Civic FC5 Fc5 arti ve eksileri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Segment konusunu görünce bir de bunu eklemek isterim ;
FC5 tecrübem yok ancak bir arkadaşım bir süre SUPERB sırası bekledi, 2 ay daha bekleyeceksin dediklerinde bu hafta fc5 aldı. Bu arkadaşın eski aracı da fc5 di, kaza nedeni ile elden çıkarmıştı

(Ahh Honda civic gibi süremedin şu accord u pazara, yoksa birçok talibi var bence).
 
Bakıyorum kimse yol tutuşuna, şasiye, C segment için fazla cömert olan iç hacmine,
sunroof için ekstra 10 bin isteyen markalar gibi olmayan; orta pakette bile sunulan cömert donanımlarına, sorunsuzluğu zaten konuşmaya gerek yok.
Bu saydığım yönlerine pek değinilmemiş çünkü alışmışsınız araçlarınıza normal geliyor.

Farklı bir rakip araca bindiğinizde işlerin çok daha kötü bir hal aldığını göreceksiniz.
C segmentin 4 te 3 üne binmiş biri olarak konuşursam Focus ve Civic ten başka arabaya bineceğimi sanmıyorum.

Japonların geneli kalite olarak üst düzey değiller ancak 60 HP arabaları bile ruhlu.
Aracımla ettiğim sohbet kaliteli olduktan sonra, kapı sesi kalitesini belirleyen bir unsur değil.

Gözümde iki araç vardır.
Eksileri artısından fazla olan
Artıları eksilerinden fazla olan

Civic artıları fazla olanların arasında yer alıyor.

????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????


İşte işin özeti budur bence. Kesinlikle katılıyorum
 
Park halinde kapıların çarpması sonucu sitedeki tüm araç kapılarının fotokopileri benim aracın üzerinde mevcut zannedersin bilinçli çarpıyorlar kaporta o kadar zayıf ki dokunmaları yetiyor en çok sinir olduğum durum ise direksiyonu sağ sol farketmiyor çevirirken sona doğru küt diye vurması daha hafifletip yumuşak bir şekilde sonlandırılması gerekti önceki aracımda ne kadar sert çevirsende çarpma hissi yok denecek kadar azdı bunuda es geçmişler alışacağız artık tek temennimiz şu servis ücretlerindeki fahiş fiyatlara bir son vermeleri

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Daha önceki yıllarda alman araçlarına binmiş biri olarak (vw polo,opel astra scoda octavia) kesinlikle honda olsun toyota olsun, tokluk yok araçta.aracı kullanırken kasislerden bile geçerken sağlamlık hissini vermiyor.
yav ne bileyim alman arabalarındaki kullanımdaki güven yada malzeme kalitesi yok.

kapıları çok kötü hondanın açık ve net.kimse çıkıp diyemez süper kapıları var diye.yani daha önce alman sınıfı araç kullanan biri çok rahat kıyaslayabilir.babamda da corolla var 2017 model, daha 25binde onunda aynı arka ön kapılar açılıp kapanırken takır takur ses çıkarıyor.başka arkadaşlarımda da var honda toyota kullanan onlarında aynı sorunları var kapıyla.zamanla daha kötü oluyor diyorlar.yerli üretim mi böyle bilemiyorum.

araçtaki kumaş kalitesi (elegance için) iyi değil gibi sanki sürekli toz tutuyor yada kirli gözüküyor hissi uyandırdı bende.

ayrıca direksiyondaki tuşlar çok kalitesiz, mesela 1 gün basmayın tuşlara , ertesi gün basınca sanki tuş düşmek üzere de yerine oturuyor gibi ses veriyor.

son olarak söylemeden geçemeyeceğim , aklımda kalır yoksa, abi o nasıl bir dokunmatik ekran, vestel tableti koymuşlar sanırım, 2 gb hafıza nedir, bebeklerin yüzüne bakmadığı tabletlerden farksız:p

boyasına bişey demiyorum. kötü. bilsem beyaz almazdım.

güvenilirdir, tasarrufludur yada cvt şanzıman uzun ömürlüdür bunlara kesinlikle katılırım.

yani ne kadar kızsamda çokta gömsem memnunum civicimden :D

Hocam hangi renk önerirdiniz mesela füme renk de beyazdaki gibi boya kalitesiz midir
 
Park halinde kapıların çarpması sonucu sitedeki tüm araç kapılarının fotokopileri benim aracın üzerinde mevcut zannedersin bilinçli çarpıyorlar kaporta o kadar zayıf ki dokunmaları yetiyor en çok sinir olduğum durum ise direksiyonu sağ sol farketmiyor çevirirken sona doğru küt diye vurması daha hafifletip yumuşak bir şekilde sonlandırılması gerekti önceki aracımda ne kadar sert çevirsende çarpma hissi yok denecek kadar azdı bunuda es geçmişler alışacağız artık tek temennimiz şu servis ücretlerindeki fahiş fiyatlara bir son vermeleri

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bunun nedeni diğer araçlarda direksiyon motorunun zarar görmemesi için bir stoper mevcut değil, bu yüzden direksiyonu en sağa veya sola çevirili pozisyonda tutmak zamanla soruna yol açabiliyor.
Civiclerde ise uzun zamandır stoper mevcut ve direksiyon motorunu zorlanacağı noktaya gelmeden stoper parçaya çarpıp direksiyon dönüş hareketini sonlandırıyor, o his biraz rahatsız edici ama Ankara'daki eski bir direksiyoncu o parçanın özellikle sık şehiriçi kullanımlarında ciddi faydalı olduğundan bahsetmişti.
Civiclerin EPSlerinin mekanizmasının basit ve tamirata uygun olduğu için iyi olduğunu da eklemişti.
 
sisleri açınca bakmayacak kız yok FC 5 kasada birde arac kırmızı ise offf bütün gözler o civicte olacak bakmam diyen bile illakı o kafayı cevırıyor arkadaş ya hani şu tok kapı sesci ww ciler var ya onlardan bahsediyorum özellikle

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Makyajlı fd6 makyajlı fb7 ve şu anki makyajlı fc5 ile civic'e aşinayım az çok. Cvt şanzımanı hiç sevmesem de yaylaya çıkarken yüksek rakımda fc5 bir tık daha performanslı geldi motorlar temelde hepsinde aynı olduğuna göre sanırım beğenmediğim cvt şanzımanın olumlu etkisi. Kaporta ve boya zayıf önceki iki araçta beyazdı fc5 füme renk. Taş izlerine karşı füme rengin beyaz renge göre biraz daha dayanıklı olduğunu farkettim metalik boya farkı mı bilemiyorum. Fd6 ve fb7'de gerçekten kapılar teneke hissi veriyordu özellikle 2010 focus'tan sonra bu kapılar ne kadar hafif demiştim ama fc5'in kapıları teneke hissi uyandırmıyor açıkçası. Kolay kolay cam açmam arabama da çok temiz bakarım ama yine de döşemelerin tozlu görünmesine engel olamıyorum fb7 bence daha iyiydi döşeme konusunda. Performans konusuna gelince de şu an değiştirsem 1.5 i vtec ya da 1.6 i dtec alırım araba ve bagaj doluyken atmosferik motor devir çevirseniz de bağırmaktan başka birşey yapamıyor maalesef civic düzlükte ve boşken güzel. Performans beklentisi düşük olanlar için belki o da yeterlidir ama ben 1.6 atmosferik motora doydum sanırım. Sonuç olarak yine civic alırım ama bu defa deri döşeme ve turbo motorlu bir civic alırım hatta benim ki gibi sıfır ayarında olduktan sonra turbo fc5 ile takası düşünebilirim :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
boya kalitesiz kaportada kullanılan sac çok ince. En ufak bir toz bile boyaya zarar veriyor. Araca taş sıçrasa taşın değdiği yer gamze yapıyor ve o noktadaki boya kalkıyor. Honda civic fc5 in boya ve kaportasından memnun olan bulamazsınız.

Sacın diğer araçlara göre daha ince olacağını sanmıyorum bu konuda bilgisi olan yazsın onların bir standardı vardır Honda kafasına göre sacı ince kullanamaz bence bunlar daha öncede tartışıldı yaya güvenliği icin bir takım farklılıklar var yeni nesil araçlarda benim bildiğim tüm markalarda bu böyle boya konusunda Honda çevreye en az zararı versin diye su bazlı boya kullanıyor opak renklerde diye biliyorum metalik renklerde su bazlı mı sormak lazım kullananlara benim araç su bazlı ilk aldığımda benzer sorunları yaşadım ama 6 ay sonra boya sağlamlaşmaya başladı artık kaput filmi bilmem ne söktüm attım gerek kalmadı. ;)
 
Sacın diğer araçlara göre daha ince olacağını sanmıyorum bu konuda bilgisi olan yazsın onların bir standardı vardır Honda kafasına göre sacı ince kullanamaz bence bunlar daha öncede tartışıldı yaya güvenliği icin bir takım farklılıklar var yeni nesil araçlarda benim bildiğim tüm markalarda bu böyle boya konusunda Honda çevreye en az zararı versin diye su bazlı boya kullanıyor opak renklerde diye biliyorum metalik renklerde su bazlı mı sormak lazım kullananlara benim araç su bazlı ilk aldığımda benzer sorunları yaşadım ama 6 ay sonra boya sağlamlaşmaya başladı artık kaput filmi bilmem ne söktüm attım gerek kalmadı. ;)
TAMAM
 
Honda’nın bakım masrafları, kalitesiz boyası, plastik kalitesi, kronik soruları (Klima, Göçük, Kaput) yüzünden bende satmayı düşünüyorum. Artı yönleri elbette fazla ancak bazı sorunlar cidden can sıkıcı olabiliyor. Kişinin kafa yapısına göre hitap eden bir araç FC5 bence. Ayrıca birkaç arkadaş güvenlik konusundan bahsetmiş o konuda o arkadaşlara katılmıyorum 20km hızla arkadan çarptığım 2006 Ford Connectin arka tamponunda çizik dahi yokken fc5 in ön tampon Demir’i nerdeyse dümdüz olmuştu ayrıca panjurun ve tamponun kırılmıştı. Bu kadar yavaş bir çarpmayla FC5 in bu hale düşmesi beni güvenlik konusunda çok endişelendirdi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst