Konuya cevap cer

Haftada bir defa kısa vadeli kullanıyorsanız zaten akünün ömrünü törpülüyorsunuz demektir.

Vadesini daha erken sürede doldurmuş gibi görünüyor akümülatör.

Yeni nesil araçların ECM sistemleri aslında oldukça gelişmiş bir elektrik yönetimi altyapısına sahiplerdir.

Bu sebeple doğru kullanım uygulandığı taktirde 3 ay bile marş basılmasa problem çıkartmamaktalar.

Civic'in üzerinde fabrikasyon (1.6) 47 Ah Mutlu üretimi gelmekte. Mutlu favori markalarım arasında değil fakat benim aracım da 4. yılını bitirmek üzere...

Harici bir elektrik ürün uygulaması LED ön far ampul grubu hariç bulunmamakta , tüm elektronik özellikleri (follow me - iç mekan aydınlatma) aktif kullanılmaktadır.

ECO mod'u da sadece şehir dışı yolculuklar da hız sabitleyici tepkilerini hantallaştırdığı için tercih etmiyorum.

İnanılmaz derecede yüksek yoğunlukta aracımı da kullanmıyorum , hafta da 2 yada 3 gün. Fakat kullanım esnasında da minimum 20 kilometre yapıyorum seyahatimi.

Radyo bile dinlemek istesem aracı rölanti de çalışır halde bırakmaya dikkat ediyorum...

Bu basit alışkanlıklarım sayesin de her aracım da minimum 5 yıl hizmet alırım akümülatör'den.

Civic'in elektrik sarfiyatı kötü , akü kapasitesi küçük diye bir bahane yok , olamaz.

Yanlış bir kullanım ile 100 Ah olsa yine bir şey değişmeyecektir.


Ayrıca LPG'li Civic kullanıcıları için tavsiyem , ertesi güne hazır olması adına benzin ile stop ediniz.

Karbüratörlü araçlarda sıklıkla yapılan bir alışkanlıktır aslında , fakat faydası büyüktür.

Regülatör arızası var ise sabaha kadar monifold'un içine gaz basar , geç çalışmaya sebep olabilir.


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Geri
Üst