FB7 rölantide dalgalanma sorunu

Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
121
Çözümler
1
Tepki puanı
131
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Arkadaşlar merhaba aracım 2014 civic fb7 eco elegance lpg'li, şu an 123bin km de sıkıntı işe şu;

Özellikle uzun yoldan geldikten sonra ve deniz seviyesi sıfır olan bir bölgeye indiğimde klima açıkken rölanti 550 devire kadar düşüyor tekrar 700'e geliyor ama epey bir sarsıntılı şekilde tekrarlıyor. Bir önceki sene daha azdı fakat şu an bariz şekilde stop edecek seviyeye kadar düşüyor (özellikle klima açıkken).

Aracımın bakımları tam km'sine göre yapılmayan bakım kalmadı. LPG ve yol ayarı tarafımca yapıldı tüm trim değerleri +1, 0 ,-1 aralığında.

Biraz araştırdığımda EGR valfinden bu sorunu yaptığı kanısına vardım. Yarın EGR valfini sökmeyi ve temizlemeyi düşünüyorum. Sizlere danışmak istedim ? Öneriniz var mı ?

İlgili video:
 
Arkadaşlar merhaba aracım 2014 civic fb7 eco elegance lpg'li, şu an 123bin km de sıkıntı işe şu;

Özellikle uzun yoldan geldikten sonra ve deniz seviyesi sıfır olan bir bölgeye indiğimde klima açıkken rölanti 550 devire kadar düşüyor tekrar 700'e geliyor ama epey bir sarsıntılı şekilde tekrarlıyor. Bir önceki sene daha azdı fakat şu an bariz şekilde stop edecek seviyeye kadar düşüyor (özellikle klima açıkken).

Aracımın bakımları tam km'sine göre yapılmayan bakım kalmadı. LPG ve yol ayarı tarafımca yapıldı tüm trim değerleri +1, 0 ,-1 aralığında.

Biraz araştırdığımda EGR valfinden bu sorunu yaptığı kanısına vardım. Yarın EGR valfini sökmeyi ve temizlemeyi düşünüyorum. Sizlere danışmak istedim ? Öneriniz var mı ?

İlgili video:
En son subap ayarı ve gaz kelebeği temizliği-kalibrasyonu kaç bin km. önce yapıldı?
 
Bence iyi bir ustada LPG ayariyla birlikte gaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonu sorunlarınızi düzeltecektir düşüncesindeyim. @Hakan_1453 hocamında bu husustaki fikrini almak faydali olacaktır.
 
Bence iyi bir ustada LPG ayariyla birlikte gaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonu sorunlarınızi düzeltecektir düşüncesindeyim. @Hakan_1453 hocamında bu husustaki fikrini almak faydali olacaktır.

İlginiz için teşekkürler LPG ayarını kendim yapıyorum fakat gaz kelebeği temizliği önerinizi dikkate alıyorum.
 
İlginiz için teşekkürler LPG ayarını kendim yapıyorum fakat gaz kelebeği temizliği önerinizi dikkate alıyorum.
LPG ayarı yapabiliyorsanız bahsettiginiz titremenin olduğu anda yakıt enjeksiyon zamanlarını kontrol ederek biraz daha fikir sahibi olabilirsiniz.
 
@the_legend_tr klimayı açtığınızda bir miktar rolantide düşme normal sayılabilir. Devir 500 rpm ye kadar geliyorsa Subap ayarının tekrardan gözden geçirilmesi gerekebilir. Subap ayarını işinin ehli bir yerde düzgün bir şekilde yapılması lazım. Aksi taktirde sorunu farklı yerlerde arayacaginiz için size ekstra maliyet çıkarabilir. Örnek olması açısından kendi yapmış olduğum Subap ayarı sonrasında vites geçişleri ve klima kullanımında rolantiye ait videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
 
@the_legend_tr klimayı açtığınızda bir miktar rolantide düşme normal sayılabilir. Devir 500 rpm ye kadar geliyorsa Subap ayarının tekrardan gözden geçirilmesi gerekebilir. Subap ayarını işinin ehli bir yerde düzgün bir şekilde yapılması lazım. Aksi taktirde sorunu farklı yerlerde arayacaginiz için size ekstra maliyet çıkarabilir. Örnek olması açısından kendi yapmış olduğum Subap ayarı sonrasında vites geçişleri ve klima kullanımında rolantiye ait videoyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Haklısınız, en kısa zamanda subap ayarına baktırayım, Obd ile gözlemlediğimde devir düşüsü esnasında akü voltajıda 12.3 e kadar düşüyor, bu neden olabilir ?
 
Haklısınız, en kısa zamanda subap ayarına baktırayım, Obd ile gözlemlediğimde devir düşüsü esnasında akü voltajıda 12.3 e kadar düşüyor, bu neden olabilir ?
Akülerimiz ne yazikki küçük ve amper olarak ta düşükler. Bunun etkisi de var tabiki.
 
Geri
Üst