi. Marş dişlisi değiştirildi.
Foruma genel bir göz gezdirdiğimde regülatör sorunu olabildiğini gördüm. Ben de deneme amaçlı dün gazı tamamen bitirdim ve araç 30-40 kadar benzinde bindim. Bu sabah tekrar çalıştırdığımda aynı sorunu yaşadım. Videoyu da buraya atıyorum. Bu sorunu yaşayanlar ya da fikri olanlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018

Gaz bitmemiş olabilir...net sorunu çözmek için ya arka simit tüpten tamamen gazı kesin vanası var onu kapatın...yada regülatör ün emme manifolduna bağlı borusuna su köpürme testi uygulatın...uzman birinden yardım alın..

Video 1.35 sn den sonra su testi yapılıyor..video yu izleyin

Ayrıca sorunu netleştirmeden yapılan müdahale maddi olarak canınızı sıkar ...buji, marş dişlisi bunlar neden değişmişti ?


Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
ZONGULDAK
Aracınız
Civic FC5 2017

Gaz bitmemiş olabilir...net sorunu çözmek için ya arka simit tüpten tamamen gazı kesin...yada regülötör ün emme manifolduna bağlı borusuna su köpürme testi uygulatın...uzman birinden yardım alın..

Video 1.35 sn den sonra su testi yapılıyor..video yu izleyin

Ayrıca sorunu netleştirmeden yapılan müdahale maddi olarak canınızı sıkar ...buji, marş dişlisi bunlar neden değişmişti ?


Son karar tabiki sizin. Saygılar
Hocam şimdi önce bujilere bir bakıldı ve kötü durumda olduğu söylendi. Onları değiştirdik. Sorun devam etti. Buna takılmadım çünkü önceden baktığımda bujilerin durumu gercekten iyi değildi. Durumu anlattığımda marş dişlisi olabileceği söylendi. Onu da değiştirdik ama sorun hala devam ediyor.
 
Katılım
29 Nis 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
ZONGULDAK
Aracınız
Civic FC5 2017
Akü, buji ve marş dişlisi değişti. Bobinlerim sağlam. Çünkü arabanın çalışmasında bir gariplik yok, sesli çalışmıyor. Lpg sistemi hariç başka bir yerden bir fikriniz var mi? Benim aklıma tek LPG sistemi geliyor. Diğer her yeri kontrol ettik.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam marş ta sorun olsa...her zaman yapar ..yani motor sıcakken, soğukken sabah öğlen akşam her marşa bastığınızda olur..siz sadece sabah oluyor diyorsunuz...dolayısıyla LPG regülatör diyafram contası çatlak/kaçak sorunu diye tahmin ediyorum....Aracınızın LPG sistemi neyse yetkili servisine gidin..su köpürme testini yapsınlar ..muhtemelen regülatör diyaframı çatlak diyecekler, değişelim diyecekler....5 dk lık testi var bence gidin yaptırın testi...gitmişken enjektörlere de baktırın sorun var mı diye ..

Regülatör diyafram contası 500/600 TL
Regülatör komple değişimi 2500/3000 TL...

Diyaframınız çatlak ise değiştirin...sorundan sabah zor çalışma derdinden kurtulun ...iyi günler



Önceden bu sorunu açıklamak için yazdığım detaylı yazıyı da buraya yapıştırıyorum...

regülatör diyafram contasında çatlak varsa...LPG tuşunu kapatsanız bile regülatör üzerinde emme manifolduna direk bağlantılı bir hortum var diyafram contasında oluşan çatlaktan geçen gaz bu hortum sayesinde emme manifoldunu 5/6 saatte dolduruyor....dolayısıyla marş yaptığınızda benzin ve emme manifolduna dolan gaz ile beraber çok zengin bir karışım oluşuyor buda motoru zorluyor ve marşı almama durumu, tekleme,marşı kesme,2nci marş,3üncü marş gibi durumları ortaya çıkarıyor...kesin çözüm LPG simit tankında bulunan vanayı kapatmak ve LPG butonunu kapatarak denemek ...biraz benzinde binip....sabah LPG simit tank vanası kapalı iken denemek...bunları yaptıktan sonra marş sorunları bittiyse... yani 2nci marş,marş kesme,3.ncü marş, o zaman kesinlikle LPG regülatör diyafram contası değişecek....
Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Konum
ZONGULDAK
Aracınız
Civic FC5 2017
Hocam marş ta sorun olsa...her zaman yapar ..yani motor sıcakken, soğukken sabah öğlen akşam her marşa bastığınızda olur..siz sadece sabah oluyor diyorsunuz...dolayısıyla LPG regülatör diyafram contası çatlak/kaçak sorunu diye tahmin ediyorum....Aracınızın LPG sistemi neyse yetkili servisine gidin..su köpürme testini yapsınlar ..muhtemelen regülatör diyaframı çatlak diyecekler, değişelim diyecekler....5 dk lık testi var bence gidin yaptırın testi...gitmişken enjektörlere de baktırın sorun var mı diye ..

Regülatör diyafram contası 500/600 TL
Regülatör komple değişimi 2500/3000 TL...

Diyaframınız çatlak ise değiştirin...sorundan sabah zor çalışma derdinden kurtulun ...iyi günler



Önceden bu sorunu açıklamak için yazdığım detaylı yazıyı da buraya yapıştırıyorum...

regülatör diyafram contasında çatlak varsa...LPG tuşunu kapatsanız bile regülatör üzerinde emme manifolduna direk bağlantılı bir hortum var diyafram contasında oluşan çatlaktan geçen gaz bu hortum sayesinde emme manifoldunu 5/6 saatte dolduruyor....dolayısıyla marş yaptığınızda benzin ve emme manifolduna dolan gaz ile beraber çok zengin bir karışım oluşuyor buda motoru zorluyor ve marşı almama durumu, tekleme,marşı kesme,2nci marş,3üncü marş gibi durumları ortaya çıkarıyor...kesin çözüm LPG simit tankında bulunan vanayı kapatmak ve LPG butonunu kapatarak denemek ...biraz benzinde binip....sabah LPG simit tank vanası kapalı iken denemek...bunları yaptıktan sonra marş sorunları bittiyse... yani 2nci marş,marş kesme,3.ncü marş, o zaman kesinlikle LPG regülatör diyafram contası değişecek....
Son karar tabiki sizin. Saygılar


hocam bu da yeni çektiğim video. Ben de diyafram diye düşünüyorum. Peki bir şey daha soracaktım hocam. İlk marşta normal alıp 2. Ve 3.seferde akmaması normal mi diyafram arızasında?
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam ilk marşta almaması gerekli...emme manifoldunda biriken gaz çıktıktan sonra normal olarak marş alması gerekiyor ..

Sizin ilk marşta alıyor ise neden 2. Yada 3.üncü marşa ihtiyaç duyarsınız ki onu anlamadım?

Videoyunuzu izledim her marşta alıyor...ben sorun göremedim...ayrıca marş aralarında 5 /10 sn bekleyin sonra marşa basın . bu kadar hızlı davranmayın..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Geri
Üst