FC5 Bijon problemi hk.

Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
173
Çözümler
2
Tepki puanı
146
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Arkadaşlar Merhaba

Aracımda bijonları sökerken dönme problemi oluşuyor. Lastikçi bu araçlarda kronik diyor. Bijonlar civatayla beraber dönüyor ve çıkartılması için ya kırılması yada ekstra işleme tabii tutulması gerekiyor. Varmı bu şekilde sorun yaşayan,
 
Kronik hocam ,,,çoğu civic te oluyor,, Ben bu bijon kesme olayını bildiğim halde sökerken tabanca ile sıkarken bijon anahtarı ile sıktırdığım halde kırıldı. Bijonu değiştirin...iyi günler..
 
Evet, kronik fc5 de iki defa yaşadım, hatta bir defasında ankarada lastik değişiminde kışlığın birini sökemediler, o şekilde memlekette gittim, tamircim söktü,(sökerken kırıldı, kendiliğinden kırılması daha iyi dedi) sonrasında lastiği değiştirebildim...

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
arkadaşlar bu sorun yabancı ülkelerde olmuyor ise hatta Türkiye bandı üretimi araç olup satıldığı İsrail,ortadoğu gibi pazarlarda dahil olmuyor sadece Türkiyede söz konusu ise yüksek ihtimal ile ülkemiz alışkanlıklar,cehaletler söz konusudur.

yabancı ülkelerin %90ında jant torque anahtarı ile sıkılır burda ise tabanca ile sıkıldığı yetmiyor üzerine bijon anahtarı ile usta dur iyice sağlam olsun diyerek trajikomik şekilde zıplıyor.

Honda Bijon sıkılma değeri 80ft/lbs yada 108nm ben hususi bizim ustalar kaça sıkmış oluyor öyle gelişi güzel sıktıklarında diye ölçüm yaptığımda akıl almaz değerler gördüm 4 jantımdan biri 223nm di diğerlerinin 3üde 200 üstündeydi.

arkadaşlar üreticiler kimi parçada aralık verir atıyorum X parça için derki 100-140 arası nm ama jant/bijonda keskin ve tek değer verir hani okadar önemli onun değerinin 108nm olması ne altı ne üstü.

fazlaca sıkılmış bijon= uzun yol,yokuş aşağı,seri kullanım gibi durumlarda ısınan fren kaynaklı genleşmeye esneme sağlayamayan sistem= bijon/cıvata sorunlarının 1001 türlüsü


bahsi geçen sorun parça kaynaklı yada tasarımsal sorun olsaydı google da 10gen civic lug nut problem dediğinizde aynı sorunları görüyor olmanız gerekirdi örneğin direksiyon kutusu arızası gibi ama öyle değil
 
arkadaşlar bu sorun yabancı ülkelerde olmuyor ise hatta Türkiye bandı üretimi araç olup satıldığı İsrail,ortadoğu gibi pazarlarda dahil olmuyor sadece Türkiyede söz konusu ise yüksek ihtimal ile ülkemiz alışkanlıklar,cehaletler söz konusudur.

yabancı ülkelerin %90ında jant torque anahtarı ile sıkılır burda ise tabanca ile sıkıldığı yetmiyor üzerine bijon anahtarı ile usta dur iyice sağlam olsun diyerek trajikomik şekilde zıplıyor.

Honda Bijon sıkılma değeri 80ft/lbs yada 108nm ben hususi bizim ustalar kaça sıkmış oluyor öyle gelişi güzel sıktıklarında diye ölçüm yaptığımda akıl almaz değerler gördüm 4 jantımdan biri 223nm di diğerlerinin 3üde 200 üstündeydi.

arkadaşlar üreticiler kimi parçada aralık verir atıyorum X parça için derki 100-140 arası nm ama jant/bijonda keskin ve tek değer verir hani okadar önemli onun değerinin 108nm olması ne altı ne üstü.

fazlaca sıkılmış bijon= uzun yol,yokuş aşağı,seri kullanım gibi durumlarda ısınan fren kaynaklı genleşmeye esneme sağlayamayan sistem= bijon/cıvata sorunlarının 1001 türlüsü


bahsi geçen sorun parça kaynaklı yada tasarımsal sorun olsaydı google da 10gen civic lug nut problem dediğinizde aynı sorunları görüyor olmanız gerekirdi örneğin direksiyon kutusu arızası gibi ama öyle değil
İşte bütün mesele bu hocam. 👏👏👏 Çok sıkınca çok sağlam olduğunu düşünüyorlar maalesef.
 
arkadaşlar bu sorun yabancı ülkelerde olmuyor ise hatta Türkiye bandı üretimi araç olup satıldığı İsrail,ortadoğu gibi pazarlarda dahil olmuyor sadece Türkiyede söz konusu ise yüksek ihtimal ile ülkemiz alışkanlıklar,cehaletler söz konusudur.

yabancı ülkelerin %90ında jant torque anahtarı ile sıkılır burda ise tabanca ile sıkıldığı yetmiyor üzerine bijon anahtarı ile usta dur iyice sağlam olsun diyerek trajikomik şekilde zıplıyor.

Honda Bijon sıkılma değeri 80ft/lbs yada 108nm ben hususi bizim ustalar kaça sıkmış oluyor öyle gelişi güzel sıktıklarında diye ölçüm yaptığımda akıl almaz değerler gördüm 4 jantımdan biri 223nm di diğerlerinin 3üde 200 üstündeydi.

arkadaşlar üreticiler kimi parçada aralık verir atıyorum X parça için derki 100-140 arası nm ama jant/bijonda keskin ve tek değer verir hani okadar önemli onun değerinin 108nm olması ne altı ne üstü.

fazlaca sıkılmış bijon= uzun yol,yokuş aşağı,seri kullanım gibi durumlarda ısınan fren kaynaklı genleşmeye esneme sağlayamayan sistem= bijon/cıvata sorunlarının 1001 türlüsü


bahsi geçen sorun parça kaynaklı yada tasarımsal sorun olsaydı google da 10gen civic lug nut problem dediğinizde aynı sorunları görüyor olmanız gerekirdi örneğin direksiyon kutusu arızası gibi ama öyle değil
Hocam yukarıda yazdım..3 nesil civic kullandım hepsinde lastik değişiminde bijon kesti aracım...Tabancanın aşırı torklu sıkmasından kaynaklanıyor biliyorum..peki sökerken tabanca ile söktürüyorum, sıkarken bijon anahtarı ile sıktırıyorum (hani en azından tabanca çok sıkmasın diş kapmasın diye ) Yine kırıldı...Çok yüklenmeyin diye de söylüyorum özellikle bijon kesiyor diyorum..Yine Kırıldı...

Tork anahtarı ile lastiği takan (Torklayan) lastikçi bulursanız , lastikçinizi sabitleyin derim...Daha ben bulamadım...iyi günler 😉
 
Hocam yukarıda yazdım..3 nesil civic kullandım hepsinde lastik değişiminde bijon kesti aracım...Tabancanın aşırı torklu sıkmasından kaynaklanıyor biliyorum..peki sökerken tabanca ile söktürüyorum, sıkarken bijon anahtarı ile sıktırıyorum (hani en azından tabanca çok sıkmasın diş kapmasın diye ) Yine kırıldı...Çok yüklenmeyin diye de söylüyorum özellikle bijon kesiyor diyorum..Yine Kırıldı...

Tork anahtarı ile lastiği takan (Torklayan) lastikçi bulursanız , lastikçinizi sabitleyin derim...Daha ben bulamadım...iyi günler 😉

Hocam vermeye çalıştığım mesajda bu zaten yurdumuzda okadar cahil varki anlatılmaz tork anahtarı dediğiniz şey 3-5bin tl birşey bunu almayıp lastikçilik yapıyorum diyen adamın benim gözümde kaleye kör kaleci koyan antrenörden farkı yok.


bijon anahtarını birkaç nm fazla bile sıkmak aşırı ciddi problemlere sebeb olabiliyor/oluyor genelde o yüzden şahsen bence dikkat edilmeli.


not: hiç bilmiyorsanız atıyorum lastik değiştirmeye lastikçiye gittiniz ne bileyim frenleri sanayide değiştirdiniz fln fln bari işlemlemin sonrasında Honda servise gidip kibarca servis müdüründen rica edin ya bijonlarım aracımın üzerinden jantları bile sökmeden rica etsem sadece gevşetip sıkarmısınız diyin adamın abartısız 5dksını almayacak ruhsuz bir tip değilse yardımcı olur diye tahmin ediyorum özelliklede servis kapanışına 30dk-1saat kala giderseniz.
 
Hocam vermeye çalıştığım mesajda bu zaten yurdumuzda okadar cahil varki anlatılmaz tork anahtarı dediğiniz şey 3-5bin tl birşey bunu almayıp lastikçilik yapıyorum diyen adamın benim gözümde kaleye kör kaleci koyan antrenörden farkı yok.


bijon anahtarını birkaç nm fazla bile sıkmak aşırı ciddi problemlere sebeb olabiliyor/oluyor genelde o yüzden şahsen bence dikkat edilmeli.


not: hiç bilmiyorsanız atıyorum lastik değiştirmeye lastikçiye gittiniz ne bileyim frenleri sanayide değiştirdiniz fln fln bari işlemlemin sonrasında Honda servise gidip kibarca servis müdüründen rica edin ya bijonlarım aracımın üzerinden jantları bile sökmeden rica etsem sadece gevşetip sıkarmısınız diyin adamın abartısız 5dksını almayacak ruhsuz bir tip değilse yardımcı olur diye tahmin ediyorum özelliklede servis kapanışına 30dk-1saat kala giderseniz.
Tekerde 1-2 nm tork bence ciddi probleme neden olmaz, kendimde 2 yıldır tork anahtarı kullanıyorum ve yaklaşık 110-115 nm torkla tekerleri sıkıyorum.
 
Tekerde 1-2 nm tork bence ciddi probleme neden olmaz, kendimde 2 yıldır tork anahtarı kullanıyorum ve yaklaşık 110-115 nm torkla tekerleri sıkıyorum.

küçük değerler kabul edilebilir dediğiniz gibi belkide ama sanayide sıkılanlarda durum böyle değilki.

1) anahtar olmadığı için 5 bijonun 5i farklı farklı değerlerde sıkılacak yani eşit/dengeli bir sıkılmada olmayacak
2) yine tork anahtarı olmadığı için saçma sapan değerlerde sıkılacak, aracınızı kompresör ile sıkıp sonrada bijon anahtarı alıp üzerinde 100kg adam tüm ayak gücüyle basıyor

3) bazı parçalar esneklik (aralık) veriliyor ama genelde lastik basıncı bile en fazla 1-2psi alt/üst verilir oda araçtan araca yükten yüke (yani kondisyonel)
düşünsenize %20 değerini ele alalım normalde 32psi olan lastiğe siz 39psi vurduğunuzda tangur tungur balon gibi oluyor araç 25 psi vursanız sönük lastik gibi gidiyor ve iki türlüsündede aracın lastiğine zarar veriyor.

burada lastik basıncı yine dediğim gibi kısmende olsa esnekliği olan bir hadise oysa adam bijonlara sadece %20 fazlasınımı sıkıyor? hayır ben acaip saçma sapan değerler gördüm heleki dediğim gibi bijon anahtarı alıp şempaze gibi üzerinde zıplayan bir usta görüyorsanız oradan uzaklaşın derim
 
Geri
Üst